FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => LPG => Wątek zaczęty przez: Tumek w Marzec 09, 2019, 14:26:06 pm

Tytuł: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Marzec 09, 2019, 14:26:06 pm
Siema, pytanie do osób posiadających sekwencje w roverze.
Mój zestaw: Sterownik STAG QBasic, Reduktor R01, wtryskiwacze Hana umieszczone na listwie + wężyki ok 7-8cm do kolektora (krótszych się już nie dało), ciśnienie ustawione na 1bar. Jeżdżę tak już dłuższy czas i ogólnie jestem zadowolony z tego co mam. Ale dokucza mi słaba reakcja na gaz podczas jazdy na LPG np przy szybkich redukcjach z między-gazem (kopnięcie w pedał gazu) występuje coś w rodzaju zdławienia a konkretniej jakby nie dostał paliwa. Taki sam objaw występuje przy gwałtownym otwarciu przepustnicy na wolnych obrotach - zmulenie i dopiero się wkręca. Na benzynie wkręca się jak szalony. Podczas normalnej jazdy auto nie szarpie i zachowuje się normalnie na LPG. Instalacje regulowała mi osoba dobrze ogarniająca temat i jedynie udało nam się ten efekt  ograniczyć lecz dalej jest on odczuwalny. Czy przyniosło by efekt wyrzucenie wtryskiwaczy z listwy i zamontowanie ich pojedynczo ? Mam tak nawiercony kolektor że wtrysk można by zamontować bardzo blisko wkrętki - wężyk tylko żeby to połączyć 1 - 1,5cm. Pytanie czy faktycznie to załatwi problem ? Szkoda mi znowu grzebać bezsensownie bo mam ładnie uporządkowane pod maską dlatego chciałem się Was poradzić ;P Co o tym myślicie.
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 09, 2019, 16:57:54 pm
stagi czasami tak maja, pamietam taki efekt na stagu300/4 w fordzie fokusie II 1.6 - odpowiednio szybkim wdepnieciem gaza na postoju mozna bylo nawet zgasic silnik,
przejscie na pojedynczy montaz wtryskow, czyli w konsekwencji skrocenie wezykow z ponad 10cm na 5cm lekko poprawilo sytuacje z reakcja na operowanie  pedalem, ale zjawisko nadal wystepowalo,
juz nie dalo sie sie zgasic silnika  takim przydlawieniem, ale lag nadal byl wyczuwalny, latwiej bylo ruszac

w K16 ze starszymi kompami sa dotryski ~1.5ms i ich wyciecie tez moze lekko mulic silnik
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: Gordo#1806 w Marzec 09, 2019, 22:05:33 pm
Takie objawy mogą mieć wiele przyczyn. Sprawdzał bym w kolejności... Po pierwsze regulacja. Jak był regulowany? Na czasy wtrysków, czy na czasy i wskazanie sondy? (wykresy sondy i czasów mają się zachowywać identycznie benzyna/gaz) ale mówisz, że robił to ktoś ogarnięty. Druga to układ zapłonowy, nowe przewody i świece (polecam denso seria TT). Tak dla sprawdzenia możesz trochę zmniejszyć przerwę na obecnych świecach, jak się poprawi to wiesz, że masz problem z układem zapłonowym. Następnie to co słusznie przykuło Twoją uwagę, czyli możliwie krótkie wężyki wtryskiwaczy i oczywiście wkrętki powinny być możliwie najbliżej głowicy i pod kątem) ma to duży wpływ na reakcje na gaz, szczególnie przy pół-sekwencji i fullgrupie. Sterownik moim zdaniem jest spoko i nie brał bym pod uwagę, że to on jest przyczyną. Jeśli masz taką możliwość wzuć jakieś fotki jak to wygląda pod maską, umiejscowienie wtryskiwaczy i wkrętek. Może coś się uda wypatrzyć.
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: Maćko w Marzec 09, 2019, 23:59:04 pm
Miałem Barracudy w 1.4 na "wężykach" (jeśli może to jeszcze tak nazwać) długości około 3-4cm, problem który opisujesz występował mimo wszystko. Ba, nawet teraz w VVC mimo bardzo dobrze wystrojonej instalacji (słowa gościa zajmującego się chiptuningiem) również takie zjawisko występuje. Trzeba nauczyć się z tym żyć i przyzwyczaić się do łagodnego i stopniowego wciskania gazu na niskich obrotach.
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Marzec 10, 2019, 15:34:29 pm
Myślę że to nieszczęsne dotryski. Trzeba by popytać kogoś kto ma szybsze wtryski niż u ciebie. Sam miałem matrixa 544 i nie wycinałem dotrysków... Ale czy był lag to nie powiem bo auto ostatnio jeździło 5 lat temu...
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: Tumek w Marzec 16, 2019, 12:38:17 pm
Tak to wygląda u mnie. Strojone było na autostradzie na pełnym obciążeniu + sonda w wydechu do podglądu co się dzieje z mieszanką. Po Waszych odpowiedziach trochę straciłem zapał by montować pojedyncze wtryskiwacze bo jeśli faktycznie problemem są dotryski to nic z tym nie da się zrobić. Wydaje mi się że kolektor jest nawiercony bardzo dobrze - w sumie to moja robota ale starałem się zrobić jak najlepiej.
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: KGB w Marzec 16, 2019, 14:17:13 pm
mozna bylo blizej wtryskiwaczy nawiercic kolektor,ale to mam marginalne znaczenie,
gorzej,ze zrobiles to pod tak ostrym katem,a wtryskiwacze wrzucieles od gory, przez co niepotrzebnie wydluza to wezyki,bo musza sie zaginac, czyli nie zgrales nawiertow z miejscem na wtryskiwacze,

z dotryskami mozesz poeksperymentowac, moze znajdziesz ustawienie, w ktorym zmniejszysz laga
Tytuł: Odp: Rover 1,6 na sekwencji - wtryskiwacze na listwie/pojedyncze
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Marzec 16, 2019, 21:36:14 pm
Ja bym wtryski umieścił jak najbliżej kolektora na przewodach o równej długości między wtryskiem a kolektor. Do tego między grzebień a wtrysk również wszystkie przewody w miarę możliwości równe długości.