FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: bebzon w Marzec 28, 2004, 22:30:32 pm
-
Powiedzcie mi jak to się dzieje że ROVER 25 1.4 16V ma do setki 6,6 sekundy a mój Polaj z tym samym silnikiem trudem wyciąga 12 sekund. Wiem że Poldas jest cięszy, ale bez przesady. Co w tym Polonezie jest skopane. Mój kumpel ma Kadeta 1.6i coś koło 90 koni ja mam 103, Kadet wciska w siedzenia a mój poldas prawie wogule a jak już to przy wysokich obrotach. Czy to wina skrzyni biegów?
-
Po pierwsze to Rover 25 nie ma tyle do setki. Ma jakieś 10, no może 9 sek.
W polonezie jest inna skrzynia (nie do konca dobrze dopasowana) i dlatego ma slabsze osiagi w przyspieszeniach.
Co do Kadeta to nie wiem, bo nie miałem okazji takim jechać, podejrzewam że to kwestia momentu obrotowego silnika 1.6 Moj brat ma Ibize 1.4 i 60 koni i tez wciska w siedzenia, ale ma strasznie krotkie biegi wiec dlatego. Co z tego jak sie konczy przy 150 i wiecej nie pojdzie. Poldem pojedziesz 180.
-
Niema, co się dziwić ze 1,4 w polonezie na wysokich obrotach dopiero chodzi JEST TO SILNIK WYSOKO OBROTOWY
-
Typowe 16V, tak samo ojca almera - zaczyna ladnie ciagnac od 3.5k rpm
-
z tymi 6 sekundami to "odrobinkę przesadziłeś" w taki mrazie 1.6 powinna schodzić poniżej 5 sekund?
tymczasem:
1,4 8v - 13,3
1,4 16v - 10,7
1,6 16v - 9,9
1,8 16v - 9,0
1,8 16v - 8,0 (144 kucyków)
dieselki też wam wypisać???
1.4 16v waży równą tonę, poldi ponad 100 kilo więcej, toporna skrzynia, napęd na tył - 1,5 sekundy różnicy w przyspieszeniach - czy to aż tak dużo?
-
Niewiele całe przeniesienie napędu wał ile tu mocy ucieka most w zależności od przełożenia i na końcu faktycznie ta skrzynia całekiem toporna choć niemam z nią problemów i miło mi się przełącza biegi ale wiem jak w innych autach wyglądają skrzynia i mam porównanie :)
-
co ty bys chciał z poldiego wycisnac ? on ma montowane "ch*"owe przełożenie na moście , pomyłką to wogule jest że do 1,6 silnika wsadzili tylni napęd niedojść ze to ciezkie jest to jeszcze wał i most go dobija powodzenia w rasopwaniu przyspieszenia fury tylko uwarzaj zębys sobie wału nieukręcił :D a tak na boku to ten ROVER 25 1.4 16V ma naped na przód czy tył ? bo to jest warzne czy pcha czy ciagnie :) ale 6,6 w 1,4 niesłysząłem :D chyba to auto warzy niecałe 700 kilo :D a mozę ten silnik jest w maluchu zamontowany to możliwe ze by miał 6,6 do setki
-
rover 25 ma cus kolo 11 sec do setki,
co do kadeta to zalezy jak ty sie swoim scigasz, do jakich obrotow go krecisz itp
mozliwe ze masz jakas niedorubke w silniku brudny filtr pliwa itp.
ja dostalem ostatnio od w miare nowej hondy civic 1.4, o poltorej dlugosci samochodu i to od kobiety :oops:
cisnela bo pas jej sie konczyl :)
ja natomiast za malo pociaglem go na jedynce do 4000 rpm
mialem zimny silnik
o 0,5 sec opoznilem start
i przy zmianie z 2 na 3 odeszla na tyl zeby przedemnie wskoczyc
akurat pojechalismy razem na stacje nie patrzyla sie na mnie :-)
-
Andrews, a ile włąściwie ma ten Twój fiat do 100 (licznikowej) ze stoperem w ręku?
-
i dlaczego nie masz statusu klubowicza???? przed zmianami - jeszcze zastarych czasów - ze względu na posiadanie tak nietypowego pojazdu otrzymałeś #100 czyli takie małe wyróżnienie :roll:
a fiat powinien przyspieszać od poldka o jaieś 1,5 - 2,5 sekundy lepiej jak na mój gust :twisted: jest jednak dużo lżejszy
-
Andrews, a ile włąściwie ma ten Twój fiat do 100 (licznikowej) ze stoperem w ręku?
nie mierzylem jeszcze, no ale mysle ze powinien miec takie lub bardzo podobne jak rover 214, 25
-
Czy poldki z roverem i diesle mają ten sam układ wydechowy co 1,6 ?
-
w roverkach kolektor wydechowy jest po prawej stronie, potem wspanialomyslnie rura przechodzi w lewo... ostatni jest chyba taki sam co do reszty - nie jestem pewien
-
środkowy i ostatni są takie same róznica jest w rurze i położeniu pierwszego/kata
-
środkowy i ostatni są takie same róznica jest w rurze i położeniu pierwszego/kata. To jeżeli chodzi o roverka.
W dieslu chyba kol jest na tą samą stronę więc chyba nawet pierwszy jest taki sam.
Hmm no i mnie powieliło :)
-
Rover 25 ma naped na przod podobnie jak inne roverki z tymi silnikami a jak polonez mialby naped na przod to dopiero byloby cos :D to taki 1.4 to 10 sek mialby do setki lub mniej :) ale raczej 10sek wtedy to by mial no moze jak jeszcze inny uklad wydechowy i brak siedzen z tylu :D to ponizej 10sek napewno by sie udalo zejść :D
-
jak polonez mialby naped na przod to dopiero byloby cos to taki 1.4 to 10 sek
nie zapominaj ze polonez jest o ok 100 kg ciezszy, rover 25 ma okolo 11 sekund do 100
10 sekund lub ciut nizej 10-ciu sekund to maja rovery 1.6 16V, no i jeszcze potrzebna taka skrzynia jak jest w roverze(przelozenia), wiec bylo by ok jakby szly leb w leb
-
no tak ale mam pytanie?????? Czy takie przełożenia idzie ustawic w naszej skrzynii???? Bo pojechalbym do jakiejsc firmy to zrobic :) bo poldzia do 200km/h nie krece bo nie ma drog w polsce a max 180 wystarczyłby :)
-
hmmm ciezka sprawa bo krotrzych mostow nie ma, a chciec przerabiac skrzynie to inne kola zebate dorabiac uuuu, czarno ja to widze
-
Lepszym rozwiązaniem by było wszczepić jakieś 1.8 lub 2.0 na turbinie z rovera.
-
no ja czarniej widze wkładanie calego silnika,bo roboty byloby wiecej niz przy skrzyni :P
-
No Gifter, nie jestem pewny, ale mocowania chyba nie odbiegaja od siebie tak bardzo, szczegolnie miedzy 1.4 a 1.8, gdzie różnica w pojemnosci ogranicza się tylko do zmian w budowie silnika czyt. rozmiarze cylindrów.
To co napisałem nie jest poparte doświadczeniem, więc nie ręcze, że to prawda. To tylko moje przypuszczenia :D
-
no 1.8 jest silnijeszy wiec i tak jest problem z mostem i skrzynia (ewentulanie od fiata 132)
wiec tak
najprosciej jest odciazyc poloneza :-)
potem przeszczep 1.8
a na koncu skrzynia to w/g mnie jst najtrudniejsze frezowanie kol oblicznie a efekt koncowy i tak moze byc za maly
-
czyli lepiej zmienic auto :P
-
No właśnie, czy chodzi nam o to by zaskakiwać polonezem czy mieć buta, który nikogo nie zaskoczy i jest rzeczą normalna w przypadku samochodów seryjnych z silnikami 2.0 i wyżej.
-
Nie będę zakładał nowego wątku.... Jakiś czas temu wpadł mi w ręce program do mierzenia przyspieszenia. Program się nazywa SPEEDVIEW i teraz jak to wygląda w praktyce.
Miałem silnik Rovera 1.6 i przyspieszenie według programu 13sek. Testowane w różnych warunkach dnia i nocy i to był najlepszy wynik.
Teraz mam silnik Rovera 1.8 Turbo i przyspieszenie 11sek.
Polecam ściągnięcie programu i napisanie jaki wynik wyszedl