Autor Wątek: REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...  (Przeczytany 5163 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« dnia: Sierpień 27, 2006, 23:34:02 pm »

karol-1987

  • Gość
Witam,

pewnie nie jeden z was slyszal o regulacji zaworów inaczej jak mowi instruckja... instrukcja w GLI okre?la luzy na 0,20mm na zaworze ssacym i 0,25mm na wydechowym. niektorzy mowia ze te wartosci wasto ustawic odpowiednio na 0,15mm i 0,20mm. powodem tego jest twierdzenie ze luzy w polonezie zamiast sie kasowac sie powiekszaja, co powoduje stukanie i mniejsza kompresje.. niektorzy jednak twierdza ze to wbrew zasadom fizyki (i ja tak twierdze). teraz pytanie ile w tym prawdy, jakie kto ma doswiadczenia itd itd. Prosze mi sie tu ladnie spowiadac :D

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #1 dnia: Sierpień 28, 2006, 07:26:21 am »

Meggido

  • Gość
Jeszcze kiedy miałem silnik z tradycyjnym systemem regulacji, to ustawiałem 0.15 i 0.20. Żebym je regulował kilka razy pod rz?d, niestety zawsze klepały. Po regulacji i odpaleniu po kilku minutach klepały. Jak zdemontowałem pokrywę zaworów luzy były zwykle na poziomie jakim wyregulowałem lub większe. Taka uroda tych samochodów chyba.
Stukanie zaworów NIE MA WPŁYWU NA KOMPRESJĘ!!

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #2 dnia: Sierpień 28, 2006, 10:35:23 am »

PeNY#1816

  • Gość
Stukanie nie ma - brak stukania ma... czyli tzw podwieszone zawory...

Ja ustawiam odpowiednio:
- pomiedzy 0,2 i 0,25
- pomiędzy 0,25 i 0,3

Można powiedzieć że druga podana warto?ć to - nazwijmy to pasowanie ciasne ;)

A robie tak dlatego że wbrew obiegowej opinii, luzy w Polonezie się zmniejszaj? a nie zwiększaj?... wynika to z tego że zawory siadaj? mimo wszystko w gniazdach. I choć mogłoby się wydawać że tak samo jak gniazda zaworów zurzywaj? sie popychacze i koniki na klawiaturze co sprawia (powinno sprawiać) że luz jest większy po pewnym czasie... u mnie jest inaczej...

Taki sposób regulacji w moim bolidzie się sprawdza...

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #3 dnia: Sierpień 28, 2006, 16:55:23 pm »

Michal

  • Gość
Morawski proponuje dal obydwu zaworów 0,17 na zimnym silniku.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #4 dnia: Sierpień 28, 2006, 17:19:29 pm »

Kołcz_1906

  • Gość
kuzyn mechanik ustawial mi na 0,20 kazdy i smiga za.. bardzo dobrze tak więc niema co kombinowac z 0,20 i 0,25, sam powiedzial ze zawsze reguluje na 0,20 i nikt jesszcze sie nie skarzyl ze cos jest nie tak

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #5 dnia: Sierpień 28, 2006, 17:26:34 pm »

karol-1987

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Morawski proponuje dal obydwu zaworów 0,17 na zimnym silniku
nie wiedzialem o tym...

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #6 dnia: Sierpień 29, 2006, 00:03:49 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wartosci zalecane po ktoryms roku to 0.15 i 0.20
i to zalecane dla wszystkich silnikow ,nawet tych starszych (np. w 125p)
a luzy w Polonezie rosna w miare przebiegu i nagrzewania sie silnika
jezeli komus sie kasuja w miare przebiegu to ma mocna dzwigienki zaworowe  :?  i nalezy sie z tego cieszyc

a zwiekszanie sie luzow w miare nagrzewania nie jest wcale wbrew fizyce
poprostu laski popychacza sie malo nagrzewaja ,a klawiatura jest aluminiowa i wystarczy ,ze podniesie sie bardziej niz wydluza sie trzonki zaworow - o i juz mamy zwiekszone luzy
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #7 dnia: Sierpień 29, 2006, 04:25:50 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2613
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Luzy zaworowe w silniku 1,6 ( standard ) powiększaj? się w trakcie eksploatacji.  Sklepanie przylgni gniazda i zaworu, nie jest w stanie zniwelować zużycia d?wigni zaworowej w miejscu współpracy z czołem trzonka zaworu. Trzonek zaworu wytarł w d?wigni kanał o szeroko?ci równej swojej ?rednicy i głęboko?ci o,5mm w stosunku do powierzchni krzywizny. Silnik o przebiegu ok. 140 ty?.km. Regulacja luzów zaworów już po przebiegu 10 ty?. km przy pomocy szczelinomierza, nie ma sensu. Należałoby wzi?ć pod uwagę głęboko?ć tego kanału, niestety bez demontażu klawiatury tej wielko?ci nie da się precyzyjnie okre?lić. Bior?c pod uwagę to że, powierzchnia krzywizny d?wigni jest hartowana na głęboko?ć ok. 0, 15mm. to tak? d?wignię należy wymienić lub ( jeżeli s? możliwo?ci ) przeszlifować i zahartować. Swoj? drog? dziwi mnie brak wyobra?ni konstruktorów i producentów tych d?wigni, jeżeli nie potrafi? wła?ciwie ukształtować i zahartować, to wystarczyłoby na grzbiecie d?wigni wyszlifować miejsce na przyłożenie trzpienia czujnika zegarowego. Wtedy regulacja zaworów byłaby dziecinn? igraszk?.

Pozdrawiam
wrb
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #8 dnia: Sierpień 29, 2006, 10:37:44 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
To co ja mam mówić po 208 tys.  :?:  a jak ganiam do swojego mechanika zawsze bierze szczelinomierz w rękę i ustawia wszystkie na 0,20 na niskich obrotach jest ładnie nie słychać klepania  ;)

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #9 dnia: Sierpień 29, 2006, 11:11:13 am »

alex1916

  • Gość
Wczoraj ustawiłem na 0,20 i 0,15 - cyka rasowo, idzie jak burza ;) Za tydzień ustawię jeszcze raz (uszczelka musi się ładnie ułożyć) i spokój na dwa miesi?ce.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 08, 2006, 16:02:21 pm »

Przemek#1844

  • Gość
panowie, czy ja sie moze nie myle, ale cos mi sie kojarzy, ze wieksze luzy na zaworach to troche lepszy dół => wieksza elastyczność => mniejsze zuzycie paliwa a ciasne zawory to gorszy dół, ale lepsza góra?
cos mi sie kojarzy, ze przy za ciasnych zaworach jest problem z gasnieciem na niskich obrotach ale w gore sie kreci przepieknie...

aha, Morawski mowi 0,15-0,20 niezaleznie od tego czy ssacy czy wydechowy - dobre wyniki daje 0,18/0,18

mysle ze ta zmiana nastaw wynika z tego ze dzis nie ma juz paliw LO 78, 92 itp - stad zredukowali luzy z 0,2/0,25 na 0,15/0,20

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 08, 2006, 16:30:52 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przemek#1844
wydaje ci sie
przez zmiane luzow zaworowych nie zmienisz charakterystyki silnika
zmiana zalecanych luzow nastapila ,bo testy eksploatacyjne wykazaly ,ze mozna to zrobic
badz rozwoj techniki wymusil stosowanie innych materialow na zawory ,dzwigienki i klawiature (materialow o mniejszym wspolczynniku rozszerzalnosci cieplnej)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 08, 2006, 20:27:56 pm »

Przemek#1844

  • Gość
KGB, sam sobie przeczysz, najpierw piszesz:
Cytuj (zaznaczone)
wartosci zalecane po ktoryms roku to 0.15 i 0.20
i to zalecane dla wszystkich silnikow ,nawet tych starszych (np. w 125p)


a potem
Cytuj (zaznaczone)
zmiana zalecanych luzow nastapila ,bo testy eksploatacyjne wykazaly ,ze mozna to zrobic badz rozwoj techniki wymusil stosowanie innych materialow na zawory ,dzwigienki i klawiature (materialow o mniejszym wspolczynniku rozszerzalnosci cieplnej)


a swoją drogą, tak czytam Twoje posty i nie oraŹ się, ale Tobie się raczej wydaje niż wiesz co piszesz...

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 08, 2006, 20:42:05 pm »

Lodówa#1826

  • Gość
kgb to "mechanik" przeciez  :shock:

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 09, 2006, 07:34:32 am »

Przemek#1844

  • Gość
thx Lodówa#1826, stary wiedzialem po prostu ze mnie poprzesz

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 09, 2006, 21:28:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Przemek#1844
wcale sobie nie przecze
w zdaniu jest "badz" czyli wybierasz sobie opcje
nie JA ustalalem luzy zaworowe i nie JA wymyslilem ,zeby stosowac je do silnikow niemodyfikowanych

JA tylko stawiam hipoteze dlaczego w trakcie produkcji zmieniono zalecenia co do stosowania konkretnych luzow zaworowych
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 12, 2006, 00:25:37 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wspornik jest aluminiowy ,a ze wspornik + rurki (os dzwigienek) + dzwigienki + sprezyny, tworza klawiature ,to uznaje ,ze klawiatura jest aluminiowa :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

REGULACJA ZAWORÓW - inaczej jak instrukcja? dyskusja...
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 12, 2006, 18:01:39 pm »

bruns

  • Gość
KGB niech Ci będzie , wyje?niłe? .