Autor Wątek: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi  (Przeczytany 12602 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« dnia: Grudzień 15, 2012, 09:52:08 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Tym razem postanowiłem podzielić się bardzo szalonym i ciekawym pomysłem jaki mi wpadł do głowy  ]:->
Mianowicie żeby wysterować nagrzewnicę z calsonica panelem z klimatronica z audi. Jak się okazuje panel od A3 okazał się najlepszą alternatywą ze wzglądu na najmniej potrzebnego osprzętu. Zdaję sobie sprawę że nie wszystko będzie działało jak w audi - brak klapy nawiewy środkowe/nogi-szyba. Ale plan jest żeby pozostała część działała jak w oryginale.
Obecnie projekt jest ukończony w 80% - barakuje silniczka przełączania obiegu wewnętrzny/zewnętrzny z audi oraz do dopracowania jest cięgno sterowania klapą ciepłe/zimne.

Jak to wygląda:





montaż silniczka klapy nogi-szyba:



oraz klapy ciepłe zimne:



u góry widać czujnik temperatury zasysanego powietrza, na dole w kanale jest zamontowany drugi od temperatury powietrza na nogi.

Tak przy okazji strony silnika klap, będzie mały problem z rurami ale to już myślę że kosmetyka.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2012, 10:08:09 am »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Pomysł bardzo ciekawy :) Tylko czy panel od audi wymiarami podchodzi do polda ?? Bo sądząc po zdjęciach ciężko go będzie wpasować w konsolę i prawdopodobnie będziesz musiał zająć też kieszeń od radia :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 15, 2012, 10:49:23 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
u mnie nie ma problemu bo rajdówka a panel jest po to żeby odrobina komfortu była oraz nie było tych cholernych linek :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 15, 2012, 11:15:12 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Bardzo fajny pomysł!
jakie ma opcje jeszcze ten sterownik? może odpalać podgrzewnaie tylnej szyby? ma opcje szybkiego odparowywania przedniej?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2012, 11:42:13 am »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Podgrzewaniem tylnej szyby nie steruje ale ma szybkie odparowanie przedniej :)
Do tego kilkustopniową - chyba 8 lub 10 sterowanie nawiewem.
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:11:02 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Podgrzewaniem tylnej szyby nie steruje ale ma szybkie odparowanie przedniej :)
Do tego kilkustopniową - chyba 8 lub 10 sterowanie nawiewem.
bezpośrednio pod silnik jest wyjście? czy masz taki 8 stopniowy opornik do tego?
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:30:09 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
między panelem a silnikiem jest tzw jeż (taka czerwona kostka z radiatorem) czyli regulator prędkości obrotowej, dzięki temu panel płynnie zmienia obroty jednym kablem :)
 
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:38:32 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
świetny pomysł, naprawdę gratuluję
zainspirowałeś  mnie i mam teraz ochotę na coś takiego

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2012, 12:53:26 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Potrzeba matką wynalazku,co?  <lol2> <lol2> życzę powodzenia.

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2012, 16:16:05 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Do teg Buźka wiesz że u mnie nie może być nic całkiem fabrycznego :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2012, 16:45:14 pm »

Offline Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5106
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mi to mówisz?  :-) :-) A u mnie,to co jest?  :d :d Zawsze trzeba poprawiać po fabryce,nie ma lekko.

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 16, 2012, 21:33:07 pm »

Offline arek1995

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 387
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Atu Plus 1997r 1,6 bosch/abimex/GSI
Mam takie pytanie odnośnie tego panelu.Czy do jego pracy jest potrzebny komputer z audii,lub jeszcze jakieś części z jego osprzętu? Bo Twój projekt mnie zainspirowal do podobnej przeróbki,lecz panel chcialem zastosować z passata b5  bo wydaje mi sie że łatwiej byloby go wpasować w miejsce panelu ogrzewania z plusa. Przy okazji mógłbyś wrzucić zdjęcie tego panelu od tylu?
Praktyka - Jest wtedy gdy wszystko działa, ale nie wiemy dlaczego.
Teoria - Jest wtedy gdy wiemy wszystko, a nic nie działa.

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 16, 2012, 22:26:19 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
no właśnie już patrzyłem za tym jakby to upchać i nawet jest schemat tego na autodacie i wydaje się że całość jest już w panelu, ma to co prawda jakieś połączenie z komputerem i nawet obd ale może się to ominie :)
no ale zobaczymy co święty powie na ten temat
ja to bym chciał od razu z klimą podłączyć  <lol>



« Ostatnia zmiana: Grudzień 16, 2012, 22:27:59 pm wysłana przez qziok »

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 16, 2012, 23:59:02 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
panel generalnie nie wymaga innego kompa, ten z passata łatwiejszy w montażu - ma wbudowany wentylatorek oraz czujnik zasysanego powietrza, nie wiem do końca jak jest z czujnikiem płynu chłodzącego, ja nie spinałem kilunastu kabli i działa, ale pewnie trzeba by było podpiąć jeszcze obroty i prędkość pojazdu żeby termometr pokazywał dobrą temperaturę w zderzaku - chodzi żeby odczyt był wtedy kiedy jedziesz a nie jak stoisz i chłodnice zakłucają pomiar. Myślę że temat w dużej mierze do ogarnięcia :) Co ciekawe każdy panel ma 4 kostki i w zasadzie poza niewielkimi niuansami złącza są identyczne.

"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2012, 09:55:04 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
ma opcje szybkiego odparowywania przedniej
Do tego trzeba by doinstalować takie coś:
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-chlodniczka-elektryczna-audi-a6-c5-i2871699247.html
Tyle że to potrafi wessać skromne 100A na początku działania...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2012, 15:14:56 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Do tego trzeba by doinstalować takie coś:
http://moto.allegro.pl/nagrzewnica-chlodniczka-elektryczna-audi-a6-c5-i2871699247.html
Tyle że to potrafi wessać skromne 100A na początku działania...
Ja sobie takie coś kupiłem ... tylko nie bardzo mi się to chce zmieścić do środka(do obudowy nagrzewnicy), tak żeby to chodziło na fabrycznym wentylatorze ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 18, 2012, 22:56:18 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
do tego trzeba kabli masakra - widziałem jakie idą w Vagu - to nie wiem czy nie grubsze niż od alternatora do akumlatora ;)

Projekt prawie skończony - dołożyłem silniczek z Audi a6 do sterowania obieg zamknięty-otwarty - tak to wygląda - trochę drut ale spoko :)



Ponadto z boku wentylatora zamontowałem moduł starujący silnikiem nawiewu - patent jak w normalych autach - jest chłodzony przez powietrze z wentylatora:



uporządkowałem kable , z przdou na białych kabelkach wiadać czujnik temperatury w kabinie :)



"jest ryzyko , jest zabawa"

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2012, 09:27:10 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ja sobie takie coś kupiłem ... tylko nie bardzo mi się to chce zmieścić do środka(do obudowy nagrzewnicy), tak żeby to chodziło na fabrycznym wentylatorze ...
A jak się toto spisuje. Podłączałeś to do akumulatora? Ja myślę wsadzić takie coś zamiast ogrzewania tylnej szyby które u mnie jest uszkodzone (prawie wszystkie paski...). Tylko pokombinować żeby nie brało typ prądu.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 19, 2012, 15:40:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Ja chciałem to upchnąć obok nagrzewnicy ... teraz to czekam do lata ;p podłączałem ... grzeje jak głupie, ale bez wentylatora na mało się zda ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Odp: Konwersja Calsonic do sterowania z Klimatronic z Audi
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 19, 2012, 19:40:19 pm »

Offline qziok

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 601
    • Coupé Plus
mam taka nagrzewnicę z jakiejś renówki trochę bardziej kwadratowa, nie taki prostokąt,
jest podzielona na 4 sekcje, po podpięciu po chwili jest niemiłosiernie gorąca, tylko gdzie to upchnąć :|