Ostatnie wiadomości

Strony: [1] 2 3 ... 10
1
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 23:24:17 »
W Kombi małe święto:
Na oryginalnym walku takie cuda? Jak tak, to gratuluję.
Kiedyś robiliśmy płukankę układu chłodzenia w ww. Kombi tabletkami do zmywarki i przyznam, że efekty były nadspodziewanie zadowalające
Bo te tabletki, to chyba całkiem mocne są. Nie pomyślałem nawet o tym, a wiem o takim patencie. Tyle tam to myłem, że puściło ile miało puścić, trochę może po tym specyfiku rdzy odpuściło i przelałem to od razu czystą wodą pod ciśnieniem. Wąż do wyjścia na głowicy i kran na full, żeby wypływało otworem, spustowym i przez pompę. Może coś to dało.
Byłbym zapomniał. Zamówiłem sobie jeszcze też taki krótki łącznik elastyczny (plecionkę) do wydechu.
https://allegro.pl/oferta/zlacze-elastyczne-lacznik-elastyczny-wydechu-tlumik-drgan-45x100-4835106871
Wstawię to zamiast tego śmiesznego kołnierza z tym śmiesznym uszczelnieniem. Flansze mam już zrobione, pospawa się do kupy, a przy samym tłumiku zrobię "na zakładkę" czyli rura w rurę i obejma. Mam jeszcze drugą dwururkę od ohvki i myślałem nawet, żeby zrobić patent, o jakim tu zdaje sie daniel wspominał, czyli kolektor  GSI połączony z tą dwururką. Poprzymierzałem to i nawet by pasowało, ale jakoś mi się nie chce. Przyjdzie to złącze, to pomyślę, ale i tak trzeba na aucie przymierzać. Tu będzie mniej roboty, niż z kolektorem w roverze, bo tylko obciąć kolektor przed zejściem 2 w 1 i dospawać to, a na końcu odciąć i wspawać flansze, tak jak planowałem tu.
Zobaczę, ale jak zrobię, to się pochwalę efektem.
2
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Sławek#1978 dnia Wczoraj o 22:56:25 »
W Kombi małe święto:


Z tej okazji wymiana paska rozrządu + filtry i olej.

W Turbołośku niestety małe kuku - po spotkaniu z sarną lewy błotnik do wymiany :/

A Caro Turbo od majówki nie ruszane, może coś w tym tygodniu przy nim podłubię - mosty wypiaskowany i zabezpieczony R-Stopem czeka na właściwy podkład, a później na montaż szpery.

Dodatkowo zastosowałem jakiś tam specyfik do "odkamieniania" chłodnic i jeszcze samą nagrzewnice dodatkowo wygotowałem w occie.
Kiedyś robiliśmy płukankę układu chłodzenia w ww. Kombi tabletkami do zmywarki i przyznam, że efekty były nadspodziewanie zadowalające  :P
3
CAŁA POLSKA / Odp: -= LINKowisko =-
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 19:27:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=0sZQBh9rBkc

Bardzo ciekawy niemiecki test Fiata 132 z epoki.

Pierwszy raz widzę tor ze specjalną turbiną do badania reakcji samochodu na uderzenie wiatru bocznego i z sekcją symulującą podtopienie jezdni  <wow>
4
Kupię / Odp: szybę drzwi kierowcy i inne
« Ostatnia wiadomość wysłana przez zakup dnia Wczoraj o 18:33:56 »
Dzięki. Puściłem w zły dział, bo kolory forum czynią je totalnie nieczytelnym.
Kontakt tylko pw, będę zaglądał co jakiś czas.
5
CAŁA POLSKA / Odp: Humor II
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Wczoraj o 18:31:45 »
6
CAŁA POLSKA / Odp: ----==== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2024** ====----
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Buźka dnia Wczoraj o 17:36:10 »
Zamówiłem sobie ten zaworek z Lublina, żeby odciąć zasilanie nagrzewnicy i do niego podepnę siłownik od centralnego, jak pisałem i ma działać.
Cały układ chłodzenia porządnie wymyłem, przy okazji rozebrania silnika, jak również samą nagrzewnicę. Dodatkowo zastosowałem jakiś tam specyfik do "odkamieniania" chłodnic i jeszcze samą nagrzewnice dodatkowo wygotowałem w occie. Zobaczymy w zimniejszych porach, czy to coś pomogło, bo ogrzewanie miałem dosyć słabe, jak na plusa.
Przy okazji, jak już rozebrałem nagrzewnicę, to pouszczelniam porządnie klapy, za pomocą samoprzylepnych uszczelek do okien, bo ta gąbka już się gdzieniegdzie zaczynała rozpadać. Filtr kabinowy mam zamiar wsadzić w tunel zimnego powietrza z podszybia, w miejscu gdzie wchodzi do obudowy wentylatora. raz na rok ściągnąć deskę, to dla mnie żaden problem. Filtr kupiłem jakiś taki długi, to po docięciu starczy mi na cztery wymiany. Mam już dosyć tego kurzu w środku.
7
Układ paliwowy i chłodzenia/nagrzewania / Odp: nagrzewnica z innego auta
« Ostatnia wiadomość wysłana przez OLO dnia Wczoraj o 16:21:13 »
W BMW z tego co pamiętam po podaniu napięcia elektrozawór się domyka. W zależności od zapotrzebowania na temperaturę co jakiś czas sterownik wysyła impuls. Generalnie elektrozawór (-ry) cyka sobie co kilka sekund.
8
Sprzedam / Tarcze + klocki PN Truck Lucas
« Ostatnia wiadomość wysłana przez Mariusz# dnia Wczoraj o 10:29:01 »
Sprzedam używane ale w dobrym stanie tarcze Mikoda GT + klocki TRW  chyba GD852 (nie wiem czy dobrze pamiętam) stan wszystkich klocków taki sam. Tarcze praktycznie równo zużyte. Nie posiadają bicia. Można lekko przetoczyć ranty.  cena 50 zł plus przesyłka po stronie kupującego.




9
Zawieszenie i układ kierowniczy / Odp: Kolumna MacPhersona w Polonezie.
« Ostatnia wiadomość wysłana przez banned dnia Maj 19, 2024, 19:11:27 pm »
Owszem. Sztywny most ma całą serię ograniczeń mocno zmniejszających dostępną przyczepność, zwłaszcza na nawet niewielkich nierównościach, stąd FSO, tak samo jak Fiat i każdy inny producent samochodów ze sztywnym mostem na świecie, seryjnie ustawiał przednie koła żeby szły w pozytyw żeby przyczepność przodu również była mała w zakręcie i auto nie miało tendencji do bokowania i to w kąty które są nie do skontrowania.

W rajdówkach to było nie do przyjęcia ze względu na czas przejazdu, więc z przodu ustawiano negatyw, a przyczepność kół tylnego mostu poprawiano stawiając tył auta niżej i na dużo miększych niż przednie sprężynach, żeby mógł się wykrzyżować, a masa nadwozia dobrze docisnąć koła do drogi. W seryjnym samochodzie takie ustawienie nie wchodziło w grę ze względu na możliwość wyładowania pasażerami i bagażem. W sumie ciekawie by było, gdyby FSO chciało być innowacyjne i ustawiało seryjnie samochód trochę jak rajdówkę, a na okoliczność podróży całą rodziną w desce rozdzielczej byłby guzik który odpalałby kompresor i napełniał siedzące obok odbojów miechy powietrzne żeby podnieść tył. Mogliby w ten sposób bez zmiany prymitywnego tylnego zawieszenia, wyeliminować połowę problemów które stwarza.

W sumie chyba w takim kierunku bym poszedł gdybym robił uniwersalnego rodzinnego Poloneza a nie chciał wymieniać zawieszenia z tyłu i kopać się z urzędnikami. Przód wahacz dolny podnieść żeby uzyskać negatyw w zakręcie, twardsze sprężyny, mocniejsze amortyzatory, a z tyłu seryjny resor z lepszymi amortyzatorami, do tego obok odbojów miechy powietrze, na pokładzie kompresor do pompowania tyłu pod pasażerów/bagaż, i elektrozawór do spuszczania powietrza, żeby cały system umożliwiał dostosowanie zawieszenia bez wchodzenia pod samochód.
10
Szybkie pytanie / odpowiedź / Odp: szyba drzwi - mocowanie i różnice
« Ostatnia wiadomość wysłana przez ceva dnia Maj 19, 2024, 17:25:46 pm »
Te korytko, to nie jest jakaś technologia kosmiczna.
Wystarczy wygiąć kawałek blachy 1,5-2mm (nie musi być tych fabrycznych wywinięć), ze starego korytka odzyskać uchwyt linki, przyspawać, pomalować/ocynkować, itp i wkleić w nie szybę klejem do szyb.
Zamontować.
Gotowe. 
Strony: [1] 2 3 ... 10