Autor Wątek: Bestia na hamowni  (Przeczytany 6055 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Bestia na hamowni
« dnia: Sierpień 17, 2007, 19:27:00 pm »

alex1916

  • Gość
No więc, jak powiedziałem tak zrobiłem. Wyniki pomiarów są ... zastanawiające. Wykresy wrzucę jak tylko dorwę jakiś skaner. Najpierw trochę suchych liczb, potem komentarz:

Obiekt testowy
PN Caro 1.6 Abimex rok prod. 1997, głowica obniżona o 0.3mm, kolektor GSI, pierwszy tłumik GLE, wydech cały nowy, zawory zestrojone tydzień temu.

Pb 98
Moc 74KM@5560rpm (1)
Moment 105@4375rpm (4)

LPG
Moc 69KM@5415rpm (2)
Moment 100@2910rpm (3)

Ad. 1
Wynik całkowicie w normie, uwzględniając 120kkm przebiegu i zwężkę w dolocie.

Ad. 2
Wynik mógłby być lepszy gdyby nie (najprawdopodobniej) wydajność reduktora. Cóż, od nowości nie wymieniłem ani jednej części instalacji LPG, po urlopie trzeba będzie wymienić filtry i membranę.

Ad. 3
Wynik przerażająco słaby, za to przy prawidłowych obrotach.

Ad. 4
Wynik całkowicie załamujący.

Co mogę powiedzieć. Silnik nie ma w ogóle dołu. Mimo że codziennie jeździ się bardzo dobrze, fabryczna charakterystyka pojawia się dopiero w okolicach 4000 obrotów. Fabryczna duża zwyżka momentu w okolicach 2600-3400 obrotów zniknęła.

W związku z tym że w Abimexie nie za bardzo jest co regulować mam pytanie - jak przełożyć do tego silnika rozdzielacz zapłonu z GLE? Nie muszę chyba pisać po co mi to ;) Ewentualnie rozważam jeszcze korektę wałka rozrządu (1 ząbek) co jednak pociągnie za sobą pogorszenie górnego zakresu obrotów. Tak źle i tak niedobrze :(

[ Dodano: 2007-08-17, 19:49 ]
Zdjęcia wykresów z aparatu - niewiele widać, ale jest wyraźny obraz przebiegu momentu:
Benzyna:


LPG z benzyną w tle (bledsze wykresy)

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 17, 2007, 20:13:37 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
105 momentu ?? a 20 gdzie sobie poszło ??

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 17, 2007, 20:42:20 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Van#1860"
105 momentu ?? a 20 gdzie sobie poszło ??

No napisałem. Poszło się kochać. Nie ma w ogóle dołu silnika.

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 17, 2007, 21:00:28 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
miska odpadła :D

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 17, 2007, 21:13:47 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
jeden zabek na wałku rozrzadu to stanowczo za duzo   lepiej zassij usprawnienia poloneza i zobacz tam jest opis jak przefazowac wałek .

Co do przeróbki na rozdzielacz to potrzebujesz :
-rozdzielacz z kopółka
-podstawke pod rozdzielacz
-modół
-cewke
-troche kabli i 2 godziny wolnego czasu

musisz pozbyc sie tej zaslepki co jest w miejscu rozdzielacza i teraz pojawia sie problem jak to wyglada , ja nie rozbieralem silnika abimexa i nie wiem w kazdym razie potrzebujesz kolo z GLE (moze jest takie same) napedzajace pompe oleju z wpustem od gory na rozdzielacz , przykrecasz rozdzielacz do bloku , podlaczasz magiczny zielony kabelek , okablowujesz cewke, modul  i gotowe . Co do podlaczaenia kabli to najlepiej to rozkminisz ze schematem w lapie . Pamietaj ze rozdzielacz powinien byc odpowiednio ustawiony

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 17, 2007, 21:45:10 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Gratuluję odwagi. Dla porównania i przypomnienia daję swoje. 68.7KM/4552 i 123,2Nm/2342 obr/min
http://img209.imageshack.us/img209/7096/diesellx1.gif
http://img87.imageshack.us/my.php?image=diesel2oa2.gif

[ Dodano: 17 Sie 2007 21:49 ]
Cytat: "alex#1916"
Moment 100@2910rpm
hehe tyle to mam przy 1100obr/min.
alex#1916 nie to abym się śmiał tylko po prostu pokazałeś prawdziwy obraz OHV-ki
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 17, 2007, 22:20:49 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Czyli jakby się z mojego 1,6 16v dało wycisnąć 145Nm co fabryka dała jeździło by się przyjemniej jak klekotem :D

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 17, 2007, 22:26:36 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Ja wam jutro moje wyniki pokaże  :twisted:

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 17, 2007, 22:31:08 pm »

alex1916

  • Gość
Cytat: "Poldek#1838"
alex#1916 nie to abym się śmiał tylko po prostu pokazałeś prawdziwy obraz OHV-ki

Nie to żebym się śmiał - jak zeskanuję wykresy to powinieneś zrozumieć że problem nie leży w OHV tylko gdzieś w osprzęcie. Na wysokich obrotach pokrywa się z wykresem serii, czyli nie jest to kwestia zużycia silnika.

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 17, 2007, 22:53:04 pm »

Cycu_E30

  • Gość
moim zdaniem wyniki jak na tak rzezany silnik przez kazdego kto troche wybil sie (czyt. kupil rovera lub co innego) są zadowalające, wina moze lezec w osprzecie,ja bardzo chetnie po wyplacie pojechalbym na hamowanie (122zł u nas) lecz nie wiem czy bedzie mnie na to stac  :cry:

ma miec 76km tak? ma 74 ze zwężką a więc co to takiego?

jak dla mnie ohv to bardzo dobry silnik - nieraz mowiliscie mi ze to padło , a i jedna osoba na czerniewicach chciala mi udowodnic ze w mojej OHV po zakreceniu do odciecia BĘDZIE slychac panewki -  :lol:  :lol:  :lol:
dokladny cytat wyglada mniej wiecej tak: "W KAZDEJ OHV PO 100tys km SLYCHAC PANEWKI" ehhhh znawcy od siedmiu bolesci...

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #10 dnia: Sierpień 17, 2007, 23:59:19 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Montaz rozdzielacza zaplonu w silniku 1,6 GLI
W nawiasach sa podane rozmiary kluczym, w tym wypadku wystarczy pare róznych 13, jedna 17 i 10 oraz duzy wkretak/klucz 7mm do obejm
Bardzo częstą awaria w silnikach z wtryskiem paliwa abimex jest awaria modulu(cewek) zapłonowych. Obecnie moduly te sa duzo tansze i łatwijsze do zdobycia niz kilka lat temu, ale mozna sobie poradzic równiez i bez nich- montujac układ zapłonowy od silnika gaznikowego klasyczny lub z modułem. Wymaga to oprócz posiadania pewnych elementów z wersji gaznikowej odrobiny czasu. Pierwsza czynnoscia jest spuszczenie płynu chlodzącego gdyz musimy przerobic układ ogrzewania kolektora ssacego i nagrzewnicy. Nastepnie odkrecamy obudowe filtra powietrza(2x13mm) i obudowe termostatu z głowicy(tez 2x13mm) i zakladamy jego odpowiednik z gaznika z dodatkowym wyjsciem i podpinamy waz gumowy do kolektora. Nastepnie odkrecamy mocowanie pedalu gazu i rurki do nagrzewnicy(2 x13mm) i zakładamy starsza wersje. Przeróbka ta jest konieczna poniewaz w wersji wtryskowej wyjscie wody do obiegu kolektora ssacego jest na rurce nagrzewnicy w takim miejscu ze nie zainstalujemy aparatu w bloku. Nastepnie skrecamy wszystko. Kolejna rzecza która musimy zrobic jest odkrecenie zaslepki w bloku i jej wyjecie(ciezko idzie 2x 10mm) w jej miejsce wkładamy podstawke pod aparat i przykrecamy odpowiednio dłuzszymy srubami. Nastepnie wkladamy aparat w blok, przykrecamy trzymacz rozdzielacza(17mm, sruba ma gwint drobnozwojny i "zwykla" nakretka nie nakreci sie wiec warto o tym pamietac) Niewielkiej korekty w tym miejscu moze wymagac połozenie bagnetu poziomu oleju(17) i konieczne moze byc odkrecenie ucha za które podnosi sie silnik z pierwszej górnej szpilki kolektora ssacego(13mm) Srubami które nam zostały od zaslepki przykrecamy cewke zapłonowa na nadkolu w miejscu gdzie była fabrycznie zamontowana- wszystkie niezbedne otwory sa. Cewka jest zainstalowana pomiedzy modulem zaplonowym abimex a zbiorniczkiem wyrównawczym. W przypadku klasyka podpinamy kabelek z rozdzielacza do zacisku cewki oznaczonego D a drugi zacisk do miejsca gdzie pojawia sie plus po przekreceniu stacyjni. Podpinamy kable zapłonowe, ustawiamy szczeline 0,4 mm na przerywaczu, odkrecamy cewki abimexa od modulu i ustawiamy zaplon. Ja u siebie zainstalowałem akurat zapłon klasyczny Z DF poniewaz taki miałem akurat do dyspozycji podczas przerabiania wtryskowca na gaznik. Duzo lepsze sa oczywiscie aparaty na module od poldka -cewke przykrecamy w tym samym miejscu

Mój art  :) Zdjecia tez moge wrzucic
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #11 dnia: Sierpień 18, 2007, 00:05:21 am »

alex1916

  • Gość
Elwood dzięki, jak będzie okazja to stawiam bro :)

[ Dodano: 2007-08-18, 00:28 ]
A, no i oczywiście daj zdjęcia jak będziesz miał chwilę :)

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #12 dnia: Sierpień 18, 2007, 00:42:32 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Van śmiejesz się tak z ohvaki, bardzo chętnie zobaczę wykres twojego swapa zobaczymy ile  te twoje 1.6 wykręci momentu  :wink: widać że kolega ma coś nie tak z silnikiem, u mnie po 218 tys. przebiegu bardzo ładnie czuć moment właśnie przy 3-3,5 tys.  chętnie bym swojego z hamował tylko szkoda mi narazie kasy i tak jak cycu nie powiem złego słowa na ohvkę gdyby ona tylko miała więcej tych podpór wału to naprawdę był by konkretny silnik :roll: po przejechaniu tych 218 tys. w silniku zmieniane były panewki i uszczelniacze zaworowe przy 170 tys. resztę to jak fabryka włożyła tak siedzi dodam tylko że mam haczyk w aucie i tam nie dymi jak nie jeden rover nie wiem dla czego tak jest ale jak widzę dymiącego poldka to zazwyczaj jest to właśnie z silnikiem rovera  :?

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #13 dnia: Sierpień 18, 2007, 09:25:08 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Najezdziłem się już ohv i to nie jedną. Robiłem przeróbek od hu hu hu i naprawde to się nie opłaci. bo moc ma jedynie na papierze. Ja jestem zdziwiony ze moc trzyma praktycznie fabryczną a moment lezy. I to pommimo kolektora GSI który to powinien go podnosic. Sam jestem ciekaw ile momentu wycisnę. Szykuję się na 132Nm :)

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #14 dnia: Sierpień 18, 2007, 23:36:38 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Van co do przeróbek to też jestem tej samej zasady tam nie ma co grzebać bo to i tak nie ma sensu ja co osobiście przerobiłem w moim gaźnikowcu to wstawienie kolektora GSI kangury się skończyły przy niskich obrotach i lepiej czuć ten przeogromny moment  :mrgreen:  oraz poprawienie dolotu w postaci wywalenia zupełnie termostatu plus ucięcie tej plastikowej odnogi do ciepłego powietrza trochę włókna szklanego z żywica by się nie robiły nie potrzebne zawirowania plus delikatne wyprzedzenie zapłonu i to by było na tyle z modernizacji ohvki co za dużo to nie zdrowo pamiętajmy o tym  :mrgreen:

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #15 dnia: Sierpień 19, 2007, 23:28:39 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
ja u siebie w boschu tez mialem przez chwile tradycyjny aparat zaplonowy i nie bylo problemu z wlozeniem go

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #16 dnia: Sierpień 31, 2007, 12:02:55 pm »

alex1916

  • Gość
No to najprawdopodobniej odkrylem przyczyne kiepskiego wyniku - i to raczej nie zaplon. Zardzewialy pancerz linki od recznego - czy musze mowic cos jeszcze?

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2007, 12:14:52 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
a ja mam skorodowany pancerz linki gazu :P dlatego 9 sekund do 100 mi się nie udaje wykrecić :P

Bestia na hamowni
« Odpowiedź #18 dnia: Sierpień 31, 2007, 13:58:02 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
A co - probowales nowe serducho :) ?
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb