jesli nie masz wiatraka po stronie alterantora, to wyjecie go zajmie ci 10 minut.
Odkręcasz najpierw nakrętkę 13mm trzymającą napinacz paska nalternatora, zdejmujesz ją całkiem. Znajduje się na prawo od koła pasowego wału korbowego
Potem od spodu koła pasowego alternatora masz śrubę 10mm którą musisz poluzować ze 2-3 obroty , następnie sięgając ręką od góry pod alternatorem masz długą śrubę 10mm którą musisz mocno poluzować żeby zluzować pasek. Zdejmujesz pasek.
nastepnie jak już masz luźny napinacz, odkręcasz alternator od bloku silnika 2 suby 10mm jedna jest dłuższa druga jest krótsza.
Następnie jeśli nie masz plastikowej obudowy z tyłu alternatora i wiatraka to wyciągasz go normalnie do góry, między chłodnicą a obudową rozrządu (koło pasowe będzie się obracać i przeciśniesz alternator od góry) może przeszkadzać węzyk idący górą chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego, ale możęsz wypiąć plastikowe opaski które go trzymaja. Natomiast jesli masz wiatrak z tej strony.. to niestety ale musisz go wyrkęcić.
Oczywiście nie zapomnij o wypięciu wtyczki alternatora.
Ostatnio miałem przyjemność wyciągać i wkładać altka 3 razy dziennie przez 2 tygodnie
więc doszedłem do perfekcji