Autor Wątek: Wyładowany całkowicie akumulator  (Przeczytany 3791 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 02, 2006, 01:02:10 am »

hirsh

  • Gość
Witam!
U mnie była podobna usterka.
Mam 1,6 gle, kiedys mi normalnie zgasł myslalem ze mi zabrakło gazu więc natankowalem i chc?ć wyjechac ze stacji nie mogłem odpalic - po uruchmieniu rozrusznika jakby znikn?ł pr?d! Pomyslalem ze mam walnięty akum. ale po 10 min zakręcił i jako? dojechalem.
I potem znowu to samo po zgaszeniu poldka.

Alt nie ładował akum a to przez 1 szczegol - wymieniłem regulator nap i jest juz ok (koszt 20 PLN)
pozdr.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 02, 2006, 12:53:27 pm »

KANAL

  • Gość
Osfald, osfald, Ty jestes tutaj MacGyver :D nie zartuje, jesli chodzi o elektryke to wg mnie nikogo bardziej kompetentnego tutaj nie znajde.
Napisze tutaj bo tutaj sie udzielales wiec pewnie i zajrzysz a z PW mam jakies problemy :(
Po odpaleniu autka (jakis czas temu) zapalila mi sie kontrolka ladowania i wogole nie gasla, przy zwiekszaniu obrotow, jesli bylby to pasek, powinna chociaz troche przygasac ale tak nie bylo.
Zalozylismy drugi alternator (z fiata regaty albo argenty, nie pamietam) i jest oki, kontrolka zgasla.
Co w tym altku moglo pasc? Szczotki sa okej, jak sprawdzic diody? Mam mierniczek taki profesjonalny, cyfrowy wiec jak bede mial intrukcje to jakos poradzimy :D. I jesli nie diody to co? Regulator mozna jakos sprawdzic? Jest jakis sposob czy trza kupic nowy i podmienic?

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 02, 2006, 16:50:19 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
:smile:

jesli kontrolka swiecila sie zawsze to w zasadzie powinienes zaczac od poszukiwania uszkodzonej diody...

wykrec regulator z alternatora (o ile masz regulator zabudowany w alternatorze), miernik ustaw na pomiar ciaglosci obwodu i diod (kiedy masz ustawiona ta funkcje to po zwarciu koncowek przewodow miernika uslyszysz charakterystyczne piszczenie)

sprawdzaj kazda diode osobno przykladajac odpowiednio koncowki miernika:

- w kierunku zaporowym diody (kiedy dodatnia koncowke miernika przykladasz do katody, a koncowke masy miernika do anody) na ekraniku powinienes widziec tylko cyfre 1. Jesli zobaczysz jakiekolwiek inne liczby dla kierunku zaporowego to znalazles uszkodzona diode. Jesli dioda spalila sie robiac zwarcie to dodatkowo miernik zacznie piszczec.

- w kierunku przewodzenia (czyli koncowka masy miernika na katode diody, a koncowka dodatnia na anode) powinienes zobaczyc na ekraniku liczbe 6xx poniewaz napiecie przewodzenia diody krzemowej to wartosc lekko powyzej 600mV.

W wiekszosci przypadkow sprawna dioda prostownicza (w odroznieniu od diod Zenera) w kierunku zaporowym nie przewodzi pradu (1 na wyswietlaczu), a w kierunku przewodzenia zaczyna dzialac po przekroczeniu napiecia okolo 600mV. Istnieja niestety takze diody uszkodzone w nieco bardziej zawily sposob... np. temperaturowo ale jesli kontrolka swiecila sie u Ciebie ciagle to raczej mierzac w ten sposob znajdziesz winna.

Pomiar wykonaj dla kazdej diody prostowniczej (te 6 duzych, wprasowanych w obudowe lub mostek) i kazdej diody obwodu wzbudzenia (te 3 male, czarne).
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 02, 2006, 20:14:44 pm »

Miłosz

  • Gość
Ja opłożyłem go styropianem chyba 5 ale nie wiem dokł?dnie i to znacznie pomogło odpalanie

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 03, 2006, 09:09:15 am »

ajk#1212

  • Gość
stawiam na usterke przy alternatorze mialem identyczna awarie w abimexie 95r, co prawda kosztowala mnie jeden aku u mechanika (nie znalem tego forum i jezdzilem do "fachowcow") ale w koncu doszli po 1 miesiacu i dwoch holowaniach mnie do warsztatu , i to wlasnie bylo to , sprawdz tez diody. pozdrawiam Michał
P.S. a faktem tez jest ze Osfald jestes dobry spec , pozdrawiam

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 03, 2006, 13:08:56 pm »

KANAL

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
stawiam na usterke przy alternatorze

to jest pewne bo zalozylem drugi altek i laduje ale... co z tamtym, jaka miales awarie? co Ci wymienili manta?
Dzisiaj wieczorkiem sprwdzi sie te diody wg instrukcji Osfalda. Jesli nie dioda to co? Zostaje tylko regulator?

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 03, 2006, 16:16:15 pm »

ajk#1212

  • Gość
kolego KANAL u mnie uszkodzona była dioda (tylko jedna) jednak to starczało aby akumulator sie wyładowywał , wiem że mozna je wylutować i sprawdzić niestety nie potrafie powiedzieć Ci jak je zdiagnozować która jest uszkodzona , ale Osfald z pewno?ci? to wyklaruje , pozdrawiam Michał manta28

[ Dodano: 2006-03-03, 16:20 ]
aha jeszcze jedno zerknijcie na moj problem po wymianie modułu, jest w temacie:

problem z modułem w poldku gli

na końcu , pozdrawiam

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 03, 2006, 22:38:20 pm »

KANAL

  • Gość
Diody sprawdzone, miernik nie pokazal nic niepokojacego, niestety :( Wszystkie diody maja prawidlowe parametry. Jutro kupie regulator napiecia i bedziemy patrzec dalej.

Wyładowany całkowicie akumulator
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 04, 2006, 11:04:51 am »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
jesli mozesz to podmien sobie na probe regulator od kogos kto ma sprawny..., a jesli to nie da efektu to w sparwie elektryki, w skrajnym przypadku, moglo spalic sie ktores uzwojenie stojana lub uzwojenie wzbudzenia wirnika...

sprawdzisz je podobnie jak diody - testerem ciaglasci obwodu lub omomierzem (omomierz bedzie lepszym pomyslem jesli uzwojenie nie spalilo sie calkowicie tylko masz przebicie na kilku zwojach, wtedy odczytasz wartosc rezystancji uzwojenia i porownasz z wartoscia podana przez fabryke). Pomiedzy wszystkimi koncowkami uzwojen podpietymi do diod powinienes miec takie same wartosci rezystancji wskazane przez omomierz. Jesli sprawdzasz to miernikiem ciaglosci obwodu to miernik ma poprostu piszczec - jest to znak, ze uzwojenie nie spalilo sie calkowicie.

Uzwojenie wzbudzenia sprawdzasz podobnie przykladajac koncowki miernika do pierscieni na wirniku.
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)