Autor Wątek: Zawory  (Przeczytany 8118 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawory
« dnia: Grudzień 23, 2010, 16:44:03 pm »

Neo

  • Gość
Panowie regulowałem zawory. Wcześniej klekotały, teraz je troche przykręciłem ciaśniej i dalej klekoczą nawet mi się wydaje że głośniej. Na dotyk luzy były minimalne. Czy to możliwe?

Zawory
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2010, 17:17:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zle ustawiłeś

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zawory
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:39:36 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
jaki luz zrobiłeś ?

Zawory
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2010, 18:50:07 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Zawory ustawiasz tylko na zimno. Są tacy, którzy mówią, że to nie ważne, ale z doświadczenia wiem (poprawa kultury pracy silnika i porannego odpalania), że bdzury mówią. Sprawdź jeszcze raz ustawienie tych zaworów.
Pomóżmy Jackowi!

Zawory
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:09:21 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
podepnę się pod temat; czy jak zawory będą za ścisłe to czy przez to nie chce rano i po długim postoju palić?? nowe świece, kable, wymienione filtry, nowy aku, pompka chodzi jak powinna. mechanik powiedział ze zawory są zbyt ścisłe, silnik 1,6 bosch
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Zawory
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:23:43 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1169
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Jak zawory za ścisłe są to właśnie mogą podpierać się i nie trzymają wtedy kompresji.

Zawory
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:34:52 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Ścisły to raczej ten mechanik nie jest. A przynajmniej na pewno nie wie, że w Polonezie z silnikiem Bosch sa już regulatory hydrauliczne i luzu zaworów w tym silniku się nie sprawdza kontrolnie a tym bardziej nie ustawia. Tez się borykam ze złym odpalaniem Boscha ale dopatruję się gdzie indziej usterki. A gdzie to może za jakiś czas napiszę.
Pomóżmy Jackowi!

Zawory
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:46:07 pm »

Offline ARTUROO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 187
  • Płeć: Mężczyzna
    • audi 80 b4 2,3 , seat alhambra 1,8 20vt , honda cbr 600f
może czujnik temperatury silnika nie domaga ?

Zawory
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 23, 2010, 19:50:21 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "amatorex"
podepnę się pod temat; czy jak zawory będą za ścisłe to czy przez to nie chce rano i po długim postoju palić?? nowe świece, kable, wymienione filtry, nowy aku, pompka chodzi jak powinna. mechanik powiedział ze zawory są zbyt ścisłe, silnik 1,6 bosch


W jaki sposób odpala? Po jakim czasie? Masz LPG?

Zawory
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2010, 20:03:07 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
lpg od 2005r, za 1szego właściciela. odpalam zawsze na benzynie, po postoju lub nocowaniu po paru dniach jest tak; kręcę kręcę nic, i tak z 4.5 razy, kręcę i tak jak by łapał i dalej nic, w końcu złapie i tak nierówno jak by z jeden gar nie chodził, jak dodam gazu lekko to szarpie silnikiem a chodzi jak ciągnik, a jak puszcze gaz to gaśnie.(przy odpalaniu nie wciskam gazu) później jak się już rozchodzi jest ok, i jak silnik ciepły tez ok. sprawdzaliśmy iskrę to tak jak by gubiła się. włożę stare kable bo jakoś lepiej palił na starych, wsadziłem janmora ponoć syf jak i sentech.
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Zawory
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 23, 2010, 20:54:41 pm »

Neo

  • Gość
Zawory ustawiałem na czucie bo dźwigienki są wyklepane i nieda rady ustawić na szczelinomierz. Powiedzcie mi poco ustawiać luz na zaworach jak po rozgrzaniu i tak się powiększa? Rozumiem rozszerzalność materiałów ale to wszystko sobie przeczy.

Zawory
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 23, 2010, 21:03:43 pm »

Offline utek

  • utek#1915
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3692
  • Płeć: Mężczyzna
  • kujawiak
Cytat: "amatorex"
lpg od 2005r, za 1szego właściciela. odpalam zawsze na benzynie, po postoju lub nocowaniu po paru dniach jest tak; kręcę kręcę nic, i tak z 4.5 razy, kręcę i tak jak by łapał i dalej nic, w końcu złapie i tak nierówno jak by z jeden gar nie chodził, jak dodam gazu lekko to szarpie silnikiem a chodzi jak ciągnik, a jak puszcze gaz to gaśnie.(przy odpalaniu nie wciskam gazu) później jak się już rozchodzi jest ok, i jak silnik ciepły tez ok. sprawdzaliśmy iskrę to tak jak by gubiła się. włożę stare kable bo jakoś lepiej palił na starych, wsadziłem janmora ponoć syf jak i sentech.


Robiłeś kiedyś reset komputera? Jeżeli nie, to odłącz akumulator lub wyciągnij wtyczkę od kompa. Zostaw sobie tak na cała noc.

Zawory
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 23, 2010, 21:06:03 pm »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
robilem i reset... nie wiem co juz jest grane, zapomnialem dodac ze jeszcze strzela na lpg, lecz nie w filtr a w katalizator..grrrr
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Zawory
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 24, 2010, 00:10:53 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Uuuu masz to co ja mam :)
Kable+ świece + kopułka... WILGOĆ !

zdemontowac, wykąpać w benzynie ekstrakcyjnej, dokładnie osuszyć , obficie silikon w spraju i ma być.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Zawory
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 24, 2010, 08:54:32 am »

Offline Łukasz - I-Love-Fso-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2679
  • Jeśli jest w Tobie wiara, uda się wszystko !
    • FSO 125p
grrr a 2lata miałem spokój z naprawami :)
FSO to coś więcej niż auta- to pasja to cale życie!

Zawory
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 24, 2010, 10:08:30 am »

Neo

  • Gość
Panowie czy przy zaciasnym ustawieniu też mogą np bardziej klekotac?

Zawory
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 24, 2010, 10:58:45 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Przy za ciasnym ustawieniu nie powinno klekotać. Tylko, że tak nie może być!-rozwalisz głowicę i zawory.
Luz się ustawia po to na zimnym silniku, by jak się rozgrzeje zawór i rozszerzy jednocześnie, luz się skasował/zmniejszył. Nie odwrotnie.
Co do samego klepania-nie muszą wcale klepać zawory. Hałasuje wszystko-wybite: dzwigienki, laski popychaczy, same szklanki, które już mają luz.  Do tego wiadomo panewy.
Hałas może być większy, jeśli jest żle ustawiony zapłon (za wczesny)
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Zawory
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 24, 2010, 11:45:33 am »

Neo

  • Gość
Rozumiem ale wszyscy mówią że na ciepłym bardziej klepie niż na zimnym i że no gorąco luzy się zwiększają.

Zawory
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 24, 2010, 12:22:58 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie klepą zawory, w sensie z nadmiernego luzu, tylko olej na ciepłym silniku jest rozrzedzony i wszystkie luzy, jakie są w całym silniku dają o sobie znać- tak jak napisalem wyżej.

Uprzedzam pytania-
Nie, nie wlewać gęstrzego oleju-nic to nie da
Tak silnik jest już trochę zużyty
Tak, ten typ rozrządu zawsze hałasuje
Tak, na hydroregulacji jest ciszej i nie da rady na zużytej mechanicznej regulacji zrobić tego tak, by było cicho.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Zawory
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 24, 2010, 15:38:45 pm »

Neo

  • Gość
Panowie a lekkie wyrównianie (szlifowanie) dźwigienek da jakieś efekty? Napewno będzie można ustawić rzeczywisty luz szczelinomierzem. A kultura pracy silnika?