Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kliper dnia Wczoraj o 10:38:05 »
Kliper może być tak, że blok oryginał a ktoś wrzucił głowice z jakiegoś powodu od rocznika 99

K79 niby znaczy że już ma automatyczny napinacz według tego dokumentu (i innych forów): http://mgpassion.free.fr/pdf/K16_Engine.pdf
 Wszystko wyjdzie po dalszej rozbiórce.
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez śledzik dnia Wczoraj o 10:31:57 »
Kliper może być tak, że blok oryginał a ktoś wrzucił głowice z jakiegoś powodu od rocznika 99
3
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Morfina dnia Wczoraj o 10:10:04 »
Najlepiej rozwiercić, ale nie mam wiertarki stołowej
Kilka lat temu wierciłem wkrętarką na niskich obrotach, przegwintowałem na odpowietrznik z VW i jakoś trzymało.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=51383.20


Tylko poco od razu takie drastyczne metody skoro nikt się nawet niechce pofatygować by wykręcić resztę starego odpowietrznika i uratować oryginalny gwint. Rozwiercić co zostało wiertłem 4, nabić porządnego torxa, zagrzać to miejsce palnikiem i niema "ch*"a musi pójść ewentualnie spawać nakrętkę.Takie cuda z reperaturkami to można se robić jak już obecny gwint nie jest do odratowania,u siebie w mz etz taki zabieg robiłem i jest to mega trudne żeby prosto wyszło i było szczelne na stożku <spoko>
4
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez kliper dnia Wczoraj o 08:49:02 »
Kawał chłopa z ciebie widzę, bo ten silnik wygląda przy tobie, jak z motocykla.
To kolega, ja bym nie dał rady. Swoją drogą coś tam było kombinowane, bo nie dość że silnik z automatycznym napinaczem w budzie 1995 to wrzucona warstwowa uszczelka pod głowicą. Będę zmieniał miskę to zerknę czy też magistrala olejowa zmieniona.

Da się mniej więcej wyznaczyć rok produkcji bloku na podstawie numeru seryjnego? 16K4FK79 718600

5
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Wczoraj o 07:31:48 »
Mimo kilkakrotnych prób wywiercenia odpowietrznika, ta operacja mi się nigdy nie udała, zastosowałem więc taki zestaw.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-gniazda-odpowietrznika-m10x1-14934207369
Gwintowniki miałem, ale jest też taki zestaw który je zawiera.
https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-gniazda-odpowietrznika-m10x1-gwintowniki-13524456078
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Maj 30, 2024, 22:26:21 pm »
Znalazłem coś takiego, tylko czy nie jest to jakiś nietypowy gwint, czy nie trzeba będzie do tego jakieś specjalnego gwintownika?
https://malyhd.pl/odpowietrzniki-gumki-itp/4471-zestaw-naprawczy-odpowietrznika.html
7
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Tales dnia Maj 30, 2024, 22:00:39 pm »
Najlepiej rozwiercić, ale nie mam wiertarki stołowej
Kilka lat temu wierciłem wkrętarką na niskich obrotach, przegwintowałem na odpowietrznik z VW i jakoś trzymało.
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=51383.20

8
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Morfina dnia Maj 30, 2024, 19:33:28 pm »
Urwane odpowietrzniki to przeważnie zasługa zbyt mocnego dokręcania wcześniej, stożek się blokuje i kosi gwint.Sporo osób je dokręca na chama jak by na tym się pół auta trzymało a wystarczy je za każdym razem dociągnąć delikatnie tyle co by stożki siadły,dać profilaktycznie delikatnie smaru na gwint i choćby to 10 lat stało w krzakach idą potem w palcach  <spoko>  Ile razy ruszam hamulce w autach to elegancko widać objechany 6kąt jak poprzednicy dokręcali ile sił w łapach
9
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez lukasz190 dnia Maj 30, 2024, 18:38:33 pm »
Tylne zaciski zdjęte z samochodu i dopiero wtedy dałem radę odkręcić przewody elastyczne, te na szczęście jeszcze są ok. Na przewodach sztywnych muszę wymienić końcówki bo stare są skorodowane i objechane kluczem. Dobrze było sobie kupić kiedyś zestaw do zarabiania końcówek przewodów, już w kilku autach się sprawdził. Jutro muszę na spokojnie obadać temat jak odkręcić odpowietrzniki, w jednym zacisku jest jeszcze cały, a w drugim ukręcony. Najlepiej rozwiercić, ale nie mam wiertarki stołowej, zwykłą trochę strach. Ogarnę tył i biorę się za przód, tam kiedyś odpowietrzniki puszczały. Lucas byłby najlepszy, ale za dużo z tym roboty.
10
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Daniel#1984 dnia Maj 30, 2024, 16:24:34 pm »
Bo lucas jest tani, już to przerobili i mają 20km od katowic składnicę złomu gdzie można zaciski lucasa z piastami kupić za grosze, wrzucać i jest gotowiec. Wszystko jest lepsze od tego zacinającego się badziewia. Palio też spoko, ale pewnie wyszłyby wielokrotnie drożej. A pewnie zauważyłeś, że auto starają się zrobić niskim nakładem kosztów., stąd np. nie planowali głowicy.
Strony: [1] 2 3 ... 10