Autor Wątek: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +  (Przeczytany 5834 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« dnia: Luty 14, 2011, 22:18:43 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
szukałem jakiegoś tematu i artykułu o wygładzaniu klapy w Atu i nic nie znalazłem.
Mam klapę do Atu i chcę ją wygładzić podejrzewam że ktoś to robił i czy mógłby podpowiedzieć jak to zrobić? czy wycinać środek i wyspawywać nowy arkusz blachy czy może jakoś przerobić to co jest?

I pytanie o zderzak, chce wyciąć środek z wlotu razem ze miejscem na rejestracje i go wygładzić, gdzie lepiej przkręcić rejestracje na dole czy z boku jak w Alfach Romeo? I ewentualnie z czego zrobić dokładkę? na dole zderzaka taka delikatna jak jest w lagunach I czy jak w golfie II na wąskim zderzaku mały hokej na dole.
Mile widziane sugestie i podpowiedzi jak co zrobić :)
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 14, 2011, 22:20:28 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Ale w klapie chcesz wygładzać tylko miejsce pod rejestrację czy całą?
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2011, 22:30:16 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
a jak będzie ładniej?
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2011, 22:33:58 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Widziałem zdjęcia zrobione i tak i tak i stwierdziłem, że jak auto jest jasne (np.moje) to lepiej będzie tylko miejsce na tablicę.

Poszukam zaraz tych fotek i zapodam linki ;)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/Galeria/12626,466031 <--- tu cała klapa


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/Galeria/116475,849422 <--- tu tylko miejsce pod tablicę, i mnie osobiście to się bardziej podoba i chyba z czasem zrobię tak u siebie :P
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 22:37:29 pm wysłana przez Ukash »
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2011, 22:36:04 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Ładniej będzie wygładzić całą. A przeniesienie przedniej reejstracji... Pod wlot będzie słabo wyglądać. Na bok też będzie słabo wyglądać...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2011, 22:41:41 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
ok :) no ja mam ciemny kolor L-146 a klapę chyba bym malował tak jak maskę w Schwarz mat i tak
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2011, 22:45:57 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
u kolegi rychu#1952 w atu w jasnym kolorze średnio mi się podoba bardziej w przemawia do mnie ta druga wersja ale ciekawe jak bym wyglądało to w czarnym kolorze

jak wytnie się środek ze zderzaka to nie powieszę rejestracji na siatkę bo ja zgubie a nie chciałbym...
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 22:47:08 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2011, 22:48:00 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
W czarnym, cała klapa wyglądała by lepiej ;)
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2011, 22:58:37 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
nie chce na razie dorabiać farby na klapę a i chcę zrobić przód żeby był w macie i tył może w przyszłości dach... i na klapę dołożyć delikatny spoiler

http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_Caro/113540 a tak zrobić zderzak bym chciał co wy na to?
« Ostatnia zmiana: Luty 15, 2011, 18:49:09 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 21, 2011, 12:28:36 pm »

Offline Młody#

  • To jest bardzo ładny polonez
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 903
  • Płeć: Mężczyzna
    • 1.5C / 125p
ja mam blende na czarny mat, ot jakias inszośc:P Klape chce zrobic tak jak byla pokazana wczesniej czyli wygladzic dolek na rejestracje:)
Poloneza, za milion czterysta?

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2011, 13:12:30 pm »

anna-fso

  • Gość
no faktycznie wygląda to ładnie , zarazisz mnie to i u mnie zrobimy :)

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2011, 13:13:59 pm »

Offline kuba92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2987
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.4 GLI 16v Orciari
A mi osobiście podoba się wygładzone tylko miejsce na tablice, z zostawionym przetłoczeniem. :)

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2011, 21:41:42 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
wykopalisko :P ja zbieram się do wygładzenia klapy i nie mogę się zebrać, a to czasu nie było a to to ta to tamto, ale patent już mam nie będę wycinał nić tylko zaspawam kawałkiem blachy dociętej pod miejsce pod tablice. Tylko nasuwa mi się pytanie co zrobić żeby podnosić klapę w przypadku nie ma problemu bo jest tłoczenie na nosku z tyłu a w Atu za co podnosić? Myślę nad zrobieniem takiej a'la wnęki na rękę na środku klapy.
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 21, 2011, 22:05:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Do Atuwki, to można by poszukać mocniejsze siłowniki, które po otwarciu zamka podnosiły by klapę... Albo załóż sobie spojler, to będziesz miał za co dźwigać :D

Jeśli chodzi o spojler, to w przypadku Atu chodzi mi po głowie taki spojlerek, coś jak M-Technic I w E30:

Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 22, 2011, 10:46:01 am »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Od siebie dodam, że ładniejszy jest spojler od zwykłej E30, zdecydowanie łagodniejszy, mniej rzucający się w oczy -> http://www.bmwinfo.com/pictures/00662.jpg . Sam mam taki, mierzyłem, pasuje, wystaje tylko ok 3-5 mm na brzegach klapy, ale co za problem, zawsze można przyciąć i wygładzić. Jeszcze go nie założyłem ale to kwestia dłuższej chwili wolnego czasu. ;) Powiem tylko, że jest gumowy, i trzeba z niego wyciąć blaszaną formę ze środka, bo inaczej nie założymy go na klapę do Atu (różni się kątem łuku). Po wyjęciu (wycięciu) tej blaszanej formy pozostaje nam sam gumowy spojler, bardzo elastyczny, wtedy trzeba go przymocować na klej montażowy do szyb, bo jest problem z zamocowaniem śrub w spojlerze po wycięciu oryginalnej blaszanej formy ze śrubami, a poza tym na cholerę wiercić dziury w klapie. Tyle. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 22, 2011, 14:41:50 pm »

Offline Ukash

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1743
  • Płeć: Mężczyzna
    • Peugeot 208 / Fiat 126p 1977r
Załóż zwykły spojler od Atu i będziesz miał spokój.
Było: Atu+ 1.6 GSi 97'; Atu+ 1.4 GTi 16v turbo...
Jest: Peugeot 208 ; Fiat 126p 1977r

Morał taj bajki jest krótki i niektórym znany, jak nie ma warunków, nie zaiwaniamy... :D

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 22, 2011, 15:45:58 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Osobiście mi nie przypada do gustu, bo nijak nie pasuje do linii nadwozia Atu Plusa, ale jak wiadomo, kwestia gustu. ;)
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 22, 2011, 20:27:19 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
co do spoilera to ja właśnie też myślę na takim jak Despero bo podobuje mnie się bo przy gładkiej klapie przy mojej feldze i glebie powinno fajnie wyglądać.

Siłowniki to by musiał być zajebiście mocne żeby klapę podnieść bo seria to nie wiem czy daje w ogóle radę bo u mnie odkąd pamiętam padnięte były...
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2011, 20:29:45 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 22, 2011, 20:58:47 pm »

Offline Despero

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1090
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG
Ale powiem Ci, RSilak, że siłowniki bez blendy, te standardowe i to zamontowane od nowości, przynajmniej u mnie, chodziły zupełnie inaczej niż z założoną blendą - zdecydowanie lżej, więc gdyby wsadzić nowe i mocniejsze, z pewnością dały by radę podnieść klapę. Tylko czy jest sens? Samoczynne podnoszenie klapy przez podnośniki było by mniej płynne niż podnoszenie przez rękę, co mogłoby wpłynąć negatywnie na cały układ zawiasów, który i tak zwykle ma niezłe luzy po kilku latach używania. A przy mocnym podnośniku mogły by się kompletnie wyrobić, stukać itd. itp.
Polonez Atu+ GSi '98 23E LPG 240 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km
Był: Polonez Atu+ GLi '98 LPG 230 tys. km

Odp: Gładka klapa ATU+ i przeróbka zderzaka przedniego +
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 22, 2011, 21:10:37 pm »

Offline RSilak

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GT
No ja mam drugą klapę do zaspawania bo jak mi się nie uda to wracam do serii, "nowa" klapa jest z Atu z '98 i zawiasy się bujają jak psi ogon a siłowniki w miarę trzymają założę zobaczymy jak będzie to działać tylko jest kwestia tego za co ją podnosić.
« Ostatnia zmiana: Marzec 22, 2011, 21:13:03 pm wysłana przez RSilak »
FSO Polonez ATU GT
(Polsko-Japońsko-Szwedzka hybryda)
Serwis Bartniki. Mechanika Pojazdowa, Diagnostyka Komputerowa.
Jest 2.0 16v