Autor Wątek: Alternator rover jak podłączyć  (Przeczytany 1073 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alternator rover jak podłączyć
« dnia: Listopad 15, 2008, 12:55:22 pm »

djarq

  • Gość
Po pierwsze upewnij się czy masz minus na masie w tatorze! (u mnie jest + na masie!)
Po drugie: masa - nie trzeba podłączać bo jest na obudowie alternatora i podłączasz ją jak go przykręcasz
Po trzecie - Plus akumulatora dajesz na tą śrubę co ma wokoło izolację (na zdjęciu z żółtą obwódką) bezpośrednio bez udziału stacyjki czy co tam masz bo ją alternator potarga w 5 minut, przekrój przewodu to minimum 4mm2
Po czwarte - alternator z regulatorem potrzebuje jeszcze tylko 1 kabelka z kontrolki ładowania - jak nie wiesz gdzie podłączyć to podłączaj po kolei do tych małych zacisków (1,2 lub 3). Kontrolka powinna się zaświecić a po zapaleniu i dodaniu gazu zgasnąć, a napięcie na akumulatorze gwałtownie wzrosnąć z 12-12,5V do ok. 14V. Bez kontrolki alternator nie wystartuje, lub zrobi to z wielkim trudem

Alternator rover jak podłączyć
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 15, 2008, 20:02:05 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
davidd90, sprawdź czy będziesz miał chłodzenie. U mnie alternator z Poloneza nie pasował, bo wentylator był inny i musiałby się kręcić w inną stronę.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Alternator rover jak podłączyć
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 16, 2008, 16:40:18 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
styki 1 i 2 sa na stale polaczone z plusem, po to dwa, bo plynie tedy spory prad, mozesz tez wykozystac srube o ktorej pisal djarq
styk 3 to obwod wzbudzenia alternatora, przychodzi tu plus po przekreceniu zaplonu przechodzi przez kontrolke ladowania w samochodzie ta kontrolka ma inna (wieksza) moc niz pozostale w tablicy

nie wiem czy nie bedziesz musial zmieniac kola pasowego na mniejsze, ciagnik ma mniejsze obroty silnika, a to moze nie wystarczyc, w samochodzie to przelozenie cus kolo 1:2
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350