FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => AUTA SYMPATYKÓW KLUBU => Wątek zaczęty przez: tyfer w Listopad 07, 2016, 13:21:22 pm
-
Chciałem przedstawić wam swój projekt
Jest to Df 125p z roku 88, oryginalnie silnik pn ze skrzynia V. Bardzo zdrowa blacha, zewnętrznie jak widać
Tak wyglądał po zakupie <blee>
(http://images70.fotosik.pl/62/c542318feecb3973med.jpg) (http://images70.fotosik.pl/62/c542318feecb3973.jpg)
A tak po umyciu <mysli> pojawiło się też pytanie -swapowac czy nie?<mysli>
(http://images70.fotosik.pl/62/d60497fc39820d30med.jpg) (http://images70.fotosik.pl/62/d60497fc39820d30.jpg)
Dopiero po jakimś czasie postanowiłem robić swap silnika, jako dawca posłużył Ford Sierra z silnikiem dohc.
(http://images68.fotosik.pl/485/8c78d0cb52814afdmed.jpg) (http://images68.fotosik.pl/485/8c78d0cb52814afd.jpg)
Tu już w aucie
(http://images69.fotosik.pl/486/46410e898ef3a1a9med.jpg) (http://images69.fotosik.pl/486/46410e898ef3a1a9.jpg)
Po montażu i odpaleniu prace stanęły na jakiś czas. Niedawno ta machina ruszyła dalej, więc fiacik dostał nowe zawieszenie do przodu
(http://images84.fotosik.pl/2/fe66fc7130e0e628med.jpg) (http://images84.fotosik.pl/2/fe66fc7130e0e628.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/110/6f7b3bb32b3c0658med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/110/6f7b3bb32b3c0658.jpg)
(http://images83.fotosik.pl/110/eb2ae1846cbde7f6med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/110/eb2ae1846cbde7f6.jpg)
Wspomaganie
(http://images84.fotosik.pl/65/d5402e477f7ca495med.jpg) (http://images84.fotosik.pl/65/d5402e477f7ca495.jpg)
Nowe, troszkę lepsze hamulce
(http://images82.fotosik.pl/110/10f6fe49f7ad4c76med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/110/10f6fe49f7ad4c76.jpg)
No i z racji hamulców większe koła
(http://images83.fotosik.pl/120/039c19bff0f80604med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/120/039c19bff0f80604.jpg)
W między czasie trochę ogarnąłem blachę. Jeszcze dużo pracy przede mną, ale efekt końcowy mam nadzieję wynagrodzi starania :]
Ciekaw jestem waszych opinii. Może poradzicie jaki kolor wybrać? Początkowo miał być oryginał, no ale jak widać oryginał już nie będzie ;>
myślałem o Yellow Bahama, chciałbym żeby był zpalety Fiata.
-
Widzę dokładną robotę, podoba mi się :) Nie chodziło Ci po głowie, żeby zmontować zawieszenie na poliuretanach ? Co do koloru, w oryginalnym byłby bardziej w stylu sleepera ;) Taki trochę dziadkowóz z mocnym silnikiem, ale yellow bahama też będzie ładnie leżał
-
Bardzo ciekawy Fiacik,
http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201405/1399266485_by_pawel694.jpg?1399326619
a może taki kolor ?
-
Dzięki za miłe słowa :)
Prawdę mówiąc pierwotnie miał być sleeper ;> to znaczy w miarę możliwości dalej ma być. Chciałbym tylko zmienić kolor na mniej pospolity :]
Ciekawe malowanie w tym fiacik z linku ;) było by ostro. Ja jednak chciałbym żeby nie rzucał się tak bardzo w oczy.
Co do poliuretanów to owszem, myślałem. Niestety opinie co do nich są podzielone. Postanowiłem naradzie złożyć na zwykłych, głównie dlatego że takowe miałem w zapasach. Trochę polatam i pewnie wymienię ;) może w między czasie będzie okazja przejechać się takim na polibuszach
-
Bardzo ciekawy Fiat. Zaliczyłem kiedyś krótką przygodę z tym silnikiem w pn-ie i bardzo tą jednostkę polubiłem. Czekam na dalszy rozwój :)
-
Masz ciekawy wózek na narzędzia , jak z tym silnikiem się jeżdzi ?
Projekt dość ciekawy , staram się na bieżąco go śledzić . <spoko>
-
Wózek to jest jedyna pozytywna pamiątka po naszej służbie zdrowia :d i pewnie pamięta jeszcze poprzedni ustrój
Jeździ się świetnie, zrobiłem na razie tylko kilka km ale wrażenia jak najbardziej na plus.
-
Z tego co widac na zdjeciach to jest pare niedociagniec ,ktore bija w oczy. Po pierwsze popraw przewody hamulcowe!!!!! Najpierw przykreca sie przewody elastyczne w zacisk potem przy budzie ,nasz je powykrecane jak sznurek w kieszenia. Rozrusznik nie bije o belke?? bo na zdjeciu widac jak by na niej lezal. Łapy oryginalne z poloneza przyspawane do jakieś blachy tez slabo wygladaja
-
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu.
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.
A przewody hamulcowe były przykręcone tak jak mówisz, prawdę mówiąc nie były wcale odkręcane od zacisków <lol> będą wymieniane na nowe.
Ogólnie dzięki za spostrzeżenia, widać że oglądałeś uważnie :-)
-
UUff to dobrze ze bedziesz poprawial te rzeczy <spoko> Zawsze zwracam duza uwage na szczegoly,bo robie takie rzeczy.Rozrusznik jest za blisko ,zaczniesz jezdzic ulozy sie wszystko ,przypalisz pare razy kapcia i napewno bedzie stukal o belke .Mi w polonezie na poduszkach seryjnych z bmw silnik pracowal po pare cm w kazda strone ;p
Kolektor ssacy bym przerobil zeby przepustnica byla pod katem jak w Roverze ,wtedy mial bys lepiej z rozwiazaniem dolotu filtra.
-
Ogólnie to mam zamiar trochę podnieść motor. Na pewno pójdzie do góry przy skrzyni, muszę tylko wymodzić jakąś poduszkę skrzyni.
Co do kolektora to już chyba tak zostanie, ale jeszcze zobaczę, przyznaję że nie pomyślałem o tym wcześniej a poprawiło by to jeszcze ułożenie linki gazu.
-
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
-
Witam autora. Od czego jest skrzynia biegów?
raczej od sierry jak całą reszta ;)
-
Jak najbardziej mt75 ze Sierry
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
-
Dzięki Panowie za reakcję. Dużo jest rzeźby z włożeniem tego w budę FSO?
-
Osobiście uważam że nie dużo. Co prawda do końca projektu jeszcze daleka droga, ale dużo cięcia nie było. Pomijając oczywiście podłączenie elektryki to problem jest z alternatorem. Trzeba trochę przerobić bok bo nie wchodzi.
Przyda się do tego skrzynia mt75 na linkę, bo podobno były też hydrauliczne. N9 nie porównywałem ale Mt wchodzi fajnie.
-
Hamulce jaki rozmiar i od czego? Dużo rzeźby żeby je wsadzić?
-
Hamulce 257 wentylowane od Fiata Marea. Musi być zwrotnica od pn na lukasie poza tym trzeba było dorobić podkładki dystansowe chyba 6mm i zmienić końcówkę przewodu hamulcowego bo miała inny skok. Lepsze są podobno od Fiata Palio, pasują p&p na zwrotnice lucasa, pozostaje przerobić przewód hamulcowy. Niestety łatwiej o zestaw pod tarcze 240mm, ja chciałem większe i nie udało się takich kupić od Palio
-
Tak naprawdę to bardziej pokręcone jest, nawet w palio przynajmniej dwie wersje tego występowały- mam osobiście wyciagnięte z palio takie p&p oraz takie które wymagają dystansiwania. Miałem też mareę- oprócz tego siadały do niej podobne wizualnie, ale inne, trochę większe klocki.
-
Faktycznie, klocki mam też chyba te większe. Ogólnie uważam że taki mod hebli warty jest poświęconego nakładu pracy i funduszy, nawet jeśli trzeba zaciski dystansować
-
Rozrusznik nie bije o belkę, wygląda to tak na zdjęciu.
Poza tym zauważyłeś wszystkie rzeczy które są do poprawki <uoee>
Łapy poduszek będą przerobione, podobnie jak poduszka skrzyni. Niestety nie mam na to na razie pomysłu.
Motor proponuje jeszcze minimalnie podnieść. Minimum luzu to ok 12mm moim zdaniem.
Poduszki poldkowe wywal od razu - wytrzymają tydzień może. Proponuje poduszki silnika od BMW M20 nr części 11811132321 -są jak poldkowe tyle ze lite i ciut wyższe. Łapy silnika zrób od zera z blachy 4 mm. Wykorzystaj wolne gwinty w bloku wg potrzeb.
Co do poduszki skrzyni proponuje tez poduszki od skrzyni z bmw np z e36 nr części 22316799331. Z jednej strony tej dłuższej powinno dać rade złapać otwory w skrzyni(inna średnica wiec potrzebne tulejki) a z drugiej dorabiasz łapę w postaci płaskiej blachy 4mm z powierconymi otworami tak coby z jednej strony pasowało na skrzynie a z drugiej na 4 otwory w podłużnicy. Jak dalej jest za wysoko to musisz już opuszczać samą łapę. Rozumiem ze ori puduszki z forda nie da rady zastosować ? Masz MT75 z takim dodatkowym dystansem ?
Skrzynie faktycznie są w wersji na linkę i na hydraulikę. Te drugie są chyba nawet ciut dłuższe, ze względu na dwumasowe koło zamachowe które jest grubsze. Mocowania do bloku i wału są te same. Dzwon jest zintegrowany wiec nie da rady przerobić na linkę
-
http://fiat125p.pl/kolo.html Paleta w jakiej wychodziły Fiaty 125p w ciągu całej produkcji.
Mi osobiści pasowałby kolor L70, lub F456, chociaż F618 też jest nietypowy bo tylko przez dwa lata nim lakierowali, ale wybór należy do ciebie
-
Poduszki skrzyni , tak się składa że nawet już mam takie jak napisałeś.
Niestety moja kasta była spawania w miejscu gdzie przychodzi poduszka. Musiała się chyba kiedyś odkręcić i piekło ucho, taka już do mnie trafiła. Będę musiał dać jakieś wzmocnienie w tym miejscu bo boję się że jak postawię ją na dwóch poduszkach to znowu pęknie.
Faktycznie między skrzynią a ori poduszką jest łącznik.
Co do poduszek silnika, właśnie nie wiedziałem jakich użyć. Dzięki za namiar, myślę że wykorzystam :]
Ta paletę znam już prawie na pamięć <lol2> brałem nawet pod uwagę kolor L70, lubię kanty w tym kolorze, tylko że mam golfa w podobnym odcieniu. Waham się jeszcze nad oryginalnym kolorem, ale raczej będzie Yb.
-
A jak z prędkościomierzem? działa? Pytam ponoć coś trzeba kombinować żeby nie przekłamywało.
-
Prędkościomierz nie jest podłączony. Faktycznie przełożenia są różne i będzie pokazywał mniej więcej połowę faktycznej prędkości. Nie wiem za bardzo jak to rozwiązać mechanicznie.
Skrzynia ma dodatkowo impulsator elektroniczny i myślę że założę jakiś elektroniczny licznik. No chyba że wymyślę jakieś rozwiązanie przekładni licznika <co>
-
A w poldofordzie jak to było rozwiązane?
Inne przełożenie ślimaka , jakaś redukcja?
-
W poldofordzie były zdaje się dodatkowe przekładnie . Niestety są praktycznie nie do zdobycia. ponad to były tam chyba stosowane skrzynie N9 a nie mt75, chociaż to musiałby ktoś potwierdzić, nie mam pewności.
-
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.
Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
-
A właśnie na kresce mi zależy... Mam pewien pomysł, ale niestety na montaż elektronicznego licznika. Zobaczymy, może w między czasie wymyślę coś lepszego.
-
Tak. W poldfordzie była dodatkowa redukcja do prędkościomierza. Problem można rozwiązać na dwa sposoby. Pierwszy to montaż prędkościomierza z forda. Drugi to zabawa z licznikiem sterowanym z impulsatora. Niestety oba sposoby nie podejdą do kreski śmierci.
Ostatecznie to zabawa mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Reduktor będzie chyba łatwiejszy. Kółka z kserokopiarki/drukarki.
-
Potrzebne jest przełożenie mniej więcej 1:2 dokładnie musiałbym sprawdzić. najtrudniej będzie znaleźć jakieś zębatki znaleźć. Zobaczymy, fajnie jakby to działało.
A może ktoś ten temat przerabiał już i mógłby coś podpowiedzieć? ;>
-
mikroprocesor biorący sygnał z impulsatora i sterujący prędkością obrotową jakiegoś silniczka krokowego choćby ze starego cdromu.
Silnik z CD to silnik BLDC a nie krokowy ;) Krokowy się nie nadaje do tego- sprawdzałem - pokaże max 50Km/h może 60Km/h. Musi być silnik BLDC lub normalny DC sterowany PWM. Tak czy inaczej bez mikrokontrolera się nie obejdzie. Na tą chwile nie mam pomysłu jak połączyć silnik z licznikiem. Reszta to już stosunkowo małe piwo mając sygnał ze skrzyni czy mostu co nie oznacza ze jest to prosta robota bo trzeba np napisać procedury dekodujące i uśredniające pomiar z czujnika tak samo sterujące silnikiem aby działał "normalnie" a skokowo. Jakieś redukcje na kółkach domowej roboty odpadają bo padnie to szybciej niż wypijecie piwo. Fabrycznie w poldofordzie była montowana redukcja na wyjściu ze skrzyni. Powodzenia w szukaniu :] Do MT75 tez spasuje na 90 % ponieważ linki są te same. Dodatkowo np w automacie A4LD jest tak ze czujniki linka/elektroniczny są zamienne ze sobą byle kółka miały ta sama ilość zębów. Przełożenie licznika ford to 625 :1, w polonezie 1000:1, lada 1020 :1
-
Ja sobie wymyśliłem, żeby założyć uniwersalny komputer pokładowy i wcisnąć go w obudowę na przykład od ekonomizera <cwaniak2>
Sprawa prędkości i przebiegu będzie załatwiona, dodatkowo ma jeszcze kilka ciekawych funkcji.
Mimo wszystko jednak fajnie gdyby normalny licznik udało się uruchomić.
Fakt, że oryginalną przekładnie od poldoforda, to najłatwiej pewnie z poldofordem kupić będzie <uoee>
-
Mam pytanie z innej beczki, czy kolor giallo positano i Yellow Bahama to jest ten sam odcień? Koleś od mieszania farb nie znalazł Yellow Bahama tylko 208 giallo positano.
-
to samo http://fiat125p.pl/kolo.html#
-
Tak, odwiedzałem tą stronę. Zwątpiłem, bo to chyba jedyne miejsce, gdzie nazwy te są stosowane zamiennie. Nie widziałem na żywo żadnego ori BY i trudno mi się odnieść.
-
Jakby udało Ci się rozkminić problem niedziałającego prędkościomierza uśmiechnę się do Ciebie.
W moim fiacie z identycznym motorem i skrzynią też nie działa prędkościomierz
Oczywiście koszty pokryję
pzdr
-
Jeśli chodzi o pomiar prędkości, skupię się pewnie bardziej na montażu tego komputera, tak jak pisałem wcześniej. Gdyby jednak udało się ogarnąć ori licznik to na pewno będę się chwalił :]
-
Szukam schematu instalacji do atu plusa, przeglądnąłem już chyba cała dyskietkę z netem ;>
Czy istnieje w ogóle taki schemat?
Chciałem podłączyć u siebie wycieraczki z atu plusa bo moje są martwe a z atu mam wszystko. Nie wiem jak podłączyć ten "mikroprocesor" :-)
Bez tego pewnie też dam radę, ale było by łatwiej.
Pomożecie? <mysli>
-
Miałem ten sam problem z licznikiem
w skrzyni był czujnik elektryczny, wyrzuciłem go i w jego miejsce wstawiłem slimak napedu predkościomierza z poloneza/fiata, przekombinowałem zębatke tą z forda na ślimak fiata, zrobiłem tulejke która centruje ślimak i ustawia go na odpowiednią głębokość w skrzyni
efekt jest taki że licznik wyskalowany w km/h pokazuje tak jakby był w milach czyli jakąd według gps 100km/h licznik pokazuje 60
przełożenie dyferencjały 3:15 (bmw 2.0) koła 185/45r15
-
Nie źle to wykombinowałeś <spoko> wolałbym jednak zostawić ten czujnik elektryczny, przyda mi się . Zobaczymy, mam jeszcze trochę czasu zanim będę potrzebował licznika :]
-
z wycieraczkami z plusa nie jest tak łatwo - musisz mieć mikroprocesor z plusa, do tego pająka też z plusa i silniczek z plusa , inaczej klocki nie będą pasowały, przerabiałem ten temat w swojej wiązce - więc napisz najpierw co masz i z czego i dopiero będziemy kombinowali jak to poskładać :)
-
Panowie , takie moje zboczenie zawodowe (mechatronik ) aby tak założyć przetwornik z sygnału elektrycznego na obrotowy ? lub kupić sobie np Mikrokontrolera stm 32 , napisać program że na 10km/h potrzebujemy x sygnałów z czujnika który jest w skrzyni lub moście , któym nam przetworzy na ruch obrotowy silniczka na 12v.
-
Z atu plusa mam wszystko, dosłownie :d szukam tylko schematu żeby ten mikroprocesor podłączyć :] na upartego dojdę do ładu bo mam całą wiązkę, ale ze schematem było by szybciej
Co do licznika to na mechatronice nie znam się wcale, jeśli mógłbyś rozwinąć temat, chętnie przyswoję trochę wiedzy :]
A tak ogólnie to dla wszystkich Wesołych Świąt <cwaniak2>
-
tu masz schemat podłączenia mikroprocka w instalację:
(http://www.kswiecicki.prospect.pl/inne/schemathybryd.png)
najlepiej jakbyś sobie z wiązki z plusa wyciągnął kabelki idące od silniczka, do pająka oraz skrzynki z bezpiecznikami oraz zbiornikiem spryskiwaczy i to spiął z wiązką
-
No to teraz jestem w domu, dzięki :]
-
myślę że poza wycieraczkami mógłbyś jeszcze podpiąć sterowanie lampką oświetlenia ew grzanie tylnej szyby - o ile nie wkurwiałoby Cie samoczynne jej załączanie ;) aaa jeszcze jedno ten moduł używa kontrolki ciśnienia oleju do sygnalizacji czy silnik pracuje czy nie , pin 15 to plus po stacyjce
-
Myślę że podepnę wszystko co się da :]
-
kierunki będzie problem - musiałbyś dać przełącznik awaryjnych z plusa - inaczej tego prosto nie podepniesz
-
Może uda się to jakoś zrobić na wyłączniku od 125p, lepiej by to wyglądało. Lampkę i szybę na pewno podłączę :] może jeszcze kontrolę stopu
-
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda .
http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
-
W sprawie licznika odezwij się do gostka pod nickiem Yamp . Robił swapa na R32 do kredensa i ogarnął tam jakoś własnie elektronicznie licznik podzrucę ci link do tematu z forum o kredensach może coś z jego tematu ci się przyda .
http://www.fiat125p.com/viewtopic.php?f=29&t=297&sid=63c4dd50074448a8582e56e923e67382
Jak dobrze pamietam , licznik odkrywał rolę ozdoby w autcie , mówił to któryś odcinku legend prl , a po drugie wątpię że odpowie,,ostatnia wizyta to ,,5 lut 2016, o 21:10 ,,
-
zegary to dalej tzw "temperatura" ?
-
Tak, z okrągłym było by łatwiej, zależy mi jednak na termometrze
-
Czy ja wiem ? Z filmików co widziałem to prędkościomierz podłączony na sucho działał jedynie przekłamywał licznik przebiegu . Sam nie wiem raz to auto w życiu pod FSO widziałem więc nie było mi dane zapytać właściciela czy to działa . Cóż rozumiem że zależy ci na termometrze . W sumie wpadł by trochę dziki pomysł (oczywiście nie wiem czy do wykonania czy nie bo się nie znam za bardzo na elektronice ) Gdyby się udało dobrać jakiś czujnik który przelicza impulsy z skrzyni (Ja w atu z roverem mam czujnik prędkości z abimexa podpięty pod UKP i pokazuje prędkość ale to niestety u ciebie odpada ze względu na inną skrzynię ) i dorwać schemat powiedzmy takiego licznika z VW
(http://mklr.pl/uimages/services/motokiller/i18n/pl_PL/201401/1390320397_by_natalka18.jpg?1390333327)
i na podstawie obrotka spróbować zrobić coś podobnego na drukowanej płytce w liczniku do kanta (w końcu licznik jak i obrotek ma podobne działanie) bo im większa prędość/obr tym bardziej wysuwa się pasek . Może wpadłem na szalony i chory pomysł ale może jak by ktoś kto się zna na elektronice przysiadł nad tym to może by to zdało egzamin .
-
zrobienie malej przekladni z kolek zebatych od drukarki,xero czy innego elektrosmiecia to problem umiarkowany - mozna sie wspomoc zestawem maly technik, ostatnio nawet w Biedzie widzialem reaktywacje ,szkoda ze polski producent,a nazwy maszyn budowlanych po angielsku,
zastosowanie silnika elektrycznego sterowanego PWM to troche bardziej ambitny projekt,ale jak najbardziej wykonalny,
nie ma co dywagowac na innymi rozwiazaniami,jezeli ktos chce zachowac oryginalny licznik - trzeba myslec nad parametrami tych dwoch rozwiazan
-
A nie lepiej byłoby zastosować jakiś silnik krokowy napędzający licznik wraz z układem przeliczającym impulsy z VSS na obroty silnika krokowego, zamiast kombinować z PWMem i standardowym silnikiem DC?
-
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.
Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
-
Macfly, to co napisałeś nie jest wcale takim szalonym pomysłem, tak mi się wydaje. Pozostaje jednak kwestia zliczania przebiegu, to już chyba trudniejszy temat.
Pierwotnie też myślałem o UKP, to jest najprostsze rozwiązanie. Myślę że wyświetlacz dało by się zmieścić w obudowie od ekonomizera z epoki i nie rzucał by się w oczy tak bardzo. Skrzynia ma w sobie elektroniczny czujnik prędkości.
Ogólnie to coraz bardziej skłaniam się ku stworzeniu jakiejś przekładni, tak jak pisze KGB. Myślę, że nawet jak uda się uruchomić ori licznik to UKP też znajdzie u mnie swoje miejsce :]
Ogólnie to elektrykę ogarniam, ale tworzenie układów elektronicznych i programowanie to nie moja bajka, musiałbym to komuś zlecić
-
180km/h to jakieś 50m/s. Przy 625 impulsach na km mamy ok 32 impulsów ze skrzyni na każdą sekundę. Licznik df-a potrzebuje wtedy 50 obrotów. 50 obr/s to daje 3000 rpm. Nie wiem czy istnieje taki krokowiec który uciągnie 3000 obrotów na minutę.
Osobiście zastanawiałem się nad silniczkiem z wentylatora komputerowego. Tyle że zamiast halla sterującego cewkami dać sterowanie cewkami analogicznie jak w krokowcu...
Przy 180km/h , linka na pewno obraca z 3tyś obr / min ?
-
K licznika to 1000 czyli 1000 obrotów na kilometr czyli 1 obrót = 1metr. 180km/h to 50m/s zatem linka robi 50 obrotów na sekundę. Jak by nie liczył 3000 obrotów na minutę...
Albo inaczej przy 180km/h auto w minutę robi 3km. Mnożymy przez K i znowu wychodzi 3krpm...
-
Rezygnując z licznika drogi można też faktycznie zrobić przetwornik częstotliwość-napięcie i zamiast linijki śmierci zastosować linijkę świetlną lub układ sterujący samym wysuwem linijki w liczniku
-
Czy przy takich trudnościach z prędkościomierzem nie byłoby prościej zamontować skrzynię N9 z poldoforda, rezygnując z mt75?
-
Skoro w dysku twardym krokowiec jest wstanie kręcić się z prędkością 7200 obr/min, to oznacza, że gdyby go wykorzystać byłby jeszcze zapas mogący przegrzać "termometr" :] Wszystko kwestia wyobraźni i funduszy.
-
W poldofordzie też była dodatkowa przekładnia do licznika
-
Służę pomocą, jeśli ktoś to skopiuje to chętnie pożyczę
-
wazna jest jeszcze moc silniczka, bo licznik stawia opor
-
Bez żartów, licznik nie stawia oporu takiego, żeby silnik mający ~20-25 W nie dał rady
-
25W w kontekscie silniczka z dysku twardego ? mam pod reka tylko laptokowe 2.5' , na nich 5v 0.5A
-
Ja mam pod ręką klasyczny 3,5' z PCta, jeśli jest zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.
-
sprawdzilem samsung 12v 0.5A i 5v 0.6A ,a seagate 12v 0.35A i 5v 0.72A ,
nie wiem,czy silnik jest zasilany z 12v czy z 5v ,jednak brak dzwieku rozpedzania talerzy bez 12v sugeruje,ze bardziej bedzie to 12v
zasilany 5V to ma ok. 5 W, jeśli 12V to ma ok. 25W.
silniczek 5v zasilany na stale 12v (krokowy nie jest stale zasilany,ale jednak chcesz z niego wycisnac ponad nominalna moc w trybie ciaglym) dlugo tak nie pociagnie
-
Panowie tylko zważcie na uwagę to że ten silniczek d dysku (przynajmniej w obudowie dysku ) wytwarza dość konkretną temperaturę żeby nic nie stopiło . U mnie z HDD 3.5 talerzowego temperatura użytkowa wynosi 40 stopni jeżeli nie obciążam za bardzo dysku . Więc nie wiem czy on by po prostu nie ufajczył czegoś w środku samochodu .
-
Czyli twierdzisz, że silnik raczej będzie zasilany 12V, a potem sugerujesz, że silnik zasilany 12V (nie stale, tylko impulsowo, jak to krokowiec), nie da rady... rzeczywistość stała się niczym ta w matrixie :]
I tak trzeba go w czymś zamocować, więc czemu nie miałby to być radiator :P Z resztą 40oC to dla większości tworzyw wykorzystanych w samochodzie to żadna temperatura.
-
to sa dwa oddzielne aspekty - twierdze, ze na dyskach 3.5' ktore mam silnik jest zasilany z 12v (ale to tylko twierdzenie) i ma moc ~5W
ale nie wiem, jaki dysk masz, moze pomyliles rozmiary ;] ,wszak dyski 2.5' sa zasilane z 5v ,wiec i silniki maja na 5v ,tylko ze caly dysk bierze 2.5W
taki silnik na 5v zasilany 12v moze miec problem z wytrzymaloscia,
kiedys wentylator 12v podlaczylem pod 18v to pracowal jakby mial sie za chwile rozleciec (ale trzymalem go tak tylko jedna chwile ;> )
nie twierdze, ze to nie ma prawa dzialac, ale nie piszesz ze juz cos takiego przetestowales, wiec tez podajesz tylko tezę
-
A co do ciepełka .Cóż może i racja nie wiem nie mierzyłem przy jakich temp. się coś może sfajczyć poprostu wyszedłem z założenia że skoro w próżni zamknięty w spoczynku ma 40 st to przy konkretnym użyciu silniczka (większych OBR) to się bardziej może nagrzewać niż te 40 st . Wiadomo że radiator może odebrać z niego temperaturę tylko gdzie go zamontować rozbierałem parę razy zepsute dyski z ciekawości i za bardzo nie widziałem w nich miejsca gdzie by można do silnika upchać radiator .
-
w HDD nie ma prozni, to miejska legenda,
jest tam powietrze, tylko czyste
-
Tak to jest tylko teza, niemniej są silniki krokowe, które mogą się bujnąć nawet do 10k rpm, tylko, że takie to już na napięcia ~50V i mocy ok. 250W. Zdaje się, że Święty gdzieś prezentował swój patent na zelektronizowanie licznika od PNa i w prawdzie miał zwykły silnik DC, ale z tego co kojarzę nie był to jakiś demon mocy. Więc znalezienie silnika krokowego, który spełniałby założone parametry (nmax=~5 k rpm, U=12V, P=~10-15W) nie powinnobyć jakoś strasznie trudne, ani pochłonąć kosmicznych środków.
I dodatkowo, jako że dysk cały jest zrobiony z amelinum to jest wystarczającym radiatorem aby odprowadzić ciepło generowane przez silniczek.
-
Może zrobienie tego na zwykłym silniku będzie mniej kłopotliwe. Z drugiej strony, skoro mimo wszystko będzie UKP, to może zrobić tylko wysterowanie samej taśmy licznika jakimś krokowcem? Może było by łatwiej?
-
Mam pytanko do kolegi Bocian_s#313. Przeglądałem twój temat dotyczący hebli do tyłu, może masz zwymiarowane te adaptery?
Właśnie kombinuję taki zestaw do swojego, mam co porawda most od plusa na lukasie, ale może zabazowal bym na tym. Nie mam za bardzo gdzie dorobić mocowania do łożyska przy dorabianiu całych płyt.
-
Mieć chyba mam ale cierpliwości zanim to znajdę.
-
Było by pięknie :] nie ma pośpiechu
-
Myślicie że wejdzie tu serwo od lucasa? Mógłby się wypowiedzieć ktoś, kto takowe ma w DF?
(http://images83.fotosik.pl/261/5debf6d7785a62f5med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/261/5debf6d7785a62f5.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/263/923df4e9f3aff048med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/263/923df4e9f3aff048.jpg)
Boję się że nie wyrobię się do głowicy. Szukałem na forum, ale nie mogę znaleźć żadnych konkretów.
-
Pisz do kolegi Maćka który ma na forum nick Młody# montował znajomemu do kanta z roverem pełnego lucasa to się może wypowiedzieć na ten temat ;)
-
Dzięki, spróbuję :]
-
Naradzie wymodziłem heble do tyłu <lol> muszę tylko ogarnąć most pod względem wizualnym i kładziemy do auta :]
(http://images83.fotosik.pl/266/3e0284effc2d375amed.jpg) (http://images83.fotosik.pl/266/3e0284effc2d375a.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/267/5b40576df7704996med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/267/5b40576df7704996.jpg)
-
male odsadzenie tarczy i zacisk wystaje - przymierzales na to felge FSO ?
-
Z uwagi na hamulce z przodu minimum 14 więc fso odpada. Ale faktycznie felgi nie pasowałem
-
a jaka to srednica tarczy ?
-
240mm, chyba przód od cc czy coś takiego
-
ale zacisk zapewne od czegos innego ,najczesciej tylne tarcze maja duze odsadzenie i dlatego tutaj masz mocno wystajacy zacisk,
lepiej przymierz felgi ,bo moze byc problem nawet na alusach np. felgi od Volvo do Kappy z przodu bez dystansu by nie podeszly ,bo jarzmo/zacisk opierala sie o ramiona felgi,
a z tylu wchodza bez dystansu
-
Sprawdzę, mam nadzieję że dystans nie będzie potrzebny, w końcu most od plusa jest niż odpowiednio szeroki <cwaniak2> felgi też mają większe osadzenie niż oryginalne. Jeśli będzie potrzebny dystans to wszystko może się nie zmieścić <uoee>
-
Normalnie męczyło mnie to niezmiernie. Zaraz po pracy poszedłem sprawdzić bo bym spać nie mógł <mysli>
(http://images81.fotosik.pl/267/e8312f47f26f7ea7med.jpg) (http://images81.fotosik.pl/267/e8312f47f26f7ea7.jpg)
(http://images83.fotosik.pl/266/0f5705de3afa63f9med.jpg) (http://images83.fotosik.pl/266/0f5705de3afa63f9.jpg)
(http://images82.fotosik.pl/267/f9a2ac5f49b75e17med.jpg) (http://images82.fotosik.pl/267/f9a2ac5f49b75e17.jpg)
Jak widać pasuje bez problemu <lol>
-
Serwo wejdzie bez problemu z tego co widzę, wchodzi w roverze bez problemu a on jest pochylony w stronę serwa dodatkowo. Z tego co pamiętam to trzeba lekko podciąć nadwozie i przenieść silnik wycieraczek aby spasowało. No i kolumnę kierownicy trzeba albo przespawać albo przełożyć z PN
-
Kolumnę Itak nam zamiar założyć od PN :] A co z silnikiem wycieraczek nie pasi?
Pedały mam też od PN, w zasadzie myślę wszystko co potrzeba, chciałbym mieć tylko pewność że to zmieszczę.
Trzpień serwa przechodzi przez ścianę grodziową w tym samym miejscu co w DF? Mógłbym sobie pomierzyc czy się zmieści
-
pedałami i serwem nie jest różowo. trzeba zrobić hybrydę poloneza i 125. z silniczkiem wycieraczek chodzi o to, że w jego miejscu wyjdzie linka sprzęgła, tj. trzeba wyciąć dziurę w półce podszybia i tam wyprowadzić pedał. instalacja serwa zaczyna się od montażu podciętej trochę pedaliery. silniczek można też obrócić
-
No to nie źle. Czekam na fotki od Maćka, może wszystko stanie się jaśniejsze :] mimo to chyba podłączę przy tym, żebym miał tylko pewność że serwo mi się zmieści :-)
-
Most już w aucie :] jest ciasno, ale powinno być dobrze. Bałem się że wszystko się nie zmieści.
(https://images84.fotosik.pl/309/73aabdbaa944dfbfmed.jpg) (https://images84.fotosik.pl/309/73aabdbaa944dfbf.jpg)
Konfiguracja wygląda następująco :
Most od plusa Lucas z zakończeniami od df (z mocowaniem pod zacisk) nie wiem jak to się nazywa . Do tego dorobione adaptery i zaciski od VW. Tarcze od cc/Punto 240mm. Muszę jeszcze dorobić mocowanie korektora hamowania i linki ręcznego.
Maciek się nie odzywa więc jeśli ktoś ma fotki z montażu serwa Lucasa w df to mam prośbę o fotki.
-
Dostałem fotki od Maćka, chciałbym przy okazji oficjalnie podziękować <ok> rzeźby faktycznie nie jest mało. Myślę że mimo to spróbuję ;> mam nadzieję że gra jest warta świeczki :]
-
z mocowaniem pod zacisk) nie wiem jak to się nazywa
plyta kotwiczna
w lampach na zdjeciu sa biale LED ,czy normalne zarowki ?
-
Normalne żarówki, też mi się nie podoba jak świecą. Klosze chyba nie są oryginalne.
-
moze tak aparat zlapal kolor,bo wyszlo bardzo jasno i myslalem,ze to LED
-
One faktycznie świecą tak jasno, może założę ledy, ale czerwone, wtedy będzie świeciło poprawnie. Chyba że zdobędę jakieś przyzwoite lampy, zobaczymy
-
Mały update stanu :]
Trochę przerobiłem kolektor
(https://images84.fotosik.pl/401/800f110a73fc16e7med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/800f110a73fc16e7.jpg)
Więcej miejsca na chłodnicę się znalazło :] i taka też się znalazła
(https://images84.fotosik.pl/401/cba8c929a705e0bdmed.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/cba8c929a705e0bd.jpg)
Pozostaje tylko podłączyć górny wąż do chłodnicy
(https://images82.fotosik.pl/402/ebe408f2c61c90d2med.jpg) (https://images82.fotosik.pl/402/ebe408f2c61c90d2.jpg)
Wentylator też już opanowany, będę musiał tylko wyciąć dziury żeby odsłonić chłodnicę po bokach.
(https://images84.fotosik.pl/401/551a39823e24b750med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/401/551a39823e24b750.jpg)
-
Zabrałem się dzisiaj za montaż serwa lucasa. Roboty jest sporo, nie ogarnąłem wszystkiego niestety. Nie wiem za bardzo jak rozwiązać montaż kolumny kierowniczej. Od pn-a mocno wystaje poza tym trzeba dorobić mocowanie, od Df też trzeba sporo przerobić żeby weszła.
Przerabiał ktoś może ten temat?
Serwo się zmieściło bez problemu w zasadzie :]
(https://images81.fotosik.pl/434/ee0ae888678c68cfmed.jpg) (https://images81.fotosik.pl/434/ee0ae888678c68cf.jpg)
Tylko okazuje się że moja linka sprzęgła będzie zbyt krótka, cały czas pod górę <uoee>
-
Ten stożek trochę bez sensu jest. Za blisko kolektora dolotowego- strata 10Nm murowana. Nie odizolowany termicznie- kolejne 15Nm bye bye. Rozkmiń przeniesienie filterka gdzieś w okolice zderzaka i dobrze zabezpiecz go przed błotem. Wtedy to ma jakiś sens.
-
To jest tymczasowe rozwiązanie, w tej chwili nie mam zaworu od regulacji wolnych obrotów. Zależy mi żeby został, więc chciał nie chciał będą mody z filtrem :]
Chociaż podczas jazdy akurat dostaje w tym miejscu dużo świeżego powietrza :]
-
OO widzę że u ciebie prace ruszyły dość konkretnie do przodu ;) Cóż powodzonka w projekcie
-
Faktycznie, trochę się wziąłem za robote :]
Dziś kolejny dzień prac, pewnie zaraz popłynie fala krytyki, ale cóż jak to mówią po ptakach <cwaniak2> dziś wpadł faltdach i już zostanie <lol>
(https://images82.fotosik.pl/454/6994f2ff1f6475a8med.jpg) (https://images82.fotosik.pl/454/6994f2ff1f6475a8.jpg)
-
Faltdach jest całkiem spoko, szczególnie w rasowym klasyku. Ale te gówna z maski to pousuwaj :jezyk2:
-
Chodzi ci o te wloty? Spoko, maska idzie do wymiany w całości <spoko>
-
wloty z epoki są na miejscu o niebo bardziej, niż ten fallus dach pasujący zupełnie do niczego i jeszcze za wąski do kanta.
-
Ile ludzi tyle opinii :] ale też uważam że mógłby być szerszy <uoee> co zrobić. cóż, kiedy mam golfa cabrio to chyba uzależnłem się od otwartej przestrzeni :]
-
W końcu załatwiłem temat tych brzydkich drzwi :] Trochę dużo roboty, głównie przez słabo spasowane poszycie, ale efekt myślę jest spoko
(https://images84.fotosik.pl/464/35b3ec4cb36ee898med.jpg) (https://images84.fotosik.pl/464/35b3ec4cb36ee898.jpg)
(https://images82.fotosik.pl/465/abe149c52ad69acdmed.jpg) (https://images82.fotosik.pl/465/abe149c52ad69acd.jpg)
-
Ile ludzi tyle opinii :] ale też uważam że mógłby być szerszy <uoee> co zrobić. cóż, kiedy mam golfa cabrio to chyba uzależnłem się od otwartej przestrzeni :]
Jaki wymiar jest tego faltdachu? Jest z twingo I ?
Aktualnie mam dość duży szyber (~90 x 45) ale po głowie chodzi mi właśnie zastąpienie go czymś jeszcze większym :)
-
Tak Twingo pierwszej generacji wymiaru nie znam, mogę sprawdzić wieczorem, montaż to banał :]
-
Jak tam ci siadło przetłoczenie na drzwiach na poszyciu ? Mój znajomy też wymieniał i wszystko fajnie ale na 3 drzwiach ma ostre wytłoczenie przy listwie a na 1 widać że maszyna już wytłuczona i bardziej zaokrąglone było .
-
Ogólnie to mogło być lepiej trochę musiałem poprawić, ale bez tragedii. Gorzej to wyglądało przy klamce. Nie dość że skąpo materiału przy otworze, to dziury w całkiem innych miejscach.
-
Dach ma wymiar 135x88cm razem z tą owiewką z przodu
-
z tym lakierem to bym chyba nic nie robił, pięknie to wygląda, taki zapuszczony, taki zmęczony, a pod maską zaskoczenie ;)
-
Też mi to przez myśl przemkło :] takiego szczura zostawić. Chyba jednak rozsądek zwycięży
-
Dach ma wymiar 135x88cm razem z tą owiewką z przodu
Dzięki za wymiary. Niestety potrzebuję czegoś szerszego, dziura na szyber ma szerokość 90 cm.
Faltdach w Polo 6N ma jeszcze mniejsze wymiary :/ Seicento pewnie tym bardziej. Jakiś pomysł na innego dawcę faltdachu?
-
Faltdach w polo jest chyba szerszy od mojego, nie pamiętam dokładnie, ale taki też brałem pod uwagę.
-
Jak się jezdzi ? Dolot trzeba było raczej zrobić jak w explolerze 4.0 albo scorpio 2.3 16v - długa rura na druga stronę i duża pucha z dużym filtrem. Miejsca mało ale powinno dać rade. Zbiorniczek wyrównawczy daj wtedy od poloneza rovera. Krótki dolot i stożek niestety MOCNO kastrują ten motor z osiągów...
-
Ogólnie jeździ się spoko, przed konkretnymi przejażdżkami to jeszcze kupa roboty. Kończę powoli blacharkę i zaczynam przygotowania do lukrowania.
Dolot zostawię już po prawej, ale myślę nad wydłużeniem. Może uda się przenieść filtr do nadkola. Zobaczymy, niestety chwilowo temat stanął, nie za bardzo mam czas się tym zająć.
-
słyszałem ze silniki sierry nie grzesza niezawodnoscia
-
Dzieje się tu coś
-
Niestety od dawna nie. Projekt nie został porzucony a jedynie odroczony. Jeśli masz jakieś pytania, chętnie odpowiem.
-
Witam, masz zdjęcia skrzyni jak jest zamontowana w tunelu, jak wygląda wybierak i wał napędowy ?
-
Niestety nie mam w tej chwili dostępu do auta żeby Ci zrobić fotki. Skrzynia generalnie pasuje w tunel bez większego problemu. Trzeba skrócić mocowanie wybieraka i wyjdzie w miejscu fiatowskiej czwórki. Wał mam założony ori od Fiata, ale docelowo będzie od sierry, trzeba będzie tylko dorobić adapter przy moście. Wał od sierry jest ze 3 cm krótszy od Fiata. Do tego potrzebne są elementy tunelu od 4 i powinno być ok. Sprobuje coś pstryknąć w weekend.
-
I co z tymi fotami ?
-
Kurczę, zupełnie mi wypadło, jeśli są jeszcze potrzebne to mogę cyknąć, ale niestety dopiero wprzyszłym tygodniu, bo jestem poza domem. Dużo się dzieje ostatnio i nie ogarniam niektórych wątków. Zdrowia dla was wszystkich na te Święta życzę :)