Autor Wątek: Turbo w ohv :)  (Przeczytany 27804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #100 dnia: Marzec 04, 2007, 23:51:17 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "KGB"
a ty wogole wiesz o czym piszesz ? albo wiesz jak sie ustawia gazniki wielokrotne ?
chyba jednak nie
bo to ze silnik na gazniku pracuje rowniej niz na wtrysku to nie nowina

POWAZNIE  :shock:
PS
Wiem o czym pisze :lol:  Jak sie ustawia gazniki nie wiem ale wystarczy ze Ty wiesz ... Jak juz jedna osoba wie to juz jest dobrze- no tak ??

Co do punto nie wiem tak tylko czytalem ale był wykres z  hamowni pokazany- mam taki silnik  u siebie w punto i owszem jezdzi całkiem niezle ale to nie to -jakis zamulony jest..... :?  Z tego co wiem to o mocy silnika decyduje ilosc mieszanki która spala w cylindrach. I gotów jestem sie załozyc ze przy 4 przepustnicach zaciagnie WIECEJ niz przy jednej w MPI :)  Przy duzych obrotach czas poszczególnych suwów jest tak krótki ze paliwo i tak nie zdazy sie wymieszac dokładnie z powietrzem wiec wtrysk traci tutaj swoja przewage na dolnych partiach obrotów -dokładnie rozdrobnienie paliwa i utworzenie jednorodnej mieszanki paliwa z powietrzem (co wpływa na oszczednosc, toksycznosc spalin i wiekszy moment obrotowy) Dodatkowo gazniki zwykle daja bogatsza mieszanke która szybciej sie spala niz ta o skladzie odpowiednim dla działania sekcji katalitycznej jak to jest we wszystkich nowych wtryskach.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #101 dnia: Marzec 05, 2007, 09:19:51 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
A ja jednak twierdzę że ITB na wtrysku pozwolą osiągnąć większą moc niż 4 gaźniki - po pierwsze - ITB na wtrysku to tak naprawde gniazdo wtryskiwacza , kawalek rurki i przepustnica (w dużym uproszczeniu).Więc nie ma żadnej zwężki jaka w każdym gażniku musi wystąpić (tzw. gardziel) oraz nie ma rozpylaczy i innych pierdół.
Po drugie - jaki problem jest żeby na wtrysku zapodać więcej paliwa aby miesznaka była zawsze bogata - nie mówimy tu o serii ale o tuningu ekstremalnym, gdzie głownym wyznacznikiem jest moc a nie toksyczność spalin czy ilość spalanego paliwa.
Jak napisałem wcześniej to przy zastosowaniu sondy szerokopasmowej można ustawić AFR jaki się chce przy dowolnych obrotach/obciążeniu.
I jak napisał turbonez - wtrysk daje tak samo rozpylone paliwo w całym zakresie pracy silnika , gaźnik niestety nie ....

Ja z chęcią zrobiłbym taki eksperyment - założył do tego samego silnika przy pomiarze na hamowni - gażniki o pewnej zadanej średnicy przelotów oraz ITB z mapowanym sterownikiem i większymi wtryskiwaczami o takiej samej średnicy przelotu.

Ciekaw jestem który wriant osiągnąłby większy moment i moc maksymalną oraz przy jakich obrotach - myślę że wtrysk dałby lepszy rezultat.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #102 dnia: Marzec 05, 2007, 10:16:31 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "święty"
nie mówimy tu o serii ale o tuningu ekstremalnym, gdzie głownym wyznacznikiem jest moc a nie toksyczność spalin czy ilość spalanego paliwa.


Tutaj akurat odniosłem sie do wypowiedzi KGB Który stwierdzil ze nie da sie osiagnac wiekszej mocy na gaznikach niz MPI z silnika Fire
Cytat: "święty"
Ja z chęcią zrobiłbym taki eksperyment - założył do tego samego silnika przy pomiarze na hamowni - gażniki o pewnej zadanej średnicy przelotów oraz ITB z mapowanym sterownikiem i większymi wtryskiwaczami o takiej samej średnicy przelotu.

Ciekaw jestem który wriant osiągnąłby większy moment i moc maksymalną oraz przy jakich obrotach - myślę że wtrysk dałby lepszy rezultat.


Na pewno przebieg momentu i jego wyzsza wartosc bedzie lepsza w silniku wtryskowym -to oczywiste . Co do badania gaznik vs MPI czy ITB to tez jestem ciekaw  :)  Ale to wymagałoby starannego dobrania gazników gdyz jest to kluczowy element w tym systemie zasilania
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #103 dnia: Marzec 05, 2007, 17:10:15 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie twierdze ,ze nie da sie osiagnac wiekszej mocy niz seryjne 75KM ,ale napewno nie da sie osiagnac wyzszej mocy na gazniku niz na wtrysku (biorac pod uwage najwyzsze osiagalne wyniki)
mysla przewodnia mojej wypowiedzi jest to ,ze nie da sie osiagnac 108KM zminiajac sam uklad zasilania ,nie wazne czy to bedzie wtrysk jedno- czy wielo-punktowy ,czy tez gaznik albo beposrednie lanie wiadrem benzyny do kolektora

P.S. 1.2 75KM wcale takiej malej tez przepustnicy nie ma jak na taka pojemnosc

zeby nie odbiegac zbytnio od tematu ,to chyba dosp owiedziec ,ze przyrost mocy z 75KM na 108KM wymaga teoretycznie doladowania cis. 0.44 bara
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #104 dnia: Marzec 05, 2007, 17:21:53 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
KGB, a widział fiaciki SC i CC z podwójnymi kolektorami i podwójnym wtryskiem?? osiągają ponad 100 :) i nic pozatym jak tylko kolektory i elektronikę mają zmienianą. Poczytaj troszkę o ich modyfikacjach :D

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #105 dnia: Marzec 05, 2007, 21:49:10 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to sie kumpel powinien ucieszyc ,ze zmieni rure i wleje kieliszek benzyny do kolektora i juz ponad 100KM  :D
swoja droga to glupi ci tunerzy w niemcach ,zeby do SC 1.1 turbine zakladac po marne 100KM ,jak cos takiego z palcem w d... sama elektronika i kolektorem sie uzyskuje  :lol:

daj lepiej jakiegos linka do tych przerobek ,to sie kumpel podjara ze swoim puntosem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #106 dnia: Marzec 05, 2007, 21:54:56 pm »

alex1916

  • Gość
KGB, nie przyszło Ci na myśl że takim 1.1 100KM N/A raczej niespecjalnie da się jeździć w normalnym ruchu? Przy tych samej mocy z turbiny będzie to nawet całkiem wygodne.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #107 dnia: Marzec 05, 2007, 23:37:06 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
1,1 na turbinie to jakoś tak ok 120 koni posiada 100 jest wartością minimalną.
Silniki z kombinowanym wtryskiem mają spore moce ale też gigantyczne przepały. i raczej nikomu firma nie zrobi tego do jazdy po bułeczki do sklepu. Dlatego wkłądaja soft turbo by to jakoś pogodzić. 100 koni z turbo jest niewysilaniem silnika. a 100 z N/a jest już niezłym jego rżnięciem. Wiec podwójny wtrysk mono bądz wielopunkt z dodatkową dysza od mono nieżle ten silnik dobija.
jak chcesz poczytać więcej o tych silnikach to www.centomania.pl Bedą fotki i wykresy z hamowni
Co do kazniki kontra MPI jesli idzie o moc to też jestem ciekaw porównania.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #108 dnia: Marzec 06, 2007, 00:52:56 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
bardzo ciekawe ,ale ponad 100KM to na sprezarkach jada ,zazwyczaj 0.6-0.7 bara
http://www.centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=cc_turbo&aid=18&temat=tuning
http://www.centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=turbomoc&aid=90&temat=tuning

tutaj jedyny bez prezarki ,ktorego moc szacuja na ~100KM ,ale gos wyraznie napisal ,ze obrobil w silniku prawie wszystko nie wylaczajac ! walka rozrzadu !
http://www.centomania.pl/artykuly/index.php3?artykul=van&aid=103&temat=tuning
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #109 dnia: Marzec 06, 2007, 08:39:33 am »

e_gregor

  • Gość
Cytat: "KGB"
[...]swoja droga to glupi ci tunerzy w niemcach ,zeby do SC 1.1 turbine zakladac po marne 100KM ,jak cos takiego z palcem w d... sama elektronika i kolektorem sie uzyskuje  :lol:


KGB, jesteś żałosny. Sam zaprzeczasz sobie!!! Wiele razy pisałeś o swoim Daihatsu 1.0 Turbo. To po jaką cholerę tam jest turbo a nie jakieś wydumki? PRzecież turbiona jest droższa niż fabrycznie montowanie głowicy z wiekszymi zaworami czy sportowym wałkiem. Turbo jest tam właśnie po to by mieć moc i by dało sie tym jeździc na codzien jako zwykłym autem, a teraz sie kłócisz że turbo bez sensu bo wydumkami można to załatwić.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #110 dnia: Marzec 06, 2007, 14:19:52 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
e_gregor#1917,
czlowieku o czym ty do mnie rozmawiasz ?
przeczytaj wszystko o SC od poczatku ,jak nie zrozumiesz to jeszcze raz i jeszcze do skutku
a jak i to nie pomoze to popros kogos ,zeby ci wytlumaczyl

dam ci podpowiedz : ! sarkazm !
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #111 dnia: Marzec 06, 2007, 20:54:36 pm »

Zak

  • Gość
OK! OK!
Powiedzcie mi tylko jedno koledzy:
dlaczego sie podniecacie KM skoro tak naprawde "jeździ" sie Nm Momentem obrotowym?
na chol... mi 100 albo 150KM skoro moment jest do D...? i jeździć sie autem nie da?

[ Dodano: 06-03-2007, 20:57 ]
Polonez ma dość KM ( 80-90)  ale moment za wysoko i troche mały :?

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #112 dnia: Marzec 06, 2007, 21:19:13 pm »

Neverhood

  • Gość
Cytat: "Zak#1907"
OK! OK!
Powiedzcie mi tylko jedno koledzy:
dlaczego sie podniecacie KM skoro tak naprawde "jeździ" sie Nm Momentem obrotowym?
na chol... mi 100 albo 150KM skoro moment jest do D...? i jeździć sie autem nie da?

[ Dodano: 06-03-2007, 20:57 ]
Polonez ma dość KM ( 80-90)  ale moment za wysoko i troche mały :?

A to jest bardzo proste. Jak mamy moc to mamy wszystko.  Najważniejszym parametrem jest moment ale na kolach, a to uzyskuje się poprzez przekładnie (skrzynia biegów, most)

Gorzej jak nie mamy mocy , a mamy moment => traktor się kłania :wink:

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #113 dnia: Marzec 07, 2007, 00:32:29 am »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Zak#1907,
wyjasnil to doskonale Neverhood
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #114 dnia: Marzec 07, 2007, 05:09:10 am »

vox+241

  • Gość
Cytat: "Zak#1907"
OK! OK!
Powiedzcie mi tylko jedno koledzy:
dlaczego sie podniecacie KM skoro tak naprawde "jeździ" sie Nm Momentem obrotowym?
na chol... mi 100 albo 150KM skoro moment jest do D...? i jeździć sie autem nie da?

[ Dodano: 06-03-2007, 20:57 ]
Polonez ma dość KM ( 80-90)  ale moment za wysoko i troche mały :?


to nie tak, moment i moc jest bardzo ważna. W zasadzie mnoży się moc przez moment. Nie jezdzi się momentem obrotowym, masz na myśli to że im niżej moment max tym przyjemniej się jezdzi raczej

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #115 dnia: Marzec 07, 2007, 17:10:07 pm »

Arnold

  • Gość
Jeździ się momentem, a w Polonezie ten moment wcale nie jest wysoko bo bodajże przy 3200 RPM (jakoś tak). W porównaniu z Roverkiem, ktory ma przy 5000 RPM... :D

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #116 dnia: Marzec 07, 2007, 19:10:02 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezdzi sie na kolach ,a nie momentem czy moca  :lol:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #117 dnia: Marzec 07, 2007, 21:17:51 pm »

Arnold

  • Gość
Jeździ się samochodem ;)
A w tym zdaniu, że jeździ się momentem to chodzi o nic innego jak po prostu o to, że to krzywa momentu odpowiada za to jak samochód przyspiesza i kiedy - to jest oczywiste chyba :)

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #118 dnia: Marzec 07, 2007, 22:20:42 pm »

Neverhood

  • Gość
Cytat: "Arnold#1910"
Jeździ się samochodem  
A w tym zdaniu, że jeździ się momentem to chodzi o nic innego jak po prostu o to, że to krzywa momentu odpowiada za to jak samochód przyspiesza i kiedy - to jest oczywiste chyba  
Oj nie tak. To jest dobre rozumowanie do roweru bez  przerzutek. Z przerzutkami już  ta teoria nie działa, bo możemy dobrać lepiej przełożenie

Aksjomat:
Moc = moment x obroty  [W=Nm x 1/s ]

Turbo w ohv :)
« Odpowiedź #119 dnia: Marzec 08, 2007, 09:40:26 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Cytat: "Neverhood"
Oj nie tak. To jest dobre rozumowanie do roweru bez  przerzutek. Z przerzutkami już  ta teoria nie działa, bo możemy dobrać lepiej przełożenie


Co doskonale wykorzystujemy w poldoroverkach :)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb