Autor Wątek: Falujące obroty  (Przeczytany 2347 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Falujące obroty
« dnia: Luty 27, 2012, 16:01:38 pm »

loccos

  • Gość
Silnik GSi
Problem wygląda tak że gdy jadę puszczam gaz brak wyraźnego spadku obrotów
po wciśnięciu sprzęgła obroty falują między 1000-1500

na luzie delikatne falowanie 990-1010

po wciśnięciu hamulca skok na 1400

hamulec przy wyłączonym silniku robi się twardy przy pompowaniu opada po odpaleniu

Chodzi mi głównie o ten problem z falowaniem obrotów, podmieniałem silnik krokowy bez zmian, jak sprawdzić serwo ?
może ktoś zna inną przyczynę,
Silnik po remoncie, przejechany 1000 km, gaz sekwencja, falowanie zarówno na benzynie jak i na gazie
może to lewe powietrze jak sprawdzić czy bierze i skąd

olej pełen syntetyk nie bierze kropli nie ubywa płynu chłodniczego
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2012, 16:04:36 pm wysłana przez loccos »

Odp: Falujące obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 27, 2012, 17:14:34 pm »

Offline pigini

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 471
  • Płeć: Mężczyzna
  • Caro+/- ? 1,4 16v 1994
Nie ma jednej rady żeby sprawdzić skąd ucieka  najlepiej sprawdzać po kolei zaczynając od najłatwiejszego tj. szczelności wężyków idących do układu regulacji nawiewów  do tzw. kuli , przewód do  map sensora (czarny na środku na plastiku grodzi nad kolektorem dolotowym), przewód do regulatora ciśnienia.

U mnie wpływ na falowanie obrotów miała obudowa filtra powietrza, kiedy  mi pękła  obroty wariowały w każda stronę, po wymianie na cały wszystko wróciło do normy.
Sprawdź naciągnięcie linki od gazu czy przypadkiem nie jest za mocno albo czy dźwigienka przepustnicy się nie przycina, jeśli przepustnica nie wróci całkowicie do swojego położenia  to obroty będą falowały i zazwyczaj wywali błąd silnika krokowego.

Jeśli w tych punktach nie znajdziesz nieszczelności pozostaje  uszczelka przepustnicy  (przy nieszczelności kolektora dolotowego względem głowicy silnik szarpie nie faluje, więc raczej to nie będzie to  )


To że obroty skaczą  po naciśnięciu hamulca prawie jednoznacznie wskazuje na problemy z lewym powietrzem...  Musisz tylko ustalić gdzie Ci się dostaje, krok po roku konsekwentnie sprawdzając dojdziesz co to ;)
Jeśli nie potrafisz naprawić czegoś młotkiem, masz problem natury elektrycznej.