Autor Wątek: polonez diesel  (Przeczytany 14387 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

polonez diesel
« dnia: Kwiecień 27, 2008, 22:26:53 pm »

modzel

  • Gość
witam
jakie sa opinie o diesel w polonezie  podobno trwały mimo ze francuski
jakie jest spalanie.
planuje zakup takiego poloneza z takim silnikiem, chciałbym wiedzieć coś wiecej

polonez diesel
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:04:02 pm »

iwan

  • Gość
Zalety: niskie spalanie, jezdzi na wszystkim, calkiem dobrze przyspiesza, dobry moment obrotowy, silnik jak diesel - niezawodny
Wady: niskiem vmax, duzy halas i wibracje, slabo dobrane przelozenia skrzyni biegow, mowia ze buda poloneza nie jest przystosowana do dieslowskich wibracji, dowodem tego byla peknieta podluznica w moim cargo, tuz przy poduszce, najprawdopodobniej wlasnie od wibracji silnika, gdyz sama podluznica nie byla skorodowana
Wszystko zalezy do czego bedziesz potrzebowal poloneza. Ja mialem cargo, meczylem sie nim troche w trasie ze wzgledu na halas, ale na krotkich trasach swietnie sie spisywal. A ze to bylo akurat cargo wykorzystywalem go do przewozu roznych rzeczy a nawet ciagalem nim lawete.

polonez diesel
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:09:33 pm »

modzel

  • Gość
tani samochód na początek na rzadkie jeżdżenie, tylko miasto wiec vmax ni ryba

i mam dylemat czy lpg z tanim gazem ale zabawy  z przeglądami, regulacjami

czy mało popularny  1.9D z niskim spalaniem niby polowa co lpg ale nie wiadomo jad długo będzie ON tańszy od benzynki

polonez diesel
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:27:47 pm »

alex

  • Gość
modzel, gaz ma tylko do końca tego roku być tak tani. W faktach w tvn niedawno o tym było. Mają nałożyć większą akcyzę. Jeżeli dobrze zapamiętałem to akcyza ma wzrosnąć o 60% czy jakoś tak. Jazda na lpg już nie będzie aż tak tania jak kiedyś.

polonez diesel
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:31:47 pm »

alex1916

  • Gość
Biorąc pod uwagę sposób obliczania akcyzy (od wagi, nie objętości) wzrost o 60% w przypadku LPG oznacza podwyżkę o miażdżące 20gr na litrze - to sporo mniej niż typowe sezonowe wahania ceny.

polonez diesel
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:36:50 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
mysle ze najlepeiej zapytac Bolima,on swoim dieselkiem juz troche przejezdzil niech sie wypowie :)
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

polonez diesel
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 27, 2008, 23:49:07 pm »

e_gregor

  • Gość
Diezel w poldku dobry jest. Myślę że z tą podwyzka LPG też straszą i to od paru lat. Poza tym coraz mniej aut jeździ na gaz - ich miejsce zastępuja masowo sprowadzane zetory (diesle). To może wpłynąć na spadek cen LPG, więc przy wzroście akcyzy cena może wiele się nie zmienić.

polonez diesel
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 28, 2008, 07:17:40 am »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Ja kiedyś z ojcem pojechałem oglądać Trucka z takim silnikiem. Dobrze, że miał udokumentowany przebieg, bo licznik się mu 6 razy przekręcił  :shock:
Facet nakulał tym 650 tys. km.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

polonez diesel
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 30, 2008, 16:58:53 pm »

Offline waw_snow

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 58
  • Płeć: Mężczyzna
    • był 1.9 gld '95 jest renault kangoo 1.5dci + santa fe sm 2.0crdi 4x4
moje go ma już rok i miałem parę chwil zwątpienia ale tylko i wyłącznie z mojej głupoty i niewiedzy... u mnie buda jest cala i rzeczywiście vmax jest kiepski zwłaszcza ze wsadziłem most 4.1. dziś padł mi rozrusznik wiec czasem są kłopoty :cry:

polonez diesel
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 30, 2008, 17:32:42 pm »

Offline Bolim#1838

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 571
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu Plus 2.5 20V Turbo
Jako, że jeżdżę od nowości poldem czyli od 12lat w tej wspaniałej wersji 1.9GLD.
Jak każde auto ma wady i zalety.

-niskie spalanie 4.4-5.5 trasa, 6-7 miasto
-dobra elastyczność
-Vmax ok 165 (chyba nie taki niski większość OHV do tylu dochodzi)
-Przyjemny klekot silnika w zakresie użytkowym (1500-3000)
-łatwy do zrobienia swap na 1.9 TD
-głośny przy rozruchu na zimno
-głośny przy wysokich obrotach
-dziwnie dobrane przełożenia

Przejechał już u mnie 160 tys km.
Główne naprawy:
-sprzęgło 155tys
-rozrusznik 155 tys
-łożysko igiełkowe 155tys
-szczotki alternatora 155tys

A tak to hamulce, filtry oleje i el. zawiasu
Bardzo sobie chwalę oryginalne amorki, mimo 160tys mają wysoka sprawność.
Lubię go bo zawsze odpala i dowozi mnie tam gdzie trzeba.
* FSO Polonez Atu+ 97' 2.5T 20V
* FSO Polonez 1.8T 20V 3** KM
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.9 GLD
* FSO Polonez Caro 96' L94 1.6 GLI

polonez diesel
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 18, 2008, 20:30:14 pm »

Przemekx303

  • Gość
Ja truckiem 99r 1,6 gli przejechałem 450tyś i koniec mam dość więc kupiłem 1.9d 2003r zrobiłem nim narazie ok 10tyś i jestem bardzo zadowolony i polecam.Silnik bardziej elastyczny i co najważniejsze że przyśpiesza przy załadowanym aucie wyprzedzam przy 80km/godz i sie nie boję że nie zdążę i sobie spokojnie pomyka 100 i nawet więcej co w benzyniaku było niemożliwe :mrgreen:

polonez diesel
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 19, 2008, 00:55:56 am »

Offline Sterciu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 482
Citroen C25 1.9 D , oryginalny przebieg 370kkm i nadal sie kula nie biorac przy tym oleju. Od zmiany do zmiany bez dolewki choć przy zmianie przy 10kkm brakuje około 1,5l. Jak przy wlaniu swierzego ma max to przy zmianie min. Silnik ten sam co w poldku. Ogólnie taki wół roboczy nie do zajechania. Jednak stare francuskie diesle były jedne z lepszych nie to co teraz.
Pozdrowionka ;)
Kiedyś był 125p oraz dwa Plusy - rover i ohv.

polonez diesel
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 19, 2008, 19:19:16 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
dzisiejsze diesle nie ustępują benzyniakom. ostatni wyścig LE Mans wygrały właśnie diesle. audi i pougeot.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

polonez diesel
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:23:29 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "wrb"
dzisiejsze diesle nie ustępują benzyniakom. ostatni wyścig LE Mans wygrały właśnie diesle. audi i pougeot.


Może i nie ustępują, ale co z ich trwałością. :|

polonez diesel
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 19, 2008, 20:25:33 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Panowie to jest temat o dieslu w Polonezach wiec prosze nie wywolywac dyskusji co lepsze.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

polonez diesel
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:56:45 pm »

Nikita

  • Gość
odgrzebie kotleta czy byly 1,9 d w plusach bo pare razy widzialem plusy trucki w dieslu ale nie wiem czy to nie swapy bo przerobka banalnie rprosta praktycznie ale chodzi mi o osobowki czy byly takie ????

polonez diesel
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 23, 2009, 08:46:11 am »

Nikita

  • Gość
a tak teoretycznie jak mam boscha na pojedynczym wtrysku i chcialbym wsadzic diesla to do zmiany jest :

komputer silnik pompa w baku mocowania silnika i co jeszcze????

skrzynia pasuje bez problemu????

i czy diesel z elektryka z minusa podejdzie pod plusa czy sa jakies roznice???

polonez diesel
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 23, 2009, 10:21:12 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Diesel ma inny dzwon o wałek sprzęgłowy, do wymiany drążek środkowy,
elektryka w dieslu Citroena jest ... a raczej nic tam nie ma, poza altkiem, rozrusznikiem, zaworem odcinającym przy pompie.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

polonez diesel
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 23, 2009, 19:19:38 pm »

Nikita

  • Gość
ok

a jak z czujkami ktore sa w benzyniaku i nie zostana podpiete w dieslu bedzie swiecil check engine caly czas jak sie tego problemu pozbyc

i jak jest z podlaczeniem wspomagania jest jakas szansa na zachowanie wspomy czy przy dieslu mozna sie z tym pozegnac????

polonez diesel
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 23, 2009, 19:33:37 pm »

marcij

  • Gość
Nie bedzie CE, bo wycinasz komputer i  cala wiazke benzynowa. CE pozostaje nieaktywna.
Pompy w baku tez nie musisz zmieniac , porostu wewalasz benzynowa i wkladasz smok diesla.
Do wspomagania musisz dorwac pompe z diesla ,ewentualnie do przerobienia beda koncowki. Lub pompa elektryczna. Warto o tym pomyslec , bo silnik jest znacznie ciezszy i krecenie kierownica to masakra