Autor Wątek: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej  (Przeczytany 10253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« dnia: Maj 15, 2011, 20:15:30 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Mam problem ze ściągającymi hamulcami, idzie przy mocnym hamowaniu na lewo ,a jak się mocno wciska pedał to czasem jest opór który mija ze stukiem. (nie jest to zapowietrzenie) Obstawiam że to wina pompy hamulcowej. Żeby się tego pozbyć trzeba (czy w ogóle da się) ją rozebrać, czy może wystarczy ją jakoś przepłukać? Jeżeli tak to czym ją przepłukać?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2011, 21:02:23 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a serwo działa dobrze? Przepłukać raczej jej nie przepłuka bo nic myjącego lepiej nie wlewać do układu hamulcowego a jeśli nawet to i tak później trzeba cały układ wyczyścić a tego łatwo nie da się zrobić a później jeszcze odpowietrzanie i inne duperele mogą być większe problemy a po zdemontowaniu pompy może się udać że nie trzeba wszystkiego odpowietrzać, najprędzej pomoże regeneracja/wymiana. Za oczywiste uznaje że zaciski prowadnice są w odpowiednim stanie :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2011, 21:11:42 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Przed chwilą ustaliłem że za opór i walnięcie na pedale odpowiedzialny jest wspornik pedałów, natomiast nierozwiązana zostaje zagadka niewłaściwego działania hamulców tj. ściągania i stałego ocierania klocków o tarcze. W zbiorniczków wyrównawczym pompy stwierdziłem osady w płynie, natomiast gumki na klockach zacisków na oko laika są ok. więc to musi być pompa. Zatem wymiana płynu hamulcowego nic nie da?
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2011, 21:59:36 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a może przewód elastyczny jest do dup*** spuchł od środka i się zaciska i nie odpuszcza z powrotem płynu do pompy? rozbierz zacisk i zobacz jak się cofa tłoczek
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2011, 22:04:53 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)
Mam problem ze ściągającymi hamulcami, idzie przy mocnym hamowaniu na lewo ,a jak się mocno wciska pedał to czasem jest opór który mija ze stukiem. (nie jest to zapowietrzenie) Obstawiam że to wina pompy hamulcowej.

U mnie było to samo - po wjeździe na rolki okazalo sie że siła hamowania jest prawie identyczna na obu kołach... problem był gdzie indziej...

Zawieszenie i peknięta podłużnica odklejona od przedniego pasa...


Wjedź na stację diagnostyczną i wykonaj "mały przegląd" kosztuje to 20zł i sprawdzą ci hamulce. Przynajmniej będziesz pewny że problem dotyczy samego układu hamulcowego a nie czegoś innego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2011, 22:17:24 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
U mnie było jak u Stingerka, to samo - przegnita podłużnica, dzień u blacharza i wszystko Ok ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 15, 2011, 22:18:51 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
może i tak być jak mówią koledzy.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2011, 08:22:03 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
a może przewód elastyczny jest do dup***

Przewody elastyczne zmieniałem we wrześniu 2010 roku, wszystkie trzy są nowe więc to raczej nie one. Dodam że zarówno przed zmianą jak i po auto hamowało idealnie ,a problem się zaczął w październiku, zaś potem samochodem nie jeździłem więc mnie to nie interesowało.


Zawieszenie i peknięta podłużnica odklejona od przedniego pasa...

Mam u siebie kanał ,a konserwę podłużnic to robiłem wczoraj nie wspomniawszy o tym że wiele razy wszystko oglądałem, począwszy od momentu zakupu. Podłużnice są na 100% zupełnie zdrowe i niepopękane nigdzie, siedziała na nich tylko fabryczna konserwacja i jeszcze pomalowana sprebrzanką przez poprzedniego właściciela i nic ,a z pewnością nie skorodowało bo by było to dobrze widoczne ,a blacha jest idealnie gładka i fabrycznie poskładana. Są tylko drobne pęknięcia na samym pasie przednim ale za małe żeby wpływać na zawieszenie.

Poza tym pęknięta podłużnica nie spowodowałaby stałego ocierania klocków o tarczę ,a siła hamowania musi być różna skoro jedno koło mi blokuje szybciej od drugiego
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2011, 08:25:49 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 16, 2011, 11:08:07 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wjedź na rolki - 20zł będziesz miał wszystko jasne.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 16, 2011, 15:15:22 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Ja bez rolek doskonale wiem co się dzieje. Jeden zacisk bierze szybciej niż drugi, klocki na obu zaciskach cały czas dotykają tarczy co nie powinno mieć miejsca, nadwozie jest zdrowe całkowicie i sztywne i to z przodu bardziej niż tyłu wnioskując z prac jakie wykonywałem w zimie.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 16, 2011, 16:10:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Klocki cały czas lekko dotykają tarczy w każdym samochodzie to akurat nic dziwnego , wazne zeby nie dociskały do niej.

Skoro jesteś pewien że problem leży w hamulcach to będziemy coś myśleć.
Wątpie żeby to była pompy wina - dlatego że przód to jedna sekcja i i raczej coś się dzieje poza pompą (tak jak koledzy sugerują np przewód elastyczny jest wewnątrz niedrożny.

Ja bym zaczął od ogólnego przeglądu hamulców i wymiany płynu, u mnie było podobnie kiedyś w srebrnym - w lewym zacisku miałem płyn w kolorze bagna a w drugim był względnie czysty. Wymień płyn i odpowietrz hamulce zobacz czy pomogło (najszybciej i najprościej)
Jesli nie pomoże to wtedy.
- zdemontować zaciski, prowadnice dokładnie wyczyścić a pod gumki prowadnic dać trochę smaru (może być miedziowy)

Wypchnąć tłoczki i zdjąć gumki zobaczyć czy nie ma na nich wżerów - jeśli są zdemontować całkiem i przelecieć papierem ściernym od 1500 do 2500.
Złożyć i sprawdzić.


Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 16, 2011, 16:56:53 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
Klocki cały czas lekko dotykają tarczy w każdym samochodzie to akurat nic dziwnego , wazne zeby nie dociskały do niej.

Nie zgadzam się. W Pandzie mi dotykały po zjaraniu hebli (dokładnie dym poszedł i straciłem hamulce na kilkanaście minut) ,a po naprawie nie dociskają, można spokojnie między klocek a tarczę wcisnąć śrubokręt.

Dotykanie tarczy przez klocki Morawski podpowiada jako uszkodzenie pompy, w pompie są jakieś drobne osady, stąd moje podejrzenia że to wina pompy.

Płyn hamulcowy grosze kosztuje więc cóż, zrobię jak radzisz.

Pastę do zacisków mam, gorzej z przyrządem.
« Ostatnia zmiana: Maj 16, 2011, 16:59:40 pm wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 16, 2011, 18:09:02 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dziwne bo u mnie po zdjęciu koła i podczas obracania tarcza slychać delikatne ocieranie klocka o tarczę.  Mimo to hamulce sie nie grzeja i nie wykazują zadnych oznak podobnych do ciebie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 16, 2011, 18:14:01 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6571
  • Płeć: Mężczyzna
U mnie też się nie grzeją. W Pandzie się grzały. Widać za słabo trą żeby się grzać przy wentylacji jaką zapewnia trójramienna alufelga.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 16, 2011, 18:57:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Myślę że jest tutaj inna sprawa - poduszka powietrzna, ta sama która powoduje unoszenie się głowicy w twardym dysku. Podczas jazdy pewnie sam pęd powietrza między tarczą a klockiem delikatnie je od siebie odsuwa.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 16, 2011, 22:20:16 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
zrób tak jak pisze Stringerek może pomoże :) a to że przewody wymieniałeś w październiku nie znaczy że są dobre...
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 22, 2011, 20:32:21 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Zdejmij zaciski i wyczyść dokładnie ich prowadniki i nasmaruj je lekko zwykłym towotem. Sprawdź zaciskiem stolarskim poprawność pracy tłoczków - tłoczek wciskany powinien najpierw postawić nieco większy opór a potem powinien popłynąć z mniejszym oporem. Nie ma prawa tam być żadnych wycieków płynu, a tłoczki muszą chodzić dobrze, nie mogą być zatarte.
Same klocki powinny po zdjęciu zacisku powinny siedzieć w jarzmach bez żadnych oporów, klocek powinien dać się wyjąć jednym palcem, dosłownie. Jeśli będą miały opory - bierzesz pilnik i piłujesz wąsy klocka tak, żeby nie było tam oporów. Gniazda wąsów klocków w jarzmach wyczyść porządnie śrubokrętem czy czymś innym.
Odpowietrz porządnie układ hamulcowy, najlepiej robi się to z użyciem wężyka igelitowego, którego jeden koniec zakłada się na odpowietrznik, a drugi koniec wkłada do zbiorniczka płynu hamulcowego i odpowietrza układ się wtedy samoczynnie, byle odpowietrznik nie był do końca odkręcony, żeby stawiał opór przy odpowietrzaniu.
Dobrze zrobione heble powinny brać jednocześnie i nie powinno ściągać samochodu w żadną stronę, a koła powinny blokować się równocześnie.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 23, 2011, 00:31:07 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Prawidłowo pracujące tłoczki wciskają się PALCAMI (mocno trzeba ścisnąć ale da się) przy odkręconym korku na zbiorniczku płynu,

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 23, 2011, 01:05:23 am »

Offline jasso

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 625
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSM-BB 126p '95
A czy to, że ściąga auto przy hamowaniu nie może być winą złej zbieżności kół? Wiem, że u mnie po wymianie końcówek drążków tak było dopóki nie ustawiłem zbieżności.
"вор есть вор, мент есть мент"
Były:
2x PN C+ '98 GSI
 126p '87
Pn Caro 1.5 GLE '93

Odp: Płukanie/naprawa pompy hamulcowej
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 23, 2011, 01:59:26 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wiesz przez co u mnie potrafiło ściągać ?
Wybita JEDNA końcówka i luźno przykręcony drążek reakcyjny do wahacza.... i kierownicę z ręki wyrywało - w sobotę zrobiłem - jest super.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...