Autor Wątek: Wymiana resoru a dociąganie śrub  (Przeczytany 3855 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wymiana resoru a dociąganie śrub
« dnia: Wrzesień 20, 2011, 18:47:41 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cześć,
Spotkałem się z opinią, że po wymianie resoru należy tylko lekko dokręcić śruby, postawić auto na kołach, pobujać trochę żeby się wszystko "poukładało" i dopiero dociągnąć nakrętki. To prawda, czy mogę spokojnie dociągnąć do końca, kiedy mam auto w górze i nie martwić się, że resor mi strzeli?
pzdr
LOW & SLOW

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 20, 2011, 18:57:35 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
hm ja kręciłem normalnie na max jak auto było w górze już w sumie trzy razy tak zrobiłem i nic się nie stało i nic się nie działo...

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 20, 2011, 19:11:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Skręć lekko. POjeździsz z pare godzin niech się wszystko poukłada i dopiero podociągaj.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 20, 2011, 19:19:45 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
ale chodzi o śruby mocowania do kolumienek? Jak tak to bez sensu bo co ma się układać? 

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 20, 2011, 19:46:31 pm »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Chodzi o wszystkie trzy mocowania-przednie, do mostu i tylne do kolumienek.

Swoją drogą klepane resory od razu Wam siadały jak należy, czy musieliście trochę poczekać, aż auto pójdzie w dół?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 20, 2011, 19:55:35 pm wysłana przez Jaro »
LOW & SLOW

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 20, 2011, 20:15:55 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
no to ją kręciłem normalnie na max, po pewny czasie siadło ale nie dużo jakiś 1cm od tego jak odebrałem auto od kowala.

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 20, 2011, 20:35:01 pm »

Offline altowiolista

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 660
    • Atu i Caro-oba GSi, Borewicz 1,? '83, Caro+ GLI, Atu-
Przy skręcaniu zawieszenia samochód powinien być ustawiony na kołach, a nawet lekko dociążony. Chodzi o mniejsze obciążenie tulei gumowo-stalowych. Jak skręcisz (zwłaszcza tylną cienką tuleję) na odprężonym resorze, ryzykujesz, że przy max obciążeniu zerwiesz gumę w tulei, bo się sworzeń w tulei obróci przy "prostowaniu resora. Podobnie jest w przednich wahaczach.
Altówka, Alaska, mój Anioł albo Atu. Jak by nie patrzeć - warto żyć! A teraz mam jeszcze Borewicza!!

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 20, 2011, 22:56:23 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
dokręcaj na kanale z kolegą w bagażniku, Morawski podaje odległości podłogi od podłoża przy jakich się dokręca zawiechę i mi właśnie takie wartości wyszły przy ok 90kg w bagazniku.
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Odp: Wymiana resoru a dociąganie śrub
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 21, 2011, 08:21:15 am »

snikers

  • Gość
dokręcaj na kanale z kolegą w bagażniku, Morawski podaje odległości podłogi od podłoża przy jakich się dokręca zawiechę i mi właśnie takie wartości wyszły przy ok 90kg w bagazniku.

Dokładnie, też skręcałem na wymiar  książki.