OK, obczaiłem co i jak, ale dalej nie wiem co do czego. Może wiecie jak wam obszernie napiszę.
stara nagrzewnica = calsonic
nowa nagrzewnica = daewoo fso (podciśnienie) A więc:
Stary
panel nagrzewnicy ma wtyczkę na
5 kabli (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony). Idąc po przewodach dochodzę do tej grubej wiązki gdzie są wszystkie kable i słuch po nich ginie.
1. Gdzie te 5 kabli idzie?
Stary
wentylator dmuchawy ma wejście na
2 kable (czerwony i czarny). Są to kable innej grubości niż czerwony i czarny z wejścia do panelu.
I teraz:
Nowy panel ma wyjście na
6 kabli ( oprócz tak jak w starych - żółty, zielony, biały, brąz, czerwony dochodzi czarny). Nie znam się na elektryce, ale coś mi świta, że czarny to masa..
2. Czy czarny kabel to masa?
3. Czy przy panelu nagrzewnicy może być kabel masowy?
Dalej idąc,
nowa dmuchawa ma
2 wtyczki.
pierwsza na 2 kable (żółty i czarny). Przyjmuję, że są to odpowiedniki czerwonego i czarnego ze starej nagrzewnicy.
4. Czy możliwe, że dobrze przyjmuję?
Druga wtyczka w dmuchawie ma wejście
na 5 kabli ((żółty, zielony, biały, brąz, czerwony), co oznacza, że odpada nam ten czarny idący od panelu, który uznałem za masę.
5. Jak może wyglądać połączenie tych kabli idących z panelu (5 kolorów + masa do blachy) z tymi samymi kablami przy dmuchawie? Chodzi mi o to, że jeżeli mnie tu nie oświecicie, to uznam, że
w nowej nagrzewnicy (moja aktualna teoria):
a) panel jest połączony 5 kablami (żółty, zielony, biały, brąz, czerwony) z dmuchawą i odpowiada to za prędkość nadmuchu, na co zresztą wskazuje to, że od środka te 5 kabli wchodzi w takie prostokątne metalowe pudełko (chyba rezystor wy to zwiecie).
b) sam prąd do dmuchawy idzie drugim wejściem na 2 kable (w starej czerwony i czarny, w nowej żółty i czarny), więc wystarczy że się podłączę do starych przewodów i będzie prąd.
c) nie zajmuję się na razie kwestią światełek w panelu, ale w starej odpowiadają za to 2 kable, tymczasem w nowej są trzy (przy czym jeden czarny więc może masa?).
d) nie zajmuję się kwestią odcinania dopływu powietrza, bo w starej odpowiada za to przycisk na konsoli środkowej (w miejscu przycisku pracy tylnej wicieraczki) i ma 6 (
!) róznych małych kabelków, tymczasem w nowej odpowiada za to chyba wejście na 3 kable.
Proszę o przeczytanie i albo stwierdzenie "a weź ty się od.ierdol albo pomoc, bo mi tu praca w miejscu stoi :D
I to nie muszą być mega konkrety, coś chociażby naprowadzającego laika w kwestii elektryki :wink: