Autor Wątek: Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol  (Przeczytany 3457 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« dnia: Listopad 11, 2008, 09:43:38 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Ostatnio jako że nie mam czasu dłubać w aucie to mam sporo czasu na dumanie. Jednym z szalonych pomysłów jakie przyszłt mi do głowy jest elektryczny ręczny.

Idea tego jest taka że dokładamy drugi zacisk ale całkowicie przerobiony. Klasyczny tłoczek zastępujemy elektrowłącznikiem z jakiegoś dużego rozrusznika (star czy żuk). Zamiast obwodu hydraulicznego i pompki tylko grube kable i przekaźnik. guzik zakładamy gdziebądź wewnątrz i już.

Tylko czy to ma sens i czy jest to fizycznie wykonalne...

jak wam się podoba kolejny kosmiczny pomysł??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2008, 13:18:32 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Siła, jaką musi dysponować taki pseudotłoczekżeby zblokować koło.
Przy zastosowaniu dźwigni oczywiście będzie mniejsza.

Fkt=(( lx*m/2 - m*a*h / (2*lx))*0,7d)/(dt*0,4)

gdzie:
m - masa auta
h - wysokość do środka ciężkości
lx odległość od środka ciężlości do tylnej osi. ( dla rozkładu masy 50:50 to mamy połowę rozstawu, dla 60:40, to 0,6*rozstaw itd. )
d-średnica koła
dt - "średnia" średnica tarczy - średnica tarczy która wypada w środku klocka hamulcowego
a - przyspieszenie auta, jak zwalnia.

Przyjęte dla pary tarciowej klocek - tarcza o wsp.=0,4

I dla pary opona - beton wsp.=0,7.

Nie chciało mi się po wyprowadzeniu podstawić, ale z 3 stron a4 wyszło mi coś takiego ;)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2008, 13:23:02 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
elektromagnes z rozrusznika czy czzegoś innego to słaby pomysł, bo po pierwsze musi być stale pod napięciem, po drugie jego siła jest śmiesznie mała.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2008, 13:27:50 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ale siłownik do otwierania maski to już mamy 30 kg, ale miejsca dużo zajmuje.

A może lepiej na hydraulice to zrobić? Na przykład mechanizm hydrualiczny od sprzęgła z dużego fiata.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2008, 13:54:03 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
elektrowłacznik od rozrusznika jest w stanie podtrzymac jakieś 50 kg-taką siłe to dasz radę ręką wytworzyć-czyli scisnąc klocki, a jak sam się zapewne domyślasz to raczej samochodu nie zatrzyma. niewiem co to musiała by być za cewka i jaki prąd musiała by brac by wytworzyć odpowiednią siłe. dzwignia też nie za bardzo wchodzi w grę- elektromagnes ma mały zakres działania z max siła a własciwie jest w stanie przytrzymać z duża siłą

rozumiem, że chcesz zastosowac coś przełomowego, to może pneumatyka? :) to by było cos, dorwać tylko jakąs cięzarówkę i przemontowac :) albo do zasisku jakaś dzwignia odpowiednio dobrana i siłownik pneumatyczny. do tego montujesz spręzarkę od stara, jakiś zbiornik i powinno działać
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2008, 14:25:44 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1168
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A może niewielka przekładnia ślimakowa napędzana silnikiem elektrycznym.Tak mysle,że jak by docisnęła klocki do tarczy to i po odłączeniu zasilania dalej by trzymało.Podanie napięcia o innej polaryzacji i następuje poluzowanie docisku klocków.Bo z tego co pamiętam to własnie przekładnia ślimakowa nie puszcza podczas stanu neutralnego.

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2008, 16:16:50 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Brysiek, to był mocno lużny pomysł, na granicy żartu :)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2008, 16:26:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
zasada jest taka że im mniej elekryki tym wszystko dłużej działa :) . Jak bym mial wsadzć ręczny to bym założył 2 pompe pod autem i zaciski po przeciwnej stronie niż obecne z większym tłoczkiem np 48mm .  W ciężarówkach jest przekładnia mimosrodowa która wciska klocek . Sam klocek nie jest naciskany powietrzem tak jak płyn w hydraulice .

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2008, 16:35:55 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Zoltanno#1930, luzik  :mrgreen:
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2008, 17:06:22 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Bocian_s#313, a ten ręczny ma działać tylko na postoju? Czy chodzi o to, żeby auto dało się łatwiej bokiem postawić? :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2008, 18:37:49 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
Bocian, wez ty se znajdz jakies zajecie :mrgreen:  

co np gdy lekko podciaga sie reczny przy bokach lub cos w tym stylu?

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 11, 2008, 20:36:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wybiegając w przyszłość przy założeniu stworzenia takiego czegoś załóżmy że niech to gówno zrobi jakieś zwarcie( wiadomo nic nie trwa wiecznie) i piękny dzwon przy 100km/h bez spodziewanie się. myślę że to wystarczy aby uwalić pomysł.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Technologia kosmiczna w FSO czyli elektryczny ręczny <lol
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 11, 2008, 21:32:38 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Zostaw na tym ręcznym samochód na pochyłości i wróć  rano...
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9