Autor Wątek: Kolektor rurowy w k16  (Przeczytany 11867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Kolektor rurowy w k16
« dnia: Sierpień 04, 2007, 17:32:04 pm »

maras

  • Gość
Jako,że postanowiłem zmienić sobie kolektor na rurowca, zakupiłem takowy element wraz z dwururką z 214. Wczoraj przystąpiłem do wymiany, odkręcenie kolektora poszło nawet całkiem sprawnie, gorzej z wyjęciem, bo chciałem to zrobić z pierwszą rurą, niestety trzeba było ją przeciąć. Zresztą i tak długość jej była za duża do nowego kolektora. Po rozcięciu dwururki okazało się,że ma ona podwójne ścianki, wewnętrzne są aluminiowe, ja jednak będę miał pojedyncze, myślę,że niczemu to nie przeszkodzi :wink: Jak pospawam zrobię fotki tego, co mi wyszło. Przy okazji, zna może ktoś moment  dokręcania kolektora do głowicy??

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 04, 2007, 20:14:10 pm »

tomallus1

  • Gość
Czym będziesz spawał? Czy taki kolektor jest stalowy?

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 04, 2007, 21:40:51 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Jestem ciekaw co i jak bo sie przymierzam tez do takiej modyfikacji :mrgreen:

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 04, 2007, 22:53:08 pm »

maras

  • Gość
Częściowo już pospawany, spawałem moim migomatem, ale tylko zewnętrzne poszycia, te wewnętrzne rury aluminiowe(były w dwururce) wywaliłem. W poniedziałek może uda mi się skończyć

[ Dodano: 2007-08-04, 22:59 ]
tak to wyglądało po kupnie:

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 05, 2007, 08:54:48 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
oglądaliśmy wczoraj taki zestaw i by to jakoś zespawać trza by rury od nowa zaginać.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 06, 2007, 13:16:14 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A ta dziurka w kolektorze to na lambde?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 06, 2007, 15:21:02 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "Senn#1869"
A ta dziurka w kolektorze to na lambde?

Nie. Na TURBO  :lol:  :lol:  :lol: .

[ Dodano: 2007-08-06, 15:23 ]
Oczywiście kolega zapomniaŁ dodać że to na fotce jest nie do końca tak jak zainstalowane w aucie. Dwururka powinna być pionowo względem kolektora czyli tam gdzie u nas belka zawieszenia. Niemniej jednak powodzenia. ja idę innym torem i jak coś zrobię to pokażę.

PS. Ile daŁeś??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 06, 2007, 15:52:59 pm »

maras

  • Gość
Bocian_s#313 no jasne, że jest odwrócony. To było Takie wstępne położenie to wzdłużnego montażu :wink: Lambde będe właśnie montował w kolektorze, gwint jest dobry, moją też się udało wykręcić bez problemów, więc nie ma przeszkód. Za całość dałem 80zł

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 06, 2007, 18:15:47 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No powodzenia. Jak zrobię swoją koncepcję to porównamy komu lepiej i prościej wyszło.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 09, 2007, 00:54:01 am »

maras

  • Gość
No dobra, prace zakończone(chyba :wink: ) Parę fotek:
uszczelki:

kolektor zintegrowany z dwururką:

pierwsza rura o skróceniu:

i widok po zamontowaniu:



Silnik odpaliłem, chodzi troszkę inaczej, zwłaszcza ok 3-4 tyś, więcej nie kręciłem, była 23.30 :D jutro test drive! :mrgreen:
Ogólnie, to miałem problem,żeby było to szczelne, w końcu udało mi się wszystko zaspawać(dlatego ne jest ten kolektor za urodziwy), a przy przejściu z dwóch rur na jedną uzupełniłem sylikonem wysokotemperaturowym. Trochę się tam dymiło, ale mam nadzieje,że przejdzie :P

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 09, 2007, 08:16:11 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Wygląda to nawet nawet. Ciekawe jak z osiągami. No i trzebaby to jakoś kiedyś porównać z moją koncepcją ... o ile ją zrealizuję...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 09, 2007, 10:11:50 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
no ciekawy pomysł :) widaż się da. szkoda ze nie zrobiłęs zdjecia jak to wygląda ta podwójna rura w srodku
Bocian wiesz zawsze kolektora moge odkupic :P kata mozesz sobie wytuc i sprzedac :]

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 09, 2007, 10:45:57 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
To mozna sprzedac wytluczonego kata? Myslalem ze im chodzi wlasnie o wsad.

Maras dobra robota :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 10, 2007, 00:56:57 am »

maras

  • Gość
Dzisiaj pojeździłem trochę. Powiem szczerzę,że początkowo myślałem,że efekt był odwrotny do zamierzonego, później, jak się wypalił sylikon(okazało się,że ten mój niby do 650st nie dał rady), przy okazji miałem trochę dymu, dźwięk stał się dużo ładniejszy i idzie też chyba lepiej, no ale trudno to ocenić,czy w jakimś konkretnym zakresie obrotów. W każdym bądź razie na III dalej nie da się przyspieszać od 40km/h. Przejechałem dopiero ok 15km, zobaczymy jak to się będzie dalej sprawować. Jednak rurowiec potrafi się szybko i mocno nagrzać, to wypalenie nastąpiło po pociągnięciu na III do 6,5tyś, na IV do 6 i później już na V tylko do 5000 :mrgreen:

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 10, 2007, 12:06:58 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Panowie nie wiem czy takie samoróbki to maja sens  :lol: Kolektor jest odpowiednio obliczony ,a wywalanie rur ze srodka i skracanie rur bo" nie wejdzie" zmienia calkowicie wszystko.Jak ma  to cos dac to na podstawie orginału tzreba by dorobic pasujacy ale z zachowaniem srednic rur i ich dlugosci- wtedy to ma sens a nie tu odetne dwa centymetry, tutaj pięc pospawam i bedzie dobrze  :roll:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 10, 2007, 14:34:34 pm »

tomallus1

  • Gość
Ale rzeźnia z tymi spawami :D . Grunt, żeby było szczelne.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 10, 2007, 19:43:05 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://img206.imageshack.us/img206/3175/s29ga.jpg
To fotka z pewnego tematu z motonewsów (dawne forum AK). Ponoć to silnik oryginalnie założony przez fabrykę 1,6.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 11, 2007, 01:02:49 am »

maras

  • Gość
Elwood#1887, o obliczaniu nie musisz mi mówić, w końcu za 1,5 miesiąca będę studentem V roku mech. i bud.maszyn, spec. samochody i ciągniki :wink: . Po drugie sam kolektor nie został naruszony, skrócona była tylko dwururka, robiłem ją na wzór, tej jaką ma kolega Koval z AK(właśnie jego silnik pokazał Bocian). Widziałem tą fotkę parę tygodni temu, ponoć to jest faktycznie element wykonany w fso w oparciu o rurowca rovera. Poza tym zachowałem kształt oryginalnej rury z poldorovera, z tym,że jest ona podwojona na odcinku ok25-30cm

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 08, 2007, 09:13:19 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Czekałem czekałem no i się doczekałem:








Tak wygląda kolektor 4w1wkatalizator do rovera z nowszych roczników. Ze wstępnych oględzin wynika że zrobi sie szybkie cięcie za sondą lambda, dospawa kawałek rury ze starej rury kolektorowej (jakieś 2-5cm) i będzie pasiło idealnie zamiast żeliwniaka.

Jest też sonda lambda która pewnie będzie w lepszym stanie jak ta moja więc mam dodatkowe gratisy tyle że trzeba wtyczkę zmienić.

Tylko kiedy ja to zrobię. Może przed zimą sie uda...

A katalizator się sprzeda  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Kolektor rurowy w k16
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 08, 2007, 16:35:39 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ta rureczka co wrecona jest lambda, to jest troche odstawiona od rury w porownaniu do naszych rur, tak jakby ta sonda byla duzsza, albo jest troche oslonieta przed pedem spalin :-)
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350