FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: Marcin w Kwiecień 15, 2014, 15:18:38 pm
-
Witam wszystkich!
Od jakiegoś czasu jestem już na forum, ale pozostawałem wciąż w ukryciu ze swoim samochodem... :D
Dziś postanowiłem opisać historię mojego Poldka :D
Samochód jest od początku w rodzinie. W 1992 roku został zakupiony przez mojego Dziadka i aż do 2013 roku pozostał w jego rękach ;-) Jest to model z silnikiem 1.5 GLE fabrycznie wzmocniony, legitymujący się mocą 82km :D Polonez miał u niego lepiej niż niejeden człowiek, w zimie stał sobie okryty kocami w ogrzewanym i wentylowanym garażu, nigdy nie widział śniegu ani soli, wszystkie płyny, filtry i oleje wymieniane na bieżąco, każda naprawa zapisywana w dzienniczku. W takich warunkach Poldek przejechał około 60.000 tys. kilometrów. Po tym czasie raczej niezbyt intensywnej eksploatacji "wąski" w czerwcu 2013r przeszedł w moje ręce. Plan był prosty, nie skatować go, zachować w bdb kondycji technicznej, nie bawić się w swapowanie silnika, dbać o niego w kwestii technicznej oraz wizualnej, wprowadzić kilka zmian, lecz bez przesady, najważniejsze czyli położyć dziada na glebie oraz wrzucić fajne koło :D Po przejściu w moje ręce, pierwsze co zrobiłem to ściągnąłem pokrowce z foteli, które ukazały oryginalne siedzenia pokryte jeszcze fabrycznymi foliami :8
Przyszedł czas na odkurzanie, mycie i wszystkie zabiegi aby wyglądał należycie ;-)
Po krótkim czasie użytkowania przyszedł czas na wymianę płynów, filtrów itd. zalałem go olejem ELF SPORTI SRI 15W40, wymieniłem filtr powietrza, paliwa, założyłem nowe wężyki i wymieniłem sparciałe elementy. Jeśli chodzi o silnik według mnie jest igiełka, odpala od strzału, na jałowym chodzi równiutko jak zegarek 8) Swoje potrafi pojechać, na światłach objeżdża niejedno nowe gówienko 1.1 :mrgreen:
W poldku cały czas coś grzebie, choć miałem w tamtym roku przestój, jak na razie zbieram części oraz kaskę na glebę, w posiadaniu mam już nowe sprężyny z trucka, za niedługo będę w posiadaniu odnowionych ozetów, srebrne na czarnym podkładzie z polerowanym rantem. Wszystko zmierza powoli ku lepszemu. Niestety zdjęcia z czasu otrzymania poldka przepadły razem ze starym telefonem...ostało się jedno na komputerze :C
Pierwszy dzień poldka u mnie:
http://www.fotosik.pl/pok...bfe6e86017.html
Ostatnio postanowiłem wrzucić poldonowi lampy z ciemnymi środkami, przyciemniane kierunki, grill bez znaczka oraz dokładkę zderzaka z Gulfa III.
Dzięki uprzejmości Kondi90 zdobyłem nowiutkie oryginalne szkła reflektorów i poskładałem lampy:
http://www.fotosik.pl/pok...86c0a0a1b2.html
Z racji tego że porozwalałem szybki kierunków przy rozklejaniu, wkurzyłem się i zamówiłem pomarańcze co okazało się według mnie jeszcze lepszym rozwiązaniem :D
Nówki sztuki, oryginały, 60pln z kurierem :D
http://www.fotosik.pl/pok...b8ac23ec16.html
http://www.fotosik.pl/pok...40379a0091.html
Sporo wcześniej wpadły ciemne halogeny także lampy miały dopełnić efektu ;-)
http://www.fotosik.pl/pok...d2be0fba62.html
Przed montażem :P
http://www.fotosik.pl/pok...ca06d56508.html
Przymiarki:
http://www.fotosik.pl/pok...e1a423cc05.html
Efekt końcowy wraz z grillem bez znaczka :D
http://www.fotosik.pl/pok...b1912bbb16.html
http://www.fotosik.pl/pok...a1ac7ebbf5.html
http://www.fotosik.pl/pok...be4693f5a3.html
I od tyłu ; D (tak wiem puściła mi spinka zderzaka :P ) Jeśli ktoś ma PW! :D
http://www.fotosik.pl/pok...95d7781a8a.html
http://www.fotosik.pl/pok...8bd5f13097.html
Kącik zabaw :D (sorka za brudne szyby :evil: )
http://www.fotosik.pl/pok...2d65ddb4a9.html
http://www.fotosik.pl/pok...65723fd61f.html
Inside:
http://www.fotosik.pl/pok...d957e8484c.html
http://www.fotosik.pl/pok...908c274f7f.html
Ostatnio wleciała dokładka z Golfa:
http://www.fotosik.pl/pok...364158170a.html
Autko brudne po nocnym powrocie w deszczu:
http://www.fotosik.pl/pok...72e74d0044.html
Poldek mieszka sobie w ocieplanym garażu, nigdy nie widział LPG, przed tegoroczną zimą zafundowałem mu polerkę nadwozia, lakier odzyskał świeżość i ładnie świeci :D Zderzaki i plastiki traktuje preparatem ValetPRO Yellow Bumper Gel, nadaje im fajnego połysku i chroni przy okazji ;-) Zabieg trzeba wykonać co około miesiąc :D
Czekam teraz niecierpliwie na felgi, zakupię gumy i kładziemy go bo z tymi dokładkami na seryjnym zawiasie i z kołpakami jest beee :evil: Obniżymu, poszerzymy i będzie good :8
Więcej fotek soon, stay tuned! :mrgreen:
-
Fotki nie działają ale po opisie mogę stwierdzić że jest w dobrych rękach :)
-
Kurde linki faktycznie nie działają ;C Przesyłam link do albumu, fotki nie po kolei ale powinny działać ;-)
http://www.fotosik.pl/u/Manish_Boy/album/1606371
-
Halogeny w takiej formie wyglądają jakby były skorodowane, zasyfione i wogóle...
Ogólnie całkiem fajna sztuka, brakuje mu tylko jakiegoś fajnego koła 15" z niskim ET.
Swoje potrafi pojechać, na światłach objeżdża niejedno nowe gówienko 1.1
Nie powiesz mi, że OHVką objeżdżasz Pande czy CC 1.1. Chyba tylko jak się z Tobą nie ścigają.
Plan był prosty, nie skatować go, zachować w bdb kondycji technicznej, nie bawić się w swapowanie silnika, dbać o niego w kwestii technicznej oraz wizualnej, wprowadzić kilka zmian, lecz bez przesady, najważniejsze czyli położyć dziada na glebie oraz wrzucić fajne koło :D
Zaprzeczasz sobie. Najpierw piszesz, że dbać o niego w kwestii technicznej, a potem, że chcesz go położyć na glebie - czyli szybko doprowadzić do rozejścia się budy i przerobienia na PolSilver.
-
Halogeny w takiej formie wyglądają jakby były skorodowane, zasyfione i wogóle...
Może zdjęcie jest takie a nie inne ale na żywo absolutnie tak nie wyglądają, prezentuje się bardzo fajnie i podobają mi się.
Nie powiesz mi, że OHVką objeżdżasz Pande czy CC 1.1. Chyba
tylko jak się z Tobą nie ścigają.
Ostatnio Poldek połknął na światłach Sparka M200, a jeszcze wcześniej CC, nie wyglądało jakby nie męczyli gazu, ale na to mają wpływ różne czynniki, nie zapieram się, nie miałem na celu chwalić się jakim to Poldek nie jest bolidem bo nie jest żadnym :P Miałem przyjemność prowadzić samochody 7 razy mocniejsze od Poldka ;-)
Zaprzeczasz sobie. Najpierw piszesz, że dbać o niego w kwestii technicznej, a potem, że chcesz go położyć na glebie - czyli szybko doprowadzić do rozejścia się budy i przerobienia na PolSilver.
Moim zdaniem jeśli gleba będzie zrobiona z głową, nie będzie przesady w tym wszystkim, amortyzatory i wszystko inne zostanie dostosowane do tego to szybko na żyletki nie pójdzie...oczywiście że obniżenie i utwardzenie po jakimś czasie doprowadzi do nadwyrężenia budy ale myślę że przy moich małych przebiegach, traktowania auta bardziej weekendowo i ciągłego dbania o niego nie nastąpi to szybko.
-
czyli szybko doprowadzić do rozejścia się budy i przerobienia na PolSilver.
to jest wąskie caro a nie plus, tu sie nic nie rozejdzie jak sie zrobi glebe :p
Baza fajna, szukaj 16 calowych kółek u mnie jest 15 cali i szału to niestety nie robi jak trzeba ;) w sprawie gleby jak potrzebujesz jakiś rad na ile klepać ciąć i giąć to pisz na priv :)
-
Nie powiesz mi, że OHVką objeżdżasz Pande czy CC 1.1. Chyba tylko jak się z Tobą nie ścigają.
Oczywiście, że jest wykonalne Panda ma 15.00s do 60mph, także zdrowe OHV jak najbardziej może się ścigać.
Zresztą na wwl chodzą historie, że by.ło takie 1.5 GLE które rovera (zdrowego) brało jak równy z równym także nie rozpowiadaj po raz kolejny bzdur o tym silniku.
No a Punto z 1.1 to już wogóle odpada jeśli chodzi o dynamikę do PN ...
-
Zresztą na wwl chodzą historie, że by.ło takie 1.5 GLE które rovera (zdrowego) brało jak równy z równym także nie rozpowiadaj po raz kolejny bzdur o tym silniku.
Miałem przyjemność jeździć tym GLE jak i również byłem przy tym jak do 120 szedł równo z limitedem nawet mam filmik. Co do fury, rób go tak żeby Ci się podobał ale moim zdaniem gleba i oblepianie ładnego poloneza naklejkami to głupota.
-
Zresztą na wwl chodzą historie, że by.ło takie 1.5 GLE które rovera (zdrowego) brało jak równy z równym także nie rozpowiadaj po raz kolejny bzdur o tym silniku.
potwierdzam, też jeździłem tym GLE
-
Tak jak juz wspominałem miałem okazję objechac pomniejsze popierdółki i uwazam ze Poldek dalej nie ma sie czego wstydzić na trasie bo jak chce to nie jest ostatnim maruderem, uwazam ze zdrowe i silne OHV przy umiejentej jezdzie potrafi jeszcze zagiac nowoczesny wóz oczywiscie odpowoedniej klasy i mocy bo cudów nie mozemy wymagac ;-)
Co do oblepiania naklejkami i gleby...naklejki na szybie tylnej i bocznej mi sie podobaja i nie mam zamiaru ich zmieniac jedynie nie pasuje mi na tylnej klapie ale niestety byla tam naklejka caro ktora juz zdazyla zmatowiec i zrobic sie paskudna...przy probie podgrzania opalarka i sciagniecia odeszla tqk ze lakier pod nią byl w odcieniu...buraczkowym <co> Dlatego jest tam ta naklejka...niestety tu się przyznam skiepscilem...jesli mialby ktos naklejke "caro" to pisac bo wole juz ja niz to co mam teraz :P
A co do gleby...zawsze mi sie podobala i marzyła powiedzialem sobie ze moj samochod bedzie ją miał nie wazne co to bedzie i daze do tego, niektorzy mówią glupota, niszczysz auto, nie da sie na tym jezdzic...trudno <rotfl2> Zaczynam zabawe z tuningiem, Poldek jest 2 lata starszy odemnie nawet, chce glebe i zrobie potem najwyzej bede żałował, raz sie zyje :P
-
Zresztą na wwl chodzą historie, że by.ło takie 1.5 GLE które rovera (zdrowego) brało jak równy z równym także nie rozpowiadaj po raz kolejny bzdur o tym silniku.
potwierdzam, też jeździłem tym GLE
a ja nawet sie nim krecilem ;D
-
No polonez w pięknym stanie,pogratulować :) Czekam na dalsze mody ale bez przesady :P A co do 1.5gle to też miałem taką przejściówkę wersję exportową i naprawdę była to istna rakieta... Ja jestem tego zdania ze polonez polonezowi nie równy. Pozdrawiam
-
Adriandf dzięki ;-) Co do dalszych modów to czekam teraz aż znajomy skończy robić mi ozetki, na nie wlatują Nankangi 165/55r13, jakieś dystanse się wymodzi i będzie gotowy pod glebienie :D Zastanawia mnie jedynie co zrobić z początkowym tłumikiem bo leży niziutko.
-
Nankangi 165/55r13
Trochę małe te kapcie. To nie czinkłeczento.
-
Od czasu postu Nankangi zostały zakupione jak i sprzedane po przymiarce :P Błąd żółtodzioba :D Zamowione mam Yokohamy A.drive 165/70 i jutro będą, z felgami sie opoznilo ale we wtorek calosc powinna byc juz zlozona :-) Takze pojawi sie kilka nowych fotek.
-
Może teraz ;-)
(http://files.tinypic.pl/i/00568/ovk6if9zjbvv.jpg)
(http://files.tinypic.pl/i/00568/wc2aaonbpwmn_t.jpg) (http://www.tinypic.pl/wc2aaonbpwmn)
-
Nie ma normalnych hostingów do zdjęć już obecnie ? Ja niestety korzystam z FB, więc nie pomogę...
-
Jako tako zadziałało teraz ;D
-
No ładnie zrobione <spoko> Teraz czekamy aż je założysz
-
Jak tak patrzę na te felgi to chyba sobie jedną sztukę wypoleruję pięcioramiennego alu FSO
(http://i718.photobucket.com/albums/ww182/dawidp1984/IMAG0217.jpg)
Do tego niskoprofilowa oponka i sobie na ścianie powieszę w pokoju :d
-
Opony założone, jeśli się uda w przyszłym tygodniu wlatują do samochodu razem ze springami z trucka i sklepanymi resorami ;-)
Oponka Yokohama A.drive 165/70R13 nówka komplet.
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0c0d15ff2566.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/0c0d15ff2566.jpg.html)
-
Jeszcze jedno foto, nie wiem czemu nie chce sie zrobić w miniaturce <co>
http://zapodaj.net/e7a0b873d2c57.jpg.html (http://zapodaj.net/e7a0b873d2c57.jpg.html)
-
ale wąska kiszka!
Walczysz z oporami toczenia? <mysli>
-
Te kółka wogóle nie wyglądają ale na nich OHV się będzie chyba nareszcie przyzwoicie odpychać :)
-
Wszystko szersze niż 165 na 5 calach wyglada fatalnie więc jest to najrozsadniejsze rozwiazanie ;-) Wedlug mnie jak na 13' i 5j to wygląda bardzo okej :-)
-
To był celowy zabieg z takim małym rozmiarem , czy chciałeś obniżyć furę i skrócić przełożenie ?
-
Fabrycznie mam w wąskim 165/80R13 więc zostałem praktycznie przy serii jednak na profilu 70 felga wyglada lepiej a roznica w srednicy jest bardzo niewielka. Auto docelowo idzie w dół a za jakis czas pomysle o 15 calach ;-)
-
Poza tym więcej niż 165 na 5 calach to bez sensu ;-)
Kółka na żywo wyglądają bardzo elegancka i wychodzą nieco szerzej niż moje całoroczne Dębice.
Tak z innej beczki, jaką paste do polerowanych rantów polecacie? Autosol, Mothers Mag&Polish czy jeszcze co innego ?
-
Poza tym więcej niż 165 na 5 calach to bez sensu ;-)
Możesz jakoś rozwinąć tą myśl
-
Pewnie chodzi mu o to że szersza opona wygląda jak kartofel na takiej feldze.
-
bez obrazy ale lepszy kartofel od koła od taczki :]
-
Wyglada paskudnie i jest bez sensu ponieważ na 5 calach 165 jest odpowiedni i nie ma sensu bawic sie w szersza gume bo po pierwsze trakcja dobrej letniej opony o rozmiarze 165 przy mocy gaznikowej ohvki jest bardzo wystarczajaca a rozmiar jest fabryczny wiec przy 13 calach i 5j szwrokosci nie widze potrzeby zakladania opony wiekszej niz 165. Przykladowo 185 na 5j i przy braku wspomagania to wieksze opory toczenia wyzsze spalanie trudnosci na parkingu drozsze ogumienie a trakcja nie rozni sie duzo od dobrej letniej Yokohamy.
-
ja w tej chwili mam felgi od trucka i opony 185/70/14 może samochód trochę mniej przyspiesza ale i się prowadzi nie myszkuje w koleinach nie czuć każdego dołka ,lepiej hamuje tutaj chodzi o bezpieczeństwo . Koło wygląda na dopasowane co do wielkości samochodu, jak dla mnie te twoje oponki to do CC.
-
Jak dla mnie to samochód będzie się gorzej zachowywał na truckowskiej 185 chociażby ze wzgledu na wyższy profil a co za tym idzie mniejszą sztywność boczną opony i będzie bardziej plywal na zakrętach ale co kto woli, można by się przegadywac w nieskończoność ;-)
-
http://www.willtheyfit.com/wheelimage.php?tyrediameter=561.2&tyrewidth=165&tyrecirc=1763.06179518&wheelwidth=127&wheeldia=330.2&offset=29&poke=34.5&inset=92.5&aspect=70&tyrediameter2=614.6&tyrewidth2=185&tyrecirc2=1930.82284269&wheelwidth2=127&wheeldia2=355.6&offset2=24&poke2=39.5&inset2=87.5&aspect2=70
-
Tak btw lesor pisałem w sprawie dystansów ale nie dostałem zwrotnego info ;-) Masz jeszcze te 4x98 30mm?
-
Jak dla mnie to samochód będzie się gorzej zachowywał na truckowskiej 185 chociażby ze wzgledu na wyższy profil a co za tym idzie mniejszą sztywność boczną opony i będzie bardziej plywal na zakrętach ale co kto woli, można by się przegadywac w nieskończoność
Wąska opona jest lepsza do Poloneza. Mam 15" 7J i jak je kupiłem, założyłem 195/55/15. Auto się totalnie nie prowadziło w koleinach. Zmieniłem to na 175/65/15 (miały być 175/60/15, ale się nie trafiły blisko) i nie ten samochód. Jedzie w koleinach tak jak ja chce, a nie on, a przy tym mniej pali, bo są mniejsze opory toczenia, co gównianej OHVce robi różnice...
Marcin, zakładaj to na auto i się pochwal jak to się prezentuje :d
-
Też tak uważam i jak dla mnie 165 na 5j jest optymalne do Poldasa z ohvką bez wspomagania ;-)
Grr dzisiaj juz miałem mieć na aucie ale nie przygotowałem się ze śrubami bo byłem przekonany że te ze stalówki będą ok, bo też stożkowe itd ale okazały się że mają za krótki stożek : / A sobie przygotowałem już kompresor z kluczem pneumatycznym, dynamometryczny, żabę, dookoła domu było jak na hali serwisowej a się w uja zrobiłem ze śrubami <do bani>
-
Tak btw lesor pisałem w sprawie dystansów ale nie dostałem zwrotnego info ;-) Masz jeszcze te 4x98 30mm?
Słusznie, przepraszam. Chwilowo nie są do sprzedania, bo po drodze nabyłem smithy do borka ale jeśli nie znajdziesz i ja nie znajde kubków to może pohandlujemy :)
-
Ja cały czas szukam ale jak na razie nie ma nic na horyzoncie ;-) Jak coś to sie odzywaj u mnie chęć zakupu cały czas aktualna :-)
-
nabyłem smithy do borka
witam w klubie :P
-
nabyłem smithy do borka
witam w klubie :P
W klubie? Świetnie!
Poloneza przez 10 lat nie miałem ale jakieś smithy były zawsze. :-p
Ostatnie, beznadziejnie odmalowane w przereklamowanej renowacjifelg.pl znalazły jednak chętnego, wytrwałem bez kolejnych aż 3 miesiące :)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=43005.msg718272#msg718272 (http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=43005.msg718272#msg718272)
-
Wleciala lekka gleba, w weekend mam plan zrobic polerke nadwozia, po tym zabiegu postaram sie powrzucac kilka fotek, teraz dobieram dystanse, szukam monte carlo do odnowienia i caly czas powoli do przodu ;-)
Co do wrażeń z jazdy po obnizeniu to niebo a ziemia, wreszcie polonez nie prowadzi sie jak dzika świnia na błocie :P Ale to tez zasluga o niebo lepszych gum od wielosezonowych debic ;-) Powymieniane zostaly tez gumy w przednim zawiasie i zrobiona cała geometria :-)
-
jestem ciekaw jak to się prezentuje
<lol>
-
Postaram się coś powrzucac tylko ze teraz mnie choroba rozlozyla i nie wiem kiedy polerke zrobie, zastanawiam się nad dystansami, bede raczej robil na zamowienie typu przykrecane do piasty, chce zeby kola ladniej wypelnily nadkola a nie byly takie powciskane :P Co myslicie na przod moze 30mm a tyl 30-40mm?
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/80808a70059b.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/80808a70059b.jpg.html)
Na szybko przed domem brudny i przed polerką, chcialbym go nizej mieć, może skrócić wieszaki i ciachnąć pół zwoja jeszcze?
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/099c92a3b325.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/099c92a3b325.jpg.html)
-
W szczególności z tyłu mam sporego wheel gapa, na pewno tez5 trzeba go poszerzyć ale czy to zniweluje ten efekt?
-
Wyrzuć proszę tą strzałkę przyklejoną do zderzaka. <blee> To nie driftcar.
Ładnie siadł. Podoba mi się. Atrapka nieźle pasuje.
Ogólnie jest trend na nisko i szeroko. Ale to w końcu polonez, nie bez przyczyny nazywany "wąskim". Może warto tak zostawić? I tak się wyróżnia z tłumu
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c49c98865458.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/c49c98865458.jpg.html)
Jedynie co mnie boli to nawet nie tyle wąska zawiecha co te szpary w nadkolach <do bani> Wiem wiem 15' by to zalatwilo ale chcialbym cos z tym zrobic na 13' ;D Tutaj fotka z geometrii
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d8267bc47d6f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/d8267bc47d6f.jpg.html)
-
on ma założone jakieś za małe opony... ozetki spoko ale nie z takimi kondomami zamiast opon w polonezie :)
cichaj smiało kolumienki z tyłu, u mnie to dało jakieś 3,5cm w dół
-
Oponka 165/70, jest bardzo spoko do poldka, prowadzi się bdb jedynie trzeba troszeczke jeszcze obnizyc zeby wypelnily nadkola, z tylu od rantu blotnika do opony mam około 5.5cm a z przodu okolo 4cm a chcialbym to zrobić tak aby wszedzie bylo gdzieś po 2cm ;-) Jest ktos w stanie mi z tym pomóc za dobry alkohol? ;>
-
Dystanse?
-
Myślę nad 30-40mm dystansami ale chociażby z tyłu szpara zostanie wedlug mnie...
-
Jak chcesz tą szpare ok 2cm zostawić to daj na tył 35mm a na przód 20 mm i będzie pico bella.
-
Chciałbym tego wheel gapa mieć jak najmniejszego ale tak mysle o 2cm zeby kola mialo gdzie pracowac minimalnie...najbardziej mi się podoba cos w stylu stance gdzie rant felgi styka sie z blotnikiem ale to no :d
-
stance z takim kołem? <rotfl2> weź tą parodię felgi wypierdol i kup przynajmniej 15, albo 16.
-
No właśnie mówię że akurat stance przy 13' jest w sferze nieosiągalnej :P
Łatwo Ci mówić wypierdol ;D Najpierw trzeba by bylo pieniążki dostać za to wypierdolenie ;-)
-
http://img641.imageshack.us/img641/1051/1002758qc.jpg
Coś takiego chciałbym osiągnąć jeśli chodzi o wysokość, myślę że dużo nie brakuje szczegolnie z przodu, z tylu wystarczy przyciąć kolumienki?
No i jak to poprawnie zrobić?
-
wiesz jak skończył ten polonez
-
Zapomniałem że to ten co na przyjeździe kolejowym zostawił bebechy :d
-
Ktoś coś powie więcej o skróceniu tych kolumienek? A co do dystansów, bo jednak chcialbym je dać, ile polecacie przod/tyl? Tak jak pisal kolega 20mm i 35mm? Myslalem o 25mm i 40mm, dystanse na zamowienie przykrecane do piasty z centrowaniem.
-
Szkoda kasy na dystanse, za ten pieniądz kupisz jakieś ładne alu 15 albo 16.
-
Co do alu to wiesz dopiero odebralem odnowione ozety i do tego nowe gumy więc troche kaski w to poszło, a jak już 15' to ja mam hopla na punkcie szprychowych z rantem takze wtedy zainwestowalbym w cos pokroju bbs rs ;-) A dopóki na takowe nie zbiore to smigam na ozetkach :P
-
za te odnowione ozety spokojnie dostaniesz 900 złotych biorąc pod uwage ze ładne oryginały sprzedaje sie teraz po 550-600 złotych. jak bedziesz juz miał ten hajs to kupuj coś grubego a nie koniecznie drogiego np. Keskiny Kt1 w 16 calach i szerokościach 8 i 9j ;) teraaz co byś nie zrobił i tak szału nie bezie bo koło bez polotu ;)
-
Koła z oponami są wystawione niech sobie wiszą a jak nikt się nie skusi to polatam na nich troche i się pomyśli ;-)
Mam zamowione 3 pióra z caro plus bo chcę twardszy tył i posadzić go nizej niz teraz stoi więc co klepać na 12cm i z trucka jeszcze 0.5 zwoja uciąć?
Teraz jest -3 zwoje i resor na 17cm
-
Jak na razie z nowości w temacie to ozety są w trakcie sprzedaży i jak wszystko pójdzie dobrze to wpadnie nowy felunek. Chce pójść grubiej tym razem niż 13 cali i planuje 15tke z przodu 7j et20 a z tyłu 8j et15 wzór bbs rs, czyli Dariusze :d Tylko nie wiem czy srebrne plus złote śrubki czy cały rotor złoty? Może jakieś sugestie kolorystyczne? ;-)
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8d3a3cf38f02.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/8d3a3cf38f02.jpg.html)
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/a8039522fcf7.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/a8039522fcf7.jpg.html)
-
Też byłem napalony na Dare RS tylko 16" ale przed zakupem poczytałem opinie i spotkałem BMW na Darkach, odradzono mi.
Felgi mięciutkie, polakierowane też marnie. ;/
-
Czytałem dużo opini o Dare, oglądałem masę zdjęć, rozmawiałem z gościem który jeździ już 4 sezon na Dare i niskim profilu i nie mial z nimi problemów, bardzo mi się ta felga podoba bo moim marzeniem jest BBS RS ale wiadomo jak to z nimi jest po pierwsze $ a po drugie wszystkie prawie spawane ;-) Przepadam za szprychówkami z rantem więc jeśli ktoś miałby pomysł jakiś to pisać :d
-
Dzisiaj odebrałem przesyłkę z Wawy a w niej kompletne wnętrze IG :d
Dostałem nawet wszystkie rączki, klamki, obudowy głośników i pełno tajli w bonusie ;-) Do tego idealne czarne boczki i twardziutkie nigdzie nie wysiedziane ani nie przetarte z fabryczna folią wystajacą spod kanapy Inter Grocliny :d Ogólnie za tą kase dostałem całe kompletne wnętrze IG w bdb+ stanie. Wlatują do poldka w weekend także będą fotki (y)
-
Wątek co nieco umarł ale sam Polonez ma się świetnie ;-)
Mała zajawka tego jak wygląda na chwile obecną, jak będzie chwila to może powrzucam więcej fotek i info
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/443119d6cb0f.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/443119d6cb0f.jpg.html)
-
wrzuć więcej zdjęć :D jestem ciekaw jak wygląda całokształt ]:->
-
Zgodnie z obietnicą kilka fotek, jedna czy dwie jeszcze bez spasu na dystansie ale ładnie wyszły więc wrzucam :D
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0d5ef3f75233.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/0d5ef3f75233.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/bd4fe12eb341.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/bd4fe12eb341.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/49fb01fcd569.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/49fb01fcd569.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d41e95ddc3fd.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/d41e95ddc3fd.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/fc92388aa2a8.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/fc92388aa2a8.jpg.html)
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/b529754074bd.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/b529754074bd.jpg.html)
-
Czymś takim da się jeździć na co dzień?
-
Rajdowiec, a czy to auto na codzień? :) myślę że nie :) a chociaż by to miałem podobnie a może niżej, i jezdziłem do pracy dzień w dzień :) fakt katorga ale...
A ode mnie co do polda
-extra wyszło, podoba mi się
- pomyśl nad negatywem z przodu będzie o wiele lepiej
fanatyczna PIONA !!
-
Dobry sukinsyn jest z niego, pogratulować efektu, bo jest na naprawdę wysokim poziomie.
-
Ja się domyślam, że to nie jest na co dzień, ale z ciekawości chciałem się zapytać :)
Nigdy takiej gleby nie miałem, więc nie mam doświadczenia. Wygląda zacnie, ale czasem to chyba i na zlot ciężko dojechać ;)
-
To jest współczesna odmiana wiejskiego tuningu. Tak jak kiedyś oblepiało się samochody bezużytecznymi spoilerami i dokładkami które je spowalniały, tak teraz obniża się je, najczęściej cięciem sprężyn które współpracują z amortyzatorami nie mającymi szansy pracować w nowym "ustawieniu", co też je spowalnia i w dodatku niszczy.
-
Jak zwykle bredzisz...
Moda na zglebianie samochodów ma dobre 60 lat i nie przemija i nic na to nie poradzisz choć nie wiem jak byś się spinał w swoich negatywnych wypowiedziach.
Auto wygląda świetnie i nieważne jak jeździ ważne że cieszy oko.
-
Tak jak nie jarają mnie jakieś mega gleby, to uważam że to auto wygląda po prostu świetnie.
Jedyne co w nim mi brakuje to cywilizowanego silnika, bo nie zbyt dobrze mi się teraz jeździ OHV. :D
-
Jedyne co w nim mi brakuje to cywilizowanego silnika, bo nie zbyt dobrze mi się teraz jeździ OHV. :D
racja, z takimi wlasciwosciami jezdnymi to bym tam widzial 0.8L z Tico - mozna by go tak ulozyc,ze nie byloby problemu z nisko umieszczona miska olejowa
-
Jak zwykle bredzisz...
Ja stwierdzam fakty.
Auto wygląda świetnie i nieważne jak jeździ ważne że cieszy oko.
Ok, tylko że to jest pomnik, a nie samochód który może dobrze jeździć. Nie mówiąc już o tym że nie ma absolutnie żadnej możliwości żeby samochód z tym zawieszeniem mógł jeździć szybko, a sens niskich zawieszeń polegał na obniżeniu środka ciężkości celem szybkiej jazdy. Zglebienie zawieszenia bez zamontowania odpowiednich do nowej wysokości amortyzatorów i dostosowanych do sprężyny i masy, a nie jakieś chińskiego strucla dedykowanego do ciężarówki VW, to po prostu zepsucie zawieszenia, zwłaszcza jeżeli zglebi się tak bardzo że nie ma skoku do pracy. Młody niezamożny człowiek jeździ pomalutku zglebionym Polonezem, a bogaty 50 latek z łysiną jeździ pomalutku nowym Porsche (chyba że ma prosty odcinek na autostradzie i nie pada)
I żadna organoleptyka domorosłego tunera dla którego szczyt osiągnięć kierowniczych to jazda po autostradzie i drift po parkingu, nie zmieni tego że ogólna przyczepność będzie żadna, a na dziurze nie będzie szansy na zamortyzowanie wstrząsu przy prędkości 50km/h i wiećej, i koła nie będą trzymać, o ile wcześniej nie urwie skrzyni na torach tramwajowych.
Natomiast subiektywnie mogę dopiero stwierdzić że wcale nie wygląda fajnie. Felgi wystają i jest tak nisko że wygląda to groteskowo. Dodaj że jest to Polonez, na torowej glebie to satyra na Ferrari.
-
Jedni autami jeżdżą inni obok aut stoją. Wg mnie najważniejsze żeby właściciel był zadowolony...
-
Dokładnie. Nie każdy musi jeździć szybko, a ewidentnie to auto do tego nie służy. Jako daily też nie służy wiec nie rozumiem spin. Właścicielowi sie podoba i to jest najważniejsze. Żeby Wasze auta były w takim stanie jak ten Polonez.
-
i zaczyna sie powtorka z rozrywki xd chlopak ma ladne zadbane auto obnizyl i juz auto jest przyrowntwane do trupa. Drugi jezdzi przerdzewialym gownem rozsypuje sie na rownym odcinku drogi gubi, bierze olej, wszystkie sworznie gumy tuleje wywalone, ale seryjny i jest zajebisty a zglebiony to trup...
-
Fasola wie co mówi przerabiał to u Siebie w temacie w sumie nie tylko on. Chyba każdy kto ma obniżone auto był hejtowany na Tym Forum, ale to w końcu FSO PTK więc nie rozumiem dlaczego za tzw Tuning modyfikacje itp. każdy dostaje hejt od wielbicieli klasyków i seryjnych "przecódownych" Polonezów.
Marcin świetny Polonez felga mu pasuje, no ale Łukasz dał Ci dobry pomysł z Negatywem <spoko>
powodzenia w pracach
-
Młodzi jesteście to nie pamiętacie jak to się tu zaczynało na forum - byli tacy magicy co resory na cybantach odwracali. Wtedy szybko się przyjęło, że Ci od glebienia to jacyś upośledzeni umysłowo są.
Modyfikacja może i ładna, ale czy niesie za sobą jakieś wymierne korzyści? Delikatna ingerencja w celu poprawienia własności jezdnych jest wskazana ale jak widzę drążek reakcyjny oparty o drążek stabilizatora to mnie trochę szokuje.
-
jak widzę drążek reakcyjny oparty o drążek stabilizatora to mnie trochę szokuje.
oj tam oj tam, czepiasz sie, bo sie nie znasz - to taki nowoczesny ogranicznik skoku wahacza, drazek reakcyjny zmienia sie w drazek gięty,
z tylu resor,to i z przodu trzeba zrobic namiastkę resora,
zastanawiam sie po ch... zostal stabilizator, skoro i tak nic nie stabilizuje - no chyba,ze zostal po to,zeby reakcyjny sie o niego oparl ;]
ale badzmy tolerancyjni, nie hejtujmy takich przerobek - co z tego,ze od dolu wyglada to jakby ktos zamknal klape od klopa i nasral na jej wierzch,
przeciez nie mozna mu zarzucic ,ze nie trafil do kibla, a tacy tunerzy nawet na studiach sie zdarzaja,
w obu przypadkach prawdziwa elyta
-
Na prawdę można się pośmiać czytając opinie na temat gleby <lol2> Największe doświadczenie mają zawsze Ci, którzy nie jeździli, ale czytali w internecie. Każdy ma swoją wizję, jeden będzie się cieszył, że w jego kozie na balonach nie czuć dziur, a podczas hamowania auto nurkuje pod asfalt, a drugi lubi taczki i połamany kark. Jako że należę do tej drugiej grupy ludzi mogę Wam powiedzieć, że od tego się nie umiera, nie przeszkadza to w żaden sposób - po prostu trzeba myśleć i czasami być skłonnym do drobnych wyrzeczeń.
Co do samego auta - sztos! Jeden z ciekawszych Polonezów, mam nadzieję, że to nie koniec modyfikacji i będziesz schodził niżej ]:->
-
od tego się nie umiera
polemizowałbym,
wyrwanie drazka reakcyjnego moze zachwiać stabilnoscia toru jazdy, tak mniej wiecej w granicach chodnik/rów a prawy pas drogi,
to jedno zdjecie mowi bardzo duzo o podejsciu wlasciciela - ten smochod i tak nie jezdzi jak samochod, wiec dlaczego stabilizator nie zostal zdemontowany ?
jezdze dwoma autami bez stabilizatora i nie stanowi to zadnego problemu,
jezdzilem waskim Polonezem bez stabilizatora i nie bylo najgorzej,
w tym przypadku obecnosc stabilizatora stwarza niebezpieczenstwo, wiec dlaczego Marcinie go nie zdemontujesz ?
-
nie rozumiem dlaczego za tzw Tuning modyfikacje itp. każdy dostaje hejt
Ponieważ słowo "tuning" oznacza "dostrajać", a nie rozstrajać. Zawieszenie jest od jeżdżenia, a nie od wyglądu, więc jeżeli w wyniku "dostrojenia" jedzie gorzej albo źle, to coś jest nie tak. Ja absolutnie nie hejtuję tuningu. Zmiana silnika, tuning silnika, poprawienie zawieszenia, zmiana hamulców, proszę bardzo, jest na forum wiele mocno zmodyfikowanych aut które mi się podobają. Ale jeżeli w wyniku "tuningu" zawieszenie przestaje działać i jeszcze auto zaczyna stanowić zagrożenie dla użytkownika i dla siebie, to już są jakieś żarty.
podczas hamowania auto nurkuje pod asfalt
Sam wielokrotnie krytykowałem ten problem w seryjnym zawieszeniu, m.in. dlatego mam sprężyny skrócone o 1 i 1/3 zwoja oraz duocontrole, ale sam uważam to za prowizorkę. Nie mam 2000zł na przeróbkę.
-
Ja tam się nie czepiam, tak chce niech tak ma, zadam tylko jedno konkretne pytanie, jakie plany co do silnika? Nawet jeśli OHV to co w związku z tym? Bo jeśli auto wygląda, a nie jeździ to ch$## nie auto ;)
-
Ale to przecież nie do jeżdżenia ma być auto, więc silnik nie ma większego znaczenia ..
-
Może wsadzić i 500KM, a i tak na tym zawieszeniu szybko nie pojedzie.
1.5 szkoda wyrzucać, wyregulowany 1.5 na seryjnych kołach ma zupełnie niskie spalanie, a zbiera się praktycznie tak samo jak 1.6 ze względu na krótsze przełożenie mostu.
-
Myślę że jak bym wsiadł do paździerza typu wyrdzewiałe tiko lub maluch i mięlbyśmy poganiać się po mieście to lanie byłoby srogie.
Ten poldek ładnie wygląda ale bezpiecznie to można się nim poruszać z prędkością patrolową
-
Myślę że jak bym wsiadł do paździerza typu wyrdzewiałe tiko lub maluch i mięlbyśmy poganiać się po mieście to lanie byłoby srogie.
Ten poldek ładnie wygląda ale bezpiecznie to można się nim poruszać z prędkością patrolową
Marcin, powiedz kolegom - ścigasz się tym polonezem?
-
Oj oj oj ale tutaj się gruba dyskusja wywiązała jak parę dni nie zaglądałem
-
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/d9034bbe9b33.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/d9034bbe9b33.jpg.html)
-
No to teraz niech hejterzy pokażą czym jeżdżą. Mimo że sam hołduję zasadzie zap... niekoniecznie wyglądać to jednak miło popatrzeć na takie wybłyszczone cacka...
-
Nawet jak bym chciał to nie mam się do czego doczepić :) Pięknie się prezenci !!
-
Bardzo ładnie <ok>
-
Co do wszystkim hejtów serio uśmiecham się jak je czytam bo to tylko i wyłącznie utwierdza mnie w przekonaniu
Uśmiechaj się uśmiechaj. To że MTS o którym mówisz, nie działa prawidłowo, zostało już sprawdzone (rozejrzyj się lepiej za amortyzatorem od Isuzu Trooper) a kilka tak zglebionych aut już poszło na złom z powodu pęknięć. Najpierw był hejt na nas, że nasze przewidywania to głupoty, następnie zostały empirycznie potwierdzone, a zwolennicy gleby dalej swoje o glebieniu.
No to teraz niech hejterzy pokażą czym jeżdżą. Mimo że sam hołduję zasadzie zap... niekoniecznie wyglądać to jednak miło popatrzeć na takie wybłyszczone cacka...
Nie odmawi m wartości estetycznych, choć zdecydowanie bardziej podoba mi się auto forumowicza Fasoli, który skądinąd właśnie potwierdził moje "chore teorie" o tym że w zglebionym zawieszeniu, w pewnych warunkach można błotnikiem można rozwalić oponę. Na szczęście przekonał się o tym na torze wyścigowym.
-
tyle ze moja opona jezdzi do dzis a poprostu kwalifikuje sie do wymiany bo scielo troche bierznik z boku ;) po za tym moj setup jest zdecydowanie wyzszy
-
Bardzo ładny jest , piszesz ze dobrze się trzyma na glebie przy 160km/h ja na seryjnym zawiasie boje się przekroczyć 140km/h ;-|
-
Bocian_s#313, Marcin OBR, jacekmm34 cieszę się że się podoba :))
Łukasz ale i tak Ci powiedzą że gleba Cię omal nie zabiła i rozwaliła oponę ;-)
RONFSO ja na seryjnym zawiasie bałem się wchodzić w zakręty bo przechyły jak na M.S Titanic, niższy, sztywniejszy i szerszy zawias plus dobra guma i jest o wiele wiele pewniej :-)
-
Nie żebym hejtował ale widziałem cie w Katowicach i podskakiwałeś jak piłeczka ping pongowa mimo w miare równej drogi dlatego bałbym się rozpędzać do tych 160 :) Ale i tak spoko poldek.
-
O to się właśnie rozchodzi, że amortyzator przestaje działać w trzech przypadkach: 1 kiedy znacząco zmieni się masa samochodu, 2 kiedy zmieni się skok zawieszenia, 3 kiedy zmieni się twardość sprężyny. Tutaj mamy auto które stoi cały czas poza normalnym zakresem pracy zamontowanego amortyzatora, więc będzie cały czas podskakiwać. Wrażenia z jazdy w jakichśtam spokojnych warunkach, a rzeczywista sprawność zawieszenia to dwie różne rzeczy. Tak obniżone auto się nie przechyla z uwagi na skok i obniżony środek ciężkości, więc łatwiej wyczuć hamulec dzięki temu że brak jest nurkowania i nie ma tych strasznych przechyłów na boki, ale ogólna przyczepność nie musi być większa, a na pewno jest nierówna bo amortyzator nie pracuje jak należy. I pomijam już to, że z powodu skoku, na dziurach nie ma szans na przyczepność, na zwykłych nierównościach asfaltu już jest prawodpodobnie nierówna przyczepność, ponieważ amortyzator cały czas pracuje poza zakresem.
-
Nie samym zawieszeniem człowiek żyje także dla odmiany kilka gratów pod zabudowę audio :-)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/5deb887a5eba.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/5deb887a5eba.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c13294453a07.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/c13294453a07.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/1a2bd579bd5a.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/1a2bd579bd5a.jpg.html)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e014145a6468.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/e014145a6468.jpg.html)
-
Sprzęt grający więcej warty niż sam Polonez.... zupełnie jak w 2002 roku . Radio na szkle było droższe jak akwara z 88 roku:D.
-
Sam robiłeś panele ?
-
mruk1313 jeszcze chyba aż tak hardcorowo nie ma haha :D Zakładam że mój egzemplarz jest wart trochę więcej niż 3-4 tysie :D
mihals tak robiłem sam, porządny MDF 30mm wysokiej gęstości, frezowany na zakrzywienie około 10mm, wyszły naprawdę super moim zdaniem :-)
-
Ten panel jest super pod glosnik kurcze musze cos usiebie wymodzic ale brak czasu ale widze ze odwalasz kawal dobrej roboty
-
marcin728 dzięki za miłe słowa ;-) Co do panelu jak chcesz mogę podać Ci wymiary, dużo roboty z tym nie ma jak są odpiwiednie narzędzia, mam znajomego który ma stolarnie także w warsztacie zrobiłem panele w około 30min, największa robote robi frez, nadaje panelowi ostatecznego szlifu i nie wygląda wtedy jak po prostu kawałek kwadratowej dechy ;-)
-
A jesli można wiedzieć,to na jaki klej sklejałeś 2 płyty do siebie ?
-
mihals panele są wykonane z pojedyńczej płyty :-)
-
sta1416 znajomy udostępnił mi tylko maszyny a panel robiłem sobie sam więc cena praktycznie zerowa bo płytę również dostałem od niego :-)
Sporo osób pyta o te panele więc chyba uruchomię ich produkcję :d
Będę obijał materiałem już mam kupiony :)
-
W ostatnim czasie zdobyłem blende Aero-Zen, wstępna przymiarka na brudnym samochodzie i haczykach bo śruby za krótkie a już wyglada dobrze moim zdaniem ;-)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e575e8b0e4c5.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/e575e8b0e4c5.jpg.html)
-
mi tam zawsze te blendy na minusach wygladaly odpustowo, a na DFie kiedys widzialem to ja pier...
no ale przynajmniej trafiles ta z pomaranczowym plastikiem,bo byly jeszcze cale czerwone, ktore sa jeszcze gorsze
-
Sam też nigdy nie byłem przekonany co do bledny jakoś była mi nie w smak szczególnie w jakiś dziwnych kombinacjach kolorystycznych ale akurat jakoś wpadłem na pomysł blendy i znalazłem właśnie tą Aero-Zen która ma ciekawą strukturę i jest taka półprzeźroczysta, jakoś mi to spasowało na chwilę obecną, muszę ją tylko odświeżyć co nieco i porządnie założyć chociaż samochód i tak zimuje teraz w garażu. Blenda rzecz nabyta jak się znudzi to można bezbolieśnie ściągnąć ;-)
Mi na przykład absolutnie blenda nie leży na Borku czy na 125p również ;-|
-
na Borku to jeszcze nie widzilem, musi byc masakrycznie,
z czego chcesz ja odświeżać, bo wyglada tak,ze raczej tylne lampy musisz odswiezyc, zeby je dostosowac do blendy ;>
-
Mój kolega miał taki gadżet w kancie :P
(https://lh5.googleusercontent.com/-hYM_QkfoaYQ/Ur1iXTuaDII/AAAAAAAACZg/LC2tORAvGDU/s800/blenda%25202.jpg)
Borkowe były podobne, kiedyś po necie latały foty takiego czerwonego gruza ze spojlerami co to niby oryginał eksport był.
-
Rzecz gustu, w tym DFie mi się podoba.
Natomiast ja w czerwonym polonezie pod spód dałbym folię odblaskową ale nie mam czerwonego a do zielonego nie pasuje wcale.
-
na Borku to jeszcze nie widzilem, musi byc masakrycznie,
z czego chcesz ja odświeżać, bo wyglada tak,ze raczej tylne lampy musisz odswiezyc, zeby je dostosowac do blendy ;>
Na lampach była 3 tygodniowa warstwa kurzu tak jak i na zderzaku bo w garażu mam goły beton na razie i strasznie się kurzy : / Więc blenda faktycznie mogła wyglądać na zajebistą względem reszty bo nie posiadała kilograma pyłu :d
Zdjęcie Borka z blendą:
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/e50e2dd865ad.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/e50e2dd865ad.jpg.html)
Rzecz gustu wiadomo jak lesor mówi jednemu siądzie drugiemu nie.
Chodzi Ci o czerwoną folię odblaskową pod blende jeszcze?
-
zapewne chodzi o nowa blende z heko ktora jest cala czerwona (http://img28.staticclassifieds.com/images_tablicapl/273194205_5_644x461_polonez-caro-3-drzwiowy-swietokrzyskie_rev006.jpg)
swoja droga musze swoja blende przymierzyc bo juz ze 2 miesiace lezy i czeka xd
-
Chodziło mi o naklejenie na drzwi folii odblaskowej, coś jak np.: ORALITE 5830. Pod tą blendą mogłaby dać w nocy fajny efekt nieagresywnego neonu.
-
ciekawe co by dala,bo folia odblaskowa dziala odbijajac swiatlo pod odpowiednim katem,a taka blenda to rozszczepi swiatlo na rozne kierunki
-
swoja droga musze swoja blende przymierzyc bo juz ze 2 miesiace lezy i czeka xd
Wszyscy na 2k16 wyjadą z blendami haha :d
Właśnie nie wiadomo czy przez strukture Aero-Zena który jest pod spodem wypukły i wklęsły zarazem nie odbijało by się to jakoś dziwnie ale to póki się by nie sprawdziło to można gdybać :d
Zastanawiam się czy dawać coś pod blende czy jakoś obklejać ją po bokach np taśmą dwustronną aby nie rysowało lakieru gdyby dotykała do nadwozia... a na czas mycia to bym najlepiej ją ściągnął aby nie gromadziła się woda pod tym.
-
Całkiem klawo to siada :d że też mój Polones musi być upośledzony, chętnie był coś takiego założył, bo stylowe w opór :P
-
folia pod blende nic nieda. niebedzie efektu. blenda jest za mala przezroczysta
-
Kierwa. a nie lepiej wszystko to jeb*ąć i zostawić tą blendę bez zadnych folii, właściciel coś o foliach odblaskowych pod spodem wspominał <mysli>?, tak wygląda świetnie <ok> <ok>; nie wszystkim sie podoba ale: gust jest jak dupa, każdy ma swój :d
edit: Marcin tak apropo KGB dobrze Ci radzi z tym żeby to lampy odświeżyć <spoko>
-
Wszyscy na 2k16 wyjadą z blendami haha :d
Miałem blendę zanim to było modne!
-
Jak wezmę się za porządne zamontowanie blendy to będę kminił na razie i tak poldek zimuje więc nie ma co się spieszyć :d
Samuray w Twoim poldku to pomysł na blende skazany jest na śmierć :d
Na zdjęciu lampy zakurzone ale odświeżyć zawsze można, maszyna polerska jest pasty są to się przejedzie :D
trucker hipster alert! :d
Na chwilę obecną kminie pozbycie się dotychczasowego zestawu na przód bo dorwałem jeszcze wyższy model, jutro powinien dotrzeć także jakieś fotki będą ;-)
-
Tak mi mówiliście że mam lampy brzydkie to się za nie zabrałem :d
Blenda również wypolerowana, założone już na stałe po ludzku ;-)
(http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3f51c59a5631.jpg) (http://naforum.zapodaj.net/3f51c59a5631.jpg.html)
-
Jak dla mnie czadowo!
-
Dla mnie mocowanie tablicy do poprawy. Troche te wkręty za duże. Poszukałbym coś bardziej dyskretnego. <spoko>
PS: Mikrofibra firmy Flexipads?
-
Właśnie z mocowaniem mam problem bo nie umiem znaleźć odpowiednio długich i grubych wkrętów które zarazem będą miały dyskretniejsze główki, jak coś mi wpadnie takiego to zmienię ;-) Na razie wszystkie OBI podobne przeszukałem.
Zgadza się mikrofibra flexipads, polerowane flexą makity pierwsza seria 800 obrotów pasta Sonax Profiline czerwona pad czerwony i druga seria 1500 obrotów pasta zielona pad zielony i wykończeniowo pad mięciutki czarny z pastą wykończeniową gloss na 6pkt :-)
-
Leroy Merlin ma spory wybór wkrętów z nierdzewki, na pewno coś znajdziesz.
-
Właśnie te na zdjęciu są z Leroy'a :d Nic więcej z długości i grubości nie pasiło :c Ale może tak na tym zdjęciu to wygląda że wystają max ale na żywo nie rzuca się to w oczy :-)
-
Kurde fajna jest ta blenda, to jest Aerozen?
Ok, przeczytałem dokładnie :D
Wrzucisz fotę całego tyłu?
-
Trochę dłuuuugo nic nie pisałem ale przynajmniej jeden z większych tematów jest w 90% zamknięty ;) Udało się poskładać car-audio w sposób jaki sobie to wyobrażałem, do pełnego zestawu brakuje tylko subwoofera, którego poszukuję :) Jutro dodam więcej fotek ale ogólnie rzecz biorąc wszystko zrobione od początku do końca zgodnie ze sztuką, okablowanie, podłączenia, drzwi wygłuszone najdokładniej jak się dało itp itd etc. :) Wrzucam fotkę panela i gotowego boczka, wszystko jak to się mówi gra i buczy, trzeba pobawić się w strojenie ale i tak jest bdb moim zdaniem ;)
-
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a6e83a9b4ca5.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/a6e83a9b4ca5.jpg.html)
-
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/129468f3d735.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/129468f3d735.jpg.html)
-
Fajne panele, bardzo schludne :-) Sam robiłeś?
-
Sam, sam :] Projekt i wykonanie własnoręczne <cwaniak2>
-
Elegancko Ci to wyszło. :]
-
Ładnie panele wyszły,idealnie komponują się ze skajowymi boczkami :)
-
Moim zdaniem też to wyszło naprawdę dobrze nieskromnie mówiąc haha :) Zestaw jest mniej więcej wysterowany, HPF odcięty przy 80Hz i czekamy teraz na subwoofer żeby poustawiać resztę. Wybór padł na nową serię JBL'a dokładnie S2-1224SS, do tego dojedzie kondensator 1F najprawdopodobniej Hifonics'a i zestaw będzie kompletny :d
-
Wzmak natomiast znalazł swoje miejsce w prawym nadkolu ;)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/a33d9b645b97.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/a33d9b645b97.jpg.html)
-
Z rozpoczęcia sezonu Youngtimer Warsaw na Żeraniu :d
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/549b25c94554.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/549b25c94554.jpg.html)
-
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/e654a3cfb6c9.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/e654a3cfb6c9.jpg.html)
-
Ostatnio przy malowaniu nowych lamp zrobiłem sobie dzienne ;-) Oprawka migacza, wywiercony otwór, żarówka LED selektywna żółta, do tego instalacja na przekaźnikach czyli stacyjka w pierwszą pozycję światła zapalają się automatycznje, po włączeniu mijania gasną i oczywiście przy wyłączeniu samochodu również. Na razie jeszcze bez szyby ale dzisiaj kleje wszystko do kupy i dodam finalny efekt z szybą :)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/6dc48c8bb00d.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/6dc48c8bb00d.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/31f10b0a77d4.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/31f10b0a77d4.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/2fd46b132916.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/2fd46b132916.jpg.html)
-
jak pokleisz szkła to od razu sie pochwal;)
-
patrze co tak slabo swieci, czytam,a to żółta,
czlowieku, nie szkoda ci roboty i kasy na mandaty ?
za zolta to paly od razu cie zdejma,
mozna ich w wala robic,ze lampy maja fabryczne miejsce na dzienne (sam mam zamiar zrobic) ,ale przepis mowi o zarowce 21W,
a zarowka 21W na duzej bance ma ~450 lm ,a juz 21W pomaranczowa do kierunkow ma ~250 lm tylko przez pomalowane szklo,
ta twoja to ma ~100 lm , (postojowka ma 50 lm ,wiec chyba potraktowalem laskawie twoj wynalazek)
pomijajac juz psi problem, to nie widzisz jak znikaja samochody jadace bez swiatel w gaszczu swiatelek ? pamietaj ,ze nie swiecisz dla siebie,
taka ledowka powinna swiecic ze 3 razy mocniej http://allegro.pl/zarowka-ba15s-22-led-smd-p21w-gratis-fv-23-i5000643573.html
-
Weź poprawkę że aparat przy fokusie na żarówkę przyciemnia tło ale faktycznie może być trochę zbyt słaba, pójdą w kierunki a na lampę kupię ledówkę na diodach cree albo high power
3-5W, co do barwy nigdy nie włożę zimnej ksenonowej bo wygląda to strasznie w poldku, będzie żółta :P Na mijania też jeździłem cały czas na selektywnych żółtych i mijałem policję setki razy nigdy nie zwrócili uwagi, tak samo mam wystające koła poza obrys itd, tym się jakoś nie przejmuję.
-
ale mijania zolte w dzien wygladaja jak konczace sie zarowki, wiec malo kto zwroci uwage,
gorzej jas sie pojawi punkcik ala konczace sie postojowki ;]
te samochodowe to sprzedaja najczesciej w zimnej barwie, ale mozna kupic diody duzej mocy luzem i wtedy do wyboru sa zimne i cieple,
kupilem na probe zimna i ciepla - ta ciepla swieci barwa zblizona do zarowki halogenowej,
co do mocy to sporo zalezy od budowy,ale tak srednio to LED potrzebuje ~7x mniej energii od zarnika ,zeby wytworzyc zblizony strumien swietlny ,wiec taka 3-5W bedzie wystarczajaca ,tylko zeby wszystkie diody swiecily do przodu
LED do kierunkow sie nie nadaje,bo przerywacz bedzie pracowal jk na spalonej zarowce - niezbyt elegancko wyglada takie szybki miganie ,a dzwiek w srodku jest drazniacy
zaczniesz sie przejmowac palami, gdy zabiora dowod, a diagnosta nie bedzie chcial podbic przegladu,
znajdziesz takiego, co podbije i zlapia cie drugi raz to WK wszczyna postepowanie i ciagaja diagnoste i Ciebie ,a tutaj sie nie wywiniesz,bo celewo zalozyles takie kola (kola to nie zarowki)
-
Jeszcze powinien być klosz ze specjalnym oznaczeniem na dzienne, chyba te lampy z wesemu co oryginalnie mają gniazdo na dzienne mają takie oznaczenia.
-
Chyba nie, w każdym razie ja się takiego oznaczenia nie dopatrzyłem.
-
trzeba sobie samemu wystrugac oznaczenie dremelem ;>
-
LEDy zamówione, odpowiednie znalazłem dopiero na Aliexpress więc pewnie z miesiąc sobie poczekam ale za to są dokładnie takie jakie chciałem :d Jedna ma 10W, trzy diody high power z przodu na soczewce i trzy płytki po sześć diód dookoła, darmowa wysyłka i za komplet 2szt zapłaciłem w przeliczeniu 70zł a na alledrogo i w sklepach koło 100zł za jedną i na zwykłych diodach.
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/3db0ee7682e4.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/3db0ee7682e4.jpg.html)
-
jakies firmowe widze od Samsunga,
duza moc, powinna mocno swiecic, ale skoro to Samsung to jakas nota katalogowa powinna byc,
mozesz sprawdzic ile Lumenow daja ?
-
Żarówka jest oparta na led chip'ach Samsunga model 2835, katalogowo jedna dioda daje w przedziale 50-60 lumenów, więc uśeredniając jeśli lumeny liczy się sumując każdą diodę (tego nie wiem) dawało by to 1155 lumenów na żarówkę :)
-
niestety lumenow sie nie sumuje, ale jest szansa osiagnac 400 - jednak obawiam sie,ze potrzebny by byl odbysnik,bo do przodu swieca tylko 3 diody,
przy zarowce 21W tez potrzebny jest odblysnik,zeby wykorzystac cala "światłość" ,wiec musisz po prostu porownac efekt swiecenia,
do jednej lampy mozesz wlozyc zarowke ,a do drugiej LED - aparat powinien zlapas srednia jasnosc,tylko wylacz wszelakie polepszacze i HDRy ,jezeli to jakis skomplikowany sprzet
-
Jedno jest pewne, na pewno będzie lepiej niż teraz :P
Zrobię porównanie, fotki itd. jak tylko przylecą do mnie żarówki, na razie są w drodze na lotnisko, pewnie jeszcze z 2-3tyg czekania zanim poczta zapuka z przesyłką <smutny>
Wszystkie polepszacze mam wyłączone, a fotki robię telefonem bo ma lepszy aparat niż cyfrówka <lol2>
-
Bardzo ładny polonez. Czarne blachy robią robote. Jak dla mnie koła z tyłu ciut za szeroko ale to kwestia gustu. Chętnie obejrze na żywo. A tak przy okazji moge wiedzieć o ile klepałeś resor, żeby tak usiadł? Własnie zabieram się za glebe w moim i jak pytałem fachowca od resorów to powiedział, że najlepiej robić resor na dwa razy. Najpierw sklepać o 1cm i zobaczyć ile siądzie a później można wymierzyć dokładnie. U Ciebie jest elegancko wiec jesli to nie tajemnica napisz ile obniżałeś. :)
-
Jeżeli kolega nie doczytał to uprzedzam że to auto skacze jak pingpong. Przejeżdżał obok mnie, widziałem, masakra.
-
banned to Ty chyba jeszcze nie miałeś okazji widzieć prawdziwego ping-ponga ;p
-
wczoraj widziałem na kkn-ie, te żółte ledy wyglądają gorzej niż źle. tak poza tym nawet spoko, przynajmniej po ciemku. :P
-
Doceniam kolego twoją troskę o mój komfort podróży :D A niech se skacze. Nie przeszkadza mi. Ważne, żeby wyglądał zajebiście. Polonez na bbsach to jest to :)
-
banned to masz chyba ping-pongi w oczach bo z przodu na zawiasie jest dobre 5cm pracy jak nie lepiej, z tyłu tyle samo.
Poza tym twardy zawias mi nie przeszkadza, tak miało być, mam jeszcze inne samochody w tym daily z zawiasem prosto z mięciutkiej sofy więc urozmaicam sobie :p
maciejowski na razie te ledy chu*owo wyglądają bo są za słabe i po prostu nie świecą, takie dwa pryszcze w reflektorach :p Dojdą żarówki, będzie świecić, będzie wyglądać ;-)
-
Co do KKN'a zanim się ciemno zrobiło :)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/649770e3b9c6.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/649770e3b9c6.jpg.html)
-
banned to masz chyba ping-pongi w oczach bo z przodu na zawiasie jest dobre 5cm pracy jak nie lepiej
To czy jest prześwit nie ma znaczenia. Znaczenie ma siła tłumienia i szybkość reakcji amortyzatora. Insza inszość że ze zglebionymi samochodami jest tak samo jak z Porsche. Żaden nie musi się dobrze prowadzić, bo nikt tym szybko nie jeździ, tylko że Porsche prowadzi się dobrze.
-
Żarówki po 14 dniach od wysłania na miejscu :d
W stosunku do poprzednich świeczek jest 100x lepiej :d Świecą naprawdę mocno i fajnie, w dzień elegancko widoczne, jutro zrobię fotkę w dziennym świetle, aparat tak czy inaczej delikatnie przyciemnia więc jest jeszcze 5-10% jaśniej niż na fotkach ;)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/24249b220f9c.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/24249b220f9c.jpg.html)
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/71083cf0025e.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/71083cf0025e.jpg.html)
-
faktycznie mocno swieca,co widac po snopie swiatla na ziemi
-
I takie Caro to grube Caro. Poprzednie auto miałem w tym samym stylu i mój nowy nabytek z fabryki fso tez będzie robiony na taki setup. Jeszcze raz gratki za projekt.
-
To nie jest samochód ani tym bardziej samochód sportowy na który pozuje z tym zawieszeniem, tylko inwalida samochodu.
Efekt pingponga:
https://www.youtube.com/watch?v=toESTbdGy8w
https://www.youtube.com/watch?v=ZcjFg2Gyumk&feature=youtu.be&t=1m32s
Seryjny Polonez wygrywa czasowo z Polonezem na takim kaleka-zawieszeniu. Sprawdzone doświadczalnie.
-
Zrozum banned, że tego auta nikt nie robił żeby się nim ścigać. I nikt nie aspiruje do auta sportowego, to auto ma się powoli toczyć i wyglądać. Tylko tyle się od niego wymaga.
-
tego auta nikt nie robił żeby się nim ścigać
Każdy tak mówi, a potem czyta się wywody typu "jechałem 160km/h i uważam, że jazda na takim setupie jest bezpieczniejsza niż na 6 letnich oponach"...
-
Rozumiem. To twórcy takich kalek nie rozumieją że robienie czegoś takiego jest jak wstawianie fortepianu do kawalerki żeby się pochwalić że stać ich na tak duże mieszkanie że mieści się fortepian, albo mówiąc mniej elegancko, zakładanie prezerwatywy zamiast majtek, tylko po to żeby móc się pochwalić że się czegoś takiego używa.
Tak czy owak efekt jest groteskowy i niepraktyczny jak lampy pomalowane sprejem na czarno, na wzór zaślepek z wyścigówek DTM.
-
Marcin, co to masz takie fajne w tylnym oknie? Mam na myśli tą kratkę. Gdzie to kupiłeś?
Nie myślałeś o tym żeby nakleić nowe naklejki CARO na błotnikach? Są jeszcze dostępne oryginały.
-
Te kratki to takie coś(jeśli o to chodzi):
http://allegro.pl/kratka-wentylacyjna-do-okna-samochodu-dla-psa-kota-i5467439316.html
;)
-
Rozumiem podejście banneda, ja z kolei wchodzę w ten dział, biorę pierwszy lepszy temat z brzegu, znowu zglebiony polonez na szerokiej feldze... zieeew
Nie wiem, co wam w tym się podoba, za parę lat będzie się przywracać te zawieszenia do oryginału i wszyscy będą kląć na tą głupią modę, według mnie robienie z auta jamnika i szorowanie podłogą po ziemi to nic ani ładnego, ani ciekawego. No ale, każde czasy rządzą się swoją dziwną modą, kiedyś się dokładało spojlery z desek i kijów do hokeja, dolepiało wielkie, brzydkie zderzaki, a teraz się wsadza zbyt szeroką felgę, psuje zawieszenie, żeby krzywo stał i szorował po ziemi. :P
-
To autko ma właśnie wyglądać i urywać karki większości ludzi na ulicy. Co kierowca to inne ma podejście do swojego auta. Mój idzie w tym samym kierunku. Auto do wystawienia w niedziele na spota albo do kościoła :-)
Zapewne rocznie zrobię ok 5-6 tys kilometrów. Tak jak to było z moją e30 cabrio. Więcej pucowana i woskowana niż toczyła się na kołach. Raz na 2 tyg szedł wosk :-)
Ale to indywidualnie każdy podchodzi do swojej bryczki. Nie można rozmawiać tu o gustach ponieważ to zawsze zaprowadzi do szumu na forum.
-
Nie wiem na ch*j co jakiś czas zaczyna się pier*olenie o zawiasie, ping pongach i tym podobnych, nie wiem banned może jakiś ukryty fetysz masz z tym podskakiwaniem jak ping pong, sam w domu praktykujesz jak nikt nie widzi? Wymiotować mi się chce jak widzę twój nick w moim temacie, nic konstruktywnego nie wnosisz, a twoja krytyka jest również niekonstruktywna odkąd gadasz to samo w kółko, jak jesteś znawca to zaproponuj inny amortyzator z inną charkaterystyką czy cokolwiek innego, jak nie, to daruj sobie. Nie wiem po raz który powtarzam że ja tym samochodem nie startuje w rajdach, nie nakur*iam boków i nie pałuje pod światłami, on ma za zadanie być neck breakerem, toczyć się i świecić się, form over function, nie wiem jak mam to prościej wyłożyć. Ten samochód jest czystszy niż stół operacyjny, na lakierze ma wosku więcej niż w uszach banneda i wyjeżdża w weekendy na zlot czy przejażdżkę jak jest ładna pogoda, nie jest praktyczny bo być nie musi, mam inne samochody spełniające te funkcje.
THAT'S ALL.
-
#hatersgonnahate
(https://naforum.zapodaj.net/thumbs/8dc4636d6e5f.jpg) (https://naforum.zapodaj.net/8dc4636d6e5f.jpg.html)
-
miedzian dokładnie takie coś jak Rocky podał, też z Allegro brałem, Trixie kratka wentylacyjna dla psa/kota, w "tuningowych" sklepach sprzedają po 50zł jako cult, retro, classic itd :d W zoologicznym też znajdziesz, fajna sprawa jak auto zamykasz a gorąco jest to nie ma takiej sauny potem :)
-
Autko kozak. Do poruszania się tak jak on się porusza nie jest wymagany zawias jakiś full konkretny. Ani nie rozwija prędkości ani nie pomyka codziennie po polskich drogach. Tak samo jak mój były projekt. Rocznie 5 tys km i non stop dopieszczany i głaskany. Jedynie co mam do tego poloneza to to że zbyt dużo wystają tylne koła. Zmienił bym na inny dystans. z 1,5 cm do środka. Kibicuje w dalszych dopieszczaniach. Idę w tym samym kierunku.
-
w sumie skoro to nie jezdzi prawie wcale to po co swiatla do jazdy dziennej ?
-
Jeszcze nie wiem czy nie wpadnie inna rolka na nowy sezon, jeśli nie to powalczę z ładnym spasowaniem tego co jest :)
KGB bo po primo fajnie wyglądają a jak już nim śmigam to odciążają bilans prądowy bo przy tym audio co jest obecnie to w przyszłości trzeba będzie pomyśleć nad wydajniejszym alternatorem :)
-
fajniej wygladaja żółte H4 ,a dzienne to bym okreslil raczej mianem przykrej koniecznosci,
trudno, by odciazaly altka bardziej niz wytlaczone swiatla podczas tego calego dudnienia
-
Miałem długo żółte H4, jak wracałem w nocy z Youngtimer Warsaw ponad 300km nie widząc praktycznie nic to podziękowałem, jeżdżę na Xtreme Vision +130%.
Przy tych żarówkach odciążają sporo, widzę po akumulatorze. Wygląd kwestia gustu. Kolego tylko mi tu nie mów o dudnieniu, bo zestaw jest zrobiony pod jak największą muzykalność, przejrzystość, dobrą separację pasm i punktowość, wyciszony jest matami, w pomiarach wyciąga 130 decybeli bez słyszalnych zniekształceń :P
-
ak jesteś znawca to zaproponuj inny amortyzator z inną charkaterystyką
Prawdopodobnie nie ma takiego na rynku który by się nadawał, możesz zamówić w Zerkopolu żeby Ci zestroili amortyzatory do tego, tylko że przy okazji przydałyby się mocniejsze sprężyny, a przy takim skoku i tak uda się to zestroić tylko na autostradę.
Jeżdżenie tym autem nie różni się od jeżdżenia pojazdem niesprawnym, tylko że mało jest awarii które mogą spowodować że pewnego dnia staniesz jak wryty bo o coś zachaczyłeś mocowaniem skrzyni biegów, powinny za to masowo lecieć dowody ale jak widać rząd nie zwietrzył jeszcze interesu :P
-
Jedni negują inni są za inni mają jeszcze nie wiadomo jakie aluzje. A jeszcze innych nie stać na ładowanie w poloneza większych kwot jak zatankowanie za 50zł czy to gazu czy benzynki i też się głupio mądrze wypowiadają.
Ale niestety na forum na klatę przyjąć trzeba wszystkie wypowiedzi. Nie należy się nimi jednak przejmować. Każdy orze jak może. Każdy robi auto wedle swojego planu.
-
Jeden amortyzator Bilsteina zrobiony na zamówienie kosztuje znacznie więcej niż ucięcie sprężyn i sklepanie resorów... Więcej kosztowały nawet dwa Krosno Duocontroll. które tu też by nie działały.
Ok, mogę obiecać że się więcej nie wypowiem :-)
-
Marcin nie denerwuj się, komentarze dla Ciebie nieistotne po prostu pomiń ;p A poldek ahh żebym miał taki zapał i chęci do swojego :d
-
Dawaj lepiej więcej fotek bo nie mogę się napatrzeć hehe. Ile można wałkowac czy komuś on pasuje czy nie. Jest to autko na pokaz i tyle. Ma wyglądać. Na spotach robi robotę i tak ma zostać :-)