Autor Wątek: Polskie policyjne auta pościgowe.  (Przeczytany 15056 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 23, 2015, 22:49:21 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1322
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
V bieg jest nadbiegiem i dlatego predkosc maksymalna jest na nim nizsza przy aucie obciazonym,
po prostu nadbieg nie sluzy do osiagania maksymalnej predkosci,
90KM to taka moc , ktora sredniej wielkosci auto pozwala rozpedzic do ~180km/h
To czy jest nadbiegiem raczej o niczym nie świadczy.
To jest wykres bilansu mocy z uwzględnieniem przełożeń pewnego wirtualnego samochodu (Poloneza z silnikiem BMW;-) ) Widać na nim, że prędkość maksymalną można osiągnąć tylko na czwórce. Na niższych biegach skończą się obroty, a na wyższych braknie mocy.
http://s7.postimg.org/c5pam5r3v/Wykres.jpg

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:14:28 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nadbieg z reguły nazywany jest nadbiegiem, bo nie osiagnie sie na nim predkosci maksymalnej ze wzgledu na zbyt dlugie przelozenie,
czyli wlasnie opory sa zbyt duze,by silnik mogl na tym biegu osiagnac moc maksymalna,
a wiec wlasnie o tym swiedczy,ze jest nadbiegiem

a na wykresie IV jest za krotka ,wyciska na niej 206 ,a moglby maksymalnie 209 :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 23, 2015, 23:19:36 pm »

Offline Tales

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1322
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6GLE
Nadbieg to bieg którego przełożenie jest mniejsze niż 1, a jeżeli przełożenie danego biegu wynosi 1 to taki bieg nazywamy biegiem bezpośrednim. Idąc tym tropem to jeżeli przełożenie jest większe niż 1 to taki bieg powinno się nazwać podbiegiem ale ja nigdy z takim czymś się nie spotkałem. :-)

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 24, 2015, 09:46:08 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a widziales inne samochody niz Polonez, bo wyskakujesz z tym nadbiegiem (czy tam podbiegiem) ponizej 1 ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 24, 2015, 10:03:48 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
 
O ile poziom modyfikacji urósł[...]
lub po prostu grupka pionierów przetarła już większość możliwych szlaków, a ich osiągnięcia, dokładnie już opisane, są "seryjnie" powielane i czasem tylko trochę usprawniane przez szerokie grono powielaczy ;)
[...]to poziom wypowiedzi w porównaniu do tamtych czasów spadł...
ale to chyba nie jest problem samego PTKu ale całego internetu - ludzie nauczyli się nad każdą bzdurą płakać do wszechobecnego "interneta" zamiast samemu choć trochę pokombinować, lub ośmieleni przypływem anonimowości i w poczuciu braku jakiejkolwiek odpowiedzialności za słowa dają śmiało i bez ograniczeń upust swojej paplaninie bełkotu o rzeczach niestworzonych... :) Szacunek dla i odpowiedzialność za słowo pisane niknie...
Po prostu - cały świat dąży do "uproszczania" a społeczeństwa z każdą generacją coraz bardziej rozwarstwiają się na rosnące ciemne masy i chudnące grupki świadomych czy wybitnych. Tych co zawsze byli "po środku" jest coraz mniej.

Wracając do tematu :)
A pomyśleć, że mój, już śt.p. dzidek pracował i jako mechanik w garażach policyjnych jak i później w drogówce... Że też za młodych lat nie zainteresował mnie ten temat...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2015, 10:11:03 am wysłana przez Macki »
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 24, 2015, 23:02:31 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
mechanicy mo/policji w dawnych czasach to zwyczajni mechanicy lepsi lub gorsi po prostu ale jednak mechanicy w odróżnieniu od dzisiejszych "monterów części".
Pamiętam jak miałem dużego fiata to jeden kolega mówił mi tak: "jak będziesz potrzebował coś z gaźnikiem to daj znać mam znajomego na "warsztatach" (tych w MO), tam jest taki fachowiec, że jak mu dasz gaźnik to on Ci zrobi z nim wszystko jak trzeba i wyreguluje tak, że tylko włożysz do samochodu i będzie na pewno dobrze..."
Mi/policyjne samochody to zwykłe samochody tylko np one miały obowiązkowe tzw. "obsługi" co iles tam kilometrów. Sprawne czy nie miały iść na przegląd i naprawę. Tam w zależności od uczciwości mechaników, a z tym bywało różnie, naprawiali co trzeba było jak należy z wymianą na nowe części lub tylko coś tam podłubali, w kartę wpisali, że była wymiana jakiejś części a potem można było u nich kupić sobie co chciałeś...
Albo np. jak samochód był już stary i miał być przeznaczony na sprzedaż to trafiał do warsztatu i tam jak miało się znajomości to mechanicy tak go odszykowali, że był jak nowy z fabryki niemal a cwaniaki kupowali go za grosze...
Wątpię, żeby mechanicy mieli czas i ochotę na dłubanie i zabawy w jakieś przeróbki i usprawnienia. Po co? Taktyka łapania uciekających nie polegała na gonieniu go tylko na łączności i organizacji. Na starych filmach widać. Typu "07 zgłoś się". Łączność i blokada na drodze, kolczatka itp. Wtedy obywatele nie mieli komórek i CB a mi/policja miała swoje radia i telefony...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 25, 2015, 10:24:02 am »

Offline Macki

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1480
  • Płeć: Mężczyzna
  • The (Borbet™) A-Team :)
    • Polonez Caro 1.6GLI '95 Polonez Caro+ 1.8GTI '97 Dacia 1310p 1.3 '83 Skoda Felicia 1.3MPI'99
Dokładnie tak jak napisałeś. Dziadek po wojnie, przed warsztatami pracował jeszcze w WZM-ie (Warszawskie Zakłady Mechaniczne - pompy wtryskowe do czołgów itd.) Z milicją to chodziło mi raczej nie że dziadek miał by "tjuninkować" radiowozy itd., tylko że pewnie by opowiedział z czym miewał do czynienia - co się na warsztacie trafiało, a czym potem on i koledzy się wozili... :)
był: Polonez Caro Plus 1.6 GSI '98 69E
       Polonez Caro 1.4 16V GLI '96 L115

  Bądź kowalem swojego losu.
    ...i kompozytorem swojego Poloneza! ;)

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 25, 2015, 20:46:37 pm »

Offline Gomulsky

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3129
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu 16V GLi + Kombi 8V GSi
Mi kiedyś wujek opowiadał, że u mnie w mieścinie jeździł w mi/policji Poldek 2.0 DOHC, na początku był wykorzystywane do wożenia komendanta, a potem jako radiowóz do jazdy mniej lub bardziej służbowej :) Ciekawostką jest fakt, że w najbliższej okolicy, prócz mojego wujka nikt nie chciał podjąć się napraw tegoż wynalazku kiedy przeszedł do cywila a było to ~1994(wcześniej serwisowano go w "wojewódzkim warsztacie policyjnym" czy coś takiego),potem ślad wszelki po nim zaginął.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 25, 2015, 22:18:17 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
w warsztatach MO nie było możliwości przerabiania czegokolwiek w samochodach służbowych a prywatne nie miały prawa wjazdu na teren. każda praca przy samochodzie musiała być umotywowana awarią lub terminem przeglądu. w tamtym czasie kierowcy milicyjni szkoleni byli w szkółkach prowadzonych przez naszych najlepszych zawodników rajdowych i wyścigowych. dziś pewnie też są bo czym wytłumaczyć fakt że Meganka dopada 4 litrowe Audi na obwodnicy Lubartowa w kilkanaście sekund, tam jest zakręt gdzie audi zwolniło a meganka poszła pełnym ogniem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 26, 2015, 16:24:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Meganka ma 225KM i wazy kilka set kilogramow mniej niz 4-litrowe Audi ,ktore ma 300KM ,wiec nie ucieknie takiej Megance nawet, jezeli kierowca potrafilby jezdzic (a nie po to kupil audi,zeby sie nauczyc jezdzic :p )
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:20:46 pm »

Online wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
tym bardziej trzeba umieć nią jeździć. trzeba się nauczyć i poznać możliwości pojazdu żeby nie wylecieć z zakrętu.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 26, 2015, 19:45:12 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13837
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
tylko z tym szkoleniem to nie tak różowo, bo jakos wiekszosc meganek wyginela,
u mnie kiedys jedzila jedna i lapala, ale juz ze dwa lata to nie widzialem i nie slyszalem zadnych wiesci
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 27, 2015, 14:41:59 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Trochę z innej beczki, ale jaki kod lakieru miały wozy milicyjne?

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 27, 2015, 15:41:50 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To zależy kiedy. Np ostatnie plusy miały 21U.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 27, 2015, 21:31:03 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Nie żebym się czepiał ale Milicja raczej plusem nie jeździła.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 28, 2015, 11:18:21 am »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
To załóż swój temat, bo tytuł tego brzmi: Polskie policyjne auta pościgowe.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 28, 2015, 18:46:15 pm »

Offline zacekpl

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 723
  • Płeć: Mężczyzna
  • Maniak RWD
    • PN 1.8 VVC '95/Sierra 2.0 '91/BMW 7 3.0 '92/ Opel Senator 2.6 92'
Nie żebym się czepiał ale Milicja raczej plusem nie jeździła.

Jeździła, bardzo dużo Plusów mieli na stanie.  A co do koloru to nieoznakowane bywały różne.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 28, 2015, 19:20:06 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Kolega się czepił, że chodzi mu konkretnie o milicję, czyli do 1990r.

Odp: Polskie policyjne auta pościgowe.
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 28, 2015, 21:21:18 pm »

Offline PiatasE

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 664
  • Płeć: Mężczyzna
Ja się niczego i nikogo nie czepiam chodziło mi o Milicje, a nie Policje. Nie uważam że potrzeba do tego zakładać oddzielnego tematu.