Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Dzisiaj o 18:44:34 »
Czy tak rozklekotany pochłaniacz ma wpływ na kontrolkę poziomu paliwa?
Nie.

kontrolka działa przez pierwsze 10 minut jazdy, później leży w pozycji "0"
Może ustrój magnetoelektryczny we wskaźniku się grzeje i po chwili zdycha?
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zimnylech dnia Dzisiaj o 18:17:48 »
Mam też drugi problem, jak jest wlew paliwa i za nim jest pochłaniacz to całe mi się to poluzowało, paliwo sobie przecieka podczas tankowania przez to łącznie. Jak to połączę to odczepia się końcówka przy wlewie, jak przy wlewie poprawie to zaś tam na dole się rozwala. Może to pokleić albo coś? Chciałem to zdemontować i tam obok wystaje taki króciec z wężykiem (w stronę przodu samochodu) i wyciągając ten wężyk urwałem ten króciec. Nie wiem czy to przez to ale od tego incydentu wskaźnik paliwa żyje własnym życiem, raz pokazuje stan raz nie co jest irytujące. Tak sobie myślę, miałem 40 letniego kanta, zwykła rura do baku bez tych udziwnień i wskaźnik ładnie pokazywał stan.

To ten urwany króciec z którego wychodzi gumowy wężyk:



Tutaj te łączenie pochłaniacza przez które sączy się paliwo przy tankowaniu i które jest całe luźne:


Jak połącze elementy pochłaniacza wtedy odczepia się ta szyjka co wychodzi od wlewu:



Czy tak rozklekotany pochłaniacz ma wpływ na kontrolkę poziomu paliwa? kontrolka działa przez pierwsze 10 minut jazdy, później leży w pozycji "0" ale lampka rezerwy się nie zapala.
3
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Gomulsky dnia Dzisiaj o 18:13:36 »
4
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Dzisiaj o 15:26:45 »
Z tym bezproblemowym odkręceniem "od nowości" to różnie bywa. Ja u siebie, jak ściągałem skrzynię, gdy mi pękła łapa sprzęgła, to nie mogłem tych śrub odkręcić, niczym. Kilka przedłużek, żeby wyjść z kluczem w okolice podwieszki wału i zamiast klucza, to kawał mocnego pręta, z dospawaną końcówką ze starej grzechotki, do tego metrowa rura i dopiero puściło. Wszystkie śruby tak szły. Nie wiem, kto to tak dokręcił, ale wyjątkowo się przyłożył. To wszystko robiłem nie na kanale, tylko na drewnianych belkach i z autem w pozycji pod skosem, przodem do góry. Nie muszę chyba pisać, jak było "fajnie". Ale na kanale, to całkiem inna robota, bo i miejsca więcej i siłę inną można przyłożyć.
Ze swojej strony mogę dodać, że dobrze jest też przed montażem skrzyni odkręcić tą blachę pod tunelem środkowym, która trzyma od tyłu "ucho słonia" czyli gumową poduszko- uszczelkę nad skrzynią biegów. Jak skrzynia jest już na swoim miejscu to wtedy się to przykręca i jest ok, bo tak, to tą gumę tam ciężko wsadzić i jest to prawie niewykonalne. Mi się udało parę razy, ale w końcu mnie olśniło, co robię źle.
5
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez śledzik dnia Dzisiaj o 14:05:50 »
WD40 nie będzie potrzebne. Sam sobie spokojnie z tym poradzisz. Skrzynie wyjmiesz i zamontujesz sam. Nie potrzeba dwóch osób. Przy montażu wystarczy abys tylko wrzucił 3 bieg, wtedy wybierak będzie w górze i nie będzie przeszkadzał przy wrzucaniu skrzyni
6
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin406 dnia Dzisiaj o 13:01:14 »
Patyk nie był taki trudny do ściągnięcia, bardziej obawiam się pracy od spodu bo tam nic nie było robione od nowości. Klucze i rury rozgrzeje do czerwoności ale mam nadzieje że popsikam WD i się poddadzą ;-) Rodzima konstrukcja to myślę że bez wiedzy inżynieryjnej można spróbować ...
7
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez diodalodz dnia Dzisiaj o 12:47:07 »
Największa zagadka to patyk od biegów. Musisz mieć cienki śrubokręt i wydłubać wystający plastik z końca. Wtedy cały lewarek wychodzi. Jak nie masz dywanu to można też odkręcić blaszany kołnierz w koło .Wtedy łatwiej wcelować skrzynie.
8
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin406 dnia Dzisiaj o 11:02:26 »
Dziękuję za podpowiedzi, przygotuje garaż i sprawdzę czy podołam;-) w razie wątpliwości pozwolę sobie na dodatkowe pytania w trakcie pracy... może przez weekend uda się rozebrać tym bardziej że kokpit i lewarek i tak już są zdemontowane ... chyba nic więcej nie uda się popsuć :-)
9
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Dzisiaj o 10:52:06 »
Skrzynie jedna osoba bez problemu przenosi ale problemem może być ustawienie jej w pozycji przy ponownym montażu, raczej robota dla dwóch ludzi.
Oleju ze skrzyni nie trzeba spuszczać, ale mając już to wszystko na wierzchu w tak wiekowym aucie warto pomyśleć o wymianie uszczelniacza wału korbowego silnika, oraz wałka sprzęgłowego, bo zmienisz sprzęgło i zaraz może się okazać że zaleje je olej z jednego lub drugiego.
10
NA SZYBKO / Odp: Atutem Plus, brak reakcji na włączenie biegu
« Ostatnia wiadomość wysłana przez marcin406 dnia Dzisiaj o 10:31:08 »
Jeszcze dopytam czy należy spuszczać olej, czy można to zrobić bez spuszczania? Ile waży skrzynia?  Wymieniać tylko to co sie popsuło czy profilaktycznie coś jeszcze?
Strony: [1] 2 3 ... 10