FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: tebe w Luty 11, 2008, 16:54:45 pm

Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 11, 2008, 16:54:45 pm
Witam,

Czy ktos wie jak podłaczyć do komputera i jakiego programu użyć w celu diagnostyki poldka GSI? W GLI Boschu nie ma problemu - pełno kabli na Allegro, oprogramowanie też dostępne. A do GSI jeszcze nic nie znalazłem...

Pozdrawiam.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: KGB w Luty 11, 2008, 19:00:48 pm
na allegro tez znajdziesz do gsi
program moge gdzies miec ,ale musze w domu poszukac
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 20:02:02 pm
Ja mam program, jakby ktoś byl chętny :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 11, 2008, 20:13:33 pm
matucha, to ja bym poprosił na maila seba0909@op.pl
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 11, 2008, 20:15:45 pm
A ja bym poprosił na postmaster@wlan.webd.pl :-)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 20:19:05 pm
Poszło już na obydwa adresy. Niech któryś z Was odpisze, czy to coś takiego, bo znalazłem to kiedyś na elektrodzie i zostawiłem na kompie co by się komuś kiedyś mogło przydać;)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: mateo#1939 w Luty 11, 2008, 20:31:01 pm
ja tez moge poprosic matucha??? mateokrzyku@o2.pl z gory dziekuje
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Bolo w Luty 11, 2008, 20:35:28 pm
a co mi tam pewnie malo zajmuje a kiedys moze sie przydac, wiec tez poprosze bolo928@op.pl
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Luty 11, 2008, 20:38:34 pm
to i ja jak wszyscy to wszyscy w kolejka(jak za PRL :P ) brudasekIIIb@interia.pl
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 20:40:58 pm
Poszło do wszystkich :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 11, 2008, 21:16:08 pm
Dzięki :-) Ten program wygląda na program do Abimexów (modele 1993-1996), ale mogę się mylić.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 11, 2008, 21:23:08 pm
w ksiazce Trzeciaka są chyba opisane  a zlacze diagnostyczne jest za dywanikiem pasazera
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 21:25:04 pm
A ma ktoś tą książkę i mógłby zerknąć?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Mateoos w Luty 11, 2008, 21:26:19 pm
Ustawiam się w kolejce: mateoos1@wp.pl
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: brudny#1924 w Luty 11, 2008, 22:02:58 pm
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?p=307230&highlight=#307230 przedostatni post na tej stronce sa dwa zdjecia tej kosteczki
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 22:10:17 pm
Może trochę źle napisałem z tymi pinoutami. Chodzi mi o coś takiego co już poruszałem. http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=16776&postdays=0&postorder=asc&start=15
Czyli co mam rozłączyć, żeby podczas pracy na gazie nie pracował mi komputer. Dlaczego chcę to zrobić:

po 1. Nie lubię jak mi świeci kontrolka od kompa podczas jazdy na gazie.
po 2. Raz po raz muszę zresetować kompa, bo się dziwnie zachowuje na benzynie i rozwiązałbym ten problem, bo miałbym go zawsze po resecie po przełączeniu na benzynę.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 11, 2008, 22:23:42 pm
trzeba by jeszcze kabla jakiegoś pod ten  program zrobić i teraz chyba pod  szeregowca w kompie domowym go podpiąć nie? czy cyfry na tym schemacie 2.3.7.8 oznaczają kolejne piny w złączu szeregowym? no bo a,b,e to wiem że w poldku
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Luty 11, 2008, 22:35:18 pm
Taki schemat był przy tym:

(http://img228.imageshack.us/img228/2549/multecmpikp9.th.jpg) (http://img228.imageshack.us/my.php?image=multecmpikp9.jpg)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: FM w Luty 12, 2008, 11:36:15 am
Cytat: "matucha"
Taki schemat był przy tym:


Czyli wygląda na to że kabel jest taki sam jak do Abimexa, albo ktoś coś pomylił??  :?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 12, 2008, 13:07:29 pm
Właśnie zarówno prezentowany program jest do abimexa, jak i schemat kabla jest do abimexa..... Abimex 1.6 GLI to Multec TBI-700, a Delphi 1.6 GSI to Multec XM. Czyżby zarówno interfejsy jak i programy były zgodne z tymi abimexowymi? Nie zdaje mi się, tym bardziej, że inne parametry pracy mogą być diagnozowane, itd...

Na allegro nigdy nie widziałem interfejsu do GSI tak poza tym - jak i nie widziałem dedykowanego programu do GSI. Jest za to tester uniwersalny do wszystkiego:

http://www.automex.pl/prod/amx510/amx510.php (http://www.automex.pl/prod/amx510/amx510.php)

Na dole sa instrukcje i nawet są wypisane wszystkie pokazywane parametry pracy, jak i wzorowe wartości jakie powinny być przyjmowane:

Multec TBI-700:
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-1.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-1.pdf)

Bosch MA1.7:
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-2.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-2.pdf)

Delco MPFI (czyżby Delco = Delphi = Multec XM?):
http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-3.pdf (http://www.automex.pl/prod/amx510/download/a510-3.pdf)

I co o tym myślicie? Dodam, że na stronie:

http://www.automex.pl/prod/testery.php (http://www.automex.pl/prod/testery.php)

znajdują sie gotowe do zakupu przewody, są dla abimexa i dla boscha. Dla delphi nie ma, ale w przypadku abimexowego jest napisane: "Przewód do PC służący do diagnostyki Poloneza wysposażonego w jednopunktwy lub wielopunktowy układ wtryskowy Abimex." - czyżby więc przewód diagnostyczny do Abimexa i Delphi był taki sam (Delphi to wielopunktowy Abimex)?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 12, 2008, 14:02:22 pm
Delphi to Delphi Abimex to Abimex
Znajomy sasiada ma interfejs do PNa -zapytam go i zrobie fotki jak dorwe
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Plus98 w Luty 12, 2008, 21:47:07 pm
Moim zdaniem to urzadzenie załatwia sprawę: http://moto.allegro.pl/item309629838_komputer_diagnostyczny_dc_03_do_poloneza.html
Ma tą zaletę. że można go urzyć w czasie jazdy i na bierząco śledzić parametry silnika. Ja mam ten komputerek w wersji DC02 i ma dwa kable w komplecie. Jeden dla Boscha i drugi dla reszty. Bosch jak widać jest najlepiej diagnozowalny.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 12, 2008, 22:59:45 pm
Jak widzę w opisie aukcji parametry Abimexa i Delphi możliwe do odczytania są te same (Boscha inne). Ponadto ten sam kabelek służy do diagnozowania Abimexa i Delphi. Załatwia to sprawę: interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam, prawdopodobnie więc nawet program do Abimexa będzie działał z Delphi :-)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Luty 13, 2008, 19:22:55 pm
tak tylko że ten niby komputerek jest gówno warty bo nie pokazuje podstawowej informacji o silniku krokowym czyli ilości kroków  czy czasie otwarcia wtrysku,
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Plus98 w Luty 13, 2008, 19:30:31 pm
Nie wiem jak w innych systemach ale w Boschu pokazuje czas wtrysku. Z krokowym nie wiem bo w Boschu nie ma slinika krokowego.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Buton w Luty 13, 2008, 19:35:57 pm
A ja poproszę jeszcze raz to samo co wszyscy na buton@vp.pl. Z góry dziękuję.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Luty 13, 2008, 19:55:37 pm
Wyczytalem kiedys gdzies,ze:
W Multecu xm(delphi) złacze diagnostyczne masz w tym samym miejscu co w Multecu TBI(abimexa).
GSI ma opcje samodiagnostyki jak abi bo to multec...
A interface do kompa sa specjalne tylko pod multeca xm(polonez) i produkuje je bosch.

[ Dodano: 2008-02-13, 19:59 ]
PROGRAM DIAGNOSTYCZNY MULTEC DLA WSZYSTKICH KTORZY ZASMIECAJA FORUM DURNYMI POSTAMI,ZAMIAST POPROSIC NA PW (http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217)

[ Dodano: 2008-02-13, 20:03 ]
Nie mylcie kabli na allegro tam pisza MULTEC ale chodzi o MULTEC TBI  (Abimex)
A nie o Multec XM (delphi)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 13, 2008, 21:37:29 pm
To gdzie kupić kabel do Multeca XM? Albo czy jest jakiś schemat jak zrobić taki kabel?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Luty 14, 2008, 19:33:11 pm
No wlasnie długo szukalem ale z marnym skutkiem,pisalem do kilku wyjadaczy Multeca ale nikt nie odpisał nic-to musi byc jakas tajemnica i pewnie mama im nie pozwala udostepnic schematu...
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Luty 15, 2008, 00:00:40 am
Sprawa jest jasna - interfejs do Abimexa i Delphi jest ten sam. Dlatego też w tych gotowych komputerkach jest jeden interfejs do Boscha, a drugi do Abimexa/Delphi.

Zobaczcie na cennik interfejsów:

http://www.automex.pl/cennik/cennik.php (http://www.automex.pl/cennik/cennik.php)

Jedna z pozycji to:

"Przewód ABIMEX-PC przewód do diagnostyki układu wtryskowo-zapłonowego samochodu Daewoo-FSO POLONEZ (jednopunktowy TBI i wielopunktowy MULTEC XM)". 183 zł sobie za niego chcą :D

Tak więc, jak macie kabel do Abimexa to i macie do Delphi - ten sam służy do tego. Abimex i Delphi to ALDL, Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).

A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa :-) I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).


=========================================================
kody usterek do GSI (samodiagnostyka):
=========================================================

13
czujnik tlenu (EOS) - brak sygnału

14
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)

15
czujnik temperatury płynu chłodzącego (CTS) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)

17
wtryskiwacz(-e) - zwarcie do plusa, do masy lub przerwa

19
czujnik prędkości obrotowej - sygnał nieprawidłowy

21
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt wysoki

22
czujnik położenia przepustnicy (TPS) - sygnał zbyt niski

24
czujnik prędkości pojazdu (VSS) - brak sygnału

29
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - przerwa lub zwarcie do masy

32
przekaźnik pompy paliwa (FPR) - zwarcie do plusa

33
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt wysoki

34
czujnik ciśnienia powietrza (MAP) - sygnał zbyt niski

35
defekt silnika krokowego zaworu obejściowego powietrza (IACV)

41
cewka zapłonowa B (ESTB) - zwarcie do plusa

42
cewka zapłonowa A (ESTA) - zwarcie do plusa

44
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt niski (mieszanka zbyt uboga)

45
czujnik tlenu (EOS) - sygnał zbyt wysoki (mieszanka zbyt bogata)

49
zbyt wysokie napięcie zasilania (powyżej 17.2[V])

51
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EPROM (zła suma kontrolna)

55
uszkodzenie modułu ECM - błąd pamięci EEPROM (błąd wewnętrzny)

61
uzwojenie serwomotoru CCP - przerwa lub zwarcie do masy

62
uzwojenie serwomotoru CCP - zwarcie do plusa

63
cewka zapłonowa B (ESTB) - przerwa lub zwarcie do masy

64
cewka zapłonowa A (ESTA) - przerwa lub zwarcie do masy

69
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt niski
(temperatura zbyt wysoka)

71
czujnik temperatury powietrza (MAT) - sygnał zbyt wysoki
(temperatura zbyt niska)

85
uszkodzony immobilizer

87
przekaźnik sprzęgła układu klimatyzacji (ACC) - przerwa lub zw. do masy

88
przekaźnik sprzęgła układu Klimatyzacji (ACC) - zwarcie do plusa

93
uszkodzenie układu QDSM
=========================================================


=========================================================
A teraz poszczególne parametry pracy układu wtryskowego Delphi:
=========================================================

Obroty silnika [rpm]
Aktualna prędkość obrotowa silnika, określana na podstawie pomiaru impulsów z czujnika położenia wału korbowego.
Zakres: 0 - 6375 [rpm].

Położenie przepustnicy [Volt]
Wartość napięcia na suwaku potencjometru zamontowanego na osi przepustnicy, służącego do pomiaru kąta otwarcia przepustnicy.
Zakres: 0.0 - 5.0 [Volt].
Wartość . 0.5 [V] - przepustnica całkowicie zamknięta
Wartość . 4.5 [V] - przepustnica całkowicie otwarta.

Kąt wyprzedzenia zapłonu [°TDC]
Aktualna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu, wyznaczana przez algorytm sterowania silnikiem na podstawie mapy charakterystyk wyprzedzenia zapłonu, w funkcji prędkości obrotowej i podciśnienia w kolektorze ssącym, i zmodyfikowana w zależności od temperatury silnika i sygnału sondy Lambda.
Zakres: -90 - 90 [°TDC].

Ciśnienie powietrza [kPa]
Wartość podciśnienia w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika ciśnienia bezwzględnego powietrza w kolektorze (MAP).
Zakres: 10 - 105 [kPa].

Temperatura silnika [°C]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika temperatury płynu chłodzącego (CTS).
Zakres: -40 - 152 [°C].

Temperatura powietrza [°C]
Wartość temperatury powietrza w kolektorze dolotowym, określana na podstawie pomiaru sygnału
z czujnika MAT.
Zakres: -40 - 152 [°C].

Pozycja serwomotoru IACV [-]
Aktualne położenie silnika krokowego sterującego zaworem kontrolnym powietrza na biegu jałowym (IAC). Silnik ten jest stosowany w celu zapewnienia stabilności obrotów na biegu jałowym (na poziomie 800[rpm]).
Zakres: 0 -255 [-].

Prędkość pojazdu [kph]
Wartość ta jest obliczana na podstawie pomiaru sygnału z czujnika prędkości samochodu (VSS).
Zakres: 0 - 255 [kph].

Sonda Lambda [mV]
Sygnał napięciowy z czujnika tlenu w spalinach (EOS). Mieszanka paliwowo-powietrzna bliska stechio-metrycznej (o współczynniku .=1) powoduje wskazania sondy około 450[mV]. Niższe wartości oznaczają mieszankę ubogą, a wyższe - mieszankę bogatą. Sterownik uwzględnia wskazania sondy Lambda dla temperatury silnika powyżej 68[°C].
Zakres: 0 - 1128 [mV].

Integrator Lambda [-]
Wartość regulacyjna integratora sondy lambda. W trybie pracy z zamkniętą pętlą sprzężenia zwrotnego od czujnika tlenu (C/L), parametr ten służy do korekcji składu mieszanki paliwowo-powietrznej. Jego wartość nominalna powinna wynosić 128, co odpowiada mieszance stechiometrycznej. Wartości poniżej 128 oznaczają mieszankę zbyt bogatą, a wartości powyżej 128 mieszankę zbyt ubogą.
W przypadku mieszanki zbyt ubogiej wartość integratora jest zwiększana, co powoduje stopniowe przedłużanieczasu wtrysku, aż do momentu rozpoznania przez sondę Lambda mieszanki bogatej. Następnie wartość integratora jest redukowana, aż do chwili rozpoznania mieszanki ubogiej itp.
Zakres: 0 - 255 [-].

Korekcja BLM [-]
(Adaptacja)
Wartość współczynnika adaptacji (korekcji) składu mieszanki (tzw. ‘Block Learn Memory’).
Zakres: 0 - 255 [-].

Napięcie akumulatora [Volt]
Wartość pomiarowa napięcia zasilania sterownika.
Zakres: 0.0 - 25.5 [Volt].
=========================================================
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: śledzik w Luty 19, 2008, 21:50:38 pm
Witam. Jakby kogos zainteresowal komputer do poloneza GSI to ja mam dwa. jeden fabryczny a drugi jest wyjety z policyjnego poloneza. Prawdopodobnie ten  z policyjnego jest jakis bardziej usportowiony. Fakt faktem policyjne poldki tez ladnie popierdzielaly. Wrazie pytan pisac na priv albo e-mailem. Pozdrawiam
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: slonik w Luty 21, 2008, 21:08:51 pm
Panowie, zastanawiam się czy w polonezie przejdzie takinumer jak w astrze. Robiło się to tak- brało sie zwykłą spinke biurową lub drucik, wpinało się w odpowiednie piny w złączu, przekręcało się zapłon i na kontrolce check engine czytało się błędy. Da się tak w polonezie?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Luty 21, 2008, 21:10:16 pm
tak bylo o tym wiele razy
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Luty 21, 2008, 21:17:18 pm
slonik, przejdzie bo to i to jest na multecu :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Łyku w Luty 26, 2008, 23:34:41 pm
dorzucę swoje 3grosze

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic48240-0.html

schematy kabli i programy diagnostyczne
szukałem wczoraj i znalazłem :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: drucik#1814 w Kwiecień 20, 2008, 10:46:47 am
dzieńdobry, ja tylko na chwilkę, czy ma ktoś rozpiskę pinów kompa GSI,lub schemat instalki do kompa (sterownik, wtryskiwacze, czujnik prędkości itd.)
aaaa, tak sobie rzeźbię u sąsiada.
pozdro dla wszystkich!
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Elwood#1887 w Kwiecień 20, 2008, 11:00:14 am
Cytat: "tebe"
Bosch to VAG (dlatego też kabel do Boscha musi być inny).

A co do programu diagnostycznego - też ten sam do odczytywania parametrów pracy co do abimexa  I na dodatek ten sam co do Opla Kadetta C16NZ (wtrysk multec TBI 700).

Boscha z poloneza mozna odczytac na diagnostyce za pomoca programu do fiata tipo 1,4 albo 1,6(nie pamietam teraz który) Jedyne co wyswietla zawsze to bląd EGR (który w polonezie nie wystepuje) Numer komputera fiata i poloneza jest taki sam -róznia sie jedynie kilkoma koncowymi znakami
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: mastah22 w Kwiecień 20, 2008, 14:17:57 pm
drucik#1814, Witaj,co porabiasz,kupe czasu :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: drucik#1814 w Kwiecień 23, 2008, 14:52:35 pm
żyję, żyję tylko, że trochę szybciej. Ale zaglądam tu czasami, więc sobie nie myślcie.....
a tak w ogóle, to co z tym schematem?
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tebe w Kwiecień 23, 2008, 18:15:44 pm
Z jakim schematem? GSI diagnozuje od kilku miesięcy kablem do abimexa - ten sam jest do abimexa co do delphi :-)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: djm w Maj 25, 2008, 16:14:35 pm
mam dwa schematy pierwszy prostszy, oparty na samych rezystorach, drugi oparty o elementy takie jak tranzystory. zastanawiam się dlaczego w pierwszym przypadku każą się podłączyć w piny A,B i E a w drugim przypadku A, F, G (F wiadomo ale zamiast E jest tutaj G)? męczy mnie problem tego typu, że jak podłączam kabel (jest oparty na rezystorach rys1 i zgodny ze schematem) to kontrolka check engine nawet nie tyle co miga co po prostu nierównomiernie szybko "pulsuje". program nie ma komunikacji z komputerem w aucie? mam poloneza atu 96 1.6GLI Abimex...
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tur-GSI w Czerwiec 06, 2008, 14:47:00 pm
Panowie więc jaki jest najlepszy program do diagnostyki kompa GSI,znalazłem kilka na elektrodzie ale żaden mi się nie komunikował z laptopem,może to wina laptopa że nie ma koma tylko taki emulator na usb?proszę  o odpowiedzi. :mrgreen:
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: tur-GSI w Czerwiec 06, 2008, 14:56:00 pm
Cytat: "matucha"
A tak wogóle, to najlepiej użyj spinacza :P Tani, prosty w użyciu i niezawodny :mrgreen:

no właśnie mógłbyś mi tak na chłopski rozum podpowiedzieć jak te błyski odczytywać mam opis ale nie moge zaskoczyć jak te błędy odczytywać :roll:
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Czerwiec 07, 2008, 18:52:56 pm
tur-GSI, szczerze to nie pamiętam dokładnie. Ale szło to jakoś tak:
Kody ogólnie są wszystkie 2 cyfrowe.
Lampka Ci mrugnie kilka razy, dłuższa przerwa i znowu kilka razy.
Np. 2 razy, przerwa 3 razy to masz kod 23. Wywala wszystkie błędy jeden po drugim i potem jedzie od początku. Ale już nie pamiętam na 100%. Nagraj filmik, wrzuć do neta, to ktoś Ci napewno policzy, albo mi się przypomni ;)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: driftpol w Lipiec 12, 2008, 20:52:50 pm
powitac moze ktos wie jak podlaczyc "interfejs obd ll kkl"  do poldka gsi i czy bedzie porozumienie z programem (umieszczam link do niego bo nie wiem jak sie nazywa http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=30217 )
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: HEMI w Marzec 06, 2010, 20:49:57 pm
Odświeże temat.
Chciałbym zakupić interfejs i kabel pod mojego plusa GSi(czyli multec XM)żeby wkońcu mieć możliwość pełnej kontroli parametrów silnika i w razie czego możliwości usunięcia błędów.
Sprawdzałem już na allegro kilka interfejsów,wyczytałem też na forum,że można zastosować interfejs od opla i daewoo.Który z interfejsów może być bardziej przydatny pod Poldka?
Allegro proponuje coś takiego :) :
http://moto.allegro.pl/item938689546_interface_diagnostyczny_euroscan.html  -OPEL
http://moto.allegro.pl/item940283838_hit_interfejs_aldl_daewoo_z_kablami_obd2_i_daewoo.html  -DAEWOO

Kabla niestety nie znalazłem,oprogramowanie już zassałem z elektrody.
Może ktoś na forum już dłuższy czas użytkuje któryś z interfejsów i podzielił by się informacjami,kabel rozumiem,że trzeba samemu zrobić,czy jest możliwość zakupu w nie astronomicznych pieniądzach?Myślę,że odświeżenie tego tematu pomoże użytkownikom ze względu na doświadczenia posiadaczy interfejsów i programów do poldka GSi ;)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: SeBa w Marzec 06, 2010, 21:12:05 pm
wiekszosc uzytkownikow diagnozuje kabelkiem ze spinacza biurowego :D bez PC :P  i sprawdza sie znakomicie to rozwiazanie  :mrgreen:
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Marzec 06, 2010, 21:13:22 pm
Mój znajomy mechanik miał interfejs do Opla i ten nie chcial się z Poldkiem połączyć, ale nie jestem w stanie powiedzieć czy to ten sam.

Z drugiej strony kontaktowałem się z gościem, który sprzedał mi interfejs do Kangoo i zapytałem go o interfejs do Poloneza - odpowiedział, że musi być specjalny do Daewoo, bo z innym się nie dogada, ale takich na USB jeszcze nie robią ( mi chodziło właśnie na USB ).
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: HEMI w Marzec 06, 2010, 21:25:59 pm
Wiem,że diagnozować da się spinaczem ale chcę się pobawić na laptopie bo jednego mam z dosem a drugiego z vistą także tego z dosem mógłbym wykorzystać dla poldka:)
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
Zależy mi na dokładnej diagnostyce i usuwaniu błędów,powoli zazdroszczę użytkownikom Poldków na boschu gdzie nie ma takiej komplikacji z oprogramowaniem i interfejsami czy kablami.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: radosław91 w Marzec 07, 2010, 16:14:46 pm
Cytat: "HEMI"
Na elektrodzie i tu na forum kilka osób wypisało,że na oplowskim interfejsie gdzie obsługuje kadeta da się połączyć z Polonezem.
pewnie chodziło im o abimexa
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: HEMI w Marzec 09, 2010, 21:53:13 pm
Zadałem kilka podstawowych pytań jednemu ze sprzedawców na allegro czy posiada interfejs do GSi,wyjaśniłem mu jaki to wtrysk,producent itp. W odpowiedzi zapytam mnie tylko czy to abimex czy bosch co mnie zdziwiło bo boschowskiego wielopunktu nie było w poldku GSi.Tak więc czekam na kolejną odpowiedź...w między czasie może ktoś stąd wyjawi"sekret" jaki zestaw pasuje pod diagnostykę GSi ;)

Dostałem odpowiedź od sprzedawcy z allegro : "nie mamy" tzn.ze z ALDL nie da się połączyć GSi z kompem? :roll:
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: koniuszko w Marzec 27, 2010, 20:17:57 pm
Niestety nie znalazłem nigdzie jak korzystać z interfejsu do Poloneza GSI więc pozwolę sobie napisać parę słów, a może komuś się przyda.
Do GSI inteface (kabelek) jest taki sam jak do GLI Abimexa. Niestety trzeba go zrobić samemu.
Uwaga! Wcześniej w tym temacie był podawany schemat odręczny, jednak jest błędny, ponieważ są w nim  pozamieniane wartości oporników.

Poprawny schemat:
(http://www.elektroda.pl/rtvforum/files-rtvforum/polonez.jpg)

Jak widać schemat jest prosty więc nie powinno być kłopotów z jego wykonaniem.  Wszystko mieści się we wtyczce DB9, poza opornikiem 10K, który "zwiera" piny A i B.
Prawidłowe wykonanie interfejsu objawia się szybkim migotaniem kontrolki Check Engine w rytm przesyłanych danych. Tak wiec migotanie jest jak najbardziej poprawne.

Program do GSI musi być w wersji 3.4 do sciągniecia z:http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296 (http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=14296)
Do tego DOS w wersji 5.0 do 7.xx lub dyskietka startowa z Windows 95 lub 98, a w zasadzie 3 pliki IO.SYS, MSDOS.SYS i COMMAND.COM. Program i te 3 pliki systemowe zmieszczą się na jednej dyskietce.  Laptop należny uruchomić z dyskietki, dlatego też potrzebny jest laptop z flopem, a już na pewno z Comm-em. Zwykle jak jest w laptopie comm to i flop też jest ;) Po uruchomieniu systemu uruchamiamy program wpisując monitor.exe. Jeśli nie mamy w katalogu głównym programu należy przejść do katalogu w którym jest program, polecenie CD
azwa_katalogu. Po uruchomieniu program zapyta się czy interfejs jest podpięty należy podać Y. Następnie program pokaże błędy jeśli są. Jeśli nie ma pojawi się komunikat No Error Codes. Następnie pojawi się okno do odczytu parametrów z ECU. Tu mamy do odczytu:
- Throttle pos [V]- położenie przepustnicy
- Engine Speed [rpm]- obroty silnika
- MAP [kPa]- podciśnienie z MAP Sensora
- O2 [mV]Sensor - Napięcie jakie podaje sonda Lambda
- Integrator i BLM [jednostki]- skład mieszanki prawidłowa wartość to  128
- Coolant temp [*C]- temperatura płynu chłodzącego
- Man. Air Temp [*C]- Temperatura powietrza (w gsi czujnik na filtrze powietrza)
- Spark Adv. [*BTDC]- kąt wyprzedzenia zapłonu.
- Idle Air [kroki]- ilość kroków silniczka krokowego
- Vech. speed [km/h]- prędkość pojazdu
- Battery [V]- napięcie akumulatora

Jeśli ktoś wie jakie powinny być prawidłowe wartości niech napisze. Miłego diagnozowania.  :D
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Kwiecień 03, 2010, 21:18:48 pm
No dobra. Mam kod usterki 29. Co on oznacza? Pytam bo nigdzie o nim nie ma.  :roll:
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Multec w Kwiecień 03, 2010, 21:30:15 pm
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 04, 2010, 20:01:55 pm
Cytat: "Multec"
29 - przekaźnik pompy paliwa, zbyt niskie napięcie.  :)


Podmiana przekaźnika od pompy i od wtrysku i powinien zniknąć ;)
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Grzech#1938 w Kwiecień 04, 2010, 20:07:40 pm
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: matucha w Kwiecień 04, 2010, 20:19:04 pm
Cytat: "Grzech#1938"
A to nie jest czasem efekt działania ręcznego immobilizera typu "wyłącznik"? (Tylko się upewniam).


No może być też ;) Ale pod warunkiem, że wyłącznik działa na sterowaniu przekaźnika, a nie jest wpięty w obwód zasilania.
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Macki w Wrzesień 26, 2010, 18:25:57 pm
Robił może już ktoś ten interface w/g schematu Kolegi Koniuszka?
Ja jakiś czas temu sobie zrobiłem, pożyczyłem specjalnie z roboty Della D610 (ma COM i nawet LPT) i...
kombinowałem jak mogłem ale za cholerę nie chciało to z się Poldkiem dogadać :|
Tytuł: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Mariusz# w Wrzesień 26, 2010, 20:14:53 pm
w czym go chciałeś odpalić  ( trzeba 486 pod dosem z RS dopiero się dogadają )
Tytuł: Odp: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Marek_K80 w Lipiec 07, 2011, 22:41:08 pm
Witam, mam pytanie jak wywołać błędy diagnostyczne z komputera (GSi Delco) przedstawionego na zdjęciu, czy wogóle się da?, z boku są dwa duże łącza wielopinowe czerwone i białe (lokalizacja komputera pod fotelem pasażera), w tym wątku doszło do zbyt dużych niedomówień. Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens
(http://images47.fotosik.pl/964/f46ff455232ef36dm.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=f46ff455232ef36d)
Tytuł: Odp: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: Multec w Lipiec 07, 2011, 22:44:36 pm
Jakbym chciał jakieś piny mu zewrzeć to bym musiał wypiąć wtyczkę a z wtyczki pochodzą sygnały diagnostyczne do komutera - bezsens

No chyba nie bałdzo załapałeś o co chodzi...
Zwierasz piny, ale w złączu diagnostycznym, a nie we wtyczce komputera. Złącze znajdziesz za schowkiem w okolicach słupka (z prawej strony), może być gdzieś pod dywanem. Następnie zwierasz piny A i B i włączasz stacyjkę.
Tytuł: Odp: Jak diagnozować GSI (Delphi Multec XM)
Wiadomość wysłana przez: kodzik w Lipiec 25, 2011, 11:54:11 am
(http://file:///C:/Documents%20and%20Settings/kacper/Pulpit/kabelek_152.gif)
zwierasz styki A i B