Autor Wątek: -----===== Co zrobiłem dziś w moim aucie **2021** =====-----  (Przeczytany 124720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #280 dnia: Luty 13, 2021, 14:18:30 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Jak był głupi i nie umiał zmienić samych końcówek które kosztują złotówkę za sztukę w każdym sklepie elektrycznym to co poradzić  <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #281 dnia: Luty 13, 2021, 16:16:00 pm »

Offline mruk1313

  • OHV-FSO HEKO TEAM
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3437
  • Płeć: Mężczyzna
  • 19 lat z FSO
    • FSO POLONEZ CARO+ 1.6GSI 1998r. 60tyś km... i coś jeszcze x2......
Jak był głupi i nie umiał zmienić samych końcówek które kosztują złotówkę za sztukę w każdym sklepie elektrycznym to co poradzić  <spoko>


Gruby przewód i końcówki i po sprawie.
 I tym samym zaoszczędzamy ( 1600zł) hehehe tak kiedyś to kosztowało.....
FSO cars from POLAND
...........3xFSO.........

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #282 dnia: Luty 13, 2021, 21:07:36 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2865
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zabrałem się za odgruzowanie swojego Poldka. Zmieniłem wtryskiwacze na mniejsze wydajnością, czekam tylko na kompa ale to na spokojnie, wymieniłem linke od sprzęgła, Linex po nagrzaniu blokował się, wymieniłem pęknięta rurę wydechową między kolektorem a katalizatorem, zmieniłem chłodnice na mosiężna wywalając jednocześnie chłodnice od Diesla i tutaj mały psikus bo chyba będę musiał ponownie zmontować dieslowa bo tamta cieknie. Miałem ogarnąć wnętrze podczas gdy silnik by się nagrzewal ale jako że chłodnica cieknie to wnętrze nie ruszone a jest co sprzątać 😁




Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #283 dnia: Luty 13, 2021, 21:23:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4680
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
Swojego na razie nie ruszam, ale była okazja zająć się cudzym. Nieszczelny przewód czujnika podciśnienia do kolektora ssącego i złamany pin wtyczki powodował wypluwanie u kolegi błąd i mułowatą pracę auta. Z racji, że udało się to zrobić dość szybko, strzeliliśmy małą wycieczkę po zaśnieżonych drogach, i przywieźliśmy w drodze powrotnej świeżo kupiony, gitarowy wzmacniacz vermony z DDR :D. Trasa na Skałę jest naprawdę ciekawa pod względem krajobrazów i architektury.

Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #284 dnia: Luty 14, 2021, 12:22:58 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
Mnie wczoraj spotkał zaszczyt wymienić nagrzewnice w minusie, japrdl kto to wymyślił te kibel rury ciasno upchane przy pedale gazu i tą zapnike przy przekładni kierowniczej, żeby to wszystko spasować i wymyć wszystkie obudowy z płynu chłodniczego to zajeło mi to tyle czasu, że w plusie zdążyłbym za ten czas 2 razy zrzucić deske i założyć nową nagrzewnice bez kurwowania. Dodatkowo wpadł zawór nagrzewnicy z lublina, lublinowy zaworek ma dużo większy przepływ cieczy niż oryginalny polonezowy, ciekawe czy przełoży to się na wydajność ogrzewania <mysli>
Ogólnie coś układ chłodzenia w roverze mi się naprawił, po zalaniu płynem i odpaleniu, po chwili juz leci ciepłe powietrze z nagrzewnicy, już niema cyrków jak kiedyś ze trzeba było uciskać węze i modły odprawiać nad odpowietrzeniem układu  :d

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #285 dnia: Luty 14, 2021, 12:37:48 pm »

Offline lukasz190

  • Kto smaruje, ten jedzie!!
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 647
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN Caro MR'91
Co za problem wymienić nagrzewnicę w minusie? Zrzucasz panel środkowy, łamiesz się w kilku miejscach i od kręcasz 4 śruby trzymające całą obudowę z nagrzewnicą i wentylatorem, wyciągasz na zewnątrz i myjesz, naprawisz etc.  Złożyć w kolejności odwrotnej. Maks 3 godzinki roboty. Robiłem już to tyle razy że nie widzę w tym problemu, a wąski ma zaworek przy samej nagrzewnicy i często lubi przeciekać.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #286 dnia: Luty 14, 2021, 12:46:20 pm »

Offline Morfina

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 882
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro V6
Podejrzewam że jak by mihals również jechał tylko na używanych częściach to tak samo autonomię poloneza by miał opanowaną do perfekcji po roku   <spoko>
Ślusarz, złodziej, łowca krasnali

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #287 dnia: Luty 14, 2021, 12:55:18 pm »

Offline mihals

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1149
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez ohv
W sumie to w plusie montowałem używane nagrzewnice bo nie było innego wyjścia (nowych brak) i przez mój 4,5 letni okres posiadania plusa chyba ze 3 albo 4 razy rozbierałem deske, że poznałem całą budowę na pamięć  <lol> bo wytrzymywały średnio od kilku miesięcy do 1,5 roku  <rotfl2>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #288 dnia: Luty 14, 2021, 14:32:59 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Mi ostatnio naprawili Plusową nagrzewnicę za 200zł-ciekła i była nieco przytkana, teraz jest ok. Średni dostęp nie zachęca do używek i ciągłego rozbierania ;p

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #289 dnia: Luty 14, 2021, 14:42:59 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 561
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
A nie lepiej kupić nową do opla i przylutować rurki z poloneza ?

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #290 dnia: Luty 16, 2021, 15:34:02 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Polonez dziś po zatankowaniu postanowił, że nie będzie mnie informował o prędkości i przebytym dystansie-po odpięciu od zegarów linka licznika kręci się, a więc wychodzi, że żywot zakończył prędkościomierz.Tylko jakim sposobem?Hmm... Widzę, że koniecznie chce zakończyć żywot na szrocie  <lol2>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #291 dnia: Luty 16, 2021, 15:50:46 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Mogło wyrobić się gniazdo, w którym siedzi linka, tzn. w tej końcówce wychodzącej z licznika. Choć ciężko w to uwierzyć, to zdarzył mi się taki przypadek, ale nie w polonezie, tylko w C-360. Po prostu jakimś cudem rozrobiło w środku ten "kwadrat" i linka się swobodnie kręciła. Możesz zrobić ostateczny test, używając innej linki i kręcąc po prostu palcami. Wskazówka powinna drgnąć. Jak zepsuty, to wymień po prostu na inny, tylko sobie przebieg ustaw, albo rozkręć i podmień sam dół ze sprawnego licznika, będzie szybciej.
Zabrałem się za odgruzowanie swojego Poldka.
A właśnie, zapomniałem zapytać, co to za dziwny kolektor? Wygląda, jak wyspawany z blachy. Jakiś home made?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2021, 15:54:54 pm wysłana przez Buźka »

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #292 dnia: Luty 16, 2021, 16:06:30 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2085
wyjmij wkład linki i zobacz czy są oba końce.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #293 dnia: Luty 16, 2021, 19:27:32 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Mam w posiadaniu drugie zegary (nieco innej produkcji, inna czcionka) i niestety znacznie zawyża prędkość-pozostaje poszukanie zegarów dokładnie tego samego producenta.Od spodu prędkościomierze nieco się różnią (element, w który wchodzi linka) i nie są zamienne (albo wymaga to rozebrania na części pierwsze, co mnie średnio zachęca)Ehh... Chociaż kilometry nabija  ;>

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #294 dnia: Luty 16, 2021, 19:44:12 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Chociaż kilometry nabija 
A to tym bardziej dziwne. Myślałem, że całkowity trup, ale skoro przebieg ogólny działa, to widocznie o*ebało ząbki na jednym z wałków plastikowych i na dodatek, coś się rozleciało w mechanizmie magnetycznym licznika. Bardzo dziwny przypadek. Jak to już ogarniesz, to koniecznie napisz, co tam w środku zastałeś. Zegary masz Pafal, czy Mera? Skoro piszesz, że inne, bo były niby takie i takie, choć ja osobiście nigdy Pafala w poldku nie widziałem, znaczy, mowa o minusach.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2021, 19:47:35 pm wysłana przez Buźka »

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #295 dnia: Luty 16, 2021, 19:48:12 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Nie nie... W tych co jeździły do tej pory przestał pokazywać prędkość i kilometry (chociaż na początku nabijał km), a w tych co wrzuciłem pokazuje zawyżoną prędkość (odległość też pokazuje, ale nie wiem, czy dobrze)

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #296 dnia: Luty 16, 2021, 20:03:39 pm »

Offline Daniel#1984

  • Democratic Republic Of Boland
  • Moderator
  • Wiadomości: 4680
  • Płeć: Mężczyzna
  • Kukle City
    • 1.6 Abimex 1996 LPG
a w tych co wrzuciłem pokazuje zawyżoną prędkość (odległość też pokazuje, ale nie wiem, czy dobrze)

Sprawdzasz, ile licznik przekłamuje, wyciągasz wskazówkę, przekładasz niżej (najczęściej na zero), i pokazuje dobrze. Przynajmniej w minusach tak się robi, ze starości wyciąga się sprężyna, i najczęściej zamiast wskazówka stać na zerze, stoi na 10 czy 20km/h, i o tyle zawyża.
Z kolan wstajemy, łbem w sufit je...

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #297 dnia: Luty 16, 2021, 20:11:03 pm »

Offline CieniaczRider

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 514
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro Plus
Niee tutaj to przyspiesza jak V8  <lol> Nie jest to kwestia przestawienia wskazówki.Trzeba będzie zadzwonić do zaprzyjaźnionej graciarni i jakiś licznik dorwać i tyle, oczywiście po jeździe próbnej i sprawdzeniu wskazań  :P Chociaż póki co to Polonez stara się o miejsce w hucie ostatnio xD

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #298 dnia: Luty 16, 2021, 20:16:03 pm »

Offline Majonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 561
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez C+ gli
Czasem pada magnes i nic nie zrobisz, tylko wymiana na inny. Miałem taki przypadek w minusie że im szybciej się jechało tym bardziej zawyżał. Przy 140 według nawigacji wskazówka opierała się o koniec skali grubo za 200km/h , przebieg nabijał poprawnie.

Odp: -----=====Co zrobiłem dzis z/w moim aucie **2021** =====-----
« Odpowiedź #299 dnia: Luty 16, 2021, 20:31:22 pm »

Online Buźka

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5108
  • Płeć: Mężczyzna
    • Klimatyzowany Caro Plus 1.4 GTI '01
Zaczynam się gubić. Czyli teraz masz inny licznik i działa ok, tylko ciut za dużą prędkość pokazuje? A stary umarł na amen? To zrób jak mówię, zostaw górę ze starego, a z nowego daj sam dół, czyli tą część, gdzie się linkę doczepia. To nie jest skomplikowane, odkręcasz dwa wkręty i przekładasz, tylko trzeba zwrócić uwagę na oba wałki napędu przebiegów, żeby siedziały na swoim miejscu.
wyciągasz wskazówkę, przekładasz niżej (najczęściej na zero), i pokazuje dobrze
Można i tak, ale najlepiej złapać kombinerkami za oś wskazówki pod tarczą i po prostu przekręcić delikatnie wskazówkę do dołu. To jest mniej inwazyjne, bo z wyciąganiem wskazówki, różnie bywa.  Ja się tyle z tymi licznikami (różnymi) bawiłem, że już opatentowałem, co i jak. Przez lata nagromadziłem całą kupę tego w domu i teraz niema co z tym zrobić, bo nikomu to niepotrzebne.
Akurat liczniki w minusach sa o tyle dobre, że nie posiadają tego "broka" spoczynkowego i są tak ustawione, ze wskazówka po prostu dochodzi do zera i tak zostaje, a liczniki z tym brokiem, to już nie takie halo, bo tam sprężyna jest mocniejsza i ciągnie wskazówkę mocno do dołu. Po wyciągnięciu wskazówki, można się nieźle zdziwić, kiedy później po włożeniu jej na miejsce, licznik zacznie potężnie zaniżać. Jak mówię, zjadłem na tym zęby. Kilka lat temu, tak właśnie załatwił się tu jeden kolega z forum, który zapragnął białych tarcz wskaźników w polonezie. Powyciągał wskazówki i się okazało, że "punkt podparcia" wskazówek, to nie tylko punkt podparcia, ale i ogranicznik wychylenia do dołu. Po włożeniu wskazówek, wskaźniki pokazywały całkowite głupoty. Dla wymiany tarcz, to najlepiej je po prostu przeciąć od dołu i tak samo zrobić z nowymi i je wsunąć delikatnie, lub jakimś sposobem poznaczyć sobie położenie mechanizmu wychylenia wskazówki. Ja, jak się bawiłem z licznikami, to po prostu ustawiałem sobie wskazanie np. na 20 km/h i od spodu znaczyłem korektorem położenie tego krążka na osi wskazówki względem obudowy i zawsze było dobrze. Oczywiście, jak piszesz, polonezowy prędkościomierz bez podparcia wskazówki, takiego problemu nie posiada. Ciekawe jak plusowe liczniki z ostatniego wypustu, bo one podparcie miały.
Ale się rozpisałem. Może to kogoś zainteresuje.
O, widzę, że w międzyczasie pojawił się następny komentarz.
Czasem pada magnes i nic nie zrobisz, tylko wymiana na inny. Miałem taki przypadek w minusie że im szybciej się jechało tym bardziej zawyżał. Przy 140 według nawigacji wskazówka opierała się o koniec skali grubo za 200km/h , przebieg nabijał poprawnie.
Czy magnes, to nie wiem, ale jak sprężyna osłabnie, to potrafi właśnie wskazówkę porywać ostro do góry, bo ma ona mniejszy opór. Sprężyna pełni rolę hamulca i jednocześnie ściąga wskazówkę do dołu.
W licznikach w ciągnikach np. c-360, oś wskazówki przechodząca przez tą taką plastikową belkę ustalającą jej centrowanie, jest smarowana jakimś "mazidłem" które dodatkowo zapobiega jej podskakiwaniu i jest też dodatkowym hamulcem, bo bez tego, wskazówka sobie tak samo idzie ostro do góry i majda ja poje*ana, nie wskazując stałej wartości. Do spółki ze sprężyną, robi to cała robotę. Nie pamiętam juz, czy w polonezie też jest to zastosowane.