Autor Wątek: Parownik BRC tecno  (Przeczytany 20444 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 02, 2008, 17:58:53 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Jak zakręcisz, to odpalasz auto i czekasz tak długo, aż silnik nie zgaśnie.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 02, 2008, 18:10:50 pm »

marcij

  • Gość
Ja dodam tylko ze zakrecic trzeba solidnie , jak nie ma sily w palcach to pomoc sobie kombinerkami. I zadziwiajaco dlugi jest czas zanim samochod zgasnie , u mnie na wolnych obrotach bylo to ponad 2 minuty, po odpaleniu i kilku przegazowkach zaczalem sie zastanawiac co jest nie tak , zostawilem na chwile na wolnych i w koncu wypalil caly gaz.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 02, 2008, 18:12:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A jak nie chcesz czekac, nie musisz odpalac auta, zakrecasz srubke i odkrecasz tą przy parowniku, gaz sam ucieknie. Ale bezpieczniej jest wypalic resztki. Oczywiscie "zawsze cos tam w rurkach zostanie" wiec nie przestrasz sie jak po poluzowaniu weżyka coś tam jeszcze syknie.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 02, 2008, 18:14:06 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
marcij, u mnie tak samo ;) Aż się przestrasztłem, że nie działa :)
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 03, 2008, 10:06:11 am »

klimi

  • Gość
Więc tak: wymieniłem membrany, wszystko pięknie i w ogóle i pojechałem na regulację na analizatorze. No i tak jak przed wymianą nie da rady było ustawić prawidłowej mieszanki tak i po wymianie to samo. Gość powiedział że tego parownika się nie regeneruje bo nic z tego nie wychodzi. Tak więc drodzy koledzy - macie parownik brc tecno nie regenerujcie go tylko kupcie inny.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 03, 2008, 10:21:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jak to sie nie regeneuje ?
A co oprocz membran i uszczelek moglo sie w parowniku zużyć? Zmień gazownika, albo sam sobie ustaw mieszanke starym indiańskim sposobem.

Mi na analizatorze po wymianie membran ustawili spalanie na poziomie 17L /100KM w miescie... głąby kapuściane, ja sam sobie ustawiłem i teraz 12L mi nie zje.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 03, 2008, 10:38:59 am »

klimi

  • Gość
Byłem u 2 gaziarzy i każdy to samo gadał. Tera mi ustawili za free tylko nie wiem ile pali :D ale kopa ma niezłego. Próbowałem ustawić go starym indiańskim sposobem ale jak skręciłem śrubkę na parowniku na maksa to nie gasł i lipa :(

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 03, 2008, 19:12:02 pm »

kan

  • Gość
Cytat: "klimi"
Byłem u 2 gaziarzy i każdy to samo gadał. Tera mi ustawili za free tylko nie wiem ile pali :D ale kopa ma niezłego. Próbowałem ustawić go starym indiańskim sposobem ale jak skręciłem śrubkę na parowniku na maksa to nie gasł i lipa :(


I co sprężyny były w zestawie? Jak Ci radziłem dać sobie spokój to nie wierzyłeś. Najlepiej się uczy na własnych błędach. Dwa razy wymieniałem i starczy. Przy takiej róznicy w kosztach nie ma sensu.
Co do nie gaśnięcia problem pewnie leży (przy założeniu że nic nie skopałeś przy małej membranie i dobrze go wyczyściłeś przed zmontowaniem) w regulacji czułości dużej membrany. Zarówno jeśli została stara sprężyna jak i przy nowej trzeba po złożeniu ustawić czułość parownika. W przypadku starej jest ona już wyrobiona i ugina się nawet przy małym podciśnieniu co skutkuje nie gasnięciem silnika po skręceniu wolnych obrotów.
Czułość ustawia się zazwyczaj na takiej dużej śrubie na imbus(nie wiem jak to jest w BRC), odkręcasz przewód do miksera i wkładasz do pojemnika z wodą. Po podaniu napięcia na elektrozawory i skręceniu śruby wolnych obrotów regulujesz tak aby wylatywały tylko pojedyncze bańki gazu.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 03, 2008, 22:11:04 pm »

klimi

  • Gość
Sprężynki były w zestawie.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 04, 2008, 00:25:54 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kreć srubą na wezu a nie na parowniku ! Ta na parowniku jest od wolnych obrotow i tą zostaw sobie na koniec.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 04, 2008, 08:25:50 am »

klimi

  • Gość
Jak kręciłem tą na wężu i zakręciłem ją na maksa to obroty wzrosły  :?

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #31 dnia: Kwiecień 04, 2008, 09:09:40 am »

kan

  • Gość
Cytat: "klimi"
Sprężynki były w zestawie.

No to tym bardziej trzeba zacząć od regulacji czułości.

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #32 dnia: Kwiecień 14, 2008, 13:06:02 pm »

klimi

  • Gość
No dobra ale co mi da te ustawienie czułości. Przecież ta śrubka reguluje skład mieszanki. Czy chodzi o to że najpierw mam zrobić tą regulację z wodą żeby później łatwiej było ustawić prawidłowy skład mieszanki?? I jeszcze jedno: tak czytam o regulacji instalek lpg i czy żeby takową wyregulować należy kręcić śrubą na wężu a nie na parowniku?? Bo na naszym forum wyczytałem, że ta śruba na parowniku to tylko do wolnych obrotów. Sam już nie wiem jak to jest... :roll:

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 14, 2008, 22:36:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na parowniku od wolnych obrotów, na wężu "od powera"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #34 dnia: Kwiecień 14, 2008, 22:56:49 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
na parowniku jest od składu mieszanki na niższych obrotach, nie tylko wolnych

regulację zaczyna sie od:
mamy np.zupełnie rozregulowaną instalkę, odpalamy auto, (jesli nie chce, odkręcamy srubę na wezu, byle auto zaskoczylo) srubę na wezu przykręcamy powoli az auto zacznie przygasać, następnie odkręcamy o 1 obrót(potem sie dokładniej dostroi)

 następnie regulujemy parownik, srubkę najpierw przykręcamy az zacznie przygasac silnik, nastepnie wykręcamy az znowu zacznie przygasac- wyznaczamy w ten sposób "widełki" w ktorych dawka gazu jest odpowiednia by silnik chodził. ustawiamy srubę po srodku (liczymy sobie obroty jakie sruba wykonuje pomiedzy granicami,
 gdy chcemy by auto mniej paliło przykręcamy srubę blizej  granicy, jesli jednak zależy nam na większej dynamice odkecamy jednak bedzie to powodowało większy apetyt na paliwo

srubę na wezu po dokonanej regulacji parownika regulujemy znow poprzez skrecenie jej az silnik zaczyna przygasac i stopniowe odkręcanie po 1/4 obrotu, az motor bedzie ładnie reagował na dodanie gazu (na ogól wystarcza około 1 obrtót od momentu przygasania na wolnych obr)

jest to skuteczna i powszechnie stosowana metoda regulacji instalacji bez posiadania analizatora spalin, zajmuje gora 3 minuty a mamy pewnos ze gaz jest na prawde wyregulowany blisko ideału
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #35 dnia: Kwiecień 15, 2008, 16:43:37 pm »

klimi

  • Gość
Zoltanno, No to ja robię tak jak piszesz, ale jak zakręciłem śrubkę na parowniku to trochę przygasł ale jak za chwilę znów chciałem ją zakręcić to nic się działo. A tą na wężu jak zakręcam to obroty rosną...Co to może być??

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 07, 2008, 18:47:19 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Na moim BRC zrobiłem trochę ponad 30 tys. i dzisiaj pewien jegomość oświadczył mi, że już trzeba regenerować, bo nie trzyma wolnych (gaśnie, albo ma 500-800) i prawie nie reaguje na regulację. Możliwe, że to już? :shock: Nowy nie wchodzi w grę, nie dam 200 stówek. Widziałem zestawy po 70-80 zł. Ciekawe ile za robotę gaziarz weźmie. Bo może nie opłaci się regenerować :roll:
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 07, 2008, 18:59:34 pm »

Offline G.T.

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 900
cos cie ktos w preta wali, chociaz z drugiej strony powiedz czy odpalales na gazie itd? bo ja przelaczalem na gaz jak auto mialo te 50* i parownik wytrzymal mi prawie 100 000

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 07, 2008, 19:30:22 pm »

Offline Mynx

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 168
Tym bardziej mnie to dziwi, bo starałem się nie katować reduktora. Po nocy zawsze był odpalany na benzynie, zarówno w zimę jak i w lato. Na gaz przełączałem jak się zagrzał co najmniej do 50. Muszę podjechać do jakiegoś innego gaziarza
Polonez - just drive and relax....

www.histmag.org - portal nie tylko dla humanistów

Parownik BRC tecno
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 07, 2008, 19:37:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wyczysc go poprostu - odkrec duza membrane i sam ocen na ile jest stwardniala
wlasciwie to liczy sie jedynie duza membrana i to od jej stanu zalezy regulacja
a tak wogole to wolne da sie ustawic kanalem omijajacym membrane ,JA bym sie bardzie martwil o prace w czasie jazdy ,bo tu jest roznica w osiagach i spalaniu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.