FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Napęd => Wątek zaczęty przez: iceman w Marzec 11, 2013, 22:35:57 pm
-
Takie, o znalazłem:
Pierwsze piątki miały ciut dłuższą jedynkę i krótszą dwójkę, trójkę i piątkę.
Prawda to? Można taką skrzynie gdzieś znaleźć jeszcze?
Wydaję mi się, że do roverka byłaby idealna, bo seryjna strasznie zamula na 2jce.
Ktoś wie coś więcej na ten temat? ;)
-
prawda,
ale to nie bedzie skrzynia do rowerka ,tylko do OHV
-
prawda, ale różnice były kosmetyczne. Chcesz poczuć różnice musiałbyś przerobić starą czterobiegową skrzynie z prostym lewarkiem, wałek sprzęgłowy z rovera powinien do niej pasować.
-
przerobić starą czterobiegową skrzynie z prostym lewarkiem, wałek sprzęgłowy z rovera powinien do niej pasować.
obawiam sie ,ze marne na to sa szanse
-
Cytat: Tailgunner w Wczoraj o 23:27:38
przerobić starą czterobiegową skrzynie z prostym lewarkiem, wałek sprzęgłowy z rovera powinien do niej pasować.
obawiam sie ,ze marne na to sa szanse
Mam gdzies w piwnicy wałek sprzęgłowy od 4-ki pionowej, jak ktos ma luzem wałek w poldorovera to można porównać ;)
-
to policz ile ma zebow,
bede w domu to policze na walku z nowej skrzyni,
-
Mam gdzies w piwnicy wałek sprzęgłowy od 4-ki pionowej, jak ktos ma luzem wałek w poldorovera to można porównać ;)
Przerabiałem skrzynie 5 abimexa na rovera. W razie co też mam nowy wałek sprzęgłowy pod ręką .
-
Raczej nie będzie pasować, bo w 1993 była zmiana modułu zębów. :)
-
Raczej nie będzie pasować, bo w 1993 była zmiana modułu zębów. :)
no woec o to wlasnie mi chodzilo,
przeloznia nie zmienily sie bez powodu
-
Raczej nie będzie pasować, bo w 1993 była zmiana modułu zębów.
To się zdarzało kilka razy, dlatego wprowadzili magiczne kropki .
-
Krótką skrzynia 5 biegowa występowała razem z mostem jugosłowiańskim, tylko piątka jest bardzo krótką, ale poza tym bardzo fajnie biegi są stopniowane .
-
rótką skrzynia 5 biegowa występowała razem z mostem jugosłowiańskim
bo ja wiem,czy by im sie chcialo tak to klasyfikowac,
fakt,ze mi akurat w DFie taki tandem sie trafil ,ale ... byla kupiona nowa skrzynia z nowym silnikiem AB w roku 1995 ,wiec juz dawno po przygodzie z jugolem,
a ta piatka nie taka strasznie krotka ,bo 0.88 zamiast 0.81 - a to akurat mozna sobie w kazdej zmienic
-
Takie, o znalazłem:
Cytuj (zaznaczone)
Pierwsze piątki miały ciut dłuższą jedynkę i krótszą dwójkę, trójkę i piątkę.
Prawda to? Można taką skrzynie gdzieś znaleźć jeszcze?
Wydaję mi się, że do roverka byłaby idealna, bo seryjna strasznie zamula na 2jce.
Ktoś wie coś więcej na ten temat? ;)
N9 z forda też tak ma ]:->
Jak kiedyś liczyłem przełożenia względem mostów to zakładając że w aucie mamy most 4,1 auto na poszczególnych biegach zachowuje się jakby miało następujące mosty:
I -> 3,9
II ->4,3
III -> 4,3
IV -> 4,1
V -> 4,3
jak zepniemy to jeszcze z mostem 4,55 z trucka robi się kosmos na wyższych biegach. Do N9 jest też ciekawy zestaw sportowych przełożeń biegów gdzie I bieg ma przełożenie 2,9 (idealne dla mostu 4,55). Walezy przed wsadzeniem silnika z Hondy do 131 miał taką skrzynię spiętą z DOHC Fiata. Generalnie fajna zabawka do sportu ale za ciężkie pieniądze...
-
cholera, bo krótka, fajnie zestopniowana skrzynia jest w tej chwili ostatnią rzeczą jakiej mi brakuje w poldzie
ma ktoś jakąś tabelkę z przełożeniami skrzyń w df/pn? bo na razie znalazłem tylko na wikipedii do dfa, ale nie wiem czy się zgadza:
Przełożenia biegów (skrzynia 4-biegowa): bieg I 3,75:1, II 2,3:1, III 1,49:1, IV 1:1, wsteczny 3,87:1
Przełożenia biegów (skrzynia 5-biegowa): bieg I 3,75:1, II 2,3:1, (SIC!) III 1,49:1, IV 1:1, V 0,881:1, wsteczny 3,87:1[1]
rover:
1.4 Rover : 1 bieg 3,830 ,2 bieg 1,971 ,3 bieg 1,321 ,4 bieg 1,000 ,5 bieg 0,806 ,wsteczny 3,574
-
W roverze jedynka i piątka są za krótkie, za to trójka wydaje się makabrycznie długa... przy moście 4.3... jedynka praktycznie nie istnieje... dwójka jest idealna, trójka za długa.. . czwórka za długa a piątka za krótka. W ogóle w Roverku most 4.1 byłby cacy...
-
@up: no trójka też jest przydługa, ale auto już jest w miarę rozpędzone i da się to przeżyć, a tymczasem znalazłem takie coś:
http://www.ladasport.pl/car.html
Skrzynia biegów 6-biegowa, kłowa, o drążku skośnym i usztywnianym przegubie wału
wie ktoś czy siądzie taki szpej do poldka? i czy jest jakiś serwis w czechach/na węgrzech z rajdowymi ogłoszeniami jak u nas hoga, żeby się zorientować ile takie coś kosztuje?
EDIT:
dobra znalazłem super krzynke :D
zwykła skrzynia 5 ładowska ma takie przełożenia:
łada: I- 3,67, II-2.10, III-1.36, IV-1.00, V- 0,82 ; bieg wsteczny 3,53
rover: I- 3.830, II-1.971, III-1.321, IV-1.000, V-0.806 ; bieg wsteczny 3,574
wszystkie oprócz jedynki krótsze, jedyne pytanie to czy siądzie do rovera? co trzeba zrobić żeby siadła?
czy w tej skrzyni jest "odwrócone" ustawienie biegów? można to zmienić? :D
-
nie ma bata,zebys przerobil ładę ,
zreszta dla ~5% roznicy na II to sie wogole nie oplaca,
to samo jakbys mniejsze opony dal
-
Przełożenia N9 znalezione na Capri.pl. Skrzynie do sierry
silniki R4
I 3,65
II 1,97
III 1,37
IV 1,00
V 0,82
silniki diesla
I 3,91
II 2,32
III 1,40
IV 1,00
V 0,82
silniki V6
I 3,36
II 1,81
III 1,26
IV 1,00
V 0,83
Co najważniejsze N9 idzie spiąć z roverem. Co prawda przy małym otworze w wale korbowym (14mm) konieczne byłoby przetoczenie końcówki wałka sprzęgłowego na stosowny rozmiar ale reszta już została rozpracowana...
-
A tu coś dla hardcorowców:
http://www.rallydesign.co.uk/product_info.php?manufacturers_id=50&products_id=7257
-
W roverze jedynka i piątka są za krótkie, za to trójka wydaje się makabrycznie długa... przy moście 4.3... jedynka praktycznie nie istnieje... dwójka jest idealna, trójka za długa.. . czwórka za długa a piątka za krótka. W ogóle w Roverku most 4.1 byłby cacy...
Jedyny problem to jedynka... Idąc z dwójki na trójkę obroty spadają idealnie o 1000rpm, w sam raz tyle ile trzeba. Piątka wydaje się za krótka w trasę, ale identycznie jest w Kiance z motorem 1.4, też ponad 3000rpm przy 1000km/h i zdaniem komputera spalanie jakoś specjalnie nie rośnie. Z drugiej strony wszystko jest cacy, póki się jedzie spokojnie. Gdyby mieć silnik w którym rozrzut między max momentem ,a max mocą wynosił 2000rpm (w 1.4 1000) to by to wcale nie przeszkadzało.