Autor Wątek: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P  (Przeczytany 6924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« dnia: Marzec 16, 2014, 21:50:10 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Witam.
Mam pytanko czy bawił się ktoś w założenie elektowentylatora chłodnicy ( metalowy pałąk stosowany w wąskiej chłodnicy) do 125p z silnikiem typu 115c czyli na łańcuszku.
Dodam że mam tradycyjna chłodnicę z korkiem na górze, zamiast magicznej z korkiem na króćcu....
Zmierzam do tego że u mnie jest rozsypane sprzęgło elektromagnetyczne i chciałbym założyć wiatrak chłodnicy elektryczny.
Czy ktoś bawił się w takową przeróbkę z chłodnicą tradycyjną stosowaną w 125p z silnikiem 115c.
Głównie chodzi mi o kwestię mechaniczną , bo z podłączeniem to sobie poradzę bez problemu.
pozdrawiam.

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 16, 2014, 22:41:03 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli kolo pasowe pompy nie wystaje bardziej niz w silniku Poloneza ,to wlozysz wiatrak elektryczny ,ale tylko na chlodnice schowana pod przednim pasem gornym,
w takiej konfiguracji ledwo mozna wlozyc wiatrach z obudowa na glodnice,
jezeli nie zmienisz chlodnicy ,to probowac mozesz jedynie z wiatrakiem od rovera/diesla ,bo standardowy silnik wiatraka nie wejdzie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 17, 2014, 08:14:04 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wiatrak wchodzi od strony atrapy
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 17, 2014, 11:20:15 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
od atrapy to jasne ,ze wchodzi ,ale trzeba go rozebrac i zlozyc tak,zeby krecil sie w druga strone,
przypadkowo mam taki ,bo ktos zle zlozyl
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 17, 2014, 13:30:59 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Wystarczy podłaczyć odwrotnie kabelki. Montowaliśmy tak
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 17, 2014, 14:04:21 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci ,
kableki odwrotnie podlaczyc mozna tylko w roverze/dieslu
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 17, 2014, 17:42:58 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci ,
kableki odwrotnie podlaczyc mozna tylko w roverze/dieslu

dokładnie, niestety magicznej chłodnicy z korkiem nie posiadam i chyba założę od rovera i powinno zdac egzamin.
Chyba że pokuszę się o założenie silnika z poloneza to wtedy większe pole manewru.
dzięki za sugestie. Krotko i rzeczowo.
ps przy mojej chłodnicy koło pasowe a w zasadzie elektromagnes wadzi o silnik wiatraka....
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 17, 2014, 18:45:22 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jedna "magiczna" chlodnice sam kiedys zrobilem,
ojciec przyniósł uzywana normalna od Poloneza - obcialem korek i zalutowalem otwor ,a korek na wezu pozyskalem ze starej magicznej chlodnicy i dolozylem na gumowym laczniku,
mam to do dzis (gdzies lezy) ,
cena nowej "magicznej"  220 czy 280pln ,wiec ojciec postanowil oszczedzic,
w roku 1999 to bylo wiecej kasy niz dzisiaj :p
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 17, 2014, 18:54:28 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
jedna "magiczna" chlodnice sam kiedys zrobilem,
ojciec przyniósł uzywana normalna od Poloneza - obcialem korek i zalutowalem otwor ,a korek na wezu pozyskalem ze starej magicznej chlodnicy i dolozylem na gumowym laczniku,
mam to do dzis (gdzies lezy) ,
cena nowej "magicznej"  220 czy 280pln ,wiec ojciec postanowil oszczedzic,
w roku 1999 to bylo wiecej kasy niz dzisiaj :p

to fakt masz rację, ale fartem dziś kupiłem nową za 150zł.
teraz możesz podpowiedzieć łopatologicznie  jak już jesteśmy przy tym temacie jak podłączyć wiatrak bo ja mam kilka pomysłów ale nie wiem skąd podciągnąć zasianie, wiadomo przekaźnik i bezpiecznik musi być i czy da się wykorzystać stara instalacje od czujnika umieszczonego w chłodnicy i zasilania sprzęgła?
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 17, 2014, 19:04:49 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
jezeli masz instalacje na czujnik w chlodnicy ,to wlasciwie juz masz problem z glowy,
wentylator mozesz podlaczyc bezposrednio pod przewody zasilajace elektromagnes ,w moim DFie nie bylo przekaznika do wentylatora,
jezeli chcesz podlaczac przez przekaznik ,to musisz dociagnac staly plus do przekaznika i przekaznik podlaczyc w obwod zasilania elektromagnesu,

zastosowanie przekaznika ma sens, bo wlacznik bimetalowy dluzej pozyje,
ale sprawdz ,czy juz na obwodzie elektromagnesu nie ma przekaznika ,bo wtedy juz jest P&P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 17, 2014, 19:10:37 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci
coo?? oczywiscie ze kazdy wiatrak sie kreci w druga strone.. podpinalem w te i wewte juz  neiraz..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 17, 2014, 19:10:58 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
jezeli masz instalacje na czujnik w chlodnicy ,to wlasciwie juz masz problem z glowy,
wentylator mozesz podlaczyc bezposrednio pod przewody zasilajace elektromagnes ,w moim DFie nie bylo przekaznika do wentylatora,
jezeli chcesz podlaczac przez przekaznik ,to musisz dociagnac staly plus do przekaznika i przekaznik podlaczyc w obwod zasilania elektromagnesu,

zastosowanie przekaznika ma sens, bo wlacznik bimetalowy dluzej pozyje,
ale sprawdz ,czy juz na obwodzie elektromagnesu nie ma przekaznika ,bo wtedy juz jest P&P


oj Krzysiu nie mam przekaźnika, muszę go dołożyć.
W chłodnicy mam czujkę i są dwa przewody dochodzące do niego  i do elektromagnesu jeden przewód- też jest zasilenie.
Jak to ożenić aby mi działał jak w polonezie?:)
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2014, 19:13:34 pm wysłana przez mruk1313 »
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 17, 2014, 19:15:45 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
bardzo rpsto to "pozenic" zujnik na chlodnicy dziala na "zwarcie" wieic.. podpciagasz do przekaznika - ktory umiejscawiasz sobie w dowolnym mijscu plus i minus do odpowiednich "nozek" z jednej innej nozki ciagniesz przewod do wentylatora, nastepnie ciagniesz plusa do wentylatora a minusa przez wlacznik chlodnicy do przekaznika..
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 17, 2014, 19:35:15 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wystarczy ,przy odwrotnym podlaczeniu wiatrak sie nie kreci
coo?? oczywiscie ze kazdy wiatrak sie kreci w druga strone.. podpinalem w te i wewte juz  neiraz..
NIE kazdy


oj Krzysiu nie mam przekaźnika, muszę go dołożyć.
W chłodnicy mam czujkę i są dwa przewody dochodzące do niego  i do elektromagnesu jeden przewód- też jest zasilenie.
Jak to ożenić aby mi działał jak w polonezie?:)
moze byc tak jak napisal Zuczek,
a mozesz troche ambitniej,
nie mialem 115c ,wiec nie wiem ,czy to zasilanie elektromagnesu idzie po stacyjce ,czy bezposrednio z plusa - od tego zalezy jak chcesz zrobic,
najprosciej to zasilanie z elektromagnesu (plus) podlaczyc pod wyzwalanie przekaznika i on bedzie sterowal przekaznikiem,
jezeli nie zalezy Ci na trybie dzialania ,to do przekaznika ciagniesz plus i minus ,ktore beda zasilac wentylator,

czy ten plus na wentyl bedzie z aku ,czy po stacyjce ,to zalezy ,jak jest zasilany ten oryginalny plus z elektromagnesu  i jaki efekt chcesz uzyskac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 17, 2014, 19:41:07 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
podziękował.
Podziałam jak się tylko ociepli:)
On działa po stacyjce, jak jest włączony zapłon to wtedy go przyciąga :)
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 17, 2014, 19:45:46 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to zasilanie wentyla mozesz ciagnac z aku i po wylaczeniu stacyjki wentylator bedzie rozlaczony,
no chyba ze chcesz miec jak w Plusie ,ze wentyle wyja na postoju az zbija temp.
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 17, 2014, 20:01:48 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
to zasilanie wentyla mozesz ciagnac z aku i po wylaczeniu stacyjki wentylator bedzie rozlaczony,
no chyba ze chcesz miec jak w Plusie ,ze wentyle wyja na postoju az zbija temp.
heh wole jak Plusy :)
na postoju niech zbija mimo nie pracującego silnika.
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 17, 2014, 20:06:54 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to mozesz wyrzucic intalke od elektromagnesu i zalaczac przekaznik plusem z aku puszczonym przez bimetal,
ale nie ladnie tak, nie chce mi sie grzebac w skrzynce Plusa ,bo bym zrobil jak w DFie,zeby kulturalnie wentylatory zatrzymywaly sie razem z silnikiem  :)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 17, 2014, 20:10:16 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3439
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
to mozesz wyrzucic intalke od elektromagnesu i zalaczac przekaznik plusem z aku puszczonym przez bimetal,
ale nie ladnie tak, nie chce mi sie grzebac w skrzynce Plusa ,bo bym zrobil jak w DFie,zeby kulturalnie wentylatory zatrzymywaly sie razem z silnikiem  :)
urok każdego Poloneza jest taki że wiatrak chodzi po zatrzymaniu silnika:) i chce tak w 125p oczywiście bimetal 92-88 zamiast 90-80:)

FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: ELEKTRYCZNY WENTYLATOR CHŁODNICY W 125P
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 17, 2014, 20:15:33 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13838
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
eee ,w Borku nie chodzi ,w MR91 nie chodzi (tzn. nie chodzil ,dopóki nie przestal wcale chodzic :p )

jezeli chcesz tak zrobic, to +12v od aku i zapominasz o starej wiazce czujnika
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.