Autor Wątek: Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem  (Przeczytany 4225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« dnia: Grudzień 15, 2009, 23:19:59 pm »

lukaszADHD

  • Gość
Witam wszystkich forumowiczów
Ostatnio zakupiłem Poloneza atu 1,6 gli i jest  mały problem, nie ma w nim ogrzewania znaczy przewód za zaworem nagrzewnicy chłodny (pewnie zawór) ,  nie załącza się wentylator nawet przy stu stopniach(czujnik chłodnicy ?) . Silnik się szybko grzeje a płyn leje się ciurkiem do zbiorniczka wyrównawczego . Czy to wszystko jest ze sobą powiązane ? Proszę o odpowiedz
Pozdrawiam

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2009, 11:47:14 am »

Milek#1944

  • Gość
Chłodnica gorąca? Sprawdź termostat. Wywal go na jakiś czas dla sprawdzenia.

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2009, 13:44:03 pm »

lukaszADHD

  • Gość
Chłodnica gorąca to nie jest,  raczej ciepła bym powiedział . Wywalić termostat czyli jak połączyć te rury ze sobą ? nie bardzo rozumiem

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2009, 19:00:44 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Wyjmij z obudowy.

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2009, 20:03:36 pm »

lukaszADHD

  • Gość
No dobra spróbuję  dzięki

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2009, 02:26:30 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
wymień termostat.
Wymień zawór nagrzewnicy.
Sprawdz czy przewody z czujnika wentylatora w chlodnicy po zwarciu ze soba powoduja żę wentylator statuje , jeśli tak to bedzie czujnik. (wadliwa bestia) jesli nie, to bezpiecznik, przekaźnik... przewody.. lub sam wentylator.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:07:47 pm »

lukaszADHD

  • Gość
No dobra jutro zobaczę co tam da się zrobić , ale byłem dziś w sklepie zobaczyć po ile termostat i zawór nagrzewnicy a koleszka mówi że to może być  uszczelka pod głowicą co o tym myślicie

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:14:16 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Nie wiem, ale wg, mnie uszczelka nie ma z tym nic wspolnego :D Co ma do orzewania lub chlodzenia? :] Jedynie moze Ci "brać" troche wody, ale to nie to.

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2009, 21:38:40 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Dlatego nie słucha się ani kolesi w sklepie ani mechaników  i ich wspaniałych rad.
Przychodzisz "prosze to i to" i koniec. Wkurza mnie takie "doradztwo"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2009, 09:02:22 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
lukaszADHD, w jakim sklepie pytałeś?
Cytat: "FaZi_Fr"
wg, mnie uszczelka nie ma z tym nic wspolnego
A jednak może mieć, u mnie caly układ chłodzenia zapowietrza sie przez to ze czasami kompresja idzie w uklad chłodzenia
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2009, 10:11:47 am »

lukaszADHD

  • Gość
No i teraz to już nie wiem :-( termostat to tania sprawa można wymienić zawór nagrzewnicy też , ale ciekawe czy jest sens jeśli to faktycznie uszczelka . Na weekend jadę do dziewczyny i tam stoi moja zielona strzała zobaczymy . A tak  na marginesie ile taka wymiana uszczelki kosztuje bo uszczelka 30 zł a samemu to chyba kiepski pomysł wymieniać bo potrzebny klucz dynamometryczny i wiedza które śruby jak dokręcać bo to jakoś na przemian idzie chyba a poza tym czy konieczne jest planowanie głowicy ?  A sklepie byłem Radzymińska róg trockiej .

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 18, 2009, 12:00:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
w warszawie akurat jest milion ludzi ktorzy staną nad tobą z piwem w ręku i pomogą wytłumaczą co i jak.
Jeśli to na sto procent uszczelka.. to trzeba planować głowicę (delikatnie do zabielenia)
Więc to dodatkowe koszty.

Śruby przykrecasz z kolejnością i momentami z książki. Jeśli potrzebujesz. To ci odpowiedni fragment skopiuję i prześlę.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 21, 2009, 09:11:21 am »

lukaszADHD

  • Gość
Popatrzyłem i to nie jest raczej uszczelka . Czy termostat może się zablokować w pozycji otwartej ? bo ta rura do chłodnicy i chłodnica to się nagrzewa od razu 30 / 40 stopni C  a silnik nie trzyma ciepła 50 /60 stopni na wskaźniku przy normalnej jeździe  . Co do wiatraka to podłączyłem czujnik  na krótko  i się kręci a ogrzewania to przez ten zawór przed nagrzewnicą raczej nie ma

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 21, 2009, 09:43:35 am »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
typowy objaw padu termostatu, miałem to samo, wymieniaj termostat i wsjo :P
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 21, 2009, 21:25:25 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
no i dodatkowo czujnik wentylatora w chłodnicy :)
30zł nie twoje... ale jaka satysfakcja i ile radości ! :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 22, 2009, 13:59:30 pm »

lukaszADHD

  • Gość
A Tak z innej beczki żeby nie zakładać tysiąca tematów. Którędy można przeciągnąć kabel zasilający do wzmacniacza ? Chodzi mi o komora silnika - wnętrze

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 22, 2009, 20:25:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
tą samą droga co fabryka ciągnęła wszystkie kable.
masz otwór pod silnikiem wycieraczek w ścianie grodziowej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 22, 2009, 21:45:12 pm »

Offline Morales

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 68
  • Płeć: Mężczyzna
  • No wAr, No bamBu :)
    • Polonez 1.4 16V MPI
Ja w swoim poldoroverze mam taki problem, że odpalam go rano, wszystko pięknie ładnie, czekam aż troszkę pochodzi sobie na "luzie" po czym wyruszam. Po chwili zaczyna być słyszalne dziwne "buczenie" i w tym samym momencie temp. silnika gwałtownie rośnie, płyn ze zbiorniczka się "ciśnie" na zewnątrz, a mimo to powietrze z nawiewu leci bardzo zimne, jakby samochód się wogóle nie zagrzał. Wyłączam silnik, muszę chwilę odczekać, i dopiero potem da się normalnie jechać. Nie zdarza się to za każdym razem, ale co jakies 4-5 odpaleń silnika. Co to może być?
Polonez 1.4 16V MPI

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 22, 2009, 22:23:06 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
końcówka pompy wody i/lub uszczelki

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Ogólny problem z chłodzeniem i ogrzewaniem
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 03, 2010, 23:44:41 pm »

joszko1991

  • Gość
ja mam podobny problem gdyż zawsze mam mokrą blache przy zbiorniczku wyrównawczym i na ciepłym silniku zbiorniczek prawie zawsze jest pełny. widać w nim pęcherzyki powietrza.
a teraz pytanie: Czy woda może być "wypluwana" przez zbiorniczek dlatego ze uklad jest zapowietrzony? w ustatkowaniu temp pomaga jak sciskam jednoczesnie 2 grube przewody wychodzące z chłodnicy ( jeden na górze, drugi na dole)
jutro postaram sie go odpowietrzyć tak jak radził jeden Kolega z forum - postawić go na górce przodem do góry itd..