FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki Fiata, Forda i inne => Wątek zaczęty przez: SOULFLY01#1892 w Wrzesień 02, 2005, 11:54:43 am
-
Szukam propozycje na silnik :) (bez ograniczen, oczywiscie tak aby mozna to bylo wsadzic do polda ) ja proponuje silnik z saab 9000 cs 2.0 t lub 2.3 t tylko nie wiem czy sie zmiesci ? jakies inne propozycje, tylko nie fiata 132 oraz forda 2.0 cos innego, trzeba byc orginalnym ;)
-
2,9 V6 z forda Scorpio. Wejdzie napewno :lol: :lol: .
Jak jesteś bogaty to pewnie 2,5 V6 roverka z serii KV6 też by wszedł. WyobraŹ sobie cztery wałeczki rozrządu, 24 zaworki, 160KM na dzieńdobry. Jest tylko jeden mały problem. Przeniesienie tej mocy i momentu na asfalt. Tu to już totalna rzeŹba.
A tak na powaznie to 1,8 roverka też bez problemu wejdzie. Jak ci się uda trafić wersję 1,8VVC to wogule zakasujesz większość aut na drodze :D.
-
A tak na powaznie to 1,8 roverka też bez problemu wejdzie. Jak ci się uda trafić wersję 1,8VVC to wogule zakasujesz większość aut na drodze :D.
Bocian przestan bo znowu sie rozmarzylem :cry:
-
2.0 z vw passata wejdzie. jest człowiek który to zrobił w dawnych cięzkich czasach.
-
2.0 z vw passata wejdzie. jest człowiek który to zrobił w dawnych cięzkich czasach.
To może niech to opisze. W końcu takich silników jest na pęczki :mrgreen: .
-
1,9td od citroena też wejdzie.
-
Z Saaba nie wejdzie bankowo, toć to ma napęd na przód, jak byś chciał przeniesienie napędu rozwiązać? no ale pomarzyć można w końcu 200KM w poldzie byłoby gites (ojciec ma 9000 2.3 Turbo :P więc wiem co to za potwór)
-
Przedni naped przednim...ale nikt nie myslal o wsadzeniu silnika z Bety :?: (moje "moze" glupie wizje) ;)
-
shit.... 200 km bylo by chyba spoks :roll: ,a moze by tak przeniesc ten naped? ;) (ktos sie tego podjal i czy w ogole sie da ? )
interesuje mnie silniczek z turbo lub bez, aby te 1200 kg dobrze chodzilo :) ile moze kosztowac i gdzie moge znalesc tego rovera 1.8 vvc ?
-
Ostatnio mierzyłem 3,5l V8 rovera - nie wejdzie :evil: jest za szeroki o jakies 10-12 cm :?
Mierzyłem tez Silnik M50 r6 od Bmw, ten wejdzie ale na styk i albo trzeba ciac nadwozie zeby zmiescic alternator, albo inaczej go zamontowac. W tej opcji odpada tez niestety pompa wspomagania układu kierowniczego i sprezarka klimy :badass: Nie wiem jeszcze jak skrzynia.
-
A co z wanklami Lady? (seru wspominal o nich ostatnio...) - taki trzyrotorowy ma 210 KM...
-
silniki wankla sa oki ale kiedy zaczna przeciekac to jest od cholery roboty z nimi (nikt juz tego nie robi nawet mazda sie zaczela wycofywac.... ) ale poszukam bo jesli sa tanie to czemu nie :] 210 KM jest git.
-
nikt juz tego nie robi nawet mazda sie zaczela wycofywac....
z tym sie nie zgodze!! mazda caly czas pracuje nad rozwojem i ulepszaniem swojego silnika wankla stosowanego w swojej serii sportowych mazd RX. Nawet ostatnio "RENESIS" bo tak sie nazywa silnik stosowany w mazdzie RX-8 wygral jakas nagrode na najbardziej innowacyjny silnik czy jakos tak!
-
przepraszam miales racje .... "Najmocniejszego "Wankla" bez turbodoładowania wyprodukowała Mazda. Silnik nazywa się "Renesis" i ma moc 250 KM przy pojemności 1,3 litra." cytat ze strony na temant tych silnikow, ciekawe jakiej wielkosci by byl taki silniczek, bylo by zajefajnie kiedy by sie zmiescil do poldasa (oczywiscie wtedy wszystko inne do wymiany tez musi pojsc) jak ktos ma jakies info to poprosze o ceny i gdzie to mozna dostac :)
[ Dodano: 2005-09-03, 10:52 ]
http://www.4x4.pl/zdjecie.php?id=1134
[ Dodano: 2005-09-03, 11:04 ]
Troszke poszukalem, ale wlasnie mozna wyciagnoc od rx 7 1,3 litra i na starcie ma 160 KM a silniczek renesis jest produkowany w rx 8 to nowa furka ale jak moze znajdzie sie jakis silniczek (marzenia) ale ten rx 7 ktory znalazlem to cale auto kosztowalo 6000 zeta wiec silnik moze byc w lepszej cenie :) pytanie tylko czy to sie zmiesci? bo reszte i tak pewnie trzeba wymienic (wal, most, skrzynia b., tarcze ham. hamulce, itp.... )
[ Dodano: 2005-09-03, 11:08 ]
a i renesis ma 30% mniesza mase i jest ciut mniejszy ..... (taka mala dygresja)
-
(http://img332.imageshack.us/img332/7317/mazdarenesis1qt.jpg)
ta fotka bardziej obrazuje wielkosć silnika RENESIS ;)
-
(http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C334/C33426/C334263_1.jpg)
A czy ktos myslał juz nad tym?? oczywiscie mysle o zostawieniu kolektora z 1.4 i ew zmanie wtryskiwaczy...
-
Imponujące a jak z mocą ja mysle teraz sobie zpodać 2,0 DOHC ale cięzko dostac coś dobrego.
Kliknij ile Cię to wynioso (o ile to nie tajemnica) 8)
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
kliknij ile Cię to wynioso
nic to tylko marzenia...A moc to bodajrze 135Km to silnik 2.0
[ Dodano: 2005-09-04, 02:27 ]
sorry 140 KM :mrgreen:
-
o ile by się zmiescił to zamiast kliczy uzywało by się zyletek bo nie było by chyba nawet miejsca zeby palce włożyć :mrgreen:
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
(http://www.otomoto.pl/photos/original/C4/C474/C47422/C474222_4.jpg)
ten za to jest całkowicie realny...To 1.8 z Freelandera.Kolektor bym na bank zostawił swój bo ten jest skierowany w przeciwna strone...Pozatym 120 KM spokojnie by mi juz wystarczyło.Dałem juz kumplowi znac niech sie rozejrzy po szrotach w niemczech...A nóz trafi sie jakis rozbitek ;)
-
Ja szukam 2,0 DOHC najlepiej na pełnym no i cos ekonomicznego tylko nie zabardzo jeszcze wiem jak bedzie z gazownia eraz mam 1,6 GLI i grwarancję na miłość Adolfa a na pełen wtrysk to chyba torche kosztów za soba poniesie :cry:
PZDR Chomal#1856 :roll:
[ Dodano: 2005-09-04, 02:43 ]
PS:
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?p=124295#124295
http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=7458
Zapraszam 8)
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
co do tych wankli to powiem tak: zastanowcie sie dlaczego wlasciciele rx7 wypieprzaja te silniki z samochodow i wstawiaja np v6 a nawet v8 z corvetty , no coz ten silnik zadko kiedy dobijal 100 tys km , NOWY!!! remont tego to jest kosmos radzilbym zapomniec , latwiej poszukac sr20det z nissana 200 sx na starcie 220 koni i perspektywy do 400 na seryjnym dole a na zmienionym dole to ten silniczek zniesie naprawde duuuuuzo :D
-
Ja szukam 2,0 DOHC najlepiej na pełnym
a masz juz kogos kto zrobi ci swap??? bo sam silnik to fifka ale elektryka to juz rzeznia...
-
mam ;] koles ktory robi mi wszystkie modyfikacje w aucie to Andrzej Karkucinski, nie wiem czy znacie ale gosc jest moim zdaniem najlepszy. wydech ktory mi zrobil jest po prostu miodzio, a w przyszlym tygodniu bedzie robil dolot od weglarskiego :] jak tos chce to przesle zdjecia jego samochodu.... :] zrobil z volvo 2.0t poprostu bestie :mrgreen: ja tez mam zdjecie swojego silniczka ale nie widac nazbyt wszytkiego nowy ekran i kolektor jak ktos chce zobaczyc to prosze o maila, albo niech ktos mi powie do kogo wyslac aby zamiescil to na forum....
-
albo niech ktos mi powie do kogo wyslac aby zamiescil to na forum....
sam mozesz to zrobic
PROSZEM (http://www.fso.inds.pl/viewtopic.php?t=6401)
-
http://img301.imageshack.us/my.php?image=zdj281cie0132wf.jpg to moj ekran plus kolektor
-
(http://img301.imageshack.us/img301/1295/zdj281cie0132wf.jpg)
Tak bedzie łatwiej ;)
-
http://img301.imageshack.us/my.php?image=zdj281cie0021cc.jpg
u tu dzjecie filrta powietrza w jego volvo :] oczywiscie wszystko k&n
-
(http://img366.imageshack.us/img366/3262/ssssssswer6nc.jpg) a tutakj tak:
-
(http://img301.imageshack.us/img301/6730/zdj281cie0021cc.jpg)
[ Dodano: 2005-09-04, 10:23 ]
moze z tym silnkiem wankla to jednak troszke kiepsko..... jezeli chodzi o czesci zamienne oraz wrazie czego ramont... ale czemu nie, zapytam sie p. Andrzeja zobaczymy co on na to powie :) bo to mila perspektywa 1,3 (mniejsze oplaty) oraz 160 KM bez turbo :roll:
[ Dodano: 2005-09-04, 10:28 ]
(http://img395.imageshack.us/img395/4783/zdj281cie0156tu.th.jpg) (http://img395.imageshack.us/my.php?image=zdj281cie0156tu.jpg)
wydech michaela, od kolektora wszystko michaela plus struminnica :)
-
Obrazek (http://www.otomoto.pl/photos/original/C4/C474/C47422/C474222_4.jpg)
ten za to jest całkowicie realny...To 1.8 z Freelandera.Kolektor bym na bank zostawił swój bo ten jest skierowany w przeciwna strone...Pozatym 120 KM spokojnie by mi juz wystarczyło.Dałem juz kumplowi znac niech sie rozejrzy po szrotach w niemczech...A nóz trafi sie jakis rozbitek ;)
A to nie jest przypadkiem zwykly 1.8 rovera?
[ Dodano: 2005-09-04, 11:56 ]
Obrazek (http://www.otomoto.pl/photos/original/C3/C334/C33426/C334263_1.jpg)
A czy ktos myslał juz nad tym?? oczywiscie mysle o zostawieniu kolektora z 1.4 i ew zmanie wtryskiwaczy...
To jest chyba 2.0 tak? Ja myslalem o tym, ale Bocian mowil mi, ze widzial ten silnik i jest sporo wiekszy od 1.4. Poza tym to chyba nie jest k16.
-
tak ten pierwszy to 2.0 jest kolosalny...ale moze by sie zmiescił ;)
Ten 2 z freelandera to jest włąsnie 1.8 ale pokazałem na przykładzie land-rovera bo mialem okazje go widziec an zywo,przygladac sie i doswiadczyc.Byl dobry a co dopiero w polonezie ;) :mrgreen:
-
Co do 1.8 to wlasnie takiego szukam. Nie jest latwo go znalezc
-
to jest własnie motor który po przełozeniu kolektora nie moze sprawic zadnych problemów...Ciekawe tylko ile koni straci przy wtryskiwaczach z 1.4. :? Widzialem juz polda na 1.6 z takim plastikiem jak ma ten 1.8 tyle ze miał przepustnice przerobiona...ogólnie chyba nie da sie dostac 1.8 czy chocby 1.6 z metalowym ssacym...Nawet ciezko juz spotkac takie 1.4 gdzie nie patrze wszystkie na plastiku...czyzbysmy w poldkach mieli juz az tak stare modele silników??
-
gdzies czytalem, chyba na fsoaak, ze kolektor ssacy w poldkach 1.4 jest produkcji polskiej.
-
mozliwe...jak kupowałem silnik to dostałem do niego metalowy ale SPI
-
Myślał ktoś chociażby czysto teoretycznie nad zapakowaniem przedniego napędu + umiejscowienie silnika poprzecznie. Mogłoby wyjść coś ciekawego z takiej przeróbki. Chciałbym coś indywidualnego i kontrowersyjnego. Kwota jaką mogłbym przeznaczyć na modyfikacje to powiedzmy 5000zł.
-
KE?
Panie co pan...
Byc mezczyzna , znaczy miec wal a nie przegub.
-
Myślał ktoś chociażby czysto teoretycznie nad zapakowaniem przedniego napędu + umiejscowienie silnika poprzecznie.
alez to bluznierstwo :mrgreen:
-
ja widziałem takiego polda z silnikiem z golfa 1,6 ale podobno strasznie duzo z tym roboty :lol:
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
dlaczego nie ?? ja tez zadalem to pytanie w tym temacie ;]
-
przeciez to taka rzezba ze wolałbym juz jednak sprzedac poldka dołozyc ta kase która mam na taka "rzezbe" przeznaczyc i kupic jakiegos FWD
-
skoro juz się tu troche klubowiczów zakręciło moze ktoś ma na oku lub do sprzedania jakieś 2,0 DOHC Bo jestem zainteresowany 8)
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
moze ktoś ma na oku lub do sprzedania jakieś 2,0 DOHC Bo jestem zainteresowany
badz cierpliwy poszukaj na AK na CT na TT i na innych forach.Np na jakims forum Fiata.
-
Ja szukam 2,0 DOHC najlepiej na pełnym
a masz juz kogos kto zrobi ci swap??? bo sam silnik to fifka ale elektryka to juz rzeznia...
Rzeczywiscie :roll: do instalacji auta trzeba podpiąc raptem całe 5 przewodów 8) W "swoim" temacie opisywałem dokładnie jak podpiąc LE z argenty. Moze cos bardziej nowego Chomal#1856 ? Jakis kolejny abimex w dohc, bo dosc mam juz jezdzenia swoim prototypem ;)
-
Moze zobaczymy ja bedzie z kaską narazie szukam a zobaczymy co sie znajdzie.
A szukam czegoś naprawdę mocnego :lol:
mam pytanie jak juz kto przerabiał jak jest ze skrzynią biegów idzie ją dopasować czy raczej wymiana
Ewentualnie jak ktoś wymienial to czeg w zadnym wypadku nie kupować :?:
PZDR Chomal#1856 :roll:
-
a co z tdi ? :roll:
-
a co z tdi ?
klekot...bleeee :) a tak pozatym ON=3.99zł :mad:
-
POLECAM SILNICZEK Z bmw 318 is ma 140 koników i zmiesci sie bo to jest r4 cena jakies 2tys zł z groszmi tylko mi powedz co z elektronikom :?: a jak juz to ja bym wsadzal z 318 starszej ma 113kmLUBI WYSOKIE OBROTy
-
gdzie widziałes silnik 140Km 1.8 za 2tys zł :shock:
-
a co s?dzicie 2.0 led z opla calibry 204 kucyki na dziendobry :twisted:
-
nio teraz sie zarejestrowałem mam jedno pytanko czy ktos wsadzał silnik z omegi do poloneza ?
-
Nie slyszalem jeszcze o czyms takim, ale slyszalem ze w Pruszkowie jest kolo ktory zapakowal do polda 2.0 wlasnie z calibry, a opel to opel. Kolega Adipaw z nim gadal, ale nie znam szczegolow.
-
http://img398.imageshack.us/my.php?image=040re.jpg wstaw to pod maske :mrgreen:
-
ta pania ladnie poskladac i wejdzie bez problemu :mrgreen: :roll:
-
byl prototyp poloneza 2,0 z Vectry o ile dobrze pamietam.poszukaj na forum FSO AK koles nawet zdjecia wstawil,zreszta jakis czas temu auto bylo na allegro do kupienia
-
tez widziałem tego 2.0 z vectry na allegro...
a co s?dzicie 2.0 led z opla calibry
czy ktos wsadzał silnik z omegi do poloneza ?
to woalbym sie jednak przesiasc do opla niz inwetowac tyle w swapa...
-
no tak opla juz przerabiam przydałlo by sie przerobic poloneza nie lubie jezdzic fabrycznymi autami
-
No na allegro widziałem 1,8 roverek za 2 ty? (175ty? przebiegu) i drugi za 4 (25ty? przebiegu). Taki silniczek to łakomi :twisted:
-
za 2 ty? (175ty? przebiegu)
na rovera to juz jednak sporo...
-
proponuje 1,8 z lanci dedry
-
na giełdzie widziałem kiedy? DF z silnikiem 1.6 vw
silnik był fabrycznie włożony kole? był pierwszym wła?ćcielem
nawet miał orginaln? tabliczke z tyłu 125p 1.6 D
-
a i tak wogule to był klekot
-
była krótka seria takich df z 1,6 disel. Ciekawa rzecza jest to ze pod taki kołnierz pasuja takze mocnijsze benzyny od audi :twisted: Nie wiem tylko jak rozwiazano połaczenie wałka sprzegłowego(wieloklin)
-
Chlopaki, pomozcie, czy to sie zmiesci do Poloneza? hehe ;) ;) ;) ;):roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :
(http://www.republika.pl/daspoldas/silnik_sam.jpg)
(http://www.republika.pl/daspoldas/silnik_sam2.jpg)
-
to chyba z czołga jakiegos :roll:
-
nie to jest od czołgu
(http://img423.imageshack.us/img423/9936/silnik3dg.png) (http://imageshack.us)
-
wnd28, no włąsnei oto mój nowy zamysł...Panowie a czy jesli wytne scianke działowa to zmieszcze go do poldka??? Prosze o odpowiedz bo od dziecka marzyłem o czyms "wielkim" w polonezie :roll: :mrgreen:
-
tamte zdjecia co ja dalem to jest silnik z samolotu
-
Ja mysle ze tak, tylko wywal tylna kanape i spoko, ze wejdzie...
Troche bedzie grzac w plecy no ale z przodu bedziesz miec wystarczajaco miejsca, zeby wstawic dobra klime... :mrgreen:
-
no ale z przodu bedziesz miec wystarczajaco miejsca, zeby wstawic dobra klime...
eee po co?? Wytne sciane działowa po stronie pasazera :mrgreen:
-
proponuje silnik z alfy 2.0 16V t.spark 155KM zmienne fazy
dużo elektroniki nie znosi lpg
-
hehe niezłe a moze cos mniejszego np 2.5tdi V6 z omegi z tego co sprawdzalem to brakuje 20 cm żeby wszedł wystarczy poltka przedłu7zyc hyba ze chłodnice gdzie indziej wpakować hmm to by była moc
-
buda nie wytrzyma tych wibracji.juz przy zwyklym 1,9 pekaja podluznice
-
hmm to trzeba by mu wzmocnic wszystko
-
hmm to trzeba by mu wzmocnic wszystko
to pusci w innym słabym miejscu a takich jest wieeeeeele tak ze trzeba by sie racjonalnie zastanowic czy swap tak wielkiego "endżinu" ma sens...
-
moim zdaniem ma sens-dla frajdy ;
jak kieeedys bede miał więcej $$ to zbuduje muscle poldka z przodem od borka oczywiście nie do jazdy na codzień ;)
-
To czy sie miesci czy nie to pol bidy, gorzej z podwieszeniem, polaczeniem ze skrzynia i przeniesieniem napedu na tylne kola. Dywagowac to sobie mozna, gorzej zrobic.
Mastah jak wsadzisz ten od czolgu, to oprocz tego ze bedziesz mial ciepelko w plecy to jeszcze mostu nie bedziesz musial wymieniac bo go nie uslyszysz hehe.
-
A ja kiedyś myślałem o KV6 Rovera. Niby bylko 160KM ale za to 2,5l V6 4 wałki i 24 wentyle. I być może zmieściłby się w poldku i kto wie czy by nie podeszła skrzynia z poldrovera.
Niestety jest tylko trzy ale:
- co na to przeniesienie napędu
- gdzie dostać taki silnik
- i kto za to wszystro zapłaci :lol: .
-
- co na to przeniesienie napędu
chrup chrup
- gdzie dostać taki silnik
pewnie w UK
- i kto za to wszystro zapłaci .
trzeba sprzedac butelki :mrgreen:
-
- gdzie dostać taki silnik
np tu http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67400819 :mrgreen:
-
np tu http://www.allegro.pl/show_item.php?item=67400819
To jeszcze nie to. Ten V6 to poprzednik. Kiedy? siejuż pytałęm kolesia o ten silnik. Mam nawet gdzie? jego zdjęcie. KV6 to taka V-ka zbudowana na podobnej koncepcji jak silniki K16 czyli po dwa wałki na stronę i 4 zawory na cylinder. Polecam stronę producenta.
PS. jako ciekawostkę dodam że KV6 z osprzętem jest tylko o kilkana?cie mm większy od 1,8 16V z osprzętem.
trzeba sprzedac butelki
A to jeszcze skupuj? :shock: .
-
Cytat:
trzeba sprzedac butelki
A to jeszcze skupuj? .
skupuja skupuja :smile:
-
Skoro tak to idę zbierać. Przy okazji pozbieram też nieco puszek z aluminium :mrgreen: .
-
PS. jako ciekawostkę dodam że KV6 z osprzętem jest tylko o kilkana?cie mm większy od 1,8 16V z osprzętem.
A ja dodam, ze silnik KV6 od naszego poczciwego 1.4 jest (przy zalozeniu ze jest ustawiony wzdluznie) o 0.7cm wezszy :smile: , 6.4cm dluzszy, 8.5cm wyzszy. Tak wiec bez rzezby przodu nie da rady.
-
Wariaci, wystarczaj?co przepierniczone jest i że?b? jest wstawianie "pasuj?cego konstukcyjnie"( :roll: ) silnika od Fiata, a wy tu o takich cudach...
-
wystarczaj?co przepierniczone jest i że?b? jest wstawianie "pasuj?cego konstukcyjnie"( ) silnika od Fiata, a wy tu o takich cudach...
A jaka tam jest rzezba ? Skrzynia i silnik pasuje w seryjne mocowanie. Skrzynie mozna załozyc zarówno poldkowa jak i fiatowska i w zaleznosci od tego odpowiedni wał. Wydech jezeli posiadamy seryjna dwure tez pasi bez problemu(niedotyczy caro) Wiec jak dla mnie to rzezba jest zadna a przeróbki sa powiedziałbym kosmetyczne :roll: W kazdym razie na pewno łatwiej jest dorzezbic cosz tego co mamy lub kupimy za niewielka kase na szrocie niz przy takim KV6 :mrgreen:
-
A jaka tam jest rzezba ? Skrzynia i silnik pasuje w seryjne mocowanie.
Czadowo pasuje, żeczywi?ćie. Silnik fiata jest węższy - albo jest maksymalnie wynaci?gany w poduchach jak u Pitera albo u mnie, albo trzeba na każd? strony dołożyć wypierdzielaste dystanse jak u Woya. Skrzynia też super pasuje. Trzeba się namocować żeby j? przykrecić, a dokręcenie do niej dekla to już zabawa dla ginekologa.
U mnie teraz, mimo pogłebienia poduch silnika wszystko leci na lew? stronę budy, lewarek wypada mało na ?rodku, raczej prawie celuje w zęby pasarzera. Sprzęgło gumowe ociera o ?ruby za?lepki na pionowy dr?żek.
Mam dalej pisać?
-
A jaka tam jest rzezba ? Skrzynia i silnik pasuje w seryjne mocowanie.
Czadowo pasuje, żeczywi?ćie. Silnik fiata jest węższy - albo jest maksymalnie wynaci?gany w poduchach jak u Pitera albo u mnie, albo trzeba na każd? strony dołożyć wypierdzielaste dystanse jak u Woya. Skrzynia też super pasuje. Trzeba się namocować żeby j? przykrecić, a dokręcenie do niej dekla to już zabawa dla ginekologa.
U mnie teraz, mimo pogłebienia poduch silnika wszystko leci na lew? stronę budy, lewarek wypada mało na ?rodku, raczej prawie celuje w zęby pasarzera. Sprzęgło gumowe ociera o ?ruby za?lepki na pionowy dr?żek.
Mam dalej pisać?
Poduszki tez sa u mnie naciagniete ale mi to w zupełnosci w niczym nie przeszkadza. Co do skrzyni nie pasujacej do tunelu : tez zauwazyłem to zjawisko, ten sam silnik na tych samych poduszkach w jednej budzie pasował idealnie, natomiast skrzynia była przekrecona i zeby załozyc drazek musiałem wyciac fragment tunelu od strony pasazera zeby załozyc sterowanie. W drugiej budzie skrzynia pasuje idealnie i drazek da sie załozyc i przykrecic bez problemu natomiast silnik jest lekko po skosie jakby. Nie wiem z czego to wynika ale nawet po wyjeciu poduszki silnika (od rozrusznika) silnik nie opadnie tylko zaklinuje sie kolektorem dolotowym lub cymwajsem od serwa o sciane grodziowa i na oko wyglada tak jakby był blizej o jakies 3 cm do scianki komory. Obydwa nadwozia nie były bite w takim stopniu aby uległa zmianie geometria podwozia i pochodza z tego samego rocznika. Podczas montazu nie zawadzały zadne sruby jedynie musiałem odkrecic z tunelu taka blaszke trzymajaca gabke do wyciszenia, a w jednym przypadku skasowac blokade skrzyni biegów poniewaz sruby ja mocujace wypadały dokładnie w przegubie elastycznym. Jezeli skrzynia jest za wysoko i haczy to albo trzeba je zbic przecinakiem i młotkiem albo dac ciut nizej skrzynie, wystarczy pod mocowanie podpory w tunelu podłozyc po 2 podkładki z kazdej strony i powinno byc ok. Nie napisałes jaka masz łape od skrzyni czy jest to łapa od 132/argenta czy poldkowa z przespawana poduszka. Ja mam łape argenty i z tego co zaobserwowałem to otwory ja mocujace nie sa symetryczne ! Wiec moze wystarczy wymontowac poduszke z łapy, lape przestawic o 180 stopni i zamontowac ponownie poduszke po czym załozyc. Pewne problemy sa zawsze : w moim pierwszym nadwoziu kiedy zakładałem dwururke od argi okazało sie ze rura wypada w srubie która mocuje układ kierowniczy mimo ze niby idealnie powinna pasic, nie chciało mi sie z tym bawic wiec przespawałem dwururke poldkowa tak zeby było dobrze.
-
A jaka tam jest rzezba ? Skrzynia i silnik pasuje w seryjne mocowanie.
Czadowo pasuje, żeczywi?ćie.
To trza było sporóbować z fiordem - tam to "musi" pasować ;)
Silnik fiata jest węższy - albo jest maksymalnie wynaci?gany w poduchach jak u Pitera albo u mnie, albo trzeba na każd? strony dołożyć wypierdzielaste dystanse jak u Woya.
W każdym temacie ostrzegałem, ze takie problemy sa norm?, i nie nalezy się w?ciekać, tylko umiec sobie z nimi radzić.
Skrzynia też super pasuje. Trzeba się namocować żeby j? przykrecić, a dokręcenie do niej dekla to już zabawa dla ginekologa.
Do przykręcenia dekla też trzeba mieć podej?cie i da się to wykonać bez dawania upustu swojej zło?ci, tylko trzeba pomy?leć, bo w najgorszych wypadkach wystarczy na odpowiedni? wysko?ć opu?cic skrzynkę. Wkładałem wielgachne skrzynie dohc do w?skiego tunelu DFa sprzed modernizacji i jakos nie było to takie strzaszne. Jak Ci mówiłem - do?wiadczenia nie nabiera się niestety przy jednym swapie.
U mnie teraz, mimo pogłebienia poduch silnika wszystko leci na lew? stronę budy, lewarek wypada mało na ?rodku, raczej prawie celuje w zęby pasarzera. Sprzęgło gumowe ociera o ?ruby za?lepki na pionowy dr?żek.
Mam dalej pisać?
Nie mam pojęcia o co biega - ale przegub elastyczny nie powinien walić w tunel. Jest problem gdy zamocowana jest oryginalna blokada skrzyni (za długie ?ruby mocuj?ce mechanizm) i nalezy je, jak to zostało wykonane u Piotrka po prostu ciachn?ć na tyle mocno ile jest to możliwe. Jak? poduszke pod skrzynię zas,tosowałe?? Oryginaln? czy rze?biłes co? z fiatowskiej/polonezowskiej? Je?li była to rze?ba to calkiem możliwe, że nowy otworek nie został nawiercony we wła?ciwym miejscu, a tu jest wymagana do?ć duża dokładno?ć.
Panowie drodzy - każdy swap jak każda róża ma swoje kolce. Mniejsze lub większe problemy zawsze się moga pojawić - wynika to po prostu z drobnych, ale jakże czasem istotnych różnic w konstrukcji niektórych detali, zaleznych od modelu i rocznika dawcy. Podej?cie wybitnie emocjonalne nic tu nie pomoże. Wszystkim, którzy mysl? o jakimkolwiek swapie radzę się dobrze zastanowic nad swoimi możliwo?ciami (wiedz?, umięjętno?ciami, wyposażeniem i dostępno?ci? do odpowiednich narzędzi). Robota na hura to nie jest dobry pomysł, bo potem s? jęki i stękanie.
-
Nie mam siły tego komentow?ć.
Wyszełem na nerwowego wariata z młotkiem, który ma problemy tylko dlatego ze jest debilem i wszystko robi na siłe.
Żadnych że?b młotkiem nie robiłem, Mroziu. Poduszke szkryni miałe? w ręku (oryginaln? od dohca żadna że?ba) a silnik na samochodzie z poduchami miałe? rpzed oczami nie dalej jak w sobotę, więc wiesz co miałem do dyspozycji.
Chodzi mi o to, że twierdzenie że wszystko pasuje idealnie zawsze i wszędzie, chyba że montuj?cy jest idiota, nie do?ć że mija się z prawd? to jeszcze się jej nie kłania.
-
Moze cos takiego panowie ?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=73753722
cholera a miałem byc pierwszy :mad:
-
chyba ten polonez to bedzie niedlugo w kazdym watku na forum hehe :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :roll:
-
Za ta cene na pewno, sam silnik kosztuje 2/3 tego, ciekawi mnie co z mostem bo bmw z tym silnikiem miał odosyc długi most a seria pn jest sporo krótsza niz tamte :twisted:
-
A jak by wlozyc takie cosik 1,8 na mono 90 kucy
(http://img498.imageshack.us/img498/2817/silnik8wd.th.jpg) (http://img498.imageshack.us/my.php?image=silnik8wd.jpg)
(http://img498.imageshack.us/img498/2561/silnik26ny.th.jpg) (http://img498.imageshack.us/my.php?image=silnik26ny.jpg)
-
i ciekawe co z hamulcami, bo serwo to stare ma chyba. w sumie to zastanawialem sie chwile nad tym czy go nie kupic, ale pewnie bylo by z nim cholernie duzo problemow, jezeli most i inne rzeczy sa od poldka.
-
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C680056 tu macie bez dłubania cos fajnego :twisted:
-
oj widze że bardzo ten temat zakurzony to go odkurzam a wracajc do tematu to ciekawe czy 1.9 tdi od audi bylo by dużo roboty bo diesel tani na stacji w dzisiejszych latach
-
bo diesel tani na stacji w dzisiejszych latach
tak?? chyba pod biedronka w kolejce po rzepak...
-
bo diesel tani na stacji w dzisiejszych latach
tydzień temu byłem w Twoim rejonie-Rytro,jadąć po trasie patrzyłem na ceny Pb i Diesla w Twojej okolicy były akurat ceny kosmiczne w stosunku do centrum polski,na ale chyba,że dla Ciebie to było tanio :D
-
niestety rejony Małopolski a szczególnie góry sa strasznie drogie jesli chodzi o paliwa...
-
W centrum Wawy ON na orlenie 3.58 a 95 po 4.55 różnica duża.
Jeszcze na początku roku cena była porównywalna.
-
w Biedronie OR po 2.87 pln
taniej i ekologiczniej :mrgreen:
-
KGB, tylko z odpalaniem rano trzeba z deka "przysiasc" ale jezdzi sie ok,moze to autosugestia ale chyba nawet elastyczniej i lepiej niz na ON :)
-
trzeba miec sprawne zarowki i pali spoko (zima moze byc problem)
elastyczniej jest ,ale roznicy za kolkiem nie wyczujesz :P
najlepszy jest OS (olej sojowy) - tam to juz nawet z 2KM wiecej silnik osiagnie :mrgreen:
-
trzeba miec sprawne zarowki i pali spoko
nie tak spoko,mimo wszystko po postoju całonocnym,wiem bo teraz miesiac dzien w dzien dojezdzałem kadetta 1.6d ojca na czystym rzepaku :Dnajlepszy jest OS (olej sojowy)
ale drozszy,i brzydko pachnie za samochodem :D
-
kolega jezdzi sierrą 1.8TD - przebieg 1,2 000 000 (milion dwieście bo nie wiem czy dobrze zera napisalem :mrgreen: ) kupiona z niemiec z taksówek,złom totalny, codziennie jezdzi na OR, codziennie tez oglada prognoze pogody - jak zapowiadaja temp mniejsza w nocy niz 10stopni to jedzie tankowac 50% ON :mrgreen: - wtedy rano bez problemu odpala
-
ale to nie być temat o ON czy OR :P
wiec wpierw powiedzcie że chcecie wsadzić 2,5 tds od bejcy :P
-
2.5 tds to stary silnik
po co sie rozdrabniac ,moze walnac 4.0d :mrgreen:
-
u mnie litr benzyny to kosztuje około 4,75 zł a ON to 3,70 to złotówka różnicy szok a w Grodzie Kraka to taniej o 0,35 groszy na litrze.U mnie to zawsze była benzynka droga i przedewszystkim ja tylko na benzynie jeźdze :mrgreen:Pio555#1882, a co do Rytra to moje strony bo do Rytra mam 10 km
-
jakbym miał dieselka to bym jeździł na tanim ON zza wschodniej granicy W Warszawie o tym nie słychać , ale na podlasiu niezły biznes na tym robią łepki w passatach z rozdmuchanymi bakami i bez ograniczników :P
aaale diesel jest be
-
aaale diesel jest be
widze ze Ktos na tym forum mnie popiera :mrgreen:
-
diesel? nie jest zły ale najlepsiejsza jest benzynka bo najmniej kłopotów z nią jest i w zimie i w lecie :)
-
to silnnczek benzynowy taki jak np: od Opla Omegi B 2.0 16v 136km
-
Sali, wez opanuj hormony,zrób cos wkoncu a nie teoretyzuj...
-
to silnnczek benzynowy taki jak np: od Opla Omegi B 2.0 16v 136km
Myślisz? Moim zdaniem lepszy byłby W16 z Bugatti.
Eh, science-fiction uprawiasz ;)
-
diesel? nie jest zły ale najlepsiejsza jest benzynka bo najmniej kłopotów z nią jest i w zimie i w lecie :)
popieram-bena to bena bez dwóch zdań
-
ale miało być o czym innym.
-
z bena tez klopoty jak zamarznie :P
tak tylko przypominam ,ze nie mieszkamy w niemcach
a moze by tak wlozyc dwa silniki od ninji zx12r - po jednym na kazde kolo :wink:
-
mastah22#1900, weź wyluzuj a co ty myślisz ze ja nic nie robie przy aucie :D
-
z bena tez klopoty jak zamarznie
a jaka jest temperatura zamarzania? tankuje zwykle w orlenie lub shellu i jakoś nigdy nie zamarzła
-
Panowie, mam takie pytanko, gdzie można by dorwać dokłądny ryunek z wymiarami silnika, taki jak kiedyś senn dawał w porównaniu K16 z v6 rovera, teoretyzowałem trochę nad 2.0 R6 z BMW,( i gdzie można by i tego rysunek znaleźć?? ), 24 wentle i bodajże 150 kucy na surowo, aczkolwiek niemam wymiarów a nie chcę gadac w ciemno. Taki silniczek z osprzętem idzie dostać już za 2,5k zł.
-
ktoś już wsadził silnik z BMW do polda i marnie skończył. pojęcia nie mam gdzie znaleźć rysunki i wymiary. może wybrać się na szrot i pomierzyć wyjęty silnik....
-
z bena tez klopoty jak zamarznie
a jaka jest temperatura zamarzania?
to w duzej mierze zalezy ile do niej wody na stacji doleja
oski1234,
jak R6 z bmw to 2.5 lub wiecej
do 2.0 szkoda zachodu ,duzo lepiej wsadzic w takim przypadku 1.8 16v lub 1.9 16v (M42 lub M44)
-
2.0 24v moze nie wejsc, zeby go wsadzic do E30 jest pare przerobek
lepiej 2.5 12v
chyba ze superETA :)
-
skoro już mowa o silnika bmw, to może z m3 e30 :mrgreen: . 4 garnki więc powinien wejść bez większej rzeźby i 195-215 KM w serii. tylko cena może być nie zachęcająca.
-
skoro już mowa o silnika bmw, to może z m3 e30 :mrgreen: . 4 garnki więc powinien wejść bez większej rzeźby i 195-215 KM w serii. tylko cena może być nie zachęcająca.
padles ofiara oklejkowania 316 lub 318 przez naklepki M
M3 e30 miala 3.0 6 garow i 286KM
-
to w duzej mierze zalezy ile do niej wody na stacji doleja
fajną masz stacje :lol:
-
skoro już mowa o silnika bmw, to może z m3 e30 :mrgreen: . 4 garnki więc powinien wejść bez większej rzeźby i 195-215 KM w serii. tylko cena może być nie zachęcająca.
padles ofiara oklejkowania 316 lub 318 przez naklepki M
M3 e30 miala 3.0 6 garow i 286KM
KGB, znaffco, co za brednie wypisujesz... M3 E30 z silnikiem 3.0 R6 :lol: Poczytaj sobie o silniku S14. Rzędowa szóstka o mocy 286KM była stosowana w pierwszej serii M3 E36 (silnik S50B30).
-
co do bmw , to mierzylem silnik 3.0. chyba podobne wymiary ma jak 2.5 (o ile nie takie same). zeby wlazl trzeba przeniesc zamek maski bardziej do przodu (bo trzeba wyciac gorna czesc pasa). i pas dolny tak gdzies do chlodnicy wyciac. wiatrak wtedy od drugiej strony trzeba by dac. :?
o ile dobrze pamietam to bmw ma gdzies tak z 75x75 cm, ale nie jestem pewien, bo to z tydzien temu mierzylem. w kazdym razie duuzy.
najlepiej zrobic tak: kupic bmw e30 w wersji kupa, kupic silnik 3L z jakiegos nowszego bmw (ma w serii okolo 220 koni chyba) i mamy zapierdzielacza ktory ma 5 sekund do setki (sprawdzone) :shock: :shock: :shock: w 10 tysiecy + samochod na biorce, mozna sie zamknac
poloneza niestety tak latwo nie bedzie zrobic :cry: :cry: :cry:
-
KGB, nie kieruj się cennikami, tylko weź pierwszy lepszy katalog gdzie jest e30 m3 i zobacz, że niegdzie nie ma 6 cyl. i wogóle jakieś bzdury popisali w tym cenniku bo nie było takiego silnika. pewnie chodziło o m88 3,5l R6, 286KM, wywodził się z bmw M1 i to właśnie po jego skróceniu o 2 gary zrobili s14. silnik m88 natomiast był stosowany w 5 [e28], 5 [e34], 6 [e24] i 7 [e23]. w 5 [e34] zastosowano poźniej inne silniki o mocy 315KM i 340 KM.
EOT
-
fighter,
no OK ,juz wiem ,ze zle napisali
no ale w M5 E34 to byl S38 ,ktory bazowal na M88 i tylko pierwszy mial ta sama pojemnosc,wiec mozna uznac ,ze to inny silnik (te 3.6 i 3.8)
a tak ,zeby nie odchodzic od tematu ,to M88 ciezko by bylo wrzucic pod maske Poldka :mrgreen:
-
a nie wystarczyłby wam zmieniony wałek rozrządu na sportowy w Polonezie?? 120zł kosztuje podobno, odpowiednio zestrojone wszystko - jeździ taki jeden w Łodzi, moment obrotowy ma obniżony poniżej 3000 obr./ silnik 1,5 ma około 95 kucy, 170km/h na gazie mknie.
-
a nie wystarczyłby wam zmieniony wałek rozrządu na sportowy w Polonezie??
widzielismy juz ohv robina "profi" za wiecej nioz 120zł i uwierz,seria ABI go objezdzala...
-
a nie wystarczyłby wam zmieniony wałek rozrządu na sportowy w Polonezie?? 120zł kosztuje podobno, odpowiednio zestrojone wszystko - jeździ taki jeden w Łodzi, moment obrotowy ma obniżony poniżej 3000 obr./ silnik 1,5 ma około 95 kucy, 170km/h na gazie mknie.
Jak jest z łodzi to chetnie sie z nim spotkam :) i otworze mu oczy :lol: Mój tez na gazie wyciaga cos w granicach 170 tyle tylko ze ja do tej predkosci przyspiesze znaczniej szybciej :P
-
Mój tez na gazie wyciaga cos w granicach 170
A mój nawet tyle nie wyciska ale pewnie oblatuje wszystkie OHVki i kilka innych poldków :lol:
W sumie fajny temat z pogranicza archiwum X :mrgreen: .
-
no dobra. a jak tam postępy w pracach z silnikiem z tematu?