Autor Wątek: zegary indiglo  (Przeczytany 15035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zegary indiglo
« Odpowiedź #60 dnia: Wrzesień 21, 2006, 13:21:43 pm »

maras

  • Gość
no, teraz to wszystko widać :D Gratuluję ciekawych wska?ników!

zegary indiglo
« Odpowiedź #61 dnia: Wrzesień 21, 2006, 13:35:15 pm »

dzik

  • Gość
pozazdroscic ale ja mam swoje zwykle zielone i tez jestem z nich zadowolony :)

powiedz mi jeszcze czy ten konwerter to na stale jest podlaczony :>? i jakos schowane te przewody w srodku zegarów czy jak to tam jest ?:>

zegary indiglo
« Odpowiedź #62 dnia: Wrzesień 21, 2006, 13:45:10 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No przewody sa schowane za tarczami i na zewnatrz wychodza tylko dwa przewody pod zasilanie. Konwerter to taka mala czarna skrzyneczka wielkosci powiedzmy pudelka zapalek, ktory umieszcze gdzies za zegarami.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

zegary indiglo
« Odpowiedź #63 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:02:52 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
senn regulacja jasnosci w oparciu o konwerter raczej nie polega na zmianie wartosci napiecia zasilania po stronie pierwotnej (pisales ze chcesz zejsc z 12 na 9V aby zmienić jasno?ć)... nalezaloby tak zmodyfikowac uklad aby strona wtorna miala odpowiednia regulacje i dzialala bezproblemowo w zakresie napiec zasilajacych 9-15V DC po stronie pierwotnej. Je?li zmiana napięcia po stronie pierwotnej (oczywi?cie w pewnych granicach) wpływa odczuwalnie na wyj?cie konwertera to jest to bardzo prymitywny układ.

w konwerterze jest z reguly jakis uklad drgajacy z do?ć duż? częstotliwo?ci? i transformator... zmiana warto?ci napięcia zasilaj?cego spowoduje raczej niestabilno?ć drgań lub ich całkowite wyga?nięcie (zależnie od układu) niż regulację mocy na wyj?ciu.

Na elektrodzie mozna spotkać do?ć dużo konwerterow DC/DC z regulowanym napięciem wyj?ciowym  :smile:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

zegary indiglo
« Odpowiedź #64 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:07:14 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a nie mozna dac poprostu opornika na wyjsciu zasilacza ?
mniemam ,ze te wynalazki sa zasilane napieciem zmiennym ,wiec opornik i przesunal by w fazie pradu i napiecia ,a spadek napiecia by spowodowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zegary indiglo
« Odpowiedź #65 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:15:37 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
chyba rzeczywiscie jest tam inwerter 12VDC/110AC 400Hz

oczywiscie opornik zrobi swoje.... nie wiem jaka moc bylaby na nim tracona ale odpowiednio dobrany da rade....


PS
pisalem o mozliwosci REGULACJI napiecia wyjsciowego, a nie dobieraniu na sztywno jednej rezystancji... tylko nie piszcie ze mozna potencjometrem  :roll:
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

zegary indiglo
« Odpowiedź #66 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:19:20 pm »

e_gregor

  • Gość
Osfald, a ja my?lę że tam na 99% jest prosty układ bez stabilizacji (bo niby po co) i metoda regulacji poprzez regulacje nap. wej?ciowego jest ok. W końcu to transformator i nieważne przy jakiej częstotliwo?ci pracuje - zawsze będzie podbijał napiecie na wyj?ciu o st?ł krotnosc (przekładnia).

KGB my?le że z opornikiem byłby problem bo te folie to lampty EL czyli ?wiec?ce kondensatory. Ale spróbować mozna - nie mówię ze nie. Ja bym jednak pozostał prz regulacji nap. zasilaj?cego konwerter.

zegary indiglo
« Odpowiedź #67 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:24:28 pm »

Offline Osfald

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 690
    • JAGUAR XJL 3.0 Supercharged 380KM
taaa.... tylko, ze uklad utrzymujacy drgania po stronie pierwotnej (pewnie jakis prosty generator) wymaga odpowiednich parametrow zasilania do pracy... nie ma to jak praktyka, a ja sie z nim jeszcze nie bawilem :mrgreen:

i oczywiscie czestotliwosc (jak i ksztalt przebiegu) jest tu bardzo wazna ze wzgledu na to co pojawi sie na wyjsciu nie wspominajac o np. sprawnosci ukladu (ciagle nie wiem jakiego rzedu jest to moc  :?: )
FSO Car Team
12 lat przejeździłem wyrobami FSO. Są powody do dumy :)

zegary indiglo
« Odpowiedź #68 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:32:02 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
podejzewam ,ze max kilka W
bo sa na allegro swiecace weze na prad zmienny i tam kiedys wyczytalem ,ze konwenter 2W moze zasilac iles tam metrow weza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zegary indiglo
« Odpowiedź #69 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:35:35 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
Koledzy nie wiem jak to jest zbudowane, ale wiem jedno. Regulujac napieciem wejsciowym doskonale reguluje natezenie swiatla. Uklad robi sie glosny tzn. piszczy przy napieciu 12V. Przy 9V jest ok, a jak mu podam 4V to i swieci odpowiednio. Mysle ze potencjometr ograniczajacy nap. zasilania powinien wystarczyc.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

zegary indiglo
« Odpowiedź #70 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:46:33 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Jak wywaliłe? wszystkie lampki pod?wietlenia to mozesz zaryzykowac i wzi??ć zasilanie układu z potencjometru do pod?wietlenia (o ile plusze to maj?).

Hmmm tylko jak ten potencjometr był tam zwlożony. ebym to ja pamiętał.

Cytuj (zaznaczone)
mniemam ,ze te wynalazki sa zasilane napieciem zmiennym ,wiec opornik i przesunal by w fazie pradu i napiecia ,a spadek napiecia by spowodowal

KGB, może zostań przy tym co masz w podpisie czyli mechanice. 10 lat uczyłem się o prundach i jako? nie pamiętam coby rezystor wprowadzał jakie? przesunięcia...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zegary indiglo
« Odpowiedź #71 dnia: Wrzesień 21, 2006, 14:57:03 pm »

e_gregor

  • Gość
Chłopaki moc tego jest ?mieszna. Jak pisałem folia ta jest kondensatorem ze spacjalnym dielektrykiem. To ten dielektryk ?wieci i moc potrzebna do zasilania to tylko moc stratw tym dielektryku. Co do wpływu kształtu przebiegu na nap. wyj?ciowe to sie zgodzę. Ae to s? proste układy na tranzystorach zapewne i z odczepem na trafo aby uproscic generator. Powinno to pracowac stabilnie w szerokim zakresie napieć wej?ciowych

zegary indiglo
« Odpowiedź #72 dnia: Wrzesień 21, 2006, 20:00:09 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Bocian_s#313
spoko loko
tak to jest jak sie jakas glupia neo rozlacza i wywala na przod
oczywiscie zabraklo w zdaniu po "i"  "tak nie" czego mozna sie domyslic z koncowek wyrazow
jezeli Osfald mnie nie poprawil tzn. ze odczytal tak jak chcialem naisac - a to juz sukces

co do Plusow to tu nie mamy potencjometru do oswietlenia tablicy

co do regulacji napiecia wejsciowego to potencjometr jest prymitywny - lepiej zrobic regulator na LM317
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zegary indiglo
« Odpowiedź #73 dnia: Wrzesień 22, 2006, 08:58:12 am »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No i okazuje sie ze Oswald ma racje. O ile przy zasilaniu ukladu z zasilacza nie bylo problemow z regulacja po stronie pierwotnej to w samochodzie juz nie jest tak rozowo. Delikatne zwiekszenie rezystancji powoduje zgasniecie folii. Podejrzewam ze zastosowany potencjometr 2.2kOhm wyzional ducha bo nawet przy malej mocy folii napiecie 100V robi swoje. Prawdopodobnie rezystor nie wytrzymal obciazenia pradowego i dziala tylko przy koncu skali na najmniejszej rezystancji. Wnioskiem jest koniecznosc jakiegos ograniczenia pradowego po stronie wtornej. Tak mi sie wydaje.

Zegary siedza w samochodzie i wstepnie sa skalibrowane. 8)
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

zegary indiglo
« Odpowiedź #74 dnia: Wrzesień 22, 2006, 09:06:40 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13834
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
po stronie pierwotnej masz 13.5v ,a nie 100v  :P
a potencjometr najwyrazniej nie wytrzymal pradu
moze bys tak zmierzyl pobor pradu ,to wtedy mozna dobrac odpowiedni potencjometr/rezystor
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

zegary indiglo
« Odpowiedź #75 dnia: Wrzesień 22, 2006, 18:13:40 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
No faktycznie KGB. Pierdzielnalem glupote :) Ale fakt faktem ze prad musi plynac niezly. Teraz juz chyba nie pomierze dokladnie bo nie mam zamiaru spowrotem rozbierac dechy i wyjmowac.

Zauwazylem wymierny efekt czy tez wrażenie jakie robia zegary. Kolesie ze swetra malo nie wyskoczyli przez szybe zeby oblookac co mi sie tam przed oczami swieci. :smile:
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

zegary indiglo
« Odpowiedź #76 dnia: Wrzesień 22, 2006, 20:01:52 pm »

Arnold

  • Gość
hehe Senn#1869, musisz się koniecznie mi pochwalić :)

zegary indiglo
« Odpowiedź #77 dnia: Wrzesień 25, 2006, 13:42:58 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zalecane jest zatem zbudowanie zasilacza stabilizowanego z regulacj? napięcia choćby na LM317 lub innym tego typu układzie...

A i je?li potencjometr przewodzi przy minimalnej rezystancji to nie jest problem pr?du a sapdku napięcia na nim. Widać za duża rezystancja.

Pr?dowo potencjometr miałby upalon? ?cieżkę i po skręceniu do minimalnej rezystancji (lub gdzie? blisko) następowałaby przerwa w obwodzie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

zegary indiglo
« Odpowiedź #78 dnia: Wrzesień 25, 2006, 20:55:10 pm »

knrdlvn

  • Gość
Senn#1869 napisał:

Cytuj (zaznaczone)
O ile przy zasilaniu ukladu z zasilacza nie bylo problemow z regulacja po stronie pierwotnej to w samochodzie juz nie jest tak rozowo. Delikatne zwiekszenie rezystancji powoduje zgasniecie folii. Podejrzewam ze zastosowany potencjometr 2.2kOhm wyzional ducha bo nawet przy malej mocy folii napiecie 100V robi swoje.


Jeżeli delikatne zwiększenie rezystancji powoduje zga?nięcie folii to może zakres regulacji potencjometru jest zbyt duży/ regulacja za mało dokładna. Może wsad? tam jaki? mniejszy  potencjometr, gdzie? około 100 ohm.


Bocian_s#313 napisał:

Cytuj (zaznaczone)
A i je?li potencjometr przewodzi przy minimalnej rezystancji to nie jest problem pr?du a sapdku napięcia na nim. Widać za duża rezystancja.


Wła?nie...   Stawiam że potencjometru nie spałiłe? skoro przewodzi przy ustawieniu na minimaln? rezystancje. To przez ten kawałek ?cieżki/ drutu oporowego przy minimum płynie największy pr?d. Pisałe? że jak robiłe? testy w domu to wszystko Ci ładnie działało, wtedy ustawiałe? napięcie tym wła?nie potencjometrem czy masz regulowany zasilacz??

zegary indiglo
« Odpowiedź #79 dnia: Wrzesień 25, 2006, 21:26:46 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
pewnie zasilal z zasilacza jakiegos slabego, ktory sie nie wyrabial z pradem
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350