FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Karoseria / Blacharka / Wnętrze => Wątek zaczęty przez: Waldekk111#1864 w Kwiecień 20, 2004, 19:23:55 pm
-
witam walatwilem sobie szyber dach od czego zaczac czy najpierw blache ciac czy najpierw od podsufitki zacząć podsufite mam zdietą bo ja mylem i teraz ladnie wyglada ale nic. boje cie ze bedzie mi wystawał ten kawalek od lampki i hyba zrobie najpierw na podsufidce i jak jusz podsufitke zaloze to bede widziel jak mam w blasze wyciac dziure co wy na to jak wy mi doradzicie. :help:
-
Ostatnio bylo w Garazu na TVNie
Robili tak.
1) Mocowanie szblonu w gorze dachu
2) Wiercimy na wylot - skrecamy srubkami z drugim szablonem (od strony podsufitki)
3) Wiemy juz jak to wyglada - odcinamy podsufitke
4) Wycinamy blache
5) Montujemy szyber dach...
W Twoim wypadku proponuje (skor nie masz podsufitki) zrobic szablon - polozyc na sufit od dolu i przewiercic... poznij przylozyc szblon od gory, skrecic i ciac...
A na koncu jak bedziesz mial juz dziure to wyciac kolejna w PRZYKRECONEJ juz podsufitce - wtedy powinno Ci sie wszuystko spasowac :)
Pozdr.
-
Wszystko ładnie jak masz szablon, ale kupując używany szyber(wiadomo koszty...) szablonu nie dostajesz. Najpierw sprawdŹ czy szyber jest szczzelny-najprościej sprawdzić to tak: zamykasz go,odwracasz (do "góry nogami")i lejesz do niego wode-jeżeli nie przeciekł, możesz zamontować, ale i tak nie masz 100%.
Najpierw robimy jakimś cudem szablon, ja najpierw przyłozyłem szyber do dachu i próbowałem odrysować, ale potem wpadłem na pomysł, żeby plastik który wkładamy od dołu i skręcamy go z resztą szyberka przyłozyć do dachu i odrysować. Następnie wykleiłem sobie taśmą dokładnie co mam wyciąć i ponawiercałem malutkie ślady w dachu ( w dziurkach w tym plastiku) które służą do skręcenia szyberdachu. Następnie wziąłem szlifierkę, z cieniuteńką tarczką i naciąłem z każdego boku żeby móc włozyć ostrze wyżynarki(koniecznie ostrze do blachy), lepiej ciąć wyżynarką, a nie szlifierką bo ona nagrzewając się może spalic lakier. I ciąłem wyżynarką aż do rogów prubując jak najlepiej zakręcić, ale niestety moja wyżynarka(taka najtańsza)nie chciała zrobić pełnego zakrętu, więc na środku łuku, robiłem dwie małe dziurki wiertarką i wkładałem wyżynarkę, która już z połowy łuku szła elegancko. Tylne łuki wyszły mi akuratnie na polonezowskim wzmocnieniu-szło jak w maśle, tylko przez nieuwagę złamałem jedno ostrze. Otwór który wycinałem był nieco mniejszy niż faktyczny, aby poŹniej móc powiększyć ile trzeba(lepiej tak jak odwrotnie...) Podsufitka , a dokładnie jej steropian pięknie się wycinał razem z blachą, potem wystarczyło nożem od środka dociąć materiał i gotowe. Jak już dopasujecie szyber idealnie, to można by się pokusić o pomalowanie wycinanych krawędzi i może zakonserwować(ja tylko pomalowałem-po roku nie ma rdzy-wyciągałem go 2 tygodnie temu). Następnie wkładamy szyber-ja za pierwszym razem wkładałem na klej do szyb samochodowych i to był błąd. Potrafił przecieknąć (między blachą a dachem) mimo iż nawalilismy kupe tego kleju. Teraz włozyłem go na silikon, nawaliłem go kupe na krawędż wyciętej dziury w dachu, następnie dookoła krawędzi na dachu, odczekałem, aż się trochę utwardził(jakies 30 min-temp ok 15stopni), na szyber nałozyłem klej montażowy do paneli, drewna(wyciskany z pistoletu) następnie włożyłem skręcając mocno śrubami i usuwając nadmiar siliconu i kleju który wyszedł. Wszytsko idealnie trzyma i jest szczelniutkie. Acha, gdy włożyłem mój okazało się że powyżej 80km/h zaczynał wiatr szumieć jak by się woda gotowała w czajniku(delikatny gwizd) więc poszedłem do sklepu kupiłem kawał czarnej małej uszczelki okiennej(z 3trzema rowkami jakby) i dwie tubki super glue i przykleiłem na ten klej (mimo iż uszczelka była samoklejąca) do szyby od spodu(uszczelka oryginalna znajduje się w dolnej części szyberka, szyba otwiera się do góry i ma dookoła zacieniony pasek(tak jak szyby w plusie) i tam właśnie podkleiłem uszczelke i jest bardzo elegancko-wygląda profesjonalnie i zachowuje sie profesjonalnie:) jedna uszczelka ściska się z drugą i jest szczelnie:)
Szukajcie szyberka do kupienia teraz-ja szukałem koniec czerwca-wszytskie były juz wykupione(upały) a te które były to albo beee..albo cena, że hoho. Mnie udało się dorwać mój za 150 zł na giełdzie(na całej giełdzie były tylk 2 szyberki wtedy)
I powiem Wam, że jestem piekielnie zadowolony-mój kolor L-122, nagrzewa się niemiłosiernie, gdy stoi w słońcu i ma uchylony szyber w środku jest przynajmniej 20 stopni chłodniej, a w trasie to poprostu extra-do 100 km/h nie ma dużego hałasu a jest takie przewietrzanie, że mówie wam, zarombiste-klima dla ubogich. Zapomnijcie o szumiących uchylonych szybach.
Ale się spisałem, jakby ktoś miał jakieś pytania to walic na priv albo meil patryk.zabrze@wp.pl
Zdjęcia z montażu w mojej galerii-wybrałem te najważniejsze-niestety zapomniałem sfotografować nakładania siliconu.
http://www.fso.inds.pl/album_personal.php
Pozdrawiam
-
a jaki koszt jest uzywanego szyber dachu?? i gdzie go szukac??
-
Ten szyber u Patryka#153 to zwyczajny uchylny? Ja u siebie chcialem zalozyc odsuwany i uchylany. Robil ktos cos takiego?? bo ja mam od kadeta ale lezy nestety w garazu :sad:
-
Ja mojego kupiłem za 150 zł i to była dobra cena, bo ma rolety i jest tylko uchylny, ale na korbke. Drugi szyber który był wtedy na giełdzie, był oplowski uniwersalny(czyli do każdego auta da się wsadzić-tak jak mój),ale tylko uchylny i to bez korbki, czyli uchylasz na maksa, albo wogóle i wołali 200zł-identyczny tylko brudny miałem na szrocie zaklepany za 100zł. Ale wolałem mój. co do odsuwanego, można założyć uniwersalny, taki który odsuwa się na zewnątrz dachu, ale wierzcie mi znaleŹć taki...ja go szukałem:( A ten który ja mam to i tak jestem cholernie zadowolony(choć wolałbym uchylny...) Miałem jeszcze okazje kupić fabryczny oplowski, odsuwany do wewnątrz, elektryczny za 150zł, ale taki szyberdach to praktycznie mechanizm wielkości całego dachu i ważący conajmniej z 40 kilo-także zamontować to w poldku to wyczyn nieziemski.Ale to juz jest ful wypas-szyba atermiczna, podsufitka zasuwana i co najważniejsze, nawet gdy uszczelka zacznie przeciekać, to nie do wnętrza, tylko do specjalnych rynienek, następnie do odpływów które wpuszczone są, np w słupki(tak, żeby woda najłatwiej i bez strat korozyjnych odpływała).Miałem też taki sam tylko na korbke, ale juz nie pamietam za ile.
Acha co do uniwersalnych bez korbki-mają jedną zalete-w upalne dni mozna wykrecic szybe i schowac do bagaznika-u mnie tak sie nie da, bo mechanizm korbki przeszkadza(pod tą gumą harmonijką jest mechanizm linkowy). Mam juz nawet plan jak go na elektryczny przerobic, ale nie wiem czy to zrobie :roll:
Acha gdzie kupić-szroty ewentualnie giełda.
-
Patryk może to co naprodukowałeś do artykułów wyślesz adminom dołączysz fotki i wszyscy będą mogli poczytać jak to się robi. Wtedy przynajmniej nie zginie w gąszczu tematów na forum :D.
-
a mnie ciekawi ile wezmie profesjonalna firma za taki daszek :)
-
a mnie ciekawi ile wezmie profesjonalna firma za taki daszek :)
koleś który zakłada szyby chce 150 zł
-
czyli nie tak zle :) a ile podnoszona oraz wysuwana szyberka kosztuje???? bo taka uniwersalna byla by cool :)
-
thx za info Patryk, no to poszukiwania czas zaczasc :twisted:
-
waldek odpisz mi na temat tych swiatelek hamowania thx
-
maj juz szyber dach ale pieknie to wyglada a M odpisalem Ci powodzenia.
-
Ja widziałem na szrocie ostatnio super na korbke z roletą jeszcze na samochodzie ( fabryczny trzeba by go wycinać ) ale nawet o cene nie pytałem bo szkoda mi kasy.
A tak przy okazji to stał tam poldek z fabrycznymi przyciemnionymi szybami ( bez trójkątnych i czołowej ) chcieli 150zł , warto ??
-
jasne :) widzialem takie i efekt bomba
-
dzis bylem na czestochowskim szrocie i kazdy model szyberdachu czy to na korbke czy najzwyklejszy tylko z uchylem kca jedyne 50 PLNow
-
Patryk#153 jakiej firmy masz szyberdach :?:
Założyłem u siebie szyberdach i zaczął przeciekać, w samochodzie w którym wcześniej był nic nie przeciekało. Zrobiłem wszystko według twojego opisu i u mnie ramka dopasowała się do dachu i zrobiła się płaska i nie dochodzi do uszczelki szyba :cry: . Wiecie jak to poprawić :?:
-
Jeszcze na rogach ramki porobiły się małe wgniecenia blachy co z tym zrobić :?:
-
Kurcze to ciulato, że Ci przecieka. Firmy nie pamiętam, jak sprawdze to dam znać, wiem że jest niemiecki. Jeżeli szyba nie dochodzi to pozostaje zrobić jedną rzecz:
Zrób tak jak ja zrobiłem żeby mi nie gwizdało w czasie jazdy. Pisałem że powyżej 90km/h gwizdał mi wiatr, więc poszedłem do sklepu gdzie na metry sprzedają uszczelki i kupiłem czarną uszczelkę (nie zagruba, z trzema jakby rowkami) i podkleiłem nią szybę (tam gdzie ma zacienione krawędzie), tylko nie zaufałem jej oryginalnemu klejowi i podkleiłem dodatkowo na super glue. Uszczelka dobrze współgra z oryginalna i zapewnia idealną szczelność, wygląda jakby oryginalnie tam była. To jedyne rozwiązanie-jeżeli zrobisz to poprawnie i dobierzesz odpowiednią uszczelkę, to musi być wszystko ok! Tylko dlaczego w innym aucie było ok?
Co do tych wgnieceń na rogach-niestety u mnie też są:( ale u mnie sa prawdopodobnie dla tego że mój szyber był z zachodniego auta i dość mocno wygięty(poldek ma bardziej płaski dach) i do tego dość wielki, ale mnie to nie przeszkadza. I chyba właśnie kształt dachu spowodował to że teraz ci nie dociska uszczelki, poprostu w poprzednim aucie inaczej się wygniótł i tu nie pasuje.
A Ty jaki masz szyber i jak go zakładałeś? Cieknie między uszczelką , czy między dachem a szyberdachem? najlepiej daj jakies zdjęcia.
-
ja mam Autoglass F500. cieknie mi między uszczelką a szybą, a zakładałem go według twojego opisu. wcześniej szyberdach był w golfie 2
-
przecieka on z tyłu za korbką od podnoszenia na środku szyba pozostaje w gorze, a na rogach dochodzi idealnie
-
Toś mnie teraz dopiero zdziwił-u mnie za korbką(tylna środkowa część)jest miejsce gdzie najśilniej dociska, tak że dodatkowa uszczelka została tam nieŹle zgnieciona! :shock:
Czy ten szyber jest podobny do mojego(widziałes chyba na zdjeciach)? Kiedys widziałem poldka który miał prawie identyczny szyber jak mój i kiedy miał go zamknięty byla niezła szpara za korbka właśnie i sie wtedy dziwiłem, ale onmusiał miec coś zjebane. Zrób zdjęcia, to cos moze ci poradze. Trzeba by sprawdzić czy on do końca dociąga, a jesli nie to zrobić tak żeby bardziej dociągnał i po kłopocie.
-
podobny jest do twojego. tylko moj jest z wyjmowaną szybą. mechanizm sprawdzałem i dociąga go do końca ale środek i tak pozostaje w górze. mysle zeby jeszcze raz go wyjąć i wkleić na nowo może to pomoże (jak sądzisz?). postaram sie zrobić kilka zdjęć
-
dodatkowa uszczelke podkejales na szybe :?:
-
Tak do szyby od spodu (u mnie brzegi sa zaciemnione tak jak przy szybach wklejanych), uszczelka na szybie ładnie przylega do oryginalnej, która jest w szyberdachu. Zrobiłem zdjecia ale robilem pod słonce bez lampy i zaciemno jest na uszczelce wiec zrobie jeszcze raz i Ci pokaże. To są oznaczenia mojego szyberka:
http://picserver.org/view_image.php/7MX9U5ZN0ANI
-
a jak bym go wyjciągnoł i na nowo wklejił to coś pomoże :?:
-
szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Nie wydaje mi się by wina tutaj było włożenie. Obfotografuj to dokładnie i mi pokaz to ci moze cos podpowiem wtedy, teraz to moge tylko gdybac. Na co wkładałes? i ile tego dałes?tak jak opisywalem u siebie?
-
wklejałem go na silikon i dałem go dość dużo i wszystko zgodnie z twoim opisem
-
czekam na zjdecia.
-
a ile nie dochodzi, na jakiej dlugosci?
-
tak mój polonir wyglada.
-
nie dochodzi dwa trzy milimetry na środku tuż za korbka. mam ten sam typ szyberdachu co ty tylko ja moge wyjąć szybe, zdjecia postaram sie zrobić w tym tygodniu
-
A jak wyciągasz szybę?moja pewnie sie tez da tylko nie tak łatwo jak w zatrzaskowych, z przodu to tylko te dwie śruby z łapami(podejrzewam, że gdyby rozmontowac mechanizm to wtedy przód wyjdzie bez odkręcania), ale mechanizmu nie rozbierałem(póki działa to go zostawiłem w spokoju)
-
przy mechanizmie mam taką blaszke która robi za zatrzask musze ją wyciagnac i podnosze szybe do góry i wyciagam ją z przodu razem z blaszkami do których przykręcona jest szyba
-
Kurcze ja u siebie chyba nie mam takiej, gdzie dokładnie jest ta blaszka, pod guma harmonijkową?przy szybie, czy niżej?
-
Jest przy szybie nad gumą :roll:
-
I co podkleiłes uszczelke, albo cos innego zrobiłeś? Musze zerknąć jak u mnie to wygląda, ale pamiętam ze tam wlasnie jest blaszka odkręcana od dołu tak samo jak te z przodu dwie-zakończona na zewnątrz szyby grzybkiem.
-
Podkleiłem uszczelke i jest ok. jak przyglądałem się twoim zdjęciom to nie widze tej blaszki (po zamknięciu szyberdachu chowa się w tym plastiku co jest razem z korbką
-
no jest taka blaszka u góry przy szybie, w tylnej części, i ona wchodzi w plastik który jest główną częscią szyberka. To mówisz ją się wyciąga? A mniej więcej jak?:) musze spróbować. A ogólnie zadowolony z szyberka? Uszczelkę podkleiłeś jeszcze dodatkowo klejem? czy tylko wykorzystałeś jej oryginalny klej?
-
podnosisz szyberdach do góry bierzesz za tą blaszke i ciagniesz do przodu aż wyskoczy z zaczepu a pozniej wyjmujesz szybe.
z szyberka jestem zadowolony :D , uszczelke podkleiłem na silikon
-
dobrze to wygląda na silikonie? Z tą blaszką spróbuje:) Kurde nie wiedziałem.
-
Patryk od jakiego samochodu masz lampke oswietlenia wnętrza :?:
-
VW, transportery, vento, passaty-tylko były takie jak ja mam i gorsze bo bez światła dla pasażera. Kolory czarny i biały.Dałem za nia 20zł na szrocie.
U mnie ta blaszka sie jakos nie wyciąga, ona jest przymocowana do teko ciulika na zewnatrz szyby i jak nia ruszam to ten ciulik sie tez rusza(z przodu, gdzie śruby wchodza musiałem go tez podkleić, bo jak sruby odkręcałem to i on sie kręcił)
chyba ze jest jakis patent ale na razie wole nie ruszac:)
-
http://moto.allegro.pl/search.php?string=szyberdach&category=3&buy=&new=
poszukaj na allegro. Jakiś czas temu był szyber z caro za 50 zł