FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Układ Hamulcowy => Wątek zaczęty przez: manieko58 w Sierpień 22, 2010, 12:05:28 pm
-
Witam przymierzam się do założenia tarcz na przód od poldka TRACKA(system LUCKAS) bo mają 257mm średnicy a od zwykłego 240mm i tu pytanie czy musze mięc zaciski od trucka czy mogę wykorzystać te co mam, jeśli od trucka muszą być to czy osadzenie zacisku będzie też musiało być od trucka? Tarcze mam zamiar założyć te nacinane i nawiercane firmy MIKODA , a oczywiście będe potrzebował felgi 14' na zime bo 13' już mi nie wejdą ma się rozumieć. Z góry dzięki za porady i fotki ewentualnie :) .
-
1. musisz mieć felgi 14" bo inaczej się nie da,
2. jedyne, co będziesz potrzebował do konwersji hamulców z 240 na 257 z TRUCKA, to (poza tarczami 157mm) płyty kotwiczne do zacisków. Zaciski i klocki są identyczne dla 240 i 257 mm
-
To i ja się podepnę... Mając konwersję na 257 z Trucka można bez problemu przełożyć tarcze wentylowane i zaciski z Tipo 2.0 czy trzeba coś jeszcze kombinować ?
-
A jeśli dobrze rozumie to trzeba założyć te blachy na zwrotnicy na której osadzony jest zacisk na trakowskie? To nie jest tak wiele roboty a co z tyłem (oczywiście chodzi o bębny od tracka) też zmienić czy może na tych moich seryjnych wyciągnąć kolektor sily hamowania (to chyba jest taki gruby jakby cylinderek wpięty w rurke hamólcową na tył)?
-
A jeśli dobrze rozumie to trzeba założyć te blachy na zwrotnicy na której osadzony jest zacisk na trakowskie?
dokładnie :)
czy może na tych moich seryjnych wyciągnąć kolektor sily hamowania
ja bym go zostawił w spokoju.
Mając konwersję na 257 z Trucka można bez problemu przełożyć tarcze wentylowane i zaciski z Tipo 2.0 czy trzeba coś jeszcze kombinować ?
zabawa jest, Bocian i ja mamy te same zestawy i bez podkładek pod mocowania zacisków i piast od dużego fiata się nie obyło.
-
Mając płyty kotwiczne od trucka i zaciski wentylowane od fiat 2,0 to władamy hample 284mm.
wentyle z tipo 257mm siadają na zwykłego lucasa ale to jest napisane w temacie o wentlacji...
-
Mając płyty kotwiczne od trucka i zaciski wentylowane od fiat 2,0 to władamy hample 284mm.
A to ciekawa koncepcja, ale narazie zastosuje trakowskie albo te z tipo, po wypłacie kombinuje elementy i do roboty.
[ Dodano: 29 Sie 2010 21:29 ]
Bocian_s#313
napiszesz mi co dokładnie bym potrzebował zeby zalożyć wentyle od tipo tzn. jaki typ zacisku, wymiary tarczy i takie inne elementy a jak da rade to jakieś foto bym teżzobaczył :wink:
-
No niestety większa tarcza = większe koło. 257 z tipo wchodzi w 14" felgę z niewielkim zapasem.
manieko58, dokładnie nie wiem ale polecam poczytać artykuły i temat o wentylacji na forum.
-
Dobrze to poczytam i poszukam na forum dzięki z góry :D
[ Dodano: 03 Paź 2010 13:18 ]
mam tarcze wentylowane od eskorta 240mm i myśle je narazie założyć musze zrobić tylko podkładki centrująco odsuwające ale już kumpel już sie zajoł wytaczaniem a i nowe otwory p[od śruby musze nawiercić i zobaczymy co będzie jak myślicie bedzie lepiej niż na zwyklych nie wentylowanych. Zaciski zostawie lucasowskie albo pobawie się z tymi od eskorta
-
Gdzie czytam to w tej samej kwestii każdy wymienia coś innego jedni jarzmo, inni płytkę mocowania zacisku, zwrotnice, że nie wspomnę o sklepach z częściami gdzie w tym temacie mają swoje zdanie i jeszcze inne części podają... jak to w końcu jest?
Jeśli założysz te same zaciski to część tarczy przy osi będzie nieużywana. Trochę lipa.
To że zacisk od 240 podejdzie to jedno, ale jeśli od trucka są inne to wolałbym też podmienić
-
Wymieniasz płytę i tylko ją!!!
Foto poglądowe...
(http://images46.fotosik.pl/510/f638baedb187c40cm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f638baedb187c40c.html)
Jak będziesz miał płytę w rękach to zobaczysz o co chodzi...
(http://images50.fotosik.pl/529/c21366eaff74a7dfm.jpg) (http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c21366eaff74a7df.html)
-
Super dzięki, jakieś konkrety, ale czy ma ktoś poloneza trucka na lucasie żeby dla porównania dać zdjęcie oryginalnych halmulcy.
Tutaj jest rysunek poglądowy jak to wygląda obecnie, u siebie masz nawet większy odstęp zacisku od osi. Jak się tak tarcze będą ścierać to nic dziwnego, że niektórym się wyginają
http://img84.imageshack.us/i/tarcze.jpg/
poniżej jest zdjęcie, o ile nic nie pomyliłem, też hamulce w wersji truck i nie ma takiego odstępu zacisku, mało tego jest z drugiej strony z jakąś osłoną.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/b694a0fecfb3952b.html
Może wymiana płytki wystarczy, ale dość niebezpiecznie to wygląda
-
Truck z którego demontowałem miał wszystko tak samo jak na moim zdjęciu.
A jak chcesz zamontować takie hamulce, aby ścierały całą powierzchnie tarcz to na tym forum są artykuły.
Na zdjęciu, które wrzuciłeś masz stary układ hamulcowy. W lucasie nie ma żadnych osłon.
-
Jak się tak tarcze będą ścierać to nic dziwnego, że niektórym się wyginają
Piszesz jakies herezje. Co tam sie ma wyginać?
Co to za mania z tym wycieramiem całej pow tarczy? Wyciera sie pod klockiem i tyle. Reszta to martwe, nieużywane pole.
-
Odniosłem się do wcześniejszej wypowiedzi rozgrzanych tarcz i kałuży. Osobiście wolę zderzenie czołowe niż wjechać w kałuże.
Zajrzałem dziś przez małe dziurki w feldze trucka, faktycznie nie było żadnej osłony, mój błąd.
-
to racja tarcze to od przegrzania moga sie odkształcić
-
Zwłaszcza tam gdzie są cieńsze, ale to sporo przejechanych kilometrów musi minąć.
Udało mi się zdobyć jedną płytkę na złomowisku i muszę drugą dostać, czy różnią się lewa prawa?
-
czy różnią się lewa prawa?
tak
-
pisałem o systemie z trucka że bede zakładał ale znalazłem kompletne zaciski z tarczami wentylowanymi od eskorta i już szykuje elementy żeby je założyc w poldku jest troszke modyfikacji do zrobienia ale już jestem na końcowym etapie
dlaczego te a nie trakowskie
bede mógł jeżdzic na 13 felgach zimą (na trakowskich muszą byc 14) bo rozmiar tarczy to 240mm
wieksza jest średnica tłoczka niż w lucasie
klocki tęż są większe co za tym idzie trą na większej powierzchni tarczy
no i tarcze są wentylowane
jak zamontuje napisze jak mi się to sprawuje
-
no i jak ci wyszło ?? jakaś fotorelacja dla laika ;)
-
porobie fotki to wstawie do luknięcia
-
no w końcu założyłem te hample od eskorta . Oto opis i fotorelacja .
Porównajmy najpierw podzespoły :
klocki - http://img190.imageshack.us/i/dsc01196n.jpg jak widać eskortowskie są o jakąś 1/3 większe
zaciski - http://img26.imageshack.us/i/dsc01206ue.jpg/ i tu to samo (wiadomo większe klocki) http://img827.imageshack.us/i/dsc01195eh.jpg/ średnica cylindra też jest większa
tarcze- http://img17.imageshack.us/i/dsc01200hx.jpg/ różnią się tylko tym że eskort ma wentylowaną http://img844.imageshack.us/i/dsc01199m.jpg/ ale średnica jest ta sama -240mm
Teraz montaż http:
Trzeba dorobić takie dystansowe blachy łączące standardowe osadzenie zacisku z zaciskiem od eskorta.Wygląda to tak http://img848.imageshack.us/i/dsc01194a.jpg/ http://img215.imageshack.us/i/dsc01193rq.jpg/ http://img709.imageshack.us/i/dsc01192u.jpg/
Co do wymiarów tego elementu to dopiero zrobię dokładny rysunek z wymiarami i zapodam foto. Musimy także dorobić pierścienie dystansowe bo eskort ma większą piastę i wywiercić w tarczy otwory pod rozstaw śrub do poldka .Teraz fotki http://img268.imageshack.us/i/dsc01197q.jpg/ http://img855.imageshack.us/i/dsc01198e.jpg/ .No i montujemy , przykręcamy te blachy do osadzeń w poldku, potem zakładamy tarcze z pierścieniem (pierścień niweluje nam bicie tarczy bo dzięki niemu tarcza opiera się na piaście)i przykręcamy osadzenie zacisku od eskorta.Wygląda to tak http://img689.imageshack.us/i/dsc01201mm.jpg/ http://img864.imageshack.us/i/dsc01203p.jpg/ . Co do wężyków potrzebujemy tylko podkładkę miedzianą 10mm żeby uszczelnić układ . Gwinty pasują i wężyki zostają standardowe. Całość wygląda tak http://img21.imageshack.us/i/dsc01204td.jpg/ . całym plusem tej przeróbki jest to że mamy mocniejsze hamulce do tego wentylowane i nadal możemy jeździć zimą na 13'' felgach . Jest trochę dłubaniny ale jak człowiek ma niepotrzebne części co mają leżeć bez użytecznie to coś tam wymyśli no i ja opatentowałem taki system . Na razie mam je 2 dni klocki się docierają (przejechałem dopiero 7km) już zauważyłem że bardziej ostro biorą niż te standardowe . Jak się wszystko ułoży napisze jak się sprawują.
-
masz takie fajne laczniki ,ze wiem co uslyszysz - moje sa zdecydowanie bardziej zwarte ,prze co sztywniejsze ,a uslyszalem ,ze niektorzy baliby sie tak jezdzic
jaki jest rozmiar tloczka ,ze czujesz poprawe hamowania ?
troche za duzo zabawy jak dla mnie,zeby zakladac tarcze 240mm ,
jak juz musialem wlozyc podobna ilosc pracy to poszedlem w tarcze 276mm
-
no zabawy jest, tłoczka nie mierzyłem ale ok 1cm na średnicy jest większy ,a założyłem takie bo akurat miałem taki zestaw i na zime mam 13'' felgi ,a na większą tarcze ich nie włożę.
masz takie fajne laczniki ,ze wiem co uslyszysz - moje sa zdecydowanie bardziej zwarte ,prze co sztywniejsze ,a uslyszalem ,ze niektorzy baliby sie tak jezdzic
łączniki robiłem na frezarce tylko szlifowałem podebrania .Osobiście bardziej bałbym się spawanych blach pod zaciski niż tego co ja zrobiłem . Po około 500km przejechanych nic się nie dzieje( oprócz tego że przód strasznie nurkuje) ogólnie jestem zadowolony
-
Bardzo ładnie to wszystko wyglada, a moglbys napisac, od jakiej wersji escorta to przeszczep?
-
94r eskort sedan 1.6 16v, hedżbek albo kombi z tego roku mają to samo. Najwięcej roboty jest z tymi łącznikami ,ale jakby co to mógłbym takie dorobić bo mam dojście do frezarki
-
srednica tloczka powiadasz ,ze wieksza ,czyli bedzie 54 lub 56 ,wiec podziel sie wrazeniami z hamowania ,ale troche inaczej ,
powiedz,czy pedal hamulcja schodzi ci glebiej ? (czy na poczatku jest miekki ,przez duzo dluzszy odcinej niz na serii)
-
na początku spadał dużo niżej ale teraz już chyba się wszystko dotarło i różnica jest minimalna .pedał około 1cm (tak po naciskaniu stwierdzam) spada niżej niż na serii , tył mam do poprawy trzeba szczeki i bębny założyć nowe i może dlatego ten pedał troche niżej idzie . Myśle że w lipcu ten tył poprawie i zobaczymy czy się poprawi
-
Ale tak ogolnie, to tarcze chyba mozna by zostawic polonezowskie? Albo wsadzic polonezowskie wentylowane itp. Odpadloby nawiercanie nowych otworów i dodawanie pierscienia do fordowskich tarczy. Pomysł godny uwagi, jak mi sie skoncza tarcze i klocki to moze sie do Ciebie odezwe o takie laczniki:) sam niestety nie mam mozliwosci wyrzezbic czegos takiego.
Ciekawi mnie, czy byłby to krok do zamontowania ABSu z forda w poldku, ale (uwaga glupie pytanie) jest w ogole sens istnienia ABS tylko na przedzie?
-
(uwaga glupie pytanie) jest w ogole sens istnienia ABS tylko na przedzie?
Sprawdz na jakims bezpiecznym placu co sie stanie z samochodem jak zaczniesz hamowac i skrecac i zaciagniesz reczny. Bedziesz w ten sposob mial zasymulowany ABS tylko z przodu. Przod będziesz mial pod kontrola (zasymulujesz to lekkim hamowaniem), bo ABS nie zezwoli na jego zablokowanie(o ile wogole będzie funkcjonowal na 2 kołach) a tył się zablokuje (zasymulujesz to właśnie ręcznym, jeśli masz porządny) i auto będzie trochę nieprzewidywalne...
polonezowskie wentylowane
A były takie ?
-
Rozumiem, czyli pomysł nie bardzo.
http://allegro.pl/tarcze-ebc-fiat-125p-panda-uno-polonez-seat-ibiza-i1614668396.html zasugerowałem się taką aukcją, na obrazkach wentylowane a w opisie "pełne":/
-
na obrazkach wentylowane a w opisie "pełne"
no można się pomylić a te łączniki jakby co to ci dorobię.
-
jak pomysł moich wentyli jest coś wart, to niech Moderator przeniesie go tam gdzie trzeba, bo do tego tematu troche nie pasują. Tu jest o trakowskich hamplach