Autor Wątek: Polonez na przedni napęd ?  (Przeczytany 28731 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #100 dnia: Czerwiec 25, 2011, 19:41:40 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Czyli jeszcze gorzej, choć chciałbym zdrowe OHV dostać na jakiś tydzień żeby sprawdzić jakie spalanie uda mi się uzyskać.

,gdzie w polonezie jest dość pokaźna,oraz wysoki współczynnik oporów powietrza który wynosi cx 0,41,co przy dużych prędkościach powoduje duży wzrost zużycia paliwa.

0.41 to Duży Fiat miał. Poza tym poza CXem liczy się powierzchnia czołowa, nowe auta mają lepszy Cx ale powierznię czołową większą bo są szersze.

Silnik Lanosa przynajmniej nie puściłby tych 10 litrów dla 75koni.

Nie można lekceważyć silnika, OHV to jeden wałek w bloku, 8 zaworów i w najlepszym przypadku wielopunktowy wtrysk. Jakby SOHC i DOHC nie zwiększały sprawności silnika to by tego nie dawali, przecież na DOHCu można lepiej wystroić silnik niż na OHV. Cee'd mojego wujka ma 1.4 DOHC 16v i pali te 7 litrów, powyżej tego niewiele i rzadko wychodzi. Silnik zapewne ma już cwańszą elektronikę, poza tym zmienne fazy też robią robotę bo siła ciągu na niskich obrotach jest dużo lepsza niż w Poldroverze choć auto cięższe. Ten silnik po prostu jest sprawniejszy, jakby go wpakować do Poloneza to spokojnie powinien robić wyniki Kii. Stawiam że mniej paliłby w mieście, a na trasie może trochę więcej masa na korzyść Poloneza,  Cx na korzyść Kii choć jaki jest rzeczywisty opór tego nie wie nikt).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2011, 19:50:04 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #101 dnia: Czerwiec 25, 2011, 20:16:29 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 783
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
0.41 to Duży Fiat miał
Tak jest.Mała niedyspozycja pamięci.Polonez Caro miał cx 0,36,sprawdziłem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #102 dnia: Czerwiec 25, 2011, 22:32:05 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
To skąd brali te silniki? Przychodziły w paczkach z Korei?

Skoro OHV wiele tu nie wnosiło to wyjaśnij mi jak to jest Polonez który ważył powiedzmy 1150kg, palił 9-10 litrów, z silnikiem Rovera 7-8, a nowa Kia która waży 1300kg pali 7 litrów na 1.4 Dohcu ze zmienną fazą?
ale co to za porownanie ?
ohv pali 9-10 w miescie ,a k16 7-8 w trasie czy jak ,a kia 7 na luzie ?
jakas kultura techniczna obowiazuje chyba,
lanos sedan 1.5 8v pali 1l mniej gazu niz polonez (moj) w tych samych warunkach,
fakt ze lanos byl zwawszy i w trasie go ze dwa razy przycisnalem mocno ,ale to raczej nie zmienilo wyniku na odcinku 350km
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #103 dnia: Czerwiec 25, 2011, 23:13:54 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Ten silnik po prostu jest sprawniejszy, jakby go wpakować do Poloneza to spokojnie powinien robić wyniki Kii.
Nie zapominajmy Szanowni Panowie, że Polonez ma tylny napęd, a to robi swoje dla spalania - na niekorzyść oczywiście. Ciekaw jestem ile paliłyby 1.6 OHV, np. GSi, gdyby Polonez był autem przednionapędowym... Jednak gdybym miał do wyboru Poloneza FWD ze spalaniem załóżmy 2 litry mniejszym, a Poloneza takiego jakim jest, czyli RWD, ze spalaniem takim jakie odnotowujemy, wybrałbym z ręką na sercu tę drugą opcję, bo jak wielu Forumowiczów podkreśla, nie ma to jak tylny napęd! Jedyne czego można jeszcze wymagać od tego naszego tylnego napędu, to lepszej trwałości części mechanicznych, ale z momentem obrotowym OHV i tak daje radę to, co jest.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #104 dnia: Czerwiec 26, 2011, 13:09:09 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6570
  • Płeć: Mężczyzna
Pontiac Trans Am 3 generacji miał współczynnik oporu 0.32 i z silnikiem 2.5 R4 o mocy 90KM przejeżdżał wg. danych producenta na autostradzie 34 mile na galonie. Nowy Ford Mustang który ma podobne rozmiary z tym że jest wyższy, a Cx ma raczej gorszy (dokładnych danych nie sposób znaleźć) z silnikiem V6 o pojemności 3.7 litra i mocy 305KM na galonie przejeżdża po autostradzie 31 mil.

Jakby sprawność silnika była nieważna to byśmy do tej pory mieli silniki z lat 50tych.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Polonez na przedni napęd ?
« Odpowiedź #105 dnia: Czerwiec 26, 2011, 20:57:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
oj BXmasterze ,silniki to chyba nie to w czym czujesz sie najlepiej,
powiem ci tyle ,ze od tych lat 50-tych to sprawnosc silnika jako takiego nie wzrosla wiele,
oczywiscie lepsze paliwo pozwala uzyskac wieksza sprawnosc po odpowiednich zabiegach,
mechanicznie to tylko niuanse,
a najwiecej to teraz sie bawia elektronika - nim doskonalsze dawkowanie ,tym mniej paliwa sie marnuje w wydechu :P ,
nie podniecaj sie ta Kiją ,bo te 7l to ona moze palic w jezdzie mieszanej na spokojnie,
w normalnym ruchu miejskim tyle nie spali ,bo by musiala wazyc duzo mniej
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2011, 20:59:09 pm wysłana przez KGB »
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.