Hmm, skoro tak dobrze orientujecie się w temacie to może ktoś mi wyjaśni czemu platformówka z grafiką na poziomie gier na Amigę 500, wymaga np. procesora 1.7 Ghz, 1GB RAM i 512MB grafiki- takie konkretnie wymagania ma np. Kung Fury, a przecież jest to gra napisana bezpośrednio na Windowsa.
Czemu coś co kiedyś chodziło 7Mhz i 512 kB, teraz wymaga Ghz i GB?
programisci sa leniwi i korzystaja z gotowych silnikow - silnik to z grubsza to o czym pisze
w0mbat,
oczywiscie z tym lenistwem programistow to lekka przesada, chociaz nie do konca, jednak w przypadku gier w retro oprawi graficznej sprawa nie jest taka prosta,
dla ulatwienia stosowane sa gotowe silniki na ktorych, gry tworzy sie latwiej,
silniki maja swoje wymagania, ale maja tez swoje wlasciwosci - to ze gierka wyglada jakby miala smigac na pentium 166MMX i to z wylaczonym turbo to nie znaczy, ze studio napisze gre dzialajaca pod DOS lub Win98, bo to mu sie zwyczajnie nie oplaca,
zaraz z winXP bedzie problem, bo Steam konczy wsparcie w ten sposob,ze nie bedzie mozna odpalic go na winXP - chociaz ja na swoich straszych sprzetach juz dawno mialem problem z dzialaniem stima na winXP, uzywam go aktualnie tylko na win7,
wiec skoro gara ma byc dystrybuowana przez taka platforme,to musi byc zrobiona na wystarczajaco nowym silniku zgodnym z platformami, bo przeciez 99.99% odbiorcow ma zamiar odpalic ja na wspolczesnym sprzecie
nawiasem mowiac, to te wymagania w postaci 1.7GHz + 1gb ram sa niskimi wymaganiami jak na dzisiejsze czasy, tylko ta karta 512mb zdecydowanie zawyza i nie pasuje do nich - tzn. karta 512mb kojarzy mi sie z wydajnoscia karty na poziomie HD3870 lub GT8800 ,a moga to byc po prostu wymagania dla laptopa, a tam byle paździerz slabszy 4razy ma 512mb,
w kazdym razie wymagania sa na poziomie winXP i jezeli ta gra jest nowa, to nie ma co narzekac, bo moglo byc gorzej ,
mam taka gre Bloop - bardzo prosta graficznie gra logiczna, gdzie wydawaloby sie,ze procesor bedzie mial co robic przez symulacje fizyczne, a tymczasem ona obciaza moje GPU w 100% i chcialaby wiecej mocy graficznej, wyswietla przy tym mniej fps niz FEAR czy Crysis ,
czyli totalny brak optymalizacji
tutaj masz material o silnikach graficznych i przelozeniu na grafike
https://www.youtube.com/watch?v=caCd5ZEkjfctutaj o motywach stosowania retro grafiki
https://www.youtube.com/watch?v=xLv07hWfD1IHD5670 fajnie się kręci, ale brakuje jej trochę, a dokładając 30-40 idzie wyrwać jakąś HD7770
ja za niecale 300zl kupiłem GTX670 AMP!, czyli tą najbardziej podkręconą. Bije na łopatki te radeony a jak mierzyliśmy wydajność to wychodzi że jest o wiele mocniejsza od GTX960/1050
czyli zaplaciles dwa razy wiecej niz hd7770 do ktorego porownujesz swojego gtx670,
z tym biciem gtx960 to bym nie przesadzal, bo taka sytuacja moze sie zdarzyc tylko w starszych grach i benchmarkach, ale w nowszych juz nie,
druga sprawa, ze za 300pln to kupuje sie hd7870 ,czyli R9 270, a to juz porownywalna wydajnosc