Autor Wątek: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala  (Przeczytany 17893 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:25:38 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Witam!

Mam problem z moim Polonezem Atu tzw. Minus (jednak pod maską wygląda na plusa – mam model z serii przejściowej – karoseria, zegary, i wszystko w środku wygląda jak w Polonezach np. z 95 roku, ale pod maską wygląda na Plusa – wszystko jest oryginalne).

Ale do rzeczy..

Polonez zawsze palił bez problemu, nawet w dużym mrozie. Dziś odstawiłem go na podwórku, postał parę godzin, chce go odpalić a tu kręci tylko rozrusznik, nie odpala ani nawet nie dusi się jak by miał odpalić – tylko rozrusznik.

Kilka faktów:

- Polonez jest bez instalacji gazowej
- Ma 57 tys. Przebiegu jest  1997 roku z kwietnia silnik 1.6 GLI z wtryskiem Bosch
- Nic nie było w nim kombinowane pod maską
- Po przekręceniu kluczyka zapalają się normalnie zegary, słychać przekaźnik pompy, pompa pracuje (słychać)
- Po uruchomieniu rozrusznika poprawnie zaczynają gasnąć kontrolki (np. gaśnie check engine i generalnie jak by już miał wystartować.. ale nie startuje, tylko kręci).
- Silnik się nie dusi – czyli nie zamierza się odpalić
- Polonez nie ma immobilajsera
- Próbowałem włączyć i wyłączyć alarm z pilota, też tak samo się zachowuje – pozatym nie włączam nigdy alarmu więc myślę że to nie uległo awarii
- Nie wiem czy to wina elektryki.

Co posprawdzać co mogę sprawdzić w domu? Jakieś porady, sugestie?


Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:27:53 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Pompe paliwa słychać?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:31:16 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Tak, tak oczywiście, napisałem wyżej - Po przekręceniu kluczyka zapalają się normalnie zegary, słychać przekaźnik pompy, pompa pracuje (słychać)  :-)

Nigdy nie miałęm wcześniej problemów, leciutko zapalał. Dziś postał i za nic nie chciał ruszyć.

Akumulator z pewnością jest OK, bo elegancko kręcił ani nie wariował alarm (co sie zdarza jak by miał być słaby), pozatym jest ciepło, a dziś już jeździłem nim z 12 km, i było ok - postawiłem w domu i już nie odpalił, stoi na podwórku.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2012, 21:33:28 pm wysłana przez modrih »

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:32:45 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
- Po uruchomieniu rozrusznika poprawnie zaczynają gasnąć kontrolki
Sugerowało by to kiepski akumulator bądź jakieś problemy z rozrusznikiem.

np. gaśnie check engine
Ale gaśnie razem z kontrolkami w czasie kręcenia rozrusznikiem czy sam z siebie po kilku sekundach od włączenia zapłonu?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:34:40 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Check engine świeci się cały czas jak jest zapłon przekręcony (standardowy zestaw kontrolek się świeci), dopiero jak kręci rozrusznikiem to próboje gasnąć to samo ze światełkiem "STOP" - jak kręce rozrusznikiem to "przygotowuje się" do jazdy zestaw wskaźników :)

Akumulator jest OK, jutro zmierzę napięcie pod obciążeniem, ale mogę zaręczyć że jest OK, bo jest nowy nawet roku nie ma.

A rozrusznik bardzo dobrze kręci – normalnie dźwięk kręcenia rozrusznika jest w porządku, tak jak powinien, nie ma jakiś niepokojących odgłosów. Pozatym nie widać by brakowało mu prądu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2012, 21:37:07 pm wysłana przez modrih »

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:36:42 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Hmm możliwe że cewka powiedziała papa - tak było w moim przypadku.

Strzela może w dolot albo coś w tym stylu?
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2012, 21:38:22 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:38:50 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Ale możliwe by cewka padła ot tak? Najczęściej jak pada to np. silnik traci moc i działa nie na wszystkich cylindrach. Miałem tak w poprzednim polonezie - dwa razy padła cewka zapłonowa, wtedy silnik nie miał mocy, ale jakoś tam jechał.. a tutaj nie zapala w ogóle.

Czytałem po Internecie że od aparatu zapłonowego (chyba chodzi o tą cewkę?) ma iść zielony przewód który lubi się łamać, lub przerywać w środku, czy to prawda?


Nic nie strzela, tylko kręci rozrusznik. A w pozycji zapłonowej słychać przez chwile przekaźnik oraz pompe paliwa.

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:41:27 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"

Czytałem po Internecie że od aparatu zapłonowego (chyba chodzi o tą cewkę?) ma iść zielony przewód który lubi się łamać, lub przerywać w środku, czy to prawda?
Owszem ale w gaźnikowcu :-)

W moim odbyło się to nagle zgasiłem go i już nie odpalił. Ma kolega możliwość podmianki cewki (skąd kolega jest?)?
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:43:06 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Kraśnik Lubelskie. Nie mam możliwości podmiany cewki, chyba że taką kupie. W koło tylko szmelcwageny.

U Ciebie były te same objawy?

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:43:37 pm »

piciek

  • Gość
w boschu nie ma czegoś takiego jak zielony kabelek. Wlej mu trochę wachy do przepustnicy, moze załapie, a jak nie, to nie ma iskry, a jak nie ma iskry, to najprawdopobniej cewka

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:46:45 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Może głupie pytanie ale czy programem diagnostycznym wtrysku można sprawdzić czy cewka jest sprawna, lub chociaż półsprawna? co prawda nie mam przewodu do komputera, ale pytam z ciekawości.

A gdyby tak odkręcić jedną świece i dotknąć gwintem do minusa, to powinna być iskra? Można tak sprawdzić cewkę?

Jeszcze zostaje sprawa kostki przy stacyjce, ale jak rozumiem jest ona sprawa - światła się zapalają, pompa pracuje, to chyba jest OK?

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:49:08 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
U Ciebie były te same objawy?
Coś podobnego.
Kraśnik Lubelskie. Nie mam możliwości podmiany cewki, chyba że taką kupie. W koło tylko szmelcwageny.
Niech się kolega wybierze na szrot na Kolejowej, mieli tam trochę tych boszów.
A gdyby tak odkręcić jedną świece i dotknąć gwintem do minusa, to powinna być iskra? Można tak sprawdzić cewkę?
Też poszedłem tym tropem i podmieniłem cały układ wtryskowy - iskra była jednak widać za słaba/w złym momencie.

Ale najpierw kolega niech sprawdzi podstawowe rzeczy - kable i świece.

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 30, 2012, 21:51:13 pm wysłana przez Sławek »
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 30, 2012, 21:51:24 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
A kolega "Sławek" jest z okolicy? Ja defacto mieszkam 20 km od kraśnika, ale podałem Kraśnik jako lokalizację zbliżoną by było łatwiej skojarzyć.

Możesz opisać „Sławek” swoje objawy?

Czyli na początek obstawiać cewkę zapłonową i nic innego?

W jaki sposób sprawdzić kable i świece? świece to jak rozumiem wizualnie, a przewody? ciągłość omomierzem?

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:12:25 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
A jeśli nie cewka to może czujnik położenia wału ?
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:15:02 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Właśnie miałem to napisać.
Bosch jest na prostym wtryskiem który mogą unieruchomić w zasadzie tylko:
-uwalona cewka
-zepsuty czujnik położenia wału korbowego, Tak jak sugeruje Rafał
-wtryskiwacz niepodający paliwa (tudzież pompa paliwa)
-zepsuty komputer
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:41:57 pm »

piciek

  • Gość
jakby czujnik był walniety, to by obrotomierz nie ruszał się przy rozruchu. Wskazówka się rusza? jeszcze być może zasilanie cewki masz przez alarm odcięte, stąd nie chce załapać.

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:49:55 pm »

Offline modrih

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 80
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu minus GLI 1,6 / 1997 / Bosch
Odnośnie alarmu to trzymajmy się że wszystko jest OK, wiem że jest mało prawdpodobna opcja że alarm mógł coś odciąć, ale ja go nie używam i nie wydaje mi się aby mógł zawieść akurat teraz.

Odnośnie obrotomierza, jutro sprawdze bo nie zwróciłem uwagi na poruszanie się wskazówki, ale czuje że jest sztywna.

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:53:56 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A jakiś bezpiecznik od wtrysku, w boshu nie ma czegoś takiego jak bezpieczniki w abimexie? (za schowkiem).

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:55:17 pm »

Offline Sławek#1978

  • Partacz
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1680
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 OHV Turbo Intercooler +1?? KM?? & Fiat Marea Weekend 1.9 JTD '01 110 KM - Gruz Holownik & Volvo V70 2.4T AWD '01 200 KM - Dailycar "TurboŁoś"
Jest ale wtedy by się nie świeciła kontrolka Check Engine.
Im dalej w blachę tym więcej rdzy...

Odp: Polonez ATU 1.6 GLI kręci rozrusznikiem ale nie odpala
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 30, 2012, 22:58:19 pm »

piciek

  • Gość
o właśnie, w boschu kontrolka check engine powinna zgasnąc po kilku sekundach, nawet jak nie krecisz rozrusznikiem, jesli nie gaśnie, to raczej CPWK.