FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silnik Rover'a => Wątek zaczęty przez: ajk#1212 w Kwiecień 18, 2004, 23:55:51 pm
-
*
jak przerobic filtr powietrza w poldoroverze niemam gazu w swoim autko a ten filtr jest tak fajnie usytuowiony ze pobiera powietrze w jakis sposob z przedniej lampy i napewno jeszcze ciepłe a wiadomo ze jak zimne powietrze to mniej pali i szybciej sie zbiera macie jakies pomysły??
-
Ja kiedyś miałem wsadzony styropian między chłodnicę a puszkę filtra. Odizolowało to ciepłe powietrze od komory ale nie czułem jakiegoś zaskakującego wzrostu osiągów auta. Przy okazji remontu blacharki planuję zrobić pod prawą lampą jakiś elegancki łapacz powietrza. Może jakąś powerrurę czy cuś. Jeszcze się pomyśli :D.
-
w roverku chwyt powietrza nie jest Źle zrobiony - w trasie łapie chłodne powietrze tak jak trzeba
-
Woj-o ma racje :) ewentualnie mozna założyć jaką przedłużke owalną :)
-
tylko ta power rura niech przypadkiem wody nie zlapie wychlapanej z innego samochodu byl tu taki przypadek na forum z 1.4 wlasnie
-
a to inna historia dlatego to jest tak zrobione :)
-
hmm, a mi wlasnie brakuje tego wygiecia do przodu przy filtrze powietrza wiec moze zapodam sobie takie jak mowi Woj-o
-
no kurde to jest mozliwe aby tak walnac w kałuże ale tylko wtedy gdy auto w nia zanurkuje przodem bo jesli poziomo to chlustnie po masce :)
-
ten przypadek ktory tu byl opisany mowil o chlusnieciu wody z innego samochodu jadacego z przeciwka i byla to gleboka kaluza
-
pamiętam trochę z tamtego postu, ale ja się dziwię jak ta woda się przez filtr powietrza przedostała w takeij ilości że pogięło silnik - jakby nie było to filt nie zawór nie puszcza strumienia wody.
-
Zawsze można zrobić łapacz powietrza jak w mercedesie zza prawego kierunku :mrgreen:. Pozatym u mnie jakbyco to zrobiłbym powerrurę z przepustnicą aby wlaśnie zapobiec takim incydentom jak wspominany.
Co do ilości wody to sądzę że i kieliszek wlany do jednego cylindra załatwiłby sprawę. Pamiętajmy o tym że woda jest trudnościśliwa a parując (w końcu w silniku jest kilkaset stopni, mniejsza o to jakich ;)) jeszcze zwiększa swoją objętość (chyba ;)).
-
no to Bocian dawaj fotki tej power rury i odrazu napisz czy cos w parametrach sie zmienilo :)
-
Bocian - jasne że kieliszek bezposrednio na cylinder załatwi sprawę, ale spróbuj to zrobić przez filtr powietrza - nie powinno się udać :D To mnie ciekawi jak woda z zewnatrz auta przedostała się w tak dużej ilości przez filtr powietrza.
-
czy opłaca się montować stożkowy filtr powietrza??
-
opłaca choc by nawet dla rasowego dzwięku jaki wyda twój silnik po zamontowaniu takiego stożka :) nastepna sprawa to o ciut lepsze osi?gi przy wyższych obrotach tzn lepsze wrecanie sie silnika np w polonezie z silnikiem rovera polepszenie osiagów widac od 4,5tys obr/min do odcięcia zapłonu :) Ceny takiego filtra różne od 36zł do 300zł :) zalezy gdzie i jakiej firmy :)
-
a ja nie mam odcinki i nie wiem czy się cieszyć czy nie :? A mam ten nowy typ "zasysacza" :) i my?lę o delikatnym wlocie na masce tuż nad filtrem (w planach stożek)
-
Arnold nie masz odcięcia zapłonu przy 7000 obr/min? A masz gaz?
-
pewnie ma ;) hehe na gazie odciencia nie ma :) Bocian cos o tym wie ;)
-
Ja też co? o tym wiem (brak odcinki na gazie). Nie miłe uczucie jak się obrotomiwerz zamyka. Drugie niemiłe to: jak przy 105km/h (i wyprzeedzaniu) wrzuci się dwujke, też się zamyka obrotek :D . No, ale teraz już mam odcięcie na gazie (choć nie wiem czemu nie zawsze zd?ży zadziałać).
-
ale wy zylujecie te auciska.. :?
-
no to ladnie - zamknac obrotomierz ciekawe co sie wtedy dzieje w silniku ale dla chcacego nic trudnego gratuluje wytrwalosci w zamykaniu ja bym sie chyba zlitowal nad nim (ja nawet na pomaranczowe nie wchodze) ale zeby to zrobic to trzeba miec zdrowy silnik bo w rozklekotanym to nie wiem czy by to panewki wytrzymaly
-
hymmm niewiem jak wy ale ja zawsze słysze ze w poldorowerze stożek to makabra spotkałem sie z 2-3przypadkami gdzie po załozeniu stozka od 120km/h ledwo sie zbierał
pozatym np ja mam blokade wyprzedzenia zapłonu mozliwe ze to tez ma wpływ na wszystkie przeróbki i marne osi?gi my?le ze stozek to marny pomysł daje złudfne uczucie lepszych osiagów do 80km/h a potem zbiera sie jak truck :mad:
[ Dodano: 2006-04-04, 21:23 ]
z t? blokad? mozna zapomniec o chiptuningu czy stozku a malo ludzi umie mapować wtrysk w komputerku z rovera i niewiem ile to moze kosztowac :?
-
Godzill jakos kolega Bocian ma stozek i lata 160km/h :D
-
pozatym np ja mam blokade wyprzedzenia zapłonu
a co to takiego?
-
hehe jakas sztuczka magiczka :mrgreen: :mrgreen:
-
nie mam gazu :!: A obrotek zamkn?łem przez przypadek bo wła?nie pierwszy raz chciałem usłyszeć swojego na odcince a tu zonk - odcinki brak :shock: Wskazówka poszła prawie pionowo, szkoda że nie zrobiłem zdjęcia ale już nie zrobię bo nie chcę robić znowu remontu głowicy :twisted:
-
to dziwne ze ci sie nic nie stalo bo po takim czyms bociek robil glowice
-
wiem. Ale nie możliwe żeby on tak przekłamywał. A komp mam 103610 czyli ten chyba najnowszy do Rovera. Może to dlatego?
-
chyba dlatego wlasnie :P
-
Ale Szanowny Kolega Senn podobno też ma taki i ma odcinkę :?
-
pilnowac sie i tyle to jest najlepsze rozwiazanie :P
-
Arnold, prawdopodobnie mam bo nie testowalem swojego, natomiast wzorowalem sie na kompie AndrewSa 101610 ktory odcinke ma.
A tak dla uscislenia to 103610 jest najnowszym jaki byl wsadzany do poldka bo wersji nowszych jest od huka i ciut ciut.
-
Widzę że wzywacie mnie do?ć często :mrgreen: :lol: :lol: .
Co ja jaki? GURU czy cu? :lol: :lol: :lol: .
WIęc tak aby rozwiać wszelkie w?tpliwo?ci opowiem swoje spostrzeżenia. Stożek mam (jak widać w my gallery) założony jaki? do?c duży. Zanim go założyłem zwracałęm sięz zapytaniem do pana Ch(cenzura)ckiego ;). Uzyskałem odpowied? że w tym samochodzie spełni on swoje zadanie. PO tych złowach zanabyłem za grosze filterek i zainstalowałem w aucie.
Poszedłem na maxymaln? łatwiznę i założyłem go bezpo?rednio na gumę poprzez ł?cznik z kawalka rury PCV 75mm. PO zgróbnym dostrojeniu instalki LPG auto ?miga do dzi? (jako? nie mogę jej dobrze dopasować coby było tanio i szybko :mrgreen: ).
Osi?gi trochę siępoprawiły. NIe ma już takiej ogromnej dziury w obrotach między 3 a 4 tysi?ce. Silnik wkręca się lepiej i zaiste końcówka obrotomierza znowu nabrała rumieńców. W końcu czuć jak auto ci?gnie do samego końca (staram sie pilonować już). Aż chce sięredukować do III przy wyprzedzaniu.
Odgłos zaiste robi wrażenie. Jak startuję czasem spod ?wiateł czy przeci?gnę na obrotach to aż się ludzie ogl?daj?. Wbrew obiegowym opiniom nie zaobserwowałem jakiego? większego spalania LPG czy oleju (bo na PB teraz nawet nie odpalam :twisted: ) a zrobiłem już na stożku pewnie ze 2000km.
Ostatnio leciałem 160km/h i kosztowało mnie to 50zł (i ne mówię tu o mandacie ani łapówce) ale to juz inna sprawa.
Podsumowuj?c stożek w poldroverze jest pewn? alternatyw? w stosunku do tradycyjnego filtra powietrza. negatywnych skutków nie zaobserwowałem więc można uznać to za sukces. Docelowo chcę odizolować filtr od komory silnikowej i z pewno?ci? się pochwalę jak tylko to uczynię.
W sprawie łapacza to my?lałem nad wycięciem kawałka noska pod praw? przedni? lamp? i wstawienie tam siateczki, ale jeszcze musze to przemy?leć. Chyba że kto? ma lepszy pomysł jak zagwarantować silnikowi dostęp ?wieżego powietrza.
-
Moze przewiercic sie przez blache i umiescic stozek w nadkolu. Tylko wymiana filtra bylaby utrudniona
-
jesli odcicie miało nastapic przy 7k to go na benie nie mam bo dociagnałem kiedys do 100km/h na IIbiegu co daje ok 7.700obr/min
-
To ciekawe. Może rzeczywi?cie nie zawsze załapuje.
-
ale na gazie mam ustawione na 7k i mnie to czasem niezle wk.... :roll:
-
Co cie wk..... przeł?czanie na bene?
-
no, odciecie i przełaczenie na bene przy 7k...
-
a jak sprawdzic czy sie to ma??
-
co się ma?
-
krecic i krecic,jesli po zamknieciu licznika głowica przezyje i wskazówka dojdzie do 8k to znaczy ze nie masz odciecia.
-
co się ma?
noooo "TO".
Gifter to ty nie wiesz czy "TO" masz? hehe
-
u mnie doszłaby do 9 tys. albo 10 gdyby było na skali ale mam nowe zawory wydechowe 8)
-
To moze wam obrotki ze?wirowały. Mój ma odcinke przy 7000 na PB. Na LPG wizyta w okolicach 8000 skończyła się ... wszycy wiedz? jak :(. Od tamtej pory zdejmuję nogę z gazu przy zmianie biegów.
-
no wlasnie tez nie bardzo wierze w takie oborty, czekalem az Bocian sie wypowie, legalnie wyzej to kreca sie VVC nawet maja czerwone pole dalej nie pamietem od ilu
-
popychacze w roverku s? do 7,2ty? dalej sobie poprostu moga nie radzic. jesli s? w dobrym stanie do dadz? rade. jesliw kiepskim wiadomo. u mnie odcina pięknie na 7ty?. na poprzednim krótkim mo?cie było to bardzo widoczne podczas ostrego startu na deszczu. moment i słynne dyg dyg dyg dyg :twisted:
-
legalnie wyzej to kreca sie VVC
W końcu na steonie Dave-a Andrewsa napisane jest wporst że szkalnki trzeba wymieniać na te z wersji VVC. To chyba nie przez przypadek :mrgreen: .
-
no wlasnie tez nie bardzo wierze w takie oborty,
ja wierze,widziałem i tyle. Licznik był na bank nie rozbierany,most i opony seria...
-
dobra panowie koniec tego bo odchodzi tu niezly OT :mrgreen:
[ Dodano: 2006-04-09, 18:21 ]
Bocian napisz mi tutaj jaka jest dlugosc calkowita tego filtra stozkowego bo sa rozne na allegro i szukam takiego na cacy :) poza tym czy oplaca sie kupowac firmowke czy można kupic no name i tez bedzie git????
-
stożkowy ? nigdy ! więcej szkody niż pożytku . lansowana głupia moda przez producentów tych głupot i alegrowiczow ! Gdyby to było dobre to fabrycznie by je montowali w każdym aucie .
-
eeeee tam :P swego czasu jeżdziłem rok kompletnie bez filtra :P bo się okazało że go nie założyli :P silnik zrobił 20 ty? i po tym zrobił kolejne 100 zanim padł (panewki)
Więc storzek wiele nie zaszkodzi :mrgreen:
-
bruns widziales kiedys zwykły filtr patrz?c na słońce i filtr stożkowy :P ??
jak kupisz badziewie stozek to tak to masz pozamiatane ale jak kupisz dobrej firmy i zaraz po kupnie ogladaniesz go to zrozumiesz ;) jaka jest różnica, a nie zaklada sie ich fabrycznie bo za drogo to wychodzi :P
-
Van da się , czemu nie ? tylko widziałe? wkład filtra po jednym sezonie ? ile syfu ? bez wkładu to wszystko jest w cylindrach . drastycznie skracasz żywot silnika !
-
Z moj? ekspoloatacj? hehe wiem ile syfu się zbiera i wiem dokładnie co to moze zrobić silnikowi. Jednak takie płakanie nad stożkami jest przesadzone. Dlatego nie ?a montowane seryjnie bo maj?mniejsza zdolnosc filtracji. Zreszt? nie po to zostały zrobione. One maj? zmniejszyc opory a nie zwiększyć filtrację. Co? za co? proste
-
to po to s? specjalne plyny,ktorymi sie czysci i natluszcza stozek co okolo 3000km!
jesli się to robi to nie ma prawa nic wplynac zle na silnik
dlaczego tego producenci nie daja?
wiekszosc CIP drogowych nie lubi buczenia w aucie,producent tez nie bedzie co 3000 km kazal zjezdzac klijentowi do serwisu na przeczyszczenie filtra,nie bedzie ryzykowal ze dany delikwent nie pojedzie kilka razy na czyszczenie i auto szlak trafi bo ch.. wie czego naci?gnie silnik do srodka,producent stracilby wtedy zaufanie
-
Częste czyszczenie takiego filtra jest dla niego zabójcze
To się czy?ci sporadycznie, Co do buczenia zgadzam się buczy ładnie :mrgreen:
-
Gifter widzialem wielokrotnie , stozkowy ma takie dziury że tylko większe muchy zatrzymuje ! Powinien być nas?czony olejem żeby wyłapywał zanieczyszczenia , ten system jest mało skuteczny . Filtry siatkowe były szeroko stosowane np. w tanich motocyklach w latach 50-tych , zostały zaniechane ze względu na mała skuteczno?ć filtrowania w porównaniu z nowo wynalezionymi filtrami z wkladem papierowym o skuteczno?ci 99% Dlatego nie rozumiem sk?d ten zachwyt nieskutesznym i drogim badziewiem z przed pól wieku ktore robi tylko szkodę silnikowi .
-
bruns heh ty chyba nie widziales np filtrow do polonezow 1.4 :D jak jezdzilem na seryjnych filtrach to syf typu piasek itp caly czas zatrzymywal sie na oleju w rurze dochodz?cej do przepustnicy (olej efekt uboczny LPG) jak kupilem stozek to teraz patrzac na t? rure to jest cacy i nikt mi nie powie ze filtry seryjne do polonezow 1.4 sa dobre, bo dobre to one nie s? i nikt mnie do nich juz nie przekona...
-
Gifter bo może rura jest czysta bo caly piasek wci?gneło do silnika ? Nie powiesz chyba że przedtem filtr papierowy przepuszczał piasek ! A stożkowy nie , mimo mniejszej skuteczno?ci
-
no tu wlasnie pies pogrzebany :) bo oryginalne filtry pasuja moze do puchy ale to tylko zludzenie bo z tego co zauwazylem to gdzies piasek lecial z tej zakichanej puchy prosto do przepustnicy dlatego wywalilem puche z tym standartem i wsio
-
ja mam oryginalny filtr i go dzis zdejme zobacze co tam jest, w/g mnie ten filtr fabryczny jest ok i nie ma prawa przez niego nic przeleciec, no chyba ze ktos ma odksztalcona obudowe i filtr nie przylega do scianek, ale w to tez mi ciezko uwierzyc bo powierzchnia styku jest szeroka
-
Van da się , czemu nie ? tylko widziałe? wkład filtra po jednym sezonie ? ile syfu ? bez wkładu to wszystko jest w cylindrach . drastycznie skracasz żywot silnika !
Zgadzam się. Stożki wymy?lono do jazdy wyczynowej, by uzyskac wiekszy przepływ kosztem filtracji (żywotnosci silnika). Dla silników aut wy?cigowych zasysanie syfu jest najmniejszym problemem, bo s? tak katowane że i tak siemusza szybko rozlcieć.
-
co do tego co gifter napisal, to u mnie nie bylo zadnego piasku ani innych nieczystosci w przepustnicy ani w rurze przepustnicy.
a co do stozka to zastanawiam sie nad kupnem zbiorniczka sprysk z plusa i dzieki temu powrot do seryjnego filtra (a jezeli bym mial 1.6/1.8 to juz napewno by byl powrot do serii chyba). Tak sie kurde bije o to z moimi myslami.
-
gregor ma rację stożek do sportu jak najbardziej ! Tam nie liczy się ani ekonomia ani długowieczno?ć silnika . Ważne s? tylko osi?gi i żeby silnik raid wtyrzymał .
-
AndrewS#100, do jakich ?cianek nie przylega? Bo nie rozumiem...
-
Arnold#1910, chodzi o dolna i gorna czesc filtra:)