FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Car Audio => Wątek zaczęty przez: Johns w Maj 30, 2007, 12:53:48 pm
-
Czy ktoś mi pomoże? Podpiąłem sobie radio w poldziu tak żeby chodziło bez przekręconego kluczyka w stacyjce, ale niestety (najprawdopodobniej)rozładowało mi akumulator :( jak podpiąć kabelki tak aby radio wyłączało sie po wyjęciu kluczyka ze stacyjki?
Radio mam Firmy easy touch model EC-23991 z mp3
A Poldzio Caro `93r
Help!
-
Johns, wiele radyjek ma dwa plusy: jeden zasilanie główne a drugi sygnałze stacyjki. Normalnei te dwa plusy łączy się ze soba i podpina do +12V na stałe, ale mozna je rozłączyć i tego sygnałowego plusa podpiąc pod stacyjkę a tego głównego zostawić tak jak jest.
-
Normalnei te dwa plusy łączy się ze soba i podpina do +12V na stałe
no ja tak mam, tylko który to jest ten sygnałowy plus? i gdzie go konkretnie podpiąć?
-
Wszystko jest dokladnie opisane w instrukcji twojego radia.
Prawdopodobnie masz czerwony i żółty, zolty do stacyjki, czerwony do akumulatora, albo odwrotnie.
Tak czy siak sprawdz miernikiem pobor pradu na radiu.
-
Z tego co mi sie wydaje żółty do aku a czerwony do stacyjki
[ Dodano: 30 Maj 2007 14:31 ]
chciałbym wiedzieć jeszcze jedno, który to jest ten kabel od stacyjki? ? jaki ma kolor ?
-
Z tego co mi sie wydaje żółty do aku a czerwony do stacyjki
[ Dodano: 30 Maj 2007 14:31 ]
chciałbym wiedzieć jeszcze jedno, który to jest ten kabel od stacyjki? ? jaki ma kolor ?
Poszukaj w instalacji gdzie pojawia sie +12V po stacyjce. Nie wiem jakiego masz poldka ale niektóre majatak że podswietlanie dechy włacza sie zawsze po stacyjce. Do wielu przełaczników idzie tez plus po stacyjce. Woltomierz i do dzieła
-
(http://img503.imageshack.us/img503/3049/imght0.th.jpg) (http://img503.imageshack.us/my.php?image=imght0.jpg)
z tego co mam na rysunku to prądowe z akumulatora powinny być czerwony i czarny, niebieski to chyba jest zasilanie anteny, pomarańczowy to illumination, a żółty to sterowanie (ACC+, remote), które możemy podpiąć do stacyjki, ew. zmostkować z zasilaniem z aku, w każdym bądź razie na aku powinny wychodzić dwa dolne kable czerwony na "+", a czarny na "-" (masa)
a i nie zapomnij o podaniu bezpiecznika na kabel zasilający z akumulatora bo jak gdzieś się niadajboże przetrze lub przegrzeje i styknie na masę to może być mały pożar :roll:
-
to może być mały pożar :roll:
ty mi nie pisz o pożarze, bo dzisiaj jak aku ładowałem to mi sie prostownik spalił :( o mały włos mieszkanie by nie poszło z dymem :? :cry: a jeśli chodzi o poldzia to nie wim skąd się w nim wzięły mrówki ?? łażą wszędzie po kabelkach tusz za radiem pod siedzeniami, w bagażniku i dobrze że są czarna bo było by gorzej jak by były czerwone... po prostu mnie trafia... może to przez to że auto nie jeździło miesiąc i aku siadł i mrówki sie pojawiły? ?
to taka mała dygresja, ale wybaczcie z kimś się musiałem tym podzielić...
[ Dodano: 30 Maj 2007 20:59 ]
Nie wiem jakiego masz poldka ale niektóre majatak że podswietlanie dechy włacza sie zawsze po stacyjce.
Ja tak mam (oczywiście jak przełącznik od świateł jest wciśnięty)
-
Johns, miesiac to długo. Aku mógł paść po takim czasie jeśli nie jest pierwszej młodosci. Masz alarm z centralnym? To też zżera nieco prądu?
-
Johns, miesiac to długo. Aku mógł paść po takim czasie jeśli nie jest pierwszej młodosci. Masz alarm z centralnym? To też zżera nieco prądu?
Nie mam alarmu ani żadnych innych bajerów, a aku ma może z rok, ale jest dobry, bo przedtem miałem takiego zdechlaka nie akumulator. Czytałem gdzieś w sieci że to wcale nie musi być radio ani żadne inne urządzenie podłączone do aku, tylko wysoka temperatura jakiej jest poddawany aku przez dłuższy czas i samoistne rozładowywanie. Dokładając do tego ssanie prądu przez radio, to daje właśnie takie efekty.
-
Johns, akumulator sie samorozładowuje - im gorecej ym szybciej. Nie wiem tylko czy miesiac starczy ale bardzo możliwe ze tak
-
Jeżeli chcesz zrobić u siebie radio włączane/wyłączne ze stacyjki oraz żeby grało gdy nie masz włączonego zapłonu to:
Jeden z plusów łączysz na stałe napięcie +12V a drugi jak było wspomniane na podświetlanie tapicerki. Jeżeli w pierwszym wypadku nie działa tak jak trzeba przestawiasz kabelki i już powinno być dobrze.
Ps 1. Nie każde radio można tak podłączyć. W niektórych modelach jest również taka opcja że owszem podłączysz i będzie się zapalało/gasło jak trzeba oraz chodziło na postoju ale będzie traciło fale. Nie słyszałem o takim radyjku jak Ty masz więc nie koniecznie może dać się to wykonać.
Ps 2. Polecam lekture http://www.studio24.prv.pl/ a tam szukać logiki zapłonu
Pozdrawiam
-
włożę to radio do opla omegi, albo do skody octavii i zobaczę czy to radio nie straci pamięci stacji radiowych po wyjęciu kluczyka... tylko kiedy ? ?
Tak na marginesie mógł by mi ktoś polecic jakiś dobry prostownik do aku ?
-
niektóre majatak że podswietlanie dechy włacza sie zawsze po stacyjce.
Ja tak mam i tam podłączyłem + do radia po stacyjce i po roku użytkowania stopił mi się oryginalny przewód od kontrolek i porobił zwarcia, że 40 km musiałem jechać bez: radia i cb radia, świateł STOPu i kierunkowskazów. Postanowiłem, że przy najbliższej okazji zrobie osobną instalację do radia i CB prosto ok aku.
-
niektóre majatak że podswietlanie dechy włacza sie zawsze po stacyjce.
Ja tak mam i tam podłączyłem + do radia po stacyjce i po roku użytkowania stopił mi się oryginalny przewód od kontrolek i porobił zwarcia, że 40 km musiałem jechać bez: radia i cb radia, świateł STOPu i kierunkowskazów. Postanowiłem, że przy najbliższej okazji zrobie osobną instalację do radia i CB prosto ok aku.
Tak to jest jak ktoś cały prad radia puszcza przez nieodpowiedni obwód (np stacujki). Do tego obwodu podświetlania podłącza sietylko plus sterujący radia który praktycznie nie pobiera prądu, natomiast główny plus radia podłacza sie przez bezpiecznik do akumulatora. Po to w radiu są dwa "plusy"
-
e_gregor#1917,
Tak też miałem podłączone. Gdybym podłączył odwrotnie to po wyłączeniu stacyjki radio straciło by pamięć. Wszystko było odpowiednio podłączone.
Pamięć trzymała, a radio chodziło tylko przy przekręconej stacyjce.
-
znajdz przewod + zalezny od stacyjki, mozesz uzyc + z przelacznikow na desce rozdzielczej lub inny jaki znajdziesz, sprawdzaj probnikiem przekrecajac kluczyk az do zapalenia kontrolek. zolty w radiu to pamiec, czerwony zasilanie (ten wlacza sie razem z kluczykiem)
-
znajdz przewod + zalezny od stacyjki, mozesz uzyc + z przelacznikow na desce rozdzielczej lub inny jaki znajdziesz, sprawdzaj probnikiem przekrecajac kluczyk az do zapalenia kontrolek. zolty w radiu to pamiec, czerwony zasilanie (ten wlacza sie razem z kluczykiem)
dobra tylko gdzie zacząć dłubać? a może by tu jakiegoś fachowca zatrudnić ?
[ Dodano: 07 Lip 2007 21:05 ]
hmm wpadłem na inny pomysł, zrobię włącznik/wyłącznik na czerwonym kablu zasilania
[ Dodano: 07 Lip 2007 22:18 ]
sprawdziłem, mój pomysł nie wypalił radio nie chce odpalić na tym przełączniku, może zastosować coś innego?
-
dobra tylko gdzie zacząć dłubać? a może by tu jakiegoś fachowca zatrudnić ?
Nie szukaj tylko podepnij się pod pomarańczowy kabelek od którejś z żaróweczek regulacji nawiewu.
A radio ma na pewno funkcję inteligencji zapłonu?
-
Nie szukaj tylko podepnij się pod pomarańczowy kabelek od którejś z żaróweczek regulacji nawiewu.
dobra gdzie ja to znajdę? i jaki bezpiecznik na tym zastosować?
A radio ma na pewno funkcję inteligencji zapłonu?
raczej powinno to mieć, z resztą sprawdzę u kogoś , bo jeszcze nie miałem okazji wkładać radyjka do innego samochodu
-
Podepnij żółty kabelek z radia do + fabrycznej instalacji radiowej, a czerwony do żaróweczki o której wspominałem. Pod miejscem na radio masz żaróweczki podświetlające strzałeczki. Wciśnij kabel we wtyczkę przy niej. Dzięki temu, że podświetlenie włącza się razem z zapłonem masz sygnał ze stacyjki.
Jeśli radio ma inteligencję zapłonu to wylączy się jak zgasisz silnik, ale będzie można je wlączyć bez zapłonu.
-
ale będzie można je wlączyć bez zapłonu.
ale chodzi mi o to żeby odcinać zasilanie i żeby radio nie traciło pamięci i żeby nie dało się go włączyć bez kluczyka w stacyjce
-
To, że będziesz mógł je włączyć bez włączania zapłonu to bardzo dobra rzecz. Np. jak chcesz posłuchać radia na postoju. I tak wyłączy się samo po godzinie, więc nie zostawisz włączonego np. na noc.
Przy gaszeniu silnika będzie się wyłączać, ale będziesz mógł je spowrotem włączyć. Jak włączysz zapłon to włączy się też radio pod warunkiem, że było włączone jak gasiłeś silnik.
Wiem, że piszę mało zrozumiale, ale inaczej nie potrafię. Na tej stronie http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/ wszystko jest wyjaśnone w bardziej przystępny sposób.
-
Dzięki za pomoc spróbuję i zobaczymy...
-
ale będzie można je wlączyć bez zapłonu.
ale chodzi mi o to żeby odcinać zasilanie i żeby radio nie traciło pamięci i żeby nie dało się go włączyć bez kluczyka w stacyjce
czyli nie jest potrzebna inteligencja zapłonu. Wystarczy że stały plus dasz pod ten fabryczny kabel a zapłon pod jakąś żarówke.
Moim skromnym zdaniem to nie jest fajne rozwiązanie bo żeby słuchać muzyki za każdym razem będziesz musiał w stacyjce przekręcać kluczyk. A jak coś się majstruje czy coś to po co ma się wszystko ustawiać do uruchomienia silnika?
Pozdrawiam
-
Z tego co mi sie wydaje żółty do aku a czerwony do stacyjki
[ Dodano: 30 Maj 2007 14:31 ]
chciałbym wiedzieć jeszcze jedno, który to jest ten kabel od stacyjki? ? jaki ma kolor ?
Poszukaj w instalacji gdzie pojawia sie +12V po stacyjce. Nie wiem jakiego masz poldka ale niektóre majatak że podswietlanie dechy włacza sie zawsze po stacyjce. Do wielu przełaczników idzie tez plus po stacyjce. Woltomierz i do dzieła
a Czy to zasilanie wytrzyma od podświetlenia np. tej strzałeczki od nawiewów bo narazie mam podłączone na stałe ale chciałbym właśnie żeby po wyłączeniu silnika radio się wyłączało tylko nie wiem czy te przewody od podświetlenia wytrzymają bo są dużo cieńsze pozdrawiam i dziekuję za odpowiedź z góry
-
Już kilka lat mam podłączone do kabelka od tej strzałeczki właśnie i jest dobrze.
-
Już kilka lat mam podłączone do kabelka od tej strzałeczki właśnie i jest dobrze.
dziękuje za pomoc w takim razie tak zrobie pozdrawiam
-
a z innej strony patrząc - napisałeś że spalił Ci się prostownik przył ładowaniu aku, może nie złe podłaczenie radia jest winne tylko właśnie aku ? może zwarcie na celach? bo to jakiś dziwny zbieg okoliczności że aku ci się "sam" rozładował a przy ładowaniu pał prostownik.
Co do prostownika- najlepsze są trakie z możliwością regulacji prądu ładowania - wiadomo im mniejszy prąd (idłuższe ładowanie) tym aku lepiej doładowany
-
Witajcie dzisaj zakladalem radio w caro+ i trafilem na problem po wyciagnieciu starego radia, wlutowaniu kostek iso wszystko pieknie smigalo wsunalem radio i juz niedzialalo doszedłem do tego ze niedziała wzbudzenie radia (+12 po stacyjce) po prostu przestalo sie na nim pojawiac napiecie. Podlaczylem radio z ominieciem +12 po stacyjce. Sprawdzilem kabel od stacyjki czy nie jest przypadkiem przeciety (podczas wsuwania radia), bezpieczniki (niby w tej wersji radio jest pominiete przy bezpiecznikach). Pytanie nastepujace jak odzyskac 12v po stacyjce ? skad idzie ten kabel moze ktos z Was spotkal sie z podobnym przypadkiem. Z gory dziekuje za wszystkie odpowiedzi
-
A co ci się świeci po włączeniu zapłonu ? Stamtąd weź 12V :)
-
A co ci się świeci po włączeniu zapłonu ? Stamtąd weź 12V :)
Chociażby z podświetlania wskaźników ;) Będzie blisko do ciągnięcia przewodu.
-
zastanawia mnie tylko jak to sie stalo ze napiecie bylo i nagle zniklo :) a podswietlenie wskaznikow z tego co sie orientuje uruchamia sie dopiero po wlaczeniu swiatel ?
-
Piszesz, że masz Caro +. Przekręcasz kluczyk i klawisze się podświetlają ( u mnie tak jest i chyba wszystkie + tak mają ).
-
Na środkowej konsoli się po przekręceniu kluczyka w plusach zapalają światełka, a oświetlenie zegarów po włączeniu świateł. Pociągnij od któregoś guziczka ;)
-
Myślałem o guziczku a piszę o wskaźnikach :P
Co nie zmienia faktu, że u mnie się one i tak zawsze świecą.... Ciekawe to FSO :wink:
-
albo od podświetlenia zapalniczki jeszcze łatwiejszy dostęp
-
no chyba caro+ rocznik 99 niestety dokladnie niewiem gdyz niejest to moje auto, dzieki za wszystkie odpowiedzi jutro zobacze jak jest z ta zapalniczka po przekreceniu kluczyka no i jak bedzie tak jak piszecie to podlacze pod to radio
-
witam
chcem podłączyć radio aby właczało się po przekreceniu stacyjki na I poziom ( nie do uruchomienia podswietlnenia) zastanawiam się gdzie podpiąc kabel z napieciem idący od stacyjki
od czego są złącza oznaczone 15a , P, KA
mam oczywiscie poloneza plus tam sa trzy poziomu przekrecenia
[ Dodano: 25 Mar 2009 23:12 ]
jaki kolor kabelka
moze ktos to juz robił mam radio Sony
-
witam
nie wiesz gdzie jest podłaczony u Ciebie kabel w stacyjce idacy do radio
aby sie uruchamiało po przekreceniu stacyjki na I poziom (nie wlaczając podswietlenia)
do którego pinu 15 A, P, KA
dzieki
-
Podepne sie do tematu. Czemu jak mam radio wlaczone i dam np za glosno albo za duzo bassu to sie wylacza? Jakby sie resetuje (wylacza i wlacza)...
-
Albo jest uszkodzone, albo ma coś takiego jak ogranicznik mocy wyjściowej. :) Stawiam na to pierwsze.
-
niee... tak to dobrze dziala... to jest tak ze jak chodza 4 glosniki (duzo bassu) i jest glosno to radio tak przygasa (wyswietlacz przygasa)... I jak jeszcze dam glosniej to juz "kóniec"
-
za słabe zasilanie. pociągnij kabel bezpośrednio z akumulatora, oczywiście z bezpiecznikiem po drodze.
-
Albo aku rozładowane masz
-
przyjedź do mnie to zrobimy tylko nie wiem czy to dobry pomysł bo będzie traciło pamięć. trzeba pociągnąć przewód od stacyjki do radia bo takiego wpięcia w fabrycznej kostce nie ma
-
na kostce radia masz stały plus czyli dajesz go na podtrzymanie i robisz obejscie na zasilanie główne radia przez przekaźnik jego cewkę zasilasz właśnie ze stacyjki ale nie wiem czy przy płożeniu 1 na jakimś przewodzie pojawia się napięcie (chyba tylko kierownica się odblokowuje). ale sprawdź miernikiem
-
ja mam Atu "minusa" i u mnie pierwsze położenie stacyjki jest praktycznie nie wyczuwalne, tzn można na nim ustawić kluczyk ale trzeba celować i chwilę przytrzymać kluczyk. jeśli już uda mi się trafić na I położenie to działa nawiew kabiny. czy w waszych stacyjkach jest wyraźnie wyczuwalne I położenie stacyjki?
-
tak jest wyraźnie wyczuwalne, ale plusy miały inna stacyjkę przynajmniej GSI jak inne to nie wiem :)
-
Podepnę się pod temat. Ostanio przelutowałem sobie kostke ISO do radia i teraz chciałem dorobić żeby radio włączało się po przekręceniu kluczyka. W kostce ISO wiem który kabelek za to odpowiada a na schemacie starego radia widziałem że za ''Zasilanie pamięci +12 V" odpowiada różowy kabel. Podpiąłem wszystko i lipa. Potem sprawdziłem miernikiem i na tym różowym kablu jest takie same napięcie jak na czerwonym od stałego zasilania, bo jak sie okazało z jednego kabla od zasilania odchodzą dwa ( czerwony od zasilania stałego i ten różowy niby od zasilania pamięci tak jak na obrazku )
(http://img3.imageshack.us/img3/2581/08052011745.jpg)
To gdzie szukać teraz zasilania od stacyjki ?
I myślałem żeby się podpiąć pod podświetlenie deski ale czy to ma sens ?
Dzięki za podpowiedzi ;)
-
Na przykładzie Plusa:
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=12600.msg496225#new
-
Ok Rafal dzieki za link ;) juz udalo mi sie tak podlaczyc :d