FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Elektryka => Wątek zaczęty przez: Trojan1000 w Wrzesień 08, 2007, 00:17:55 am
-
Słyszałem różne opinie. Jaka jest prawda. Które reflektory lepiej świecą na drogę. Starego typu Zelmot z żarówkami H4 czy reflektory z Caro? Dla ułatwienia przyjmijmy że reflektory są nowe ;).
Dopisane:
Naprawdę nikt z was nie podzieli się swoimi doświadczeniami?
Wiem że to złe forum ale praktycznie wy macie pojęcie o tej sprawie.
Posiadam Citroena AX. Lampy mają taki kształt jak w Caro i będę montował tuningowe reflektory musketier z okrągłymi elementami optycznymi firmy Cibie ale jeden jest Zelmot. Elementy optyczne mają identyczne wymiary jak te ze starego poloneza. Mijania są H4 a od świateł drogowych są H1. Zauważyłem że francuskie elementy optyczny mimo swojego wieku świecą lepiej niż nowy Zelmot. Podobno reflektory Cibie były montowane przez OBR w rajdowych Polonezach i Fiatach.
Ciekawi mnie czy po założeniu okrągłych światłeł będe miał lepszą widoczność.
-
Reflektory z Caro świecą lepiej niż Borkowe, ale i tak połowa sukcesu to zawsze dobra regulacja ( a nie na oko ) plus dobra żarówka ( a nie super-extra-power-tuning by Allegro <<wyprodukowano w Chinach>> ). Choć z Twej wypowiedzi w poście o żółtych żarówkach wnioskuję że takich nie kupisz :wink:
Ale dochodzi kwestia tych nowych elementów optycznych z Borka, osobiście jestem z tych których wychodzą z założenia że wszystko co dobre już wymyślono - teraz to psujemy... więc jak zawsze najlepiej sprawdzić obie możliwości.
Zapodaj fotkę AXa z tymi okrągłymi reflektorami
-
Oto zdjęcia AXa z takimi reflektorami jak moje. Ja jeszcze swoich nie założyłem. (http://www.sono-tuning.com/images/morette/citroen/hlax.jpg)
Elementy optyczne Cibie z tego zestawu będą świetnie pasować do poloneza i będą lepiej świecić niż fabryczne zelmoty.
A oto zdjęcia moich tuż po lakierowaniu ale przed polerką i montażem. Na razie żółte są od długich ale docelowo mijania też będą żółte.
Klik (http://link.imgshare.us/98jYtY)
-
Świetnie wyglądają ! Obawiałem się trochę o ich wygląd ale te w Cytrynce wyglądaję rewelacyjnie :)
-
Dzięki :)
Coś w podobnie moża zaadaptować do Caro. W Caro Plus było by to bardzo oryginalne.
-
zakupiłeś takie reflektory, czy sam je zrobiłeś?
trudno je dostać ?
-
Alien#174, no nie wiem czy reflektory z Caro lepiej swieca od borkowych. Moglismy zrobic test w Czerniewicach z AndrewSa kantem. On jak zapoda 4xH4 to moje swiatla przy jego wygladaja jak dwie zapalki. Podczas jazdy efekt tez jest nie porownywalny.
-
relektory z borka i z kanta świecą gożej niż od Caro z racji mniejszej powieżchni odbłyśnika . Mowa oczywiście o światłach mijania gdy borkowe świecą tylko dwa . Na długich gdy swieci 4 x H4 jest lepiej od caro tylko mało kiedy jest możliwość jechania na długich . Po mieście zapomnij a i w trasie też mało okazji jest zaświecić długimi bo ciągle coś z przeciwka jedzie . Osobiście to wolę mieć silne światła mijania bo długich mało się używa .
-
Na słabe światła mijania miałem patent :)
założone lampy z świateł długich.(wszystkie 4 bez przesłonki) i światło mijania poprawiało się niesamowicie. na długich to już nie było co do caro porównywać
uprzedzam pytania o oślepianiu. otuż nie oślepiały. jedyny moment gdy oślepiały to gd miałem mocno załadowane auto ale to normalne bo swieciły za wysoko.
-
Van patent kiepski bo od długich wkłady nie są asymetryczne i gorzej oświetlają pobocze i bardziej oślepiają tych z przeciwka . Poza tym gołym okiem widać że coś z tymi lampami nie tak i każda pała może zabrać dowodzik , o przechodzeniu badań nie wspomnę . Lepiej jest założyć wkłady od krutkich na H4 bez tej przesłonki bo i tak przód żarówki H4 jest zamalowany i wtedy ta przesłonka jest zbyteczna .
-
15 lat auto jeździło na takim zestawie. tyle przeglądów :D zjeździło kilometrów ze ho ho, kontroli tez było sporo. nikt nigdy nie przywalił się do tych świateł. ale co tu wymagać jak drogówka nie potrafi odróżnić silnika forda od zwykłego silnika FSO :D pobocze oświetlało dobrze, po przesiadce do caro myślałem ze na postojówkach jade. to samo na normalnym zestawie świateł. Nawet zarówki 100W nie dawały takiego światła na krótkich jak wkłady z lamp drogowych
co do takich na H4 bez przesłonki to sie nie spotkałem.
-
a macie jakis pomysl zeby wlasnie w plusie polepszyc swiecenie??
-
a macie jakis pomysl zeby wlasnie w plusie polepszyc swiecenie??
1. Ustawić światła prawidłowo.
2. Zamontować dodatkowe reflektory.
-
2. Zamontować dodatkowe reflektory.
mniej wiecej takie jakie masz na avatarku??
-
brudny, on ma akurat p.mgielne, ale polecam to co siedzi u mnie na dziobie i w srodku 100W zarowki. w nocy masz przed soba 400m dnia :mrgreen:
-
G.T., a moglbys mi jakas fotke pokazac wrzucic na maila??
-
Ja mam coś takiego http://www.moto.allegro.pl/item242291243_najlepsze_halogeny_soczewkowe_projektor_atest.html
pięknie oświetlają drogę i pobocza a dzięki przesłonie nie dają po oczach
jadącym z przeciwka 8)
-
brudny, kliknij w moja galerie z podpisu
-
A ja też mam oczka z przodu ale w tej chwili niepodłaczone....
Co innego, że są to najwieksze w klubie :P
-
2. Zamontować dodatkowe reflektory.
mniej wiecej takie jakie masz na avatarku??
To są przeciwmgielne, podłączone do drogowych. Używane czasami. Pełnią bardziej funkcję ozdobną, bo zwykłe reflektory mi wystarczają.
Zamontuj takie jak GT. Albo wymień wkłady w przeciwmgielnych na dalekosiężne.
-
Te halogeny co brysiek zapodał z aledrogo są najlepsze bo sprzedawca napisał w zaletach że "brak samooślepiania" ! he he ! Mnie moje nie oślepiaja bo mam zamontowane na zderzaku szkłem do przodu !
-
Co innego, że są to najwieksze w klubie :P
Kolega jakieś kompleksy ma czy co :lol: :lol: :lol: Mi tam wystarczają takie jak ma GT. Śmigam tak od 6 lat i nie wyobrażam sobie inaczej.
A te dwa dodatkowe postoje to już ql sprawa w nocy.
-
Bocian_s#313, z tego co mi wiadomo G.T ma centymetr mniejsze :P
Też mam tam miejsce na postojówki. Ale narazie nic nie świeci bo je odłączyłem :D
Postojówki moga super wyglądac w nocy :twisted:
-
Piotrek#1923, ty chyba serio masz jakies kompleksy.
nie liczy sie wielkosc a jakosc :mrgreen:
poza tym ja nie naleze to grupki zwanej PTK, ja tutaj jestem tylko gosciem
-
bruns napisał
Mnie moje nie oślepiaja bo mam zamontowane na zderzaku szkłem do przodu !
Wyobraź sobie że moje mnie czasem oślepiają, mam drogowe Wesem 2HO z żarówkami 100W i jak mijam duże znaki drogowe, szczególnie żółte, to zazwyczaj musze je wyłączyć bo nie widze drogi :mrgreen:
-
2HO
2HO Rulez :lol: :lol: :lol:
Ostatnio się zastanawiałem coby w borku zamiast zwierciadełek od długich postawić na zderzaku takie 2ho tak aby tył wpasować w otwór po oryginalnej lampie. Po pierwsze będzie wyglądało kozacko a po drugie będą świecić lepiej bo i większe i szkło mniej ryflowane.
Ciekawe tylko jakby to się prezentowało na żywca.
-
2ho ?? co to?? hjak to wyglada??
-
2HO
2HO Rulez :lol: :lol: :lol:
A ja nie mam 2HO :D
Mysle, żeby tam mocniejsze żarówki wsadzić to i może lepiej będa świecić :mrgreen:
-
Ale ty masz jedyny takie a 2HO ma już prawie co drugi poldek u nas. Nawet mój borek więc w sumie mam 4 sztuki tego towaru :mrgreen:
-
Bocian_s#313, na Czerniewicach nie miałeś 4 x 2HO z tego co pamiętam...
Zapodaj fotke tych 4 x 2HO :twisted:
-
jedne w borku jedne w caro :P czyli razem 4 :P
-
brudny napisał/a:
2ho ?? co to?? hjak to wyglada??
2HO to.......
to tak jak by matka wszystkich reflektorów :wink:
u mnie wygląda tak:
(http://img232.imageshack.us/img232/3305/dscf1284yf4.jpg) (http://imageshack.us)
Przy żarówkach 100W masz przed sobą 400 metrów drogi jasnej jak w dzień a odblaski słupków na poboczu widać do 700 metrów :mrgreen:
Bocian_s#313 napisał/a:
Ostatnio się zastanawiałem coby w borku zamiast zwierciadełek od długich postawić na zderzaku takie 2ho tak aby tył wpasować w otwór po oryginalnej lampie. Po pierwsze będzie wyglądało kozacko a po drugie będą świecić lepiej bo i większe i szkło mniej ryflowane.
Czyli by wystawały troche przed atrape? Świeciło by to z pewnościa zdecydowanie lepiej ale co do wyglądu to nie wypowiem się póki nie zobacze :)
-
a nie ma tego w postaci prostakatnej?? :P :P
-
:arrow: www.wesem.pl
-
Bocian_s#313, na Czerniewicach nie miałeś 4 x 2HO z tego co pamiętam...
Zapodaj fotke tych 4 x 2HO :twisted:
Może kiedyś to się zrealizuje. Dwa dalekosiężne zamiast drogowych i dwa przeciwmgielne w zderzaku. tylko trzeba znaleźć czas na takie zabawy no i trochę kasy.
Przy żarówkach 100W masz przed sobą 400 metrów drogi jasnej jak w dzień a odblaski słupków na poboczu widać do 700 metrów :mrgreen:
Ja mam tak samo z 55W Nie ma sensu przeginać.
-
Bocian_s#313, 2 HO beda za duze, ale mysle ze 3HO dalo by sie jakos z glowa wmontowac :mrgreen:
-
relektory Wesem 2 HO są o średnicy 152 i 183 mm. oba są trochę za duże . Fiatowo-borkowe mają 144 mm. Te o średnicy 152 od biedy można wpasować w atrapę borka lub kanta . Tylko czy warto robić patenty z mocowaniem aby zamontować o 8 mm większy relektor . Wiadomo że wesemy świecą gożej od zelmotów to może lepiej zamontować oryginalnego zelmota na H4 niż gorszego wesema mimo większej średnicy . Już sama wymiana wkładów reflektora ze starych zarówek R2 na H4 daje o niebo wiecej światła a jak jeszcze zamienimy wesemy na zelmoty powinno być bardzo dobrze . No i wszystko pasi plug & play .
-
http://sklep.wesem.pl/go/_info/?idc=%224_6608%22&sess_id=92c43279445fdb8b9a6c2c526649bce2
czy to tez daje taki efekt "dnia" w nocy ?? :roll:
-
brudny co zadajesz takie pytanie ? Ten z Twojego linka ma 80 mm średnicy i jasność 60 luxów z odległości 25 merów przy żarówce H3 55W . Porównaj specyfikacje i parametry innych relektorów wtedy sam będziesz wiedział .
-
bruns, pytam sie bo nie znam sie nic na tym :P ale teraz moze popatrze dokladniej, tzn na co mam patrzec zeby miec mocnyefekt??
[ Dodano: 26 Wrz 2007 08:06 ]
o teraz juz wiem o co chodzi :D
-
(http://img146.imageshack.us/img146/2885/73685267qt3.jpg)
Pięknie a jak świeci :twisted:
-
podoba mi sie tez chce cus takiego :P
-
relektory Wesem 2 HO są o średnicy 152 i 183 mm. oba są trochę za duże . Fiatowo-borkowe mają 144 mm. Te o średnicy 152 od biedy można wpasować w atrapę borka lub kanta . Tylko czy warto robić patenty z mocowaniem aby zamontować o 8 mm większy relektor . Wiadomo że wesemy świecą gożej od zelmotów to może lepiej zamontować oryginalnego zelmota na H4 niż gorszego wesema mimo większej średnicy . Już sama wymiana wkładów reflektora ze starych zarówek R2 na H4 daje o niebo wiecej światła a jak jeszcze zamienimy wesemy na zelmoty powinno być bardzo dobrze . No i wszystko pasi plug & play .
kolego 2HO to 183mm a 3HO to 152. to nie sa 2 typy z tym samym oznaczniem. tak dla scislosci
-
GT masz rację walnołem się . Sorki ! Popatrzyłem na ten obrazek http://sklep.wesem.pl/photo/rajd.jpg a tam rzeczywiście są 2HO i 3HO