BXMaster, no i widzisz, do poldorovera zastosowanie mają tylko 82*. W katalogu MERY pod hasłem polonez 1.4 są dwa termostaty TV-70, jeden letni na 82*, drugi zimowy na 88*. To jest wg. mojej oceny błąd, Rovery mają termostaty na 88* i być może tym się sugerowano tworząc katalog. termostat na wejściu do silnika mający 88* może faktycznie powodować, że temperatura na wyjściu (tam jest wpięty czujnik na deskę rozdzielczą) będzie wyższa jak 90*.
Dostępna literatura (Trzeciak/Morawski) zaleca termostat tylko i wyłącznie na temeraturę 82*C.
(Oczywiście jak sam zauważyłeś, można ztuningować ten na 88*)
To co napisałem wyżej potwierdza tylko tyle, że termostat kupiłeś sprawny
Z moich obserwacji temperatury silnika to na termostacie MERY obserwowany jest mniejszy uchyb regulacji, co przekłada się na większą liniowość pracy układu (odchylenie standardowe oscyluje bliżej średniej z pomiarów). 8)