FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania => Wątek zaczęty przez: szprycha w Marzec 27, 2019, 10:40:11 am

Tytuł: Problemy z osprzętem 125p silnik Polonez
Wiadomość wysłana przez: szprycha w Marzec 27, 2019, 10:40:11 am
Witam.
Wziąłem się za uruchomienie silnika we Fiacie 125p i napotkałem parę problemów.
Niestety pod maską jest przekombinowane i znajduje się wszystko z innego rocznika, nic nie jest w oryginale.
Fiat 125p 81r. Silnik przekładany na Polonezowski z rozdzielaczem na platynki, są tam rozwiązania nad którymi się zastanawiam co zrobić.

1. Samochód głównie będzie pracować na gazie, lecz nie posiadam powrotu paliwa w gaźniku (Polonezowski) ani w zbiorniku.
Co zrobić z tym fantem, zostawić zaślepione? W gaźniku fiatowskim mam fabrycznie zaślepiony powrót.
(https://s5.ifotos.pl/mini/IMG201903_qwqween.jpg) (https://ifotos.pl/z/qwqween/)

2. Króciec z wężykiem od kolektora ssącego jest tak samo zaślepiony, pozostawić tak, czy gdzieś go podłączyć ?
(https://s10.ifotos.pl/mini/IMG201903_qwqweee.jpg) (https://ifotos.pl/z/qwqweee/)

3. Jak myślicie pozostawić rozdzielacz z platynkami czy może przejść na elektronika? Ewentualnie co by było potrzebne do podmianki?
Rozdzielacz, moduł, cewka ( o jakim oznaczeniu?), coś jeszcze?

Chciałem się wziąć za uruchomienie tego Fiata w wolnej chwili lecz za co się zabiorę to rodzą się wątpliwości i problemy  <lol2>

Pozdrawiam   :-)
Tytuł: Odp: Problemy z osprzętem 125p silnik Polonez
Wiadomość wysłana przez: Daniel#1984 w Marzec 27, 2019, 11:09:38 am
2. Skoro wężyk od kolektora masz zaślepiony, a gaźnik nowszego typu - można tak zostawić, ewentualnie wykorzystać podciśnienie, zależnie od tego, jaki masz parownik LPG, podaj model.

3. Zdecydowanie wywalić, stykowiec to badziew, na gazie dodatkowo pogarszający kulturę pracy, na elektroniku masz silniejszą iskrę, można zastosować większą przerwę i masz mniejszą obsługowość, masz silnik 1.5 AB? Jeżeli tak (co wnoszę po wpisie w profilu , to szukasz aparatu zelmot 4497, modułu GL-118 i cewki  Zelmot 4226 (z czerwoną nalepką sugerującą montaż do elektronicznego zapłonu).
Tytuł: Odp: Problemy z osprzętem 125p silnik Polonez
Wiadomość wysłana przez: szprycha w Marzec 27, 2019, 13:10:15 pm
Reduktor lpg sprawdzę jutro pod wieczór i dam znać.  Coś mi świta, że podciśnienie powinno być podłączone, z tego co się orientuje to parownik do I gen. powinien być podciśnieniowy, tylko czy ono na pewno w ogóle podłączone jest  <lol2>

Jak to jest z tym przelewem paliwa, zostawić zaślepiony?
Tytuł: Odp: Problemy z osprzętem 125p silnik Polonez
Wiadomość wysłana przez: lesor#1973 w Marzec 27, 2019, 14:12:08 pm
Przelew podłącz do zbiornika.