Autor Wątek: Żywotność silnika  (Przeczytany 6237 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Żywotność silnika
« dnia: Marzec 02, 2007, 14:43:59 pm »

korek

  • Gość
Witam, interesuje mnie ile wasze OHVki na gaźniku bez remontu się przekulały. Mój ma 175tyś i powoli siada, może dlatego że jeżdżę na jakimś kiepskim mineralu jeźdżę, a ostatnie 25tyś na muchozolu zrobił.

Powiedzcie przy ilu średnio kilometrach wymienialiście silnik/robiliście remont swojej OHV

Żywotność silnika
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 02, 2007, 19:41:25 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2616
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
Witam. 140 tyś. ciśnienie na cylindrach po około 6 atm, ledwo się toczył. gaz miał przez ostatnie 10 tyś.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 02, 2007, 19:43:33 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
do pierwszego remontu 185Kkm gaz zalozony przy 20K potem dokrecil sie do 500 000 km z jendym remontem po drodze... a potem go sprzedalem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Żywotność silnika
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 02, 2007, 19:53:29 pm »

klimek83

  • Gość
miałęm kiedyś caro MR 93 i przy 95 tyś km zaczął tłuc się wałek rozrządu, razem ze szlifem wymieniono także panewki.
stało się to niedługo po nabyciu tego auta ,więc myslę że albo jakiś rajdowiec nim jeżdził wcześniej albo cofnięto mu licznik.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 03, 2007, 13:39:56 pm »

e_gregor

  • Gość
Kumpel kupił Caro 1.5GLE z 1991 z przebiegiem ok 50.000km, założył gaz, na gazie zrobił 100.000. Potem ja kupiłem go od kumpla z przebiegiem 150.000km. Zrobiłem niecałe 50.000. Sprzedałem bratu. Brat dużo nie jeździ ale już przekroczył 200.000km. Auto nigdy nie miało ruszanej głowicy ani silnika. Trochę kopci, od wymiany do wymiany bierze kilka litrów oleju, panewki zaczęły delikatnie stukać ale bryka jeździ dalej :D

[ Dodano: 2007-03-03, 13:41 ]
Acha - dodam ze jak kumpel go kupił to wymienił wydech i od tamtej pory ani razu nawet nie był spawany i dalej jest cichy pomimo że zrobił już 150.000km - nie do wiary normalnie!!!

Żywotność silnika
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 03, 2007, 19:18:42 pm »

korek

  • Gość
Czyli z 200tyś te silniki robią :) to myślę że jeszcze z roczek pojedżę i bye bye poldek.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 04, 2007, 10:28:33 am »

Offline Maikeru

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 20
  • Płeć: Mężczyzna
    • caro 1.6 16v 94 / caro 1.6 ohv 96
Cytat: "korek"
Czyli z 200tyś te silniki robią  to myślę że jeszcze z roczek pojedżę i bye bye poldek.


Dlaczego od razu "bye bye poldek" przecież już teraz silniki są tak tanie, że zamiast pozbywać sie poldka można zrobić małymi kosztami przekładke.
Tak poza tym to mam 1.5 SLE (1989) z przebiegiem ok. 430tyś, gaz założony sześć lat temu, a w mojej rodzinie od siedmiu lat. Prawdopodobnie był robiony przez poprzedniego własciciela jeden remont, gdzieś kolo 200tyś. Poldek dalej na chodzie, tylko mam pare problemów z instalką i alarmem.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 04, 2007, 11:28:36 am »

vox+241

  • Gość
W moim poldku 1.5 GLE jak ojciec jeszcze nim jeździł, to OHVką zrobił coś koło 180 tysięcy. Ciągle na gazie. Chyba z rok po kupnie był założony gaz. Pod koniec nie miał już mocy  i padła uszczelka pod głowicą. Można było wymienic i jezdzic dalej ale następna OHVka w lepszej kondycji poszła pod maske. Ta z kolei padła po jakichs 40kkm. Dodam że nigdy nic z silnikiem nie było robione do tych ~ 180kkm, tylko termostat i wymiany oleju, filtrów,regulacja.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 05, 2007, 15:21:08 pm »

batorejro

  • Gość
278tys bez remontu, wymiany pierścieni panewek itp. Rok produkcji 95 a gaz w 97 założyłem i cały czas na gazie. Od początku leje lotos semisyntetic.
Silnik 1,6 GLi.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 05, 2007, 17:52:02 pm »

korek

  • Gość
Cytat: "michalgp"

Dlaczego od razu "bye bye poldek" przecież już teraz silniki są tak tanie, że zamiast pozbywać sie poldka można zrobić małymi kosztami przekładke.


Wiem że silniki są tanie (mam nawet zapasowy tyle że 1.5 z akwarium) ale dość mam wyprzedzania poldkiem i stres z nim związany więc trzeba go będzie zmienić a nie pakować się w dodatkowe koszta.

Cytat: "batorejro"
278tys bez remontu, wymiany pierścieni panewek itp. Rok produkcji 95 a gaz w 97 założyłem i cały czas na gazie. Od początku leje lotos semisyntetic.
Silnik 1,6 GLi.

Ten pan narazie wygrywa w naszym konkursie  :mrgreen:

Żywotność silnika
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2007, 20:28:59 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wychodzi na to że 1.5GLE sa dość trwałe... ale i tak to padaczka ze względu na 3 podpory...
A że 1500 to rowiercany 1300... a 1600 to rozwiercany 1500.... to 200 000 to sporo i tak..
Zalezy jeszcze jak kto jeździ .. u jednego zaczyna żreć olej po 100K a u drugiego po 150K...

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Żywotność silnika
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 06, 2007, 08:19:42 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Kumpla 1.6 GLI 98 rok. 200kkm i wymiana walka rozrzadu. Jezdzi dalej i nawet mostu nie slychac.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Żywotność silnika
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 06, 2007, 15:58:40 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Caro Plus 1.6 GLI 1997r 165000km na gazie, całkowity 175000km. Zużycie oleju ok 0,2l /10000km
Caro Mr91/mr93 1.6 GLE 1993r 140000km. Zużycie oleju ok 1l na 10000km

W silnikach wymieniane tylko uszczelki pod głowicą.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 06, 2007, 16:03:12 pm »

alex1916

  • Gość
Taksówka (1.6 GLi Plus) w Warszawie: 400+ kkm bez remontu, cały przebieg na gazie, silnik chodzi cicho i ładnie. W rozmowie kierowca stwierdził że cały czas leje pełny syntetyczny olej a od czasu gdy cyt. "silnik zaczął się lać" (200kkm) dodaje ceramizera i jest ok. Spalanie oleju określił jako mniej niż litr między wymianami co 10kkm.

Żywotność silnika
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 08, 2007, 20:23:38 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
118tys i dowidzenia :roll:
A tak fajnie jezdzil..
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Żywotność silnika
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 09, 2007, 18:05:00 pm »

rojek666

  • Gość
Mój ma 120tyś, na pewno cofnięty licznik (wyszlo po tym jak na licznikusie pokazalo 100tyś,a pierwsza cyferka była chamsko pościerana jak by to jakis amatorczyna robił) na gazie od 8miu  lat (tak wynika z papierow), jeździ na lotosie mineralu i jeszcze się jakoś trzyma :).
Oleju bierze w znikomych ilościa (1l/4000-5000tyś) i myśle że jeszcze trochę nim kilosów zrobie :)
Pożyjemy ,zobaczymy