Autor Wątek: Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE  (Przeczytany 7896 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 15, 2006, 18:10:58 pm »

bruns

  • Gość
gogo napisale? jeden wielki stek bzdór . Zalutuj sobie swoj? lutownica wielkiej mocy 100W zwoje mózgowe . Widziałe? synku kied? rozrusznik? Jeste? młody więc Ci wybaczam . Żegnam ozięble .

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 15, 2006, 19:20:34 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
Urzytkownik zdecydowanie szuka zaczepki na forum. odsyłam ponownie do regulaminu. Wymagamy niewielkiej ilo?ci kultury ale zawsze

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #22 dnia: Wrzesień 15, 2006, 19:49:00 pm »

bruns

  • Gość
Sorki kolego pierwszy zaczołe? . Sam napisałe? że temat znam tylko z literatury . Jestem od Ciebie starszy prawie dwa razy a samochodami zajmuję się zawodowo .

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 15, 2006, 20:08:16 pm »

krzychu

  • Gość
Ja też  zajmuję się samochodami zawodowo. Pracuje jako elektromechanik w autoryzowanym serwisie Opla i jednocze?nie studiuję na kierunku Automatyka i sterowanie w pojazdach samochodowych ale nie mam zamiaru polemizować z szanownym koleg? na temat wykształcenia, ponieważ może się okazać, że kolega znacznie odbiega w tym kierunku od mojego poziomu. Wiek to nie wszystko, liczy sie wiedza i umiejętno?ci tak więc proszę się tak nie chwalic swoimi latkami. Ja podałem konkretny sprawdzony przezemnie i wiele innych osób sposób na uratowanie rozrusznika (mam na my?li trwał? naprawę a nie chwilowe zaci?nięcie końcówki) natomiast szanowny kolega próbował zaszpanować ksi?żkowymi formułkami i nic więcej. Dalsz? dyskusję uważam za zbędn? i moim zdaniem będzie ?wiadczyć jedynie o niskim poziomie szanownego  starszego pana.

Pozdr.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #24 dnia: Wrzesień 15, 2006, 20:08:58 pm »

Michal

  • Gość
bruns, spokojniej, na tym forum jest wielu uzytkownikow, ktorzy czytajac posty zdobywaja wiedze teoretycyna i praktyczna. Twoja wiedza i doswiadczenie jest mile widziane na tym forum, i jezeli okazesz cierpliwosc przy tlumaczeniu podstaw techniki, zdobedziesz wielu wdziecznych Ci posiadczy polonezow. Sorry za OT Pozdrawiam   :D

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 18, 2006, 09:21:42 am »

e_gregor

  • Gość
bruns, mylisz sie bo to jest wina bendixa!!! Tak jak który? z kolegów napisał. Zacina sie i przez to cały wirnik nie może przesunac sie na tyle by połaczony z nim włacznik mógł pu?ić. U siebie w starej OHV-ce wymieniałem po kolei automat (elektromagnes) szczotki, łożyska i nic sie nei zmieniło. Ciagle jest tylko cykanie i za 3 czasem 7 razem dopiero zaskakuje.

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 18, 2006, 20:56:26 pm »

bruns

  • Gość
oki koledzy może tak być nie będę się upierał ! może też być ze zwora w automacie jest nadpalona i wtedy też będzie klikał ale nie puszczał pr?du na wirnik . Można to łatwo sprawdzić mostkuj?c kluczem lub solidnym ?rubokętem dwie miedziane ?ruby na wł?czniku elektromagnetycznym , czyli odpalanie na "krótko" . Jak bendix wyskoczy i zazębi się z wieńcem koła zamachowego i kręci silnikiem to znaczy że bendix  jest ok. Jak będzie słychać że wirnik się obraca lub tylko zgrzyta to będzie oznaczało że bendix  jest zablokowany i się nie wysuwa do końca . Jak test wypadnie pomy?lnie to szukamy usterki w sterowaniu wł?cznikiem . Czyli zdj?ć czerwony cienki kabelek z konektora na wł?czniku elekromagnetycznym w to miejsce podpi?ć dodatkowy dowolny kabelek z konektorem , wł?czyć zaplon kluczykiem a drugim końcem kabelka dotknać do + aku.  gdy silnik zaskoczy tzn. że bendikx i elektrowł?cznik s? ok. a usterka jest w stacyjce , kostce lub poł?czeniach

[ Dodano: 2006-09-18, 21:35 ]
Kol . FSOmaniak napisał w swoim pierwszym po?cie że czasami nawet nie tyka  podczas rozruchu , my?le jednak że to defekt elektryczny . Ale będę wdzięczny kol. FSO jak poda przyczynę usterki po jej usunięciu aby rozwiać nasze wszystkie w?tpliwo?ci . Pozdrawiam i co złego to nie ja !

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 19, 2006, 02:25:11 am »

beton

  • Gość
wła?nie wła?nie, zminiam już trzeci automat ponieważ ta mała końcóweczka we wnętrzu się topi lub łamie.
Jaki może być powód tak częstej usterki ?
1. Bendiks zbyt daleko odskakuje i widełki zbyt silnie popychaj? rdzeń na przycisk
2. Topi się bo nie ma osłony rozrusznika

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 19, 2006, 20:24:36 pm »

marcinmk2

  • Gość
Wymien wszystko to napewno bedzie dobrze - żartowale, spruboj od Bendixu

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 19, 2006, 23:12:38 pm »

Homik

  • Gość
U mnie jak zaczeło tylkać to także tylko za którym? razem załapywał i odpalał... jak się okazało, wystarczyło tylko odkręcić, po czym przykrecić ponownie klemy przy akumulatorze, od tej pory zero problemów z odpalaniem, nawet zim? odpalenie nie zajmuje więcej jak 2-3 sekundy :D

Moze warto sprawdzić poł?czenie klem z akumulatorem, albo sprawdzić stan przewodów...

Pozdrówki

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 20, 2006, 08:37:41 am »

RATMAN#1809

  • Gość
Generalnie jak wyci?gniesz rozrusznik to wymieniaj od razu tulejki (też mog? blokować rozrusznik jak s? już wyrobione - w skrajnych wypadkach wirnik opiera sie na stojanie - TAK widziałem taki rozrusznik) i szczotki (może która? być już całkiem zjechana)
Oczy?ć obie ?ruby pr?dowe (te do których id? kable - delikatna szczotk? drucian? - dobra jest mosiężna - nie paierwm czy pilnikiem bo gwint sp...sujesz)
oczy?ć końcówkę do podł?czenia kabla steruj?cego cewk? (tego cienkiego)
oczy?ć wszuwkę na kabelku steruj?cym - przy okazji sprawd? czy nie trzeba go wymienić bo np izolacje już stracił
sprawd? stan końcówki kabla pr?dowego (grubego) i najlepiei tak czy tak oczy?ć
sprawd? stan izolacji na kablu pr?dowym(czy przypadkiem sie pod palcami nie sypie....) Ja mam założony grubszy kabel zaadoptowany ze starej potężnej spawarki
sprawd? stan wszystkich podkł?dek które zakł?dane s? pod na ?ruby pr?dowe.... skorodowana podkładka potrafi nie?le nabru?dzić......

Wyczy?ć z ewentualnego syfu bedndiks i wałek - można go leciuteńko przesmarować - u mnie przetestowałem i dobrze się sprawdza olej do łańcuchów rowerowych (wyczynowy) ale troszke drogi jest - kropelka na wałek i po kroplelce na obydwie tulejki

Skręcaj rozrusznik solidnie ale z czuciem - jak załatwiszsobie nakrętkę na ?rubie to przy następnej naprawie będziesz płakał......

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 02, 2006, 19:05:09 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
odkopałem ...
mój znów zaczyna ?winić - czasem trzeba kilka razy przekręcić kluczyk by poza tykaniem usłyszeć co? innego, alwe dziaje siętak TYLKO kiedy silnik jest gor?cy, po jakiej?c dłuższej jedzie - panowie - jakie? propozycje ?
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 04, 2006, 20:26:23 pm »

bruns

  • Gość
Panowie ,wt?cę sie . Dwa dni temu robilem co? takiego , też klikał i nie kręcił . Elektrycznie wszystko było OK. Po wyjęciu rozrusznika i rozkręceniu na czynniki wszystko było jak trzeba , tzn. tulejki , wirnik , szczotki  , wł?cznik elektro , bendix, wszycho OK . Okazało się że s? wytarte widełki wbijaj?ce bendix . Po wymianie widełek wszystko działa jak w zegarku . Tak czy siak , usterka  będzie dopiero widoczna po wyjęciu i rozkręceniu rozrusznika .  Wtedy widać wszystko jak na dłoni i nie ma chyba sensu dalsze zgadywanie w ciemno co to może być ?

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #33 dnia: Lipiec 08, 2007, 15:05:12 pm »

Bolo

  • Gość
Mam dokladnie to samo, czyli to tykanie...dzis sie bawilem ale niestety uderzanie w rozrusznik, ruszanie skrzynia biegow pomiedzy biegami, podmiana aku nic nie dala. Teraz pytanie, lepiej wyciagnac i oddac do elektryka czy kupic na Allegro taki za te 40-60zl wsadzic i tyle...no i kolejne pytanie, Plusowe silniki maja taki sam rozrusznik niczym on sie nie rozni od takiego np. z GLE, GLI itp ??

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #34 dnia: Lipiec 09, 2007, 18:13:14 pm »

txxxx

  • Gość
mialem identyczna sytuacje, myslalem szczotki, bendiks, elektromagnes ale nic z tego, co prawda uszkodzenia tych czesci maja podobne objawy, przede wszystkim elektromagnes, lub szczotki (zuzyte, lub zawieszajace sie). sprawdzilem wszystko co mozna bylo, wymienilem tulejki, szczotki i nasmarowalem je smarem grafitowym, elektromagnes tez zostal spr, przewody, itp. problem byl nadal rozrusznik byl wyjmowany 3 x. powodem dzwieku pstryk, lub braku reakcji rozrusznikabyl wirnik rozrusznika. wirnik ma cos takiego jak komutator - czesc gdzie dotykaja szczotki. jest to tak jakby pierscien zlozona z miedzianych prostokatow. rozrusznik dziala na zasadzie zwarcia jak np wiertarka. Wlasnie na tym komutatorze z tymi "prostokatami" znajdowal sie problem. pomiedzy tymi prostokatami nie bylo wyraznych przerw (stalo sie juz z uplywem czasu) brak przerw lub zbyt male powoduje brak zwarcia, lubniedostateczne przejscie pradu, i stad pstryk lub brak reakcji. kupilem na szrocie wirnik, ktory mial przerwy, dosyc ze rozrusznik kreci za kazdym razem, to po wymianie tulejek kreci jak w nowym aucie. pozdrawiam

[ Dodano: 2007-07-09, 18:24 ]
A TAK WOGOLE JESLI JUZ ROZBIERZESZ ROZRUSZNIK, WYMIEN SZCZOTKI I NASMARUJ JE SMAREM GRAFITOWYM W OTWORACH (TYLKO TAKIM), MIEJSCA TULEJEK I OSADZENIA WIRNIKA, ZEBY I SPREZYNE BENDIKSA, WIDELKI ELEKTROMAGNESU I LEKKO TLOCZEK ZE SPRECZNA, (WSZYSTKIE CZESCI RUCHOME, GWINTY SRUB. I BEDZIE CACY

Po przekreceniu kluczyka tyka zamiast palic 1,5 GLE
« Odpowiedź #35 dnia: Lipiec 10, 2007, 14:02:23 pm »

gucio

  • Gość
też się kiedyś z czymś podobnym się spotkałem tylko że po kilku próbach odpalał. zacząłem po kolei wymieniać podejżane elenenty. w efekcie pozostała tylko obudowa rozrusznika a wszysko pozostałe było nowe i nadal to samo. silnik kupił później wujo i zamontował w trucku. problem pozostał do momentu gdy założył rozrusznik od swojego zniszczonego silnika. o co chodziło? pojęcia nie mam