Autor Wątek: Alternator  (Przeczytany 1046 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator
« dnia: Wrzesień 23, 2007, 00:27:57 am »

Karos

  • Gość
Mam zamiar oddać alternaor do regeneracji, w związku z tym mam pytanie jak go wymontować z auta i na co przy odłączaniu zwrócić uwagę. Samochód to Caro plus 1.6 GSI. Z góry dzięki za odpowiedź.

Alternator
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 23, 2007, 09:28:21 am »

pluton_14

  • Gość
Odkręcasz górna śrubę od alternatora, luzujesz pasek klinowy i go ściągasz , potem odkręcasz kable od alternatora i izolujesz wszystkie końcówki , następnie odkręcasz górna śrubę i dolna i wyciągasz alternator , nakrętka z dolnej śruby powinna być zaklinowana z blokiem wiec odkręcasz śrubę tylko od przodu , nie musisz jej kontrować.


PZDR Pluton

Alternator
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 23, 2007, 11:58:33 am »

gucio

  • Gość
najlepiej najpierw odpiąć akumulator. unikniesz dzięki temu iskier gdy przypadkiem dotkniesz grubym kabelkiem do masy

Alternator
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 26, 2007, 08:02:55 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
odepnij czyjnik polożenia wału, i tak jak napisał kolega gucio akumulator bo w celu bezstresowego i łagodnego wyjęcia altka trzeba wypiąć  przewody z tych plastikowych białych haczyków, a potem wyjąć sam haczyk  a i jeszcze polecam odktęcić ramię (półksiężyc) od silnika zaraz pod pompą wody które służy do przykręcenia altka po naciągnięciu paska, wtedy bez problemu go wyjmiesz
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Alternator
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 26, 2007, 14:35:10 pm »

Bolo

  • Gość
Jezeli masz 2 wiatraki na chlodnicy (tak jak ja) to jeden z nich musisz wykrecic...bo czy tak czy siak, czy pod skosem nie bedziesz mogl wyciagnac alternatora, ogolnie to z tego co pamietam (o ile dobrze pamietam) potrzebne sa klucze nasadowe 17 i 19, no i 10 do odkrecenia kabli na alternatorze, jak i tego wiatraczka (trzema sie na 4-ech srubach)...

Alternator
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 28, 2007, 07:44:23 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2284
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
żadnych wiatraków nie trzeba wykręcać co mają 2 witraki do tego?. Pozatym wiatrak w poldzie jest i tak po stronie altka a dopiero dodatkowy jest po stronie powiedzmy pompy hamulcowej. więć co to ma za znaczenie czy 2 czy 1 tak czy inaczej nie trzeba wykręcać wiatraków. zrób jak ci napisałem wyżej wyjmiesz bez problemu.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem