FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => SILNIKI => TECHNIKA => Silniki OHV 1.3 1.5 1.6 => Wątek zaczęty przez: peron w Sierpień 07, 2006, 19:18:27 pm
-
niestety nie dopilnowalem sobie zmiany paska i skutki sa takie ze pokrzywilo mi popychacze :( teraz pytanie co moglo jeszcze przy tym ucierpiec?? i drugie, gdzie ja mam kupic takie cos teraz?? sklep czy pytac na zlomie? i czy to sie kupuje na sztuki czy calymi kompletami??prosze o szybko odpowiedz
-
szybka odpowiedz:
1 zdejmij głowice
2 zobacz co się popsuło(ile lasek itd)
3 kup czę?ci w sklepie( s? za tanie na kupowanie na szrocie)
4 złóż do kupy
je?li nie potrafisz sam punkty 1,2,3 daj do zrobienia mechanikowi
-
ile ci pogielo tych lasek popychacza ?
kup nowe ~8pln za sztuke
-
Po co kupować laski popychaczy wystarczy je po prostować
We? kawałek deski i młotek i poprostuj je nic im nie będzie
I jedna bardzo ważna rada
Jak będziesz kupował nowe koło pasowe oraz pasek to zrób dokładne oględziny małego koła zębatego, które jest mocowane do wału korbowego.
Porównaj je ze starym (pewnie fabrycznym), jeżeli nowe koło będzie ci się wydawało ?le obrobione, czyli jakie? ostre krawędzie, nierówno?ci itp. to szukaj w innym sklepie lepszej (innej) firmy i dokładniejszego wykonania.
Ta rada nasunęła mi się po przypadku kolegi z forum Zak.
Kupił komplet i po przejechaniu 1500km te małe koło "zjadło" z?bki na pasku było paskudnie wykonane i sporo odbiegało od normy (nominału) efekt jest taki ze założyli?my stare (nominalne) koło rozrz?du.
-
jesli zawory nie dostały po głowie. To zmien tylko laski popychaczy, nowy rozrz?d, ale kup tylko duze koło i pasek. Załóż i je?dzij dalej. Jesli cos bedzie nie tak to napewno to odczujesz. Jesli masz sprzęd do sprawdzania komprechy. To sprawdz jak poskładasz.
-
po co zmieniac duze kolo bez zmiany malego :lol:
male sie bardziej zuzywa od duzego
proponuje wymienic pasek a kola zostawic - no chyba ze sie zuzyly
lasek popychaczy nie proponuje prostowac - maly wydatek ,wiec po co kleic durnia
jezeli zgiete sa dwie laski to zaworom na 95% nic nie jest
jezeli zgiete sa 4 laski to proponuje zdjac glowice i obejzec (pomierzyc) zaworki
-
z tego co mi wiadomo to male jest metalowe. A nowe kupione w sklepie to g.ówno i ?cina zęby na pasku. Więc jesli małe masz dobre(a napewno jest dobre) to pasek + duze z tworzywa i będzie hulać.
[ Dodano: 2006-08-07, 22:00 ]
po za tym niewiadomo co jest przyczyn? bo jesli koła ?cieły pasek to cały rozrzad jest do wymiany, bo nastepny skonczy tak samo. Najlepiej załozyc z Gsi. Ma pół okr?głe zęby.
-
A nowe kupione w sklepie to g.ówno i ?cina zęby na pasku
dlaczego mowisz ze nowe to gowno.. jesli jest dobre to bedzie dobre, jesli ktos kupuje rozrzad do poloneza za 20zł to nei ma co sie dziwic ze gowno...
[ Dodano: 2006-08-07, 22:02 ]
Najlepiej załozyc z Gsi. Ma pół okr?głe zęby
a z GSI pasuje idealnie do GLI zwyklego poloneza? (tak na przyszlosc)...
[ Dodano: 2006-08-07, 22:03 ]
i jaka jest cena rozrzadu gsi?
-
ceny nie znam. Podobno pasuje. tak powiedział mechanik w warsztacie w Zabrzu. Zreszt? taki polecił GT po tym jak jemu po 12 tysiacach chyba ucieło kilka z?bków z paska. Rozrz?d gates....
-
Te małe koło lepiej zostawić niż założyć nowe które jest do du.py... Zreszta z racji tego że jest metalowe mało sie zuzywa ;)
-
rozrzad do poloneza za 20zł
ja mam za 15zł :70: znam 3 osoby ktore na nim juz jezdza a jezdza i nic sie nie stalo :-)
[ Dodano: 2006-08-07, 22:59 ]
btw mi też zęby urwało.
niby poldek miał remont 40 tys temu :!:
pare lat temu (ze staro?ci??!!)
jakies 10 dni jak kupiłem (poldka)
ale miałem taki fart ze jechalem max 20km/h na dwojce wjezdzalem do bramy i ciulnal.... wiec wszystkie laski proste ;D
-
znam 3 osoby ktore na nim juz jezdza a jezdza i nic sie nie stalo :-)
jak na razie... ja swoj rozrzad (2 kółeczka i paseczek) kupilem za 72 lub 75 zl... nie pamietam dokladnie... to jakby kupic buty na rynku za 35zl i w sklepie firmowe za 200zl... jeden woli kupic te za 35 i mu sie rozpadna i bedzie szedl na boso i pozniej wyda na leczenie duz? kasę a drugi woli kupic lepsze, drozsze buty a zaoszczedzi na leczeniu... choc czasem sie zdarza ze te za 35zl sa calkiem niezle... ale skad wiesz...?
-
te tansze nieraz sa lepsze od tych firmowych !!
mialem keidys adidasy tanie z bazaru i jakos wutrzymaly dluzej niz obecne pumy ktore sie potargaly :!: na bokach
[ Dodano: 2006-08-07, 23:09 ]
ja swoj rozrzad (2 kółeczka i paseczek) kupilem za 72 lub 75 zl...
to podaj ile kosztowal sam rozrzad...
[ Dodano: 2006-08-07, 23:10 ]
zreszta porzyjemy zoabczymy jak sie bedzie sprawowal :-)
-
paski do hydraulikow maja polokragle zeby ,wiec oba kola trzeba zmieniac
owszem pasuje do zwyklego ,ale ile kasy przy tym pojdzie
jezeli mialbym zmieniac kola to odrazu biore lancuszek z fiata - komplet 60pln ,a lancuszek jest "niezrywalny"
w fiacie mialem silnik Poloneza i tam duze kolo bylo metalowe (mozliwe ,ze jakis stop alu) wiec wystarczylo sam pasek zmienic
zwykly pasek kosztuje 15pln ,polokragly juz ponad 30pln - procentowo spora roznica :D
-
Ja przejechane mam na pasku ponad 48 tys. czy juz mam my?leć o wymianie czy jeszcze spokojnie moge ganiać :?: Mój silniczek nie raz widział obrotory powyżej 5 tys. a przebiegu ma ponad 208 tys. ;)
-
wymiana jest przewidziana co 60kkm
u kumpla walnal po 40kkm
moj nie wiem ile ma ,ale conajmniej moje 60kkm ,raz pewnie byl zmieniany ,wiec ma cos miedzy 70-80 kkm
nawet kupilem jakis czas temu na zmiane ,ale dali mi kwadratowy i nie zwrocilem uwagi - dobrze ,ze to tylko 13pln (GATES)
i przeszedl mi zapal na zmiane
zapowiedzialem gadzinie ,ze jak peknie (odpukac) to szarpne sie na lancuszek i bedzie spokoj :mrgreen:
-
Tak jak w starych DFach? Mój starszy opowiadał, że oznak? lu?nego łańcuszka, była przetarta obudowa :D
-
Hmmm
A dużo roboty z założeniem łańcuszka ???
Bo mam schiza po tym jak mi pasek strzelił
-
do lancuszka kupujesz komplet
lancuszek zakladasz jednoczesnie z kolami ustawiajac kola na znak
zeby dobrze zgrac trzeba pokrecic walkiem i walem
standardowa procedura
-
KGB, w hydraulikacj jest tez zwykły rozrz?d. Dopiero gsi maj? pół okr?głe,
-
A dobrze ustawiłe? koła? Mnie w CC tuż przed padniaciem łańcuszka poszło o jeden z?bek i zaczęły grać.
-
Słyszałem jak w pasascie w tdi przeskoczył pasek to silnikiem ponoć rzucało jak by w 10 chłopa poloni? na boki bujać...
A jak mi pasek walnoł to nic się nie staneło i je?dzi się dalej....
-
dzisiaj dowiedziałem się cen za fabryczne koła
małe 60zł
duze 80zł
lepsiejszy pasek 20-45zł jakis tam power grip za 11zł
-
fabrycznych kół rozrzadu nie kupisz. Chocby nie wiem co. Poprostu juz ich nie robi?.
-
bo to fabryka FSO. A niby dlaczego ja mam 2 wiatraki a inne plusy maja jeden a ten sam rocznik? Mój plus ma zwykle zęby, plus od GT tez takie ma. Wkładali co mieli poprostu.