mialem identyczna sytuacje, myslalem szczotki, bendiks, elektromagnes ale nic z tego, co prawda uszkodzenia tych czesci maja podobne objawy, przede wszystkim elektromagnes, lub szczotki (zuzyte, lub zawieszajace sie). sprawdzilem wszystko co mozna bylo, wymienilem tulejki, szczotki i nasmarowalem je smarem grafitowym, elektromagnes tez zostal spr, przewody, itp. problem byl nadal rozrusznik byl wyjmowany 3 x. powodem dzwieku pstryk, lub braku reakcji rozrusznikabyl wirnik rozrusznika. wirnik ma cos takiego jak komutator - czesc gdzie dotykaja szczotki. jest to tak jakby pierscien zlozona z miedzianych prostokatow. rozrusznik dziala na zasadzie zwarcia jak np wiertarka. Wlasnie na tym komutatorze z tymi "prostokatami" znajdowal sie problem. pomiedzy tymi prostokatami nie bylo wyraznych przerw (stalo sie juz z uplywem czasu) brak przerw lub zbyt male powoduje brak zwarcia, lubniedostateczne przejscie pradu, i stad pstryk lub brak reakcji. kupilem na szrocie wirnik, ktory mial przerwy, dosyc ze rozrusznik kreci za kazdym razem, to po wymianie tulejek kreci jak w nowym aucie. pozdrawiam
[ Dodano: 2007-07-09, 18:24 ]
A TAK WOGOLE JESLI JUZ ROZBIERZESZ ROZRUSZNIK, WYMIEN SZCZOTKI I NASMARUJ JE SMAREM GRAFITOWYM W OTWORACH (TYLKO TAKIM), MIEJSCA TULEJEK I OSADZENIA WIRNIKA, ZEBY I SPREZYNE BENDIKSA, WIDELKI ELEKTROMAGNESU I LEKKO TLOCZEK ZE SPRECZNA, (WSZYSTKIE CZESCI RUCHOME, GWINTY SRUB. I BEDZIE CACY