Autor Wątek: 1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają  (Przeczytany 8996 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« dnia: Październik 15, 2009, 19:05:39 pm »

lisu

  • Gość
Witam planuje przekładke silnika z poldorovera do DFa jakie komplikacje mnie czekają. A mianowicie co trzeba zrobić z zawieszeniem kumpel mi mówił że trzeba coś przespawać oprócz tego coś jeszcze? wiązke elektryczną przekładam w całości z poluna. prosze o pomoc

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 15, 2009, 19:17:03 pm »

Barnii

  • Gość
Musisz założyć szeroką belkę pod silnik z rovera a co za tym idzie zmienić zawieszenie z przodu na szerokie lub przespawać łapy z rovera do starej belki Lub opcja nr3 w szerokiej belce zrobić nowe otwory na dolne wahacze :)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 15, 2009, 19:25:01 pm »

lisu

  • Gość
a jakie jest najkorzystniejsze rozwiązanie?

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 15, 2009, 20:06:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2870
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "Barnii"
przespawać łapy z rovera do starej belki
to jest to wlasnie rozwiazanie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 15, 2009, 20:10:59 pm »

lisu

  • Gość
ciekawe czy to tak ró►wno wyjdzie :D  a żeby z poloneza przełożyć szerokie to pewno trzeba się niezle napierniczyć?

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 15, 2009, 21:34:49 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Sama belka to o ile nie wyjdą cyrki jak w pewnym przypadku opisywanym na bieżąco na forum to tylko kilka śrub. Zabawa zaczyna się z przednim mocowaniem górnego wahacza. Trzeba wyciąć z szerokiego zawieszenia i wspawać do wąskiego. Reszta to tylko przekładka i regulacje po wszystkim. Z tyłu to pluj&wypluj więc nie ma o czym pisać. Jako że DF ma mniejsza komorę silnika to będzie trochę trudniej z miejscem. Sam wkładanie silnika było opisywane nie raz więc wystarczy poszukać.

W sprawach szczegółów odsyłam do kolegi Andrewsa#100. jego DF 1,4 to chyba najdłużej jeżdżące tego typu auto...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 16, 2009, 16:02:41 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
moim zdaniem jak juz przerabiac zawias to odrazu w szeroki isc..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 16, 2009, 18:24:40 pm »

lisu

  • Gość
jednak chyba przespawam mocowania z rovera na wąską belke wydaje mi się że to jest najbezpieczniejszy manewr niż wspawać mocowanie wzchaczy. jednak że przełoże zwtotnice z zaciskami lukasa.co wy o tym myślicie?

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 16, 2009, 20:35:25 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "lisu"
przełoże zwtotnice z zaciskami lukasa.co wy o tym myślicie?
to mądre posunięcie, jest też o tym temat na forum i to o przekładce LUCASÓW do starego układu, co prawda w Polonezie, ale to nie ma znaczenia.

O proszę:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=4727&highlight=za%B3o%BFy%B3em+lukasy
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 17, 2009, 23:04:27 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "lisu"
jest najbezpieczniejszy manewr niż wspawać mocowanie wzchaczy


bez przesady fabrycznie, jak dobrze pamietam, to trzyma sie na 3-4 zgrzewach  :shock:
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2009, 00:06:18 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "AndrewS#100"
to trzyma sie na 3-4 zgrzewach
poza tym aż tak wielkich obciążeń nie przenosi... i ja sobie to przespawam :mrgreen:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2009, 12:29:29 pm »

lisu

  • Gość
Marka, a mógł byś jakąś fotke wstawić jak to wyciąć?

[ Dodano: 20 Paź 2009 20:31 ]
Witam czy wzmacjając łączenie podłużnic kontownikiem uwarzacie za dobry pomysł? czy nie potrzeba było sie z tym gimnastykować? możecie coś dodać odsiebie na ten temat?

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 24, 2009, 23:07:10 pm »

KraseK

  • Gość
Panowie bagatelizujecie to mocowanie.
Da redę z zamocowaniem na miejscu od wąskiego zawiasu. Efektem tego jest wiekszy o 0.5 st kat wyprz. swoz. zwrot. co powoduje ze przy max skrecie po puszczeniu kierownicy sama nie zaczyna odbijac tylko trzeba ruszyc kiera i wszystko ok . Przy normalnej eksploatacji praktyczne niewyczuwalne.

Nie jednego swapa tak zrobiłem i wszystko gra.

Pozdr.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 26, 2009, 22:17:04 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Cytat: "KraseK"
Panowie bagatelizujecie to mocowanie

przyznaje racje - jestem w trakcie wycinanki. Po dokładnym obejrzeniu przodu stwierdziłem, że raczej bym się za to nie zabierał, ale że miałem przedni pas nadający się do wymiany (choć tragedii nie było) to jednak się tego podjąłem. Jednym słowem masakra, jeżeli chce się to zrobić tak jak należy - tak żeby nie było śladu po ingerencji. Zgrzewy od komory silnika należy rozwiercić (chyba po 12 na każdą stronę) przedni pas wyciąć razem z trąbkami od mocowania zderzaka, no i najgorsze przednie mocowanie wahacza łączy się w dwóch płaszczyznach z górną podłużnica (dojście - porażka), podobnie z dolną. W celu ułatwienia, rozcina się to na kilka kawałów. Ciekawe czy jeszcze jakieś niespodzianki mnie czekają... W celu zobrazowania powagi sytuacji powiem, że 10 godzin przy aucie siedziałem (mając do dyspozycji różne zabawki) i mam wycięty przód i jedną stronę :shock: (no ale też trochę się zastanawiałem :wink: )
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 27, 2009, 14:16:36 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1062
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
graczol1,  fotki fotki
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 28, 2009, 08:19:23 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
patent ktory ma moj samochod jezdzi od 2002 roku i chyba 30 tys wlaczajac w to katowanie zawieszenia przez zabawy na torze w radomiu
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2009, 08:44:43 am »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
AndrewS#100, a jaki to patent?? Druga strona poszła dużo szybciej, jak już wiedziałem co i jak - nie musiałem zaglądać jak szpak w dupe w obawie przed uszkodzeniem podłużnicy. Może dałoby rade to prościej zrobić, ale mój przedni pas był troche pogięty/pognity więc tak zdecydowałem :twisted:
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2009, 09:33:23 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
dorobione zostaly uchwyty, podobne do tych stosowanych fabrycznie, calosc zostala przyspawana spawem ciaglym
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 28, 2009, 15:09:34 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
ja mocowania nie rozcinałem na kilka kawałków. ze szrotu kontówa (dużaaa i mocna) razem z kawałem blachy. pózniej wkretarka załatwiłem kilka zgrzewów i pasowanie+wiercenie w pasie(nowa czesc przykręcona w stare mocowanie) spawanie i składanie(stara sruba ciągle tam zostaje i się nie urwało nawet przy dachowańsku z pięknymi obrotami :P)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 29, 2009, 08:52:20 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jakeś taki fachman to mi to kiedyś zrobisz  :mrgreen: .
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.