Autor Wątek: uszczelka pod glowica - diesel  (Przeczytany 1745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

uszczelka pod glowica - diesel
« dnia: Luty 22, 2008, 18:34:47 pm »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
mam do wymiany uszczelkę pod głowicą bo mam przedmuchy do okładu chłodzenia i pojawiło sie parę pytań związanych z tym:

1. jak sprawdzić bez rozbierania w dieslu grubość zamontowanej uszczelki bo autko oddaje znajomemu a mieszka on trochę z dala od większych sklepów z częściami i chce mieć już kupiona.

2. z jaka silą trzeba dokręcić śruby głowicy ( ile Nm)??

uszczelka pod glowica - diesel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 22, 2008, 19:12:27 pm »

Offline Dimmu_

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 129
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 1983
    • CzyszczenieAuta - Kompleksowa Kosmetyka Samochodowa
"Do napraw używać uszczelki o grubość: 1,61 rnm. Grubość uszczelki głowicowej powinna być dobierana w stosunku do tłoka najbardziej wystającego ponad powierzchnię kadłuba".
E. Morawski

Wystawanie tłoka w mm / Grubość uszczelki w mm / oznaczenie na uszczelce
0,54...0,65 / 1,49 / 1. wcięcie lub otwór - 1. Montowana fabrycznie.
0,65...0,77 / 1,61 / 2. wcięcia lub otwory
0,77...0,82 / 1,73 / 3. wcięcia lub otwory

Na stronie 342 (w moim egzemplażu) jest w/w tabela z grubościami.

Śruba mocowania głowicy
 | wg FSO | wg Citroena | Wymiar gwintu | Moment |
 | 055121 |   96073846   |      M 12^1,5   |   D   |

Nie mam pojęcia co to "D" oznacza.

uszczelka pod glowica - diesel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 22, 2008, 19:17:32 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
ad 2. o ile mi wiadomo to głowicę dokręca się w kilku fazach. Lepiej oddać autop do kogoś, co sam będzie wiedział, bo od tego jak to skręci zależy jak długo silnik na tej uszczelce pochodzi.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

uszczelka pod glowica - diesel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 22, 2008, 23:20:13 pm »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
widzę ze koledzy tez maja morawskiego w pdf w wer. elektronicznej. a pytam sie z tym momentem bo znajomy chce sie upewnić a jest mechanikiem tylko pierwszy raz będzie robił uszczelkę w tym silniku... częściej to robił w niemieckich motorach...

uszczelka pod glowica - diesel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 23, 2008, 10:12:34 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
A ja nie mam Morawskiego w pdf. Skąd to można wziąć? A silnik to jest ten sam na czym połowa vanów z PSA jeździ więc raczej nie powinien mieć problemów ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)