FSO-Polonez Tuning Klub

GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: ondre82 w Listopad 16, 2014, 17:33:47 pm

Tytuł: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: ondre82 w Listopad 16, 2014, 17:33:47 pm
Jakiej firmy sworznie polecacie żeby to wytrzymało trochę, bo zamierzam wymienić cały komplet dolne i górne. Ciekawa sprawa bo fabryczne (nitowane) są praktycznie bez jakiś wielkich luzów a z wymienianych 2 lata temu dolnych są luzy znaczne. Na alllegro znalazłem Delphi czy warte są założenia czy szukać jakiś innych.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Listopad 16, 2014, 17:35:42 pm
Ja kupiłem Delphi i wytrzymały nie cały 1000km... Najlepiej pewnie oryginałów szukać.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 16, 2014, 17:38:40 pm
Krosno=Delphi.....
choć u niektórych wytrzymały 5, 10, 20 a innych nawet 3 tysięcy km.
Zależy od dróg itp.
Kupił bym Delphi, ja znowu na Mototechnice się przejechałem.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Bocian_s#313 w Listopad 16, 2014, 18:12:47 pm
Co byś nie kupił to przed założeniem dołóż smaru. Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych. Chyba specjalnie żeby szybko padły...
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Listopad 17, 2014, 08:13:03 am
Opłaca się kupować oryginały z Krosna? Czy przez tyle lat, mogły zardzewieć? Choć nie powinny.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Despero w Listopad 17, 2014, 10:33:58 am
Chodzi Ci o ten typ: http://allegro.pl/nowe-sworznie-wahacza-fso-fiat-125p-polonez-2-szt-i4792371776.html ?

Jeśli tak, to ja kupiłem ich spory zapas (górne i dolne, tu na aukcji są tylko górne) bo kosztują grosze w porównaniu nawet do Mototechniki. Co jest z nimi dziwne, to fakt, że sworzeń sworzniowi nie równy. Jednym przegubem nie da się ruszyć, a inny jest kompletnie luźny jakby był zużyty, jeszcze inny stawia średni opór. Czym jest to spowodowane - nie wiem. W każdym razie każdy z tych sworzni, które ja kupiłem (a kupowałem je na różnych aukcjach) był wewnątrz czysty, rdza nie weszła. Co jest w nich fajne, to że gumki są przykręcane na blaszce, a w środku gumek są gąbki, które chyba są tam po to, by lepiej rozprowadzać smar po przegubie. Oczywiście ja przed założeniem napchałem smaru pod gumki.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Listopad 17, 2014, 16:11:29 pm
na delphi zrobilem ponad 70kkm ,gumki sie rozpruly ,smar wyplynal (nie caly) i chyba jeszcze luzow nie maja - nie bylem na szarpakach ,to nie wiem czy wcale luzow nie ma,czy sa niewyczuwalne bez szarpakow,
wymienialem jak auto zrobilo 110kkm ,to dolne fabryczne byly mocno wybite,a gorne to zaluje,ze wymienialem,
w fabrycznych gumki byly w dobrym stanie przy zdejmowaniu (nawet tych dolnych wybitych)
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Listopad 17, 2014, 18:44:16 pm
Może na jakąś wadliwą sztukę trafiłem. Wymieniałem cztery na raz i tylko jeden padł.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Tom16 w Listopad 20, 2014, 22:33:36 pm
Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych.

Ja również dzisiaj kupiłem sworznie i końcówki drążków kierowniczych delphi. W sworzniach coś tam smaru było, a w końcówkach to już poskąpili i smaru było połowę mniej niż w sworzniach.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: mruk1313 w Listopad 21, 2014, 16:22:47 pm
Ostatnio kupiłem końcówki kierownicze delphi i tam smar ktoś nakładał patyczkiem do lodów w ilościach śladowych.

Ja również dzisiaj kupiłem sworznie i końcówki drążków kierowniczych delphi. W sworzniach coś tam smaru było, a w końcówkach to już poskąpili i smaru było połowę mniej niż w sworzniach.

Zamontujcie sobie kalamitki...
Przedłużą życie końcówek.

Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Grudzień 04, 2014, 19:57:49 pm
Z czego dobrać kalamitki, do sworzni? Kupiłem oryginalne sworznie i kalamitka z gwintem M6 jest za mała, a M8 za duża. Nie chcę gwintować, chyba że będę musiał.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 04, 2014, 20:07:23 pm
jak nie nagwintujesz,to jak niby wkrecisz kalamitke ?
zreszta daj sobie spokój - przed montazem wtrysnij troche hipolu i wystarczy na caly okres eksploatacji
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Michał_22 w Grudzień 04, 2014, 20:29:50 pm
Sworznie mam oryginalnie gwintowane, tylko bez smarowniczek. Już znalazłem na gwint M7, od jakiegoś ciągnika:)
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Ukash w Grudzień 04, 2014, 21:24:41 pm
Sworznie mam oryginalnie gwintowane, tylko bez smarowniczek. Już znalazłem na gwint M7, od jakiegoś ciągnika:)

Wrzuć może zdjęcie takie sworznia z kalamitką :)
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: Despero w Grudzień 05, 2014, 11:11:46 am
Zwykły, fabryczny sworzeń, jaki montowano np. w 125p:

http://img15.olx.pl/images_tablicapl/82478815_5_644x461_sworzen-wahacza-fiat-125p-pomorskie.jpg

Oryginalnie jest śrubka, można wkręcić kalamitkę.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2014, 13:25:11 pm
to gorny,tez mam takie,
w sumie dobrze,ze jest otwor do wcisniecia smaru,ale nie trzeba od razu kalamitek montowac ,bo mozna srubke odkrecic i strzykawka wcisnac przez otwor,a pozniej zakrecic
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: banned w Grudzień 05, 2014, 15:12:54 pm
A z innej beczki: czy mogę wstawić pompę która ma któryś z parametrów większy niż przewidziany (wydatek lub ciśnienie, albo oba), i będzie to działać prawidłowo na seryjnym regulatorze ciśnienia?

Edit:

O rzesz kur... Przepraszam, przy logowaniu mnie przestawiło.

KGB, dzięki za odpowiedź.
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: KGB w Grudzień 05, 2014, 15:44:08 pm
bardzo mocno beczki pomyliles,
ale mozesz
Tytuł: Odp: Sworznie
Wiadomość wysłana przez: maniek1 w Styczeń 06, 2019, 11:22:48 am
Witam, mam pytanie ktoś z was montował do poloneza w miejsce dolnych sworzni , sworznie od Łady 210X wyglądają podobnie ?