FSO-Polonez Tuning Klub
GŁÓWNE KATEGORIE FORUM => TECHNIKA => Zawieszenie i układ kierowniczy => Wątek zaczęty przez: Kris_fanatyk w Luty 26, 2008, 21:45:27 pm
-
Witam! dziś podnisłem autko do góry i okazało sie ze tylne amory są wylane. Mam w planach obniżenie zawieszenia ale dopiero po lecie. jakie amortyzatory kupic. czy są jakies sportowe?? jak obnizyc zawias tylni najtanszym kosztem.
-
Nałożyć pustaków do bagażnika ;) Ja zawsze na zimę wrzucałem worek piachu :P
-
ja na zime zakładam zimówki :P a tak powaznie??
-
Najtańszym kosztem obniżysz ucinając wsporniki resorów.. ale będziesz często wymieniał krzyżaki (pracują w pod innym kątem). Z amortyzatorów to polecam KYB, mam komplet i spisują się bdb.
-
najlepiej dołożyć pióro i sklepać resor na płasko (ekstrema) i ponownie zahartować.
W kwestii amorków, to ja zakupiłem gazowo-olejowe MONROE na tył i takie polecam.
-
no własnie ja mam z tyłu skosne amory i KYB chyba nie ma. a co do krzyzakow to ten przy moscie wymieniam raz w roku!!
[ Dodano: 26 Lut 2008 21:55 ]
Monroe znalazlem skosne! ale jakie to maja byc gazowki czy olejowe ktore lepsze??
-
Ja też miałem problem z tym krzyżakiem :/ Ale za 2 razem kupiłem od LADY. Ponoć mocniejszy-był droższy 3 razy i ma smarownik. Odpukać, ale jak narazie z tym mam spokój.
-
gazowe są twardsze, a ja mam gazowo-olejowe, z tym że ja mam stary zawias i pionowe amory.
-
A to jest jakaś różnica przy kupnie amortyzatorów przy kupnie, czy one pracują skośnie czy w pionie?
-
nie ale nie pasują zamiennie.
-
Hmm czyli jak kupie gazowki i sklepe resory to powinno byc ok? a jak sie hartuje bo sklepac to nie problem. probowalem kuz obnizyc w bardzo ekstremalny sposob. wlozylem do kufra 500kg cementu i dopierdzielalem po dziurach NIC nie dało!!
-
Ja woziłem 700 kg i nic się nie stało. A odnośnie długości amortyzatorów, to przy podniesionym aucie mają 46,5 cm. Ale chyba u Ciebie nie ma co kupować, zanim nie obniżysz zawieszenia, żeby się nie okazało później, że nie pasują.
-
Delphi Duo Control, takie czerwone... o ile występują w wersji na tył...
-
no wlasnie chce kupic takie zeby juz pozniej pasowaly
-
Gazówki są lepsze, amory gazowe poznasz po tym, że całość jest w górnym położeniu, wysunięty na maxa... Co do tych duo to zapytam Adama, on ma duo, ale nie wiem czy z tyłu... xDD
-
gazowe jak już, najlepiej załóż po 2 na stronę z tyłu :) lekka przeróbka i tłumienie lepsze
-
no własnie ja mam z tyłu skosne amory i KYB chyba nie ma
A sprawdzałeś to w sklepie?
-
są ori krosno za jakies 90zl za sztuke
i włoskie za 50zł za sztuke
do kombi.
-
pytalem w sklepie ale oni co jest to biora. jak bylem miel na przod olejowe krosno na tyl gazowo olejowe monroe i kyb na przod tez byly ale nie dociekalem jakie to byly
-
te monroły to pewnie ło to
http://www.allegro.pl/item314138623_amortyzator_amortyzatory_tyl_polonez_plus_nowe_.html
sam sie nad nimi zastanawiałem ale ktoś mi buchną z przed nosa.
-
a moze takie. http://www.allegro.pl/item313362221_polonez_truck_amortyzatory_gazowe_tyl_nowe_komplet.html
-
jesli sprzedaje to co widać na zdjęciu to zachodzi prawdopodobieństwo, że są to zwykłe olejówki, Monroe Oryginal - olejówki.
-
witam
osobiście odradzam kupno amortyzatorów poza kyb, monroe, sachs, delphi też nie są złe. kupuj tylko gazowo olejowe, nieporównywalnie lepsze.
mam do odsprzedania używane, ale krótko (ok 5000 km) monroe gazowo olejowe z c+, przód i tył za 150 (będę miał najprawdopodobniej bilsteiny). jak ktoś jest zainteresowany to proszę na priv.
pozdrawiam
-
Ja natomiast uważam że coś co się miesza nie wróży nic dobrego :wink: tak jest chyba ze wszystkim trzeba się decydować albo gazówki albo olejowe wszystko zależne od $$$ :P
-
Ja natomiast uważam że coś co się miesza nie wróży nic dobrego :wink: tak jest chyba ze wszystkim trzeba się decydować albo gazówki albo olejowe wszystko zależne od $$$ :P
nie masz pojecia o czym piszesz
gdzie ty teraz kupisz amory olejowe skoro nawet seryjne krosno-delphi sa gazowo-olejowe
-
gazowo-olejowe są bardzo dobre,
jeszcze raz polecę monroe, założyłem w poniedziałek i pierwsze wrażenia są naprawdę pozytywne :twisted:
-
BARTEK#1925, jakie masz? Gas-matic?
Też polecam - wrażenia z jazdy bez cenne! :D
-
MaciejFSO, ja zapodałem SENSATracki czy jakoś tak, w każdym razie z tyłu mam gazowo-olejowe, a z przodu olejowe i jak dla mnie jest dobrze :D
-
Hmm w sumie to trochę na wyrost chwalimy amortyzatory (ja też :/). By obiektywnie powiedzieć, które są ok i warto montować trzeba by przejechać trochę więcej kilometrów niż "założyłem w poniedziałek" ;).
Uważam, że jak amortyzator po 60/70kkm trzyma parametry to jest w porządku.
Ja przeleciałem dopiero 2kkm na moich KYB, jak na razie działają tak jak powinny ;)
-
BARTEK#1925, ja mam na przedzie gazówki, a z tylu stare olejowe. Ale po zmianie przodu... różnica w prowadzeniu auta jest kolosalna.
-
A jest jakiś patent na stwierdzenie, czy amortyzator jest do wymiany? Na przeglądzie sprawdzają i mówią, że ok, ale w końcu przebieg robi swoje.
-
Uważam, że jak amortyzator po 60/70kkm trzyma parametry to jest w porządku.
jimo#1921, chyba trochę za dużo oczekujesz po amorach :lol:
na pudełku od moich było napisane że producent gwarantuje poprawne funkcjonowanie do 50 tys. km, a potem należy je sprawdzić :wink:
-
Oczywiście. Pojedź na stację diagnostyczną i wjedź na szarpaki. Badanie osi w W-wie kosztuje 15zł. Sprawność amortyzatorów (nowych) do poloneza jak jest w granicach 80% to jest super. Wynik 70% jest bdb. Amortyzatory zdecydowanie trzeba wymienić gdy sprawność będzie w granicach 50%.
Ponoć swego czasu w Passatach amortyzatory (nowe) miały sprawność rzędu 90/92% i były to wyniki ciężkie do pobicia
AD Bartek
Ja mam na swoje KYB pisemną gwarancję na 24 miesiące bez limitu kilometrów :).
50kkm i wymiana? No way - szajs!!!
-
Ja mam na swoje KYB pisemną gwarancję na 24 miesiące bez limitu kilometrów .
50kkm i wymiana? No way - szajs!!!
24 miechy gwarancji to ma każdy i to bez łaski (ustawa o prawach konsumenta), a limit km...... nigdy nie da się udowodnić ile przejechałeś.
A zalecenie sprawdzenia po 50 tys. km nie stanowi o jakości amortyzatorów, tylko producent wie na jakie drogi to idzie i stąd to przypomnienie :)
W kwestii szajsu to ja miałem nastolenie amory w moim i 2 lata temu miały jeszcze po 68-73% skuteczności na badaniu, także było dobrze, ale jużjadąc na Czerniewice w zeszłym roku wiedziałem, że czeka mnie zmiana
-
Na Allegro pojawiły się amortyzatory firmy MAGNETI MARELLI. Co o nich sądzicie??
http://www.allegro.pl/item338071945_amortyzatory_magneti_marelli_polonez_tyl.htmlhttp://www.allegro.pl/item338071945_amortyzatory_magneti_marelli_polonez_tyl.html
-
Na Allegro pojawiły się amortyzatory firmy MAGNETI MARELLI. Co o nich sądzicie??
http://www.allegro.pl/item338071945_amortyzatory_magneti_marelli_polonez_tyl.htmlhttp://www.allegro.pl/item338071945_amortyzatory_magneti_marelli_polonez_tyl.html
chyba cena mówi sama za siebie ;)
MM nie jest jakoś specjalnie dbającą o jakość fabryką.
-
Witam
może to troszeczke odskocznia od tematu ale czy ktoś sie orientuje jakie zmiany poczyniono w wersji + poldolota odnośnie belek tylnego łoża? jak bardzo różnią sie od starych? Jeśli ktos miałby możliwośc i by mu sie chciało to może by zrobił fotke jak to w plusie wygląda (w kwestji wyjaśnienia ,chodzi mi oto czy bedzie możliwośc zamontowania amortyzatorów starego typu do plusa bez zbytniej ingerencji w konstrukcje , kielichy do nocowania amorów sobie spokojnie pospawam,a chce kupiś sportowe amortyzatory a jak widze jedyna możliwoś to amorki od 132......eh....
Co do tych magneti marelli to napewno lepsze beda niż jakieś "chińskie" badziewia typu staim..itp. Kupiłem takie do punta i to totalna lipa,nowe amortyzatory a rozrzut tłumienia w granicy 35% po wymianie, bo jeden z kupionego kompletu miał tłumienie jak stare na których tył skakał jak żaba.
Z polecanych przezemnie to KYB ewent. seria delphi czy krosno, monroe radze omijac
Pozdrawiam
-
chyba chciałeś napisać że i kayab radzisz omijać ja te amory zarżnąłem w 2 tygodnie olej sie wylał z obu aż myślałem że mi gdzieś silnikiem olej wywaliło. tandeta typu kayab napewno nie jest dla polka tylko do taczki.
-
chyba chciałeś napisać że i kayab radzisz omijać ja te amory zarżnąłem w 2 tygodnie olej sie wylał z obu aż myślałem że mi gdzieś silnikiem olej wywaliło. tandeta typu kayab napewno nie jest dla polka tylko do taczki.
hmm ja mam 4x KYB i polecam, współpracują ze ściętymi sprężynami trucka :).
-
Magneti Marelli należy do Fiata, przy czym Fiat zrezygnował z montowania ich amortyzatorów w niektórych swoich autach i teraz fabrycznie zakładają Monroe które w testach długodystansowych wypadają zdecydowanie lepiej.
-
Tak sobie czytam i czytam i nie pytalem sie w sklepie o te blisteiny ale podobno sa najlepsiejsze a cena?? Kiedys cos pisali na forum ze za 900 plnów komplet do polda znajdzie ale do caro a czy do pluszaka znajdzie?? ;> Hmm cos kiedys gdzies czytalem ze jesli obnizytmy polda przez ciecie sprezyn to i jak amory wymienimy to tez powinny byc przykrucone poniewaz w pelni nie pracuja i moze je szybciej szlak trafiać czy tak może byc?? A no i czy mozan przykracac amora?? bo to troszki mnie zastanawia...
-
Za 900 zł to chyba na jedną oś :mrgreen:
P.S. Popracuj nad formą wypowiedzi i ortografią...
-
Ooooooo tam.. Czepiasz się... :P No to ciekawe żeby takie koszta za amor... :P :?
-
Nie dawno Bile były na alledrogo za 1500zł/komplet(4szt)
-
:shock: :shock: :shock: :shock:
No to ładne koszta... Hmm a jakie preferujecie przy scietych sprężynach?? Może amory do trucka diesla załozyc to może tez bedzie sztywniejszy i lepiej sie będzie się prowadził?? A co do plusa z tyłu??
-
:shock: :shock: :shock: :shock:
No to ładne koszta... Hmm a jakie preferujecie przy scietych sprężynach?? Może amory do trucka diesla załozyc to może tez bedzie sztywniejszy i lepiej sie będzie się prowadził?? A co do plusa z tyłu??
co ty tworzysz czlowieku ,zamiast sprawdzic katalogi
Truck diesel nie ma innych amorow niz benzyniak
przednie amory z trucka nie sa sztywniejsze niz amory z plusa (z szerokiego caro)
tylne amory z trucka sa sztywniejsze niz amory atu/+/c+ i takie mozna zalozyc ,ale trzeba wcisnac gumki z tulejkami w oczka - swego czasu zalozenie amorow z trucka zajelo mi 5h
-
Temat dawno nie używany, ale dla mnie w obecnej sytuacji w sam raz :P
Zauważyłem ostatnio, że lewy tylny amortyzator się wylewa, prawy jeszcze nie taki zły, ale już "kipi" :P Jakie amortyzatory polecacie do poldoroverków i jakie obecnie są najlepsze?
-
masz przed plusowego polda więc instaluj dostępne na allegro delphi/krosno duocontrol, cena super a jakość znana i uznana.
-
Panowie a macie jakieś doświadczenia z takim modelem :
http://www.allegro.pl/item937678379_amortyzatory_przod_przednie_polonez_caro_kz9.html
-
Trudno powiedzieć co to jest bo taki kształt może mieć parę amorków. Wyglądają jak standardowe od Polonka, ale nie wiadomo, do którego to rocznika są. Trzeba by napisać do sprzedającego jaki numer jest na pudełku.
-
Podczepię się Jakie amorki sa w ATU(-)??bo na allegro to maja tak pięknie opisane ze nie wiadomo co do czego,nie dokładnie .Tak miałem z krokowym bo pisało ze do atu a okazało się ze atu ale + i krokowy gdzieś leży nowy.chodzi mi o przód i tył.
-
Jeśli chodzi o przednie to są takie same cały czas. Natomiast tylne są takie jak w każdym Plusie - skośne. Rozpoznasz po tym, że mają mocowania typu oko z obu stron. Starsze miały oko-trzpień. :)
-
Z Amortyzatorami to jest tak, że z przodu w OHV-ce to nie ma różnicy, czy Caro/Atu, czy Caro/Atu Plus. Przykład, jakie możesz kupić:
http://moto.allegro.pl/item979841913_amortyzator_amortyzatory_fso_polonez_monroe_przod.html
Na tył w Atu i Atu Plus jest to samo, nie wiem jak z Caro Plusem, ale to Ciebie ani mnie nie dotyczy. :) Na tył polecam te, olejowo-gazowe monroe:
http://moto.allegro.pl/item955514897_monroe_amortyzatory_tyl_polonez_caro_atu_plus_gaz.html
-
Na tył w Atu i Atu Plus jest to samo, nie wiem jak z Caro Plusem
Tak samo. W Kombi również.
-
Ja w moim 2.0 też jeżdżę na gazowo-olejowych monroeach już ponad dwa lata i jest OK.
-
Dziekuje za informacje i linki.
-
podczepie sie pod temat.
Ktos gdzies pisal z amorkach z puga do obnizanego zawiasu. Pytanie z jakiego modelu i czy sa jeszcze jakies inne dobre koncepcje do mocno obnizonego zawiasu
-
to jak trzeba klepać te resory ?? jakieś wskazówki ? muszę utwardzić zawieszenie w polonezie bo startuję niedługo w KJS :wink:
-
na tył podchodzą z Astry F
mam u siebie założone Bile B6 z takiej właśnie astry.
długość bardzo zbliżona do seryjnego amora z poloneza.
śmiało można kupować używane,są nie do zabicia.
__________________________________________
--------------------------------------------------------------------
-
Orientujecie się czy do zwykłego Caro w ogóle były kiedykolwiek dostępne Delphi Duo Control na tył? Byłem teraz w sklepie i mają w katalogach coś takiego:
"Delphi przód"
"Delphi tył"
"Delphi Duo Control przód nowy typ"
"Delphi Duo Control tył nowy typ"
Należy z tego wnioskować że do zwykłego Caro Duo Control będzie pasował tylko na przód ,a z tyłu trzeba założyć zwykłą wersję?
-
Zamierzam wymienić amory w poldku (caro), i mam pytanie do was, jakie najlepiej zamontować na przód i na tył, myślałem żeby dać te na tył:
http://www.allegro.pl/item1025510460_amortyzatory_monroe_fso_polonez_caro_tyl_2l_gwar.html
-
Z tego tematu wynika że Monroe to dyskusyjna jakość za niską cenę. Chyba lepiej wybrać coś z oferty Delphi- Carbon Comfort albo Duo Control, nie wiem czy są jeszcze jakieś inne.
-
Byłbym wdzięczny za podawanie linków, a co sadzicie o tych co podałem linka?
Proszę o podawanie/proponowanie amorów sprawdzonych.
-
Nie wiem jak tam u was na wschodzie z cenami ale proponuję ci przejść się po sklepach motoryzacyjnych. Mnie nowe Monroe w sklepie proponują po 9 zł taniej.
-
na tył podchodzą z Astry F
mam u siebie założone Bile B6 z takiej właśnie astry.
długość bardzo zbliżona do seryjnego amora z poloneza.
śmiało można kupować używane,są nie do zabicia.
__________________________________________
--------------------------------------------------------------------
a do fiacika tez by podeszly?
-
Jak zależy ci na cenie to Monroe, jak na jakości to możesz spróbować Delphi ,a jak chcesz się ścigać to Delphi Duo Control.
-
BXMaster, te miałeś na myśli:
http://allegro.pl/item1036919744_amortyzator_amortyzatory_fso_polonez_caro_atu_plus.html
-
BXMaster, te miałeś na myśli:
http://allegro.pl/item1036919744_amortyzator_amortyzatory_fso_polonez_caro_atu_plus.html
Te widzę pierwszy raz. Może to i jest oryginał na pierwszy montaż to ale gość nie wie co sprzedaje bo amortyzator tylny do Caro (ostatnie egzemplarze z początku 97 jeśli się nie mylę) nie pasuje do plusa!
-
Chciałbym spytać czy amortyzatory tylne z poloneza Caro będą pasować do Caro Plus ?
-
Chciałbym spytać czy amortyzatory tylne z poloneza Caro będą pasować do Caro Plus ?
NIE
-
ja z kolega poszedlem na latwizne :) rozkrecilismy amoru i zalalismy hipolem dodam ze na przodzie jest sprazyna z zuka jakies 17 mm grubosci drut i jak narazie daja rade
-
Amortyzator można ściągać i rozciągać. Przy szybszym/silniejszym szarpnięciu opór powinien być większy, jednak chyba raczej ciężko sprawdzić działanie amortyzatorów na sucho. Można tylko ocenić z grubsza czy są sprawne, a procenty to już w aucie na stacji diagnostycznej. Jeżeli ze starego amortyzatora cieknie olej to na pewno kwalifikuje się do wymiany. Za pomocą ściągania i rozciągania ręcznie raczej nie wyczujesz różnicy czy nowy jest lepszy od starego, no chyba że stary był już w tragicznym stanie. A w motorze prawdopodobnie masz twór potocznie zwany teleskopem czyli amortyzator ze sprężyną, dlatego nie można go ścisnąć ręką.
-
Amortyzator można ściągać i rozciągać. Przy szybszym/silniejszym szarpnięciu opór powinien być większy, jednak chyba raczej ciężko sprawdzić działanie amortyzatorów na sucho. Można tylko ocenić z grubsza czy są sprawne, a procenty to już w aucie na stacji diagnostycznej.
Amortyzator powinno być dużo ciężej rozciągnąć niż ścisnąć (od zapobiegania ściskaniu są sprężyny)
Sprawdzenie go w rękach to tylko z grubsza... a procentowość na stacji diagnostycznej.....
TO można między bajki włożyć bo wystarczy zmiana ciśnienia powietrza w oponach i wychodzą głupoty....
Czy to normalne i oznacza, że jest sprawny? Czy kurna dałem dwie stówy za nowy szit Monroe
A wystarczyło kupić amortyzatory rozbieralne (np z Dużego fiata) i zalać hipolem :)
-
a co powiecie o tych amorkach, musze wymienic u siebie bo mi gazowa poszla sie jebac...
http://www.allegro.pl/item1118273258_komplet_amortyzatorow_delphi_polonez_atu_caro.html#gallery
-
Miałem takie,jak miałem GLE 1,5,i dobrze mi się sprawowały. :D
-
mateo#1939, też mam delphi u siebie z przodu, kolega Atus GT ma KYB i powiem ze są o wiele lepsze od delphi, co prawda ja tam na swoje nie narzekam, bo już 2 lata sprawują się bez zarzutu, a z tyłu mam gazowe Monroe
-
ja mam Kayaba- Premium. nie mogę nic powiedzieć bo mam je dopiero miesiąc. oczywiście założone w samochodzie.
-
a powiedcie mi czy jest jakas roznica w przednich amorkach do poloneza z calego okresu produkcji??
mam mozliwosc wziecia tanio gazowych Magneti Marelli tylko ze kolo w churtowni twierdzi ze moga nie pasowac a zworow nie bedzie
-
Różnice są tylko w tłumieniu z tego co wiem. To tylne są różne w zależności od rocznika.
-
Grzech#1938 dokladnie to chce kupic
http://moto.allegro.pl/item1086807881_amortyzator_przedni_polonez.html
-
Kupuję amortyzatory do przodu to traczyny, więc kilka pytań:
1. Autem strasznie buja z przodu. Kupiłem go od cfaniaka, więc się kurde zastanawiam, czy przypadkiem nie mam sprężyn od caro. Jak to sprawdzić? Wiem że różne kolory są, ale po tylu latach to tam pewnie wszystko na rudo jest. Czy jeżeli zamontuje nowe amory, to słabsze sprężyny będą bardzo wpływać na jego żywotność i pracę?
2. Dlaczego TE (http://moto.allegro.pl/fso-polonez-amortyzatory-przednie-nowe-gwarancja-i1205916924.html#gallery) amory na przód mają mocowanie górne jakby były z tyłu do traczyny?
3. Proszę o poradę które wybrać:
I (http://moto.allegro.pl/komplet-amortyzatorow-monroe-polonez-atu-caro-i1238112135.html#gallery)
II (http://moto.allegro.pl/amortyzator-amortyzatory-fso-polonez-monroe-przod-i1206834575.html#gallery)
III (http://moto.allegro.pl/amortyzatory-amortyzator-fso-polonez-krakow-kayaba-i1216841334.html#gallery)
-
Maniac1, w kwestii sprężyn to zawsze możesz zmierzyć średnicę drutu sprężyny suwmiarką.
-
Właściwie to kiedyś już zmierzyłem średnicę, tylko o tym zapomniałem i przypomniałem sobie dopiero po Twoim poście. Ogólnie przerażają mnie moje luki w pamięci, ale to temat do programu "wyżal się, wysłuchamy".
Problem mam - zdecydowałem się na amortyzatory Monroe i ze strony MONROE (http://www.taec.nl/monroe/) można wyczytać, że numer amorów do CARO PLUS/ATU PLUS to 23316 na przód. A do traczyny numer to 23264. Ale kurde te do traczyny były montowane w Fiatach 132 i starych polonezach, a ja mam TRUCK PLUS, więc żebym głupoty nie zrobił. Pytanie więc czy wiecie żeby różniły się amory z przodu w TRUCKU PLUS i CARO PLUS? Mi się wydaje że się nie różnią niczym, a przecież twardość też odpada, skoro te 23264 były montowane również w osobówkach przedplusowych.
-
Pytanko... Da się jeszcze gdzieś kupić Delphi DuoControl do Plusa ?
-
Rafał, pół roku temu w jednym sklepie u mnie była możliwość zamówienia kompletu na przód i tył.
-
To są Duo do Plusa na tył?
-
Ja mam nowe DUO do caro chyba na tył :)
-
Ja w Plusie z tyłu mam coś dziwnego, mianowicie Delphi de Carbon Comfort. Nie wiem jak to się ma do innych i ile mają przebiegu ale bo rozbujaniu ani razu się nie wahnie.
-
Miałem takie w maluchu i również polecam :) Maluch przy 100km/h i koleinach jechał jak po równej drodze.
-
Panowie, mógłby mi ktoś odcyfrować co to za amortyzatory? :
tył- KROSNO 01433
przód- KROSNO 01432
-
BXMaster, katalog DAKOLu (AD) podaje, że są to:
01433B FSO POLONEZ FSO/PN AMORTYZATOR PN CARO 95-> TYL = D 225 4220
01432B FSO POLONEZ FSO/PN AMORTYZATOR DELPHI = D 225 4219
Wynika z tego, że są to zwykłe amortyzatory.
Deplhi DuoControl mają takie numery katalogowe jak podałem powyżej.
-
Rafał, no to mogę zaoferować jedynie Delphi Duo Control na przód i na tył w takim układzie proponowałbym Delphi de Carbon Comfort- te drugie możesz kupić na Allegro, u mnie nie wiem czy są dostępne muszę się spytać.
-
układzie proponowałbym Delphi de Carbon Comfort- te możesz kupić na Allegro
Hmm... A możesz dać jakiś link ? Przeglądam już amortyzatory na allegro od pewnego czasu i nie napatoczyłem się na takie.
-
http://allegro.pl/amortyzatory-tyl-tylne-polonez-caro-na5-i1343382514.html
http://allegro.pl/amortyzatory-przod-przednie-polonez-caro-kz9-i1343389828.html
Coś takiego, tylko nie wiem czy te tylne są do plusa czy nie.
-
BXMaster, te są do minusa. W Atu i w Plusach mają mocowanie ucho/ucho a nie ucho/trzpień.
A co to są Delphi Comfort o oznaczeniach D225 2294 i D225 2295 ?
-
A co to są Delphi Comfort o oznaczeniach D225 2294 i D225 2295 ?
D225 to olejówki
Konstruktor Delphi zasugerował montaż z tyłu w Plusie wzmocnionej wersji amortyzatorów do Łady Nivy
-
Konstruktor Delphi zasugerował montaż z tyłu w Plusie wzmocnionej wersji amortyzatorów do Łady Niv
A osiągalne ?
-
A może ktoś ma dostęp do jakichś katalogów z amortyzatorami?
Mianowicie chodzi mi o charakterystykę, długości i rodzaje amortyzatorów.
-
A może ktoś ma dostęp do jakichś katalogów z amortyzatorami?
Mianowicie chodzi mi o charakterystykę, długości i rodzaje amortyzatorów.
Mam dostęp do różnych katalogów, ale żaden nie zawiera takich informacji.
-
Ogłaszam że fabryka Delphi nie posiada zapasów amortyzatorów Duo Control ,a wznowienie produkcji jest możliwe przy zamówieniu na co najmniej 50szt.
Wg. ich dokumentów do Poloneza są dostępne amortyzatory gazowe typu de Carbon Performance (jednorurowe) ale na tył tylko do minusa (mocowanie tuleja-trzpień)
Ich indeksy:
V 35 22 94 12
V 35 22 95 12
-
Wg. ich dokumentów do Poloneza są dostępne amortyzatory gazowe typu de Carbon Performance (jednorurowe) ale na tył tylko do minusa (mocowanie tuleja-trzpień)
Ich indeksy:
V 35 22 94 12
V 35 22 95 12
Moge załatwić.
Te pierwsze 120pln sztuka.
Te drugie 270pln sztuka.
-
Te drugie 270pln sztuka.
:shock:
Przypomnij mi które są które?
Duo tył w katalogu był po 60zł!
-
V 35 22 95 12 tył Delphi Performance na mocowanie ucho/trzpień opisywane jako gazowe.
-
Odświeżę temat, z racji założenia twardych amortyzatorów z przodu myślę nad jakimś modę odnośnie amorków na tyle.
Nie wiecie od czego mogą podejść do poloneza lub jakie można kupić amortyzatory pasujące już do poloneza, nie licząc wspominanych w temacie Delphi (szukam czegoś jeszcze lepszego), a amortyzatorów bilstein
Znalazłem coś takiego
http://allegro.pl/opel-astra-ii-amortyzatory-tyl-tylne-sport-2szt-i1622574414.html
Ciekawe czy wymiarami by podeszły
Napisałem już maila o wymiary, do jednego mocowania widać po zdjęciu że trzeba by dorobić tuleję ale to nie jest problem, do tego amortyzatory są tej samej firmy co od T4(aktualnie zamontowane w moim aucie) a więc twarde:D co mnie cieszy
Co myślicie o tym pomyśle, cena za 2szt też przystępna.
-
Jak podejdą z wymiarami to montuj.
Inna opcja to wymodzić osadzenie mostu na 4 amortyzatorach ale tego jeszcze nikt nie robił. Wtedy można by dodatkowo zróżnicować sobie tłumienie dając np. 2 olejowe i 2 gazowe
-
Jak potrzebujecie wymiary jakiegoś amortyzatora to walcie na PW. Mam większość popularnych na półce, w wolnej chwili mogę dokonać wszlkich potrzebnych pomiarów.
-
Jak potrzebujecie wymiary jakiegoś amortyzatora to walcie na PW
Poszło PW
Ale myślę że jeżeli by pasował była by to jakaś alternatywa.
-
Potrzebuję wymiarów seryjnych amortyzatorów do plusa, tzn długość przy ściśnięciu na max, oraz przy wyciągnięciu na max, średnicę jego oraz otworów mocujących, zmierzył bym sam ale pracuję nad lakierką i nie mam kiedy tego zrobić;)
-
Poczytałem trochę tematów odnośnie amorków i nie znalazłem czy przednie amorki w plusie są takie same jak w Truck'u plusie?
-
Chyba są inne, truck jest sporo wyższy.
-
Ale są twardsze ?
-
bez roznicy ,ale przednich od trucka wcale nie oplaca sie brac ,
poprostu tolerancja parametrow nachodzi na siebie i przypadkowo mozna trafic twardze od szerokiego niz od trucka ,
mozna tez trafic odwrotnie oczywiscie ,
dopiero tylne od trucka i tylne od atu/plus roznia sie parametrami na korzysc trucka ,
ale roznia sie tez dlugosciami troche i trzeba dorabiac tulejki by zamontowac trucka w plusie
update:
musze doprecyzowac ,
co prawda pola tolerancji sie nakladaja ,ale zdecydowanie lepsze parametry ma amor przedni z szerokiej osobowki
-
co prawda pola tolerancji sie nakladaja ,ale zdecydowanie lepsze parametry ma amor przedni z szerokiej osobowki
Zgadza się. Amory z trucka były utwardzone w stosunku do amorów z wąskiego Poloneza ale amortyzatory do Poloneza szerokiego zrobiono z jeszcze silniejszym tłumieniem.
-
Jest o tym odpowiedni temat ;)
http://forum.fsoptk.pl/index.php?topic=29197.0
-
Amortyzatory jakie ja polecam to MONROE SensaTrack GAZ tłumią idealnie i auto nie buja się i nie nurkuje :)
-
Jak drogo się cenią takie gazowe? ;>
-
monroy nie wiem ale za delphi gazowe i to jakieś dziwne czerwone z kodemu duocontrola płaciłem 130zł za sztukę, jeszcze ich nie założyłem. A z tyłu mam olejowe chyba Delphi nie wiem jaki przebieg i to skośne ,a auto możesz rozbujać skacząc i w momencie gdy zeskoczysz to nieważne jak bardzo rozbujałeś auto ANI RAZU się wahnie tylko natychmiast przestaje się ruszać.
-
Jak drogo się cenią takie gazowe? ;>
na allegro są po 75zł ja kupiłem po 50 :p
http://moto.allegro.pl/amortyzatory-przod-polonez-caro-atu-monroe-i1759665331.html
-
te monroe to lipa straszna , miękkie są jak cholera
-
nie powiedział bym tylko ja mam gazowe, a na allegro są gazowo-olejowe.
-
Nie ma samych amortyzatorów gazowych (wypełnionych tylko gazem) .
-
Nie ma samych amortyzatorów gazowych (wypełnionych tylko gazem) .
w gazowych sa sladowe ilosci oleju,ktory sluzy do smarowania czesci tracych o siebie - i tylko po to olej potrzebny
-
no chyba nie do końca panie kgb <lol2> <lol2> <lol2>
-
no chyba nie do końca panie kgb <lol2> <lol2> <lol2>
do konca i definitywnie,
moze nie odrozniasz amortyzatora gazowego od olejowo-gazowego,
olejowych do poloneza juz sie chyba kupic nie da ,sa tylko olejowo-gazowe i podobno da sie gazowe dostac
-
czyli według waszej "opinii" ja mam gazowe MONROE siwy kolor na allegro są ale tylko czarne.
-
w gazowych sa sladowe ilosci oleju,ktory sluzy do smarowania czesci tracych o siebie - i tylko po to olej potrzebny
Zanim zaczniesz uczyć innych to najpierw sam trochę poczytaj...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Amortyzator
olejowych do poloneza juz sie chyba kupic nie da ,sa tylko olejowo-gazowe i podobno da sie gazowe dostac
Olejówki są spokojnie do dostania, np. Kayaba.
Co do gazowo-olejowych Monroe, do seryjnego zawieszenia są w sam raz, nieco mocniej tłumią od olejaków. Do usztywnionego zawieszenia się nie nadają.
-
Ok, pieniądze w końcu są to można się wziąć za auto. Jakie amortyzatory na przód polecacie do obniżonego zawieszenia? Konkrety proszę, konkrety ;)
-
Gazowe delphi na przód
http://allegro.pl/amortyzatory-polonez-przod-delphi-i1772094014.html
-
Zna może ktoś ich numer katalogowy (o ile takie coś mają)? Tak żeby gościu w sklepie mi nie zamówił przypadkiem jakichś innych ;)
-
Zna może ktoś ich numer katalogowy (o ile takie coś mają)? Tak żeby gościu w sklepie mi nie zamówił przypadkiem jakichś innych ;)
Na pudełku maja napisane 01679
-
Jest tylko jeden indeks 01679 dla amortyzatorów do poloneza na przód w wersji
duocontrol. .Możliwe że fabryka eksperymentowała z tymi amortyzatorami i również
zrobiła wersję gazową, ale do handlu puściła pod pierwotnym numerem.Comfort jest
ogólnym o kreśleniem delphi dla gazówek a więc nie przekreśla wersji duocntrol,
mającej twardszą charakterystykę w skrajnych zakresach działania .
Taka odpowiedz dostalem od tego sprzedajacego.Mam takowe (miesiac temu po 65zl byly)i bardzo sobie chwale.Stare olejowki delphi wytrzymaly 160 000 i gdyby sie nie tlukly pewnie bym jezdzil dalej.Na tyle mam monroe oryginal,rowniez gazowo olejowe i komfort prowadzenia jest nieporownywalny.
-
Ok, pieniądze w końcu są to można się wziąć za auto. Jakie amortyzatory na przód polecacie do obniżonego zawieszenia? Konkrety proszę, konkrety ;)
Skrócone tyle co obniżone zawieszenie i utwardzone amortyzatory olejowe.
-
w gazowych sa sladowe ilosci oleju,ktory sluzy do smarowania czesci tracych o siebie - i tylko po to olej potrzebny
Zanim zaczniesz uczyć innych to najpierw sam trochę poczytaj...
http://pl.wikipedia.org/wiki/Amortyzator
olejowych do poloneza juz sie chyba kupic nie da ,sa tylko olejowo-gazowe i podobno da sie gazowe dostac
Olejówki są spokojnie do dostania, np. Kayaba.
Co do gazowo-olejowych Monroe, do seryjnego zawieszenia są w sam raz, nieco mocniej tłumią od olejaków. Do usztywnionego zawieszenia się nie nadają.
bardzo ciekawe ,ale jednak pozostane przy uczeniu innych ,bez czytania wiki,
moze wyrazenie "sladowe" ilosci nie bylo zbyt precyzyjne ,ale jednak schemat z wiki jest grubo przesadzony,
inna sprawa jest taka,ze rozwiazania bywaja rozne,
"wylanie" amortyzatora gazowego to nielada sztuka ,a i efekt marny,
jezeli ktos wyobrazal sobie ,ze gaz przeplywa przez zawory to odrazu dementuje,ze nie sugerowalem takiego rozwiazania ,bo byloby praktycznie niemozliwe w realizacji,
konsensus jest taki,ze ze olej w amortyzatorze gazowym nie odgrywa roli medium rozpraszajacego energie ,bierze udzial jedynie w sterowaniu (przeplywajac przez zaworki) ,choc ,gdyby nie potrzeba smarowania to mozna by to bylo zalatwic w inny sposob,
na dowod potne amortyzator od Kappy i przedstawie jego budowe
a co do gazowo-olejowych to podstawowe Delphi/Krosno sa gazowo-olejowe ,poniewaz posiadaja spora komore kompensacyjna ,a to jej rozmiar odroznia amortyzator olejowy od gazowo-olejowego
Gazowe delphi na przód
http://allegro.pl/amortyzatory-polonez-przod-delphi-i1772094014.html
Duocontrol to raczej sa gazowo-olejowe ,czy stary produkt z nowa nazwa,
ale nie wnikalem w nowe modele amorow,wiec moge sie mylic - jednak cena 75pln/szt nie sugeruje amorow gazowych
-
Amortyzator gazowo -olejowy poznajesz po tym,ze jest caly rozciagniety .Jak go scisniesz powraca znowu.Przeciez te na aukcji(ktore mam) sa wlasnie GAZOWO-OLEJOWE!.Sprężony gaz znajdujący się w pozostałej przestrzeni amortyzatora(zamiast powietrza) zmniejsza pienienie się oleju i umożliwia dzięki temu skuteczniejsze tłumienie przy dużych obiążeniach.Czyli po prostu amortyzator gazowo-olejowy szybciej reaguje na nierownosci i jest precyzyjniejszy.Fabryczne delphi byly OLEJOWE - wiem,bo sam wyjmowalem, tak samo tylne. Popatrz sobie na aukcjach na amorki do poldka.Zobacz ktore maja schowany tlok ktore wyciagniety.
NIE MA AMORTYZATOROW STRICTE GAZOWYCH. A cena to bym sie nie sugerowal,pewnie stare zapasy magazynowe,bo nikt nowych nie produkuje.
-
Ja w tym roku zakładałem przednie amorki Delphi de Carbon Comfort za 50 zł sztuka :D Dodam, że to są de facto takie amorki, jakie trafiały na pierwszy montaż :) Śmigam na nich już pół roku (~3000 km) i jestem zadowolony - przyjemnie i komfortowo.
PS. Dokładnie takie, jak w aukcji powyżej, tylko że całe są czarne. I made in 2007, więc z zapasów magazynowych.
-
Panowie, z ludźmi w Delphi sporo korespondowałem swego czasu, przegadałem z nimi przez telefon przeszło godzinę i mam ciekawy zestaw ich produktów u siebie w samochodzie i na szafce i oto co udało nam się w czasie tych rozmów ustalić:
Po pierwsze:
Oznaczenie carbon comfort normalnie w Delphi oznacza gazówkę ale w Polonezie nie oznacza to nic. Powiedzieli mi że Delphi nie ruszało amorów z Krosna tylko brali byle jakie naklejki Delphi żeby nabić na nie krośnieńskie oznaczenia amortyzatorów do Polda.
Duo Controle to były olejówki które po przekroczeniu pewnego progu ściśnięcia albo rozciągnięcia zmieniały przepływ oleju i utwardzały się. Nie produkują ich od lat bo się nie sprzedawały.
Na półce mam przednie amory pomalowane jak Duo Controle, z kodem Duo Controla ale oznaczone jako Carbon Comfort i są to gazówki. (Nie wnikam w to czy i ile jest w nich oleju). W każdym razie są to gazówki na bank, same się rozciągają. W fabryce byli bardzo zdziwieni że udało mi się coś takiego kupić i nie byli mi w stanie powiedzieć co to jest ani skąd się wzięło, w ogóle nie wiedzieli o fakcie istnienia gazówek do Poloneza własnej marki.
Olejowe do Poloneza można bez problemu kupić, są to Delphi Hydro albo te pseudo carbony (to pewnie dokładnie to samo). Z kolei u mnie są z tyłu rzekome Carbon Comfort, ale z nabitego kodu wynika że to są olejówki. A skądinąd bardzo dobre, nienowe ale skuteczność działania rewelacyjna. W Polmozbycie raz nawet mi oferowali jeszcze olejowe Krosno wzmocnione (czyli z szerokiego Caro). Myślałem że to były Duo Controle ale Delphi mi je zidentyfikowało jako zwykłe olejowe amortyzatory do Caro MR93
-
Amortyzator gazowo -olejowy poznajesz po tym,ze jest caly rozciagniety .Jak go scisniesz powraca znowu.Przeciez te na aukcji(ktore mam) sa wlasnie GAZOWO-OLEJOWE!.Sprężony gaz znajdujący się w pozostałej przestrzeni amortyzatora(zamiast powietrza) zmniejsza pienienie się oleju i umożliwia dzięki temu skuteczniejsze tłumienie przy dużych obiążeniach.Czyli po prostu amortyzator gazowo-olejowy szybciej reaguje na nierownosci i jest precyzyjniejszy.Fabryczne delphi byly OLEJOWE - wiem,bo sam wyjmowalem, tak samo tylne. Popatrz sobie na aukcjach na amorki do poldka.Zobacz ktore maja schowany tlok ktore wyciagniety.
NIE MA AMORTYZATOROW STRICTE GAZOWYCH. A cena to bym sie nie sugerowal,pewnie stare zapasy magazynowe,bo nikt nowych nie produkuje.
no wlasnie nie bardzo ,bo wszelkie amory o ustalonym polozeniu tloczyska to sa amory gazowe,
np. amortyzator do Kappy sam sie ustala na ~ srodkowym polozeniu i cezko jest go wcisnac ,ale ciezej wyciagnac (kwestia dzialania sily ,mozliwe ze wartosc sily jest ta sama ,ale latwiej jest pchac),
tu mozem mowiac o komforcie amortyzacji i jednoczesnie prawidlowym dzialaiu amora ,
nie ma jak porownac do innych,bo Kappa ma tylko gazowe,
jezeli amor mialby ustalac polozenie tloczyska na max. w gorze to co to by bylo za dzialanie ? amor ma za zadanie przeciwdzialac ruchowi sprezyny ,a nie ja wspomagac,
widzialem takie amory gazowo-olejowe ,ale nie byly to amory do samochodu,
choc wyorazam sobie,ze nie trudno jest zrobic taki amortyzator,
tylko podstawowa kwestia jest taka ,ze amortyzator o identycznej budowie ,bez nadcisnienia w komorze kompensacyjnej tez jest amorem olejowo-gazowym ,a tlok mu sie sam nie wysuwa ,
roznice miedzy amorem olejowym i olejowo-gazowym tkwia w budowie komory kompensacyjnej i sterowaniu przeplywem oleju do niej ,
w innym przypadku ,jezeli Krosno na ktorym wyjechal moj pold z fabryki - jest olejowe ,to wywiercenie dziorki i napompowanie powietrza uczyni go olejowo-gazowym :d ,
ale nie musi ,bo on juz taki jest ,a dziorki i tak wiercilem ,zeby wymienic olej (nie na gaz bynajmniej :p)
-
jezeli Krosno na ktorym wyjechal moj pold z fabryki - jest olejowe ,to wywiercenie dziorki i napompowanie powietrza uczyni go olejowo-gazowym
Sprężony gaz znajdujący się w pozostałej przestrzeni amortyzatora(zamiast powietrza) zmniejsza pienienie się oleju i umożliwia dzięki temu skuteczniejsze tłumienie przy dużych obiążeniach
Amortyzatory gazowe roznia sie wlasnie tym od olejowych,ze zamiast powietrza(notabene gazu ale nie pod cisnieniem) jest gaz pod cisnieniem wlasnie.Koniec w tym temacie ,bo po prostu niektorym sie nie wytlumaczy.
Na półce mam przednie amory pomalowane jak Duo Controle, z kodem Duo Controla ale oznaczone jako Carbon Comfort i są to gazówki.
I takie mam zamontowane w aucie i sobie chwale.
-
Sprężony gaz znajdujący się w pozostałej przestrzeni amortyzatora(zamiast powietrza) zmniejsza pienienie się oleju i umożliwia dzięki temu skuteczniejsze tłumienie przy dużych obiążeniach
Amortyzatory gazowe roznia sie wlasnie tym od olejowych,ze zamiast powietrza(notabene gazu ale nie pod cisnieniem) jest gaz pod cisnieniem wlasnie.Koniec w tym temacie ,bo po prostu niektorym sie nie wytlumaczy.
ciekawy ton,ale chyba za krotko jestes na forum i nie wiesz ,ze na mnie on nie skutkuje,
styl warszawski objawiania prawd mozesz uskuteczniac na podworku pod blokiem,
a jezeli nie masz nic ciekawego do powiedzenia to nie musisz sie odzywac
-
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.
Ojej czyzby cieta riposta tak dlugo oczekiwana w koncu dala upust zlosci??:)
Auć
Nie trzeba byc dlugo na forum,zeby wiedziec czym rozni sie amortyzator jeden od drugiego:D a Ty tego nie wiesz i nie umiesz sie przyznac do bledu...
-
KGB po co się upierasz jak nie masz racji, po pierwsze olej w gazówce nie jest tylko do smarowania, po drugie nie ma 100% gazowych amortyzatorów po trzecie nie stosuje się powietrza w amortyzatorach, po czwarte temat nie jest o zasadzie działania amortyzatorów
-
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.
Ojej czyzby cieta riposta tak dlugo oczekiwana w koncu dala upust zlosci??:)
Auć
Nie trzeba byc dlugo na forum,zeby wiedziec czym rozni sie amortyzator jeden od drugiego:D a Ty tego nie wiesz i nie umiesz sie przyznac do bledu...
co do riposty to wytlumacz o co ci chodzi, bo mozliwe,ze znowu masz niepelne informacje,
a co do amorow to swego czasu musialem sie mocno zainteresowac tematem ,a pozniej jeszcze mialem riplay ,
wystarczy sie troche zastanowic nad tym co to jest ciśnienie i wtedy wyjdzie na to ,ze cis.jest pojeciem wzglednym ,a wiec uwazanie za amortyzator olejowy tki ,ktory sam sie nie wysuwa ,a za gazowo-olejowy ten ,ktory sie nie wysuwa jest troche naiwne,
wiec nie mam do jakiego bledu sie przyznawac,
idac twoim tropem to Krosno mocno wtopilo robiac amortyzator dwuplaszczowy z komora kompensacyjna nazewnwtrznej plaszczyznie i przegrodami w srodku w celu ograniczenia pienienia sie,
wystarczyloby wpuscic do komory gaz pod cis. wyzszym niz atmosferyczne i juz by powstal gazowo-olejowy :] ,
skusiles mnie i specjalnie dla ciebie "stuninguje" swoje amory tylne - jak przyjedziesz kiedys na spot to ci dam do obmacania
-
KGB po co się upierasz jak nie masz racji, po pierwsze olej w gazówce nie jest tylko do smarowania, po drugie nie ma 100% gazowych amortyzatorów po trzecie nie stosuje się powietrza w amortyzatorach, po czwarte temat nie jest o zasadzie działania amortyzatorów
ale czy JA twierdzilem cos innego,
jedynie pierwsza kwestia jest dyskusyjna, bo zalezy od punktu siedzenia - juz pisalm,ze gdyby nie potrzeba smarowania to mozna by stworzyc amortyzator 100% gazowy,
jednak taka potrzeba jest i dlatego nie istnieje taki i wlasciwie nie ma potrzeby takiego tworzyc
-
Piszesz trzy po trzy teraz , najpierw piszesz ,ze sa amortyzatory gazowe w 100 % i uparcie próbujesz mnie do tego przekonać , a teraz piszesz ,że mogłyby być ale ich nie ma .
Usunąłem wulgaryzm, Kolego pisz na poziomie - B#1925
-
Piszesz trzy po trzy teraz , najpierw piszesz ,ze sa amortyzatory gazowe w 100 % i uparcie próbujesz mnie do tego przekonać , a teraz piszesz ,że mogłyby być ale ich nie ma .
Usunąłem wulgaryzm, Kolego pisz na poziomie - B#1925
tak wiec ponawiam,
zacytuj mnie
poza tym zgadzam sie,ze nie ma co kontynuować dysputy, bo najwyrazniej nie zostalem dobrze zrozumiany przez oponentów i stad wynikly perturbacje
-
Odgrzebie temat. Szukam komfortowych amorków na tył do plusa Caro jeżdżonego majestatycznie (maks. 110 km/h) w jedną -dwie osoby ale w 90% w trasie, w tym i w zimie. Oponki Dębica NaVigator II.
Na Alledrogo są tylko Monroły...
-
w zupełności wystarczą,mam takowe w swoim i tłucze je na trasie i dają rade
-
Czy te amortyzatory pasują do atu plusa ?
http://tablica.pl/oferta/amortyzatory-fiat125-polonez-nowe-CID5-ID1DDsW.html#5c5ac92a16
Czy firma ACDelco robi dobre amortyzatory ? Czy nie ma sobie głowy zawracać.
-
Czy te amortyzatory pasują do atu plusa ?
http://tablica.pl/oferta/amortyzatory-fiat125-polonez-nowe-CID5-ID1DDsW.html#5c5ac92a16
Czy firma ACDelco robi dobre amortyzatory ? Czy nie ma sobie głowy zawracać.
Po numerze D225.3508 wychodzi Fiat Punto, więc...
-
Po numerze D225.3508 wychodzi Fiat Punto, więc...
Więc trudno.
-
Siema, stawiam sprawę konkretnie. Chce kupić komplet amorów do Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę. Będe obniżał zawieszenie. Chce żeby było sztywno i twardo ale tez bez przesady. Jakie amory kupić? Proszę o szybkie odpowiedzi.
-
do Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę.
Tylko mnie to bawi ? :P
A tak serio. Do wyboru : Delphi Duocontrol (dość rzadko się pojawiają), amorki z VW T4, utwardzić zwykłe lub najdroższa wersja Bilsteiny B4. :)
-
Uwierz mi nawet 24 konnym maluchem da się poszaleć ;) Jaka cena Bilsteinów za sztukę? Te od VW t4 to będą pasować każde, nie zależnie jakiej firmy?
-
do Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę.
Tylko mnie to bawi ? :P
Mnie też :d
Te od VW t4 to będą pasować każde, nie zależnie jakiej firmy?
Tak, ale będzie to wymagało obniżenia zawieszenia - skrócenia sprężyn.
-
Tak jak napisałem mam zamiar obniżać. Dziękuje za szybkie odpowiedzi. Elo
-
Siema, stawiam sprawę konkretnie. Chce kupić komplet amorów do Caro Plusa 1.6 GLI 99 rok. Lubie dynamiczną i czasami agresywną jazdę. Będe obniżał zawieszenie. Chce żeby było sztywno i twardo ale tez bez przesady. Jakie amory kupić? Proszę o szybkie odpowiedzi.
Tylko nie powiedzieli ci że amortyzatory od T4 nie pasują na tył.
A marka amortyzatora jest bez znaczenia bo przy zmianie wysokości zawieszenia i tak nie będzie pracował on prawidłowo.